1 t/m 15 juli 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Jaenne, 17 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miffy82

Miffy82 Bekend lid

30 aug 2011
    609
    0
    0
    @Ils1 zeker, heel bijzonder, en zo fijn dat het mogelijk is! :)

@Lolababy, wat spannend allemaal, ik hoop ook voor jou op een blijvertje, dat mag nu echt wel eens!

@Veetje, wat moet dat even schrikken geweest zijn, gelukkig nu een mooie test gehad.

@Babystew, wat leuk we zijn dan precies even ver :)

2. toetje84

toetje84 Lid

18 okt 2014
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    alle nieuwe meiden welkom en gefeliciteerd! 👶

3. Ils1

Ils1 Bekend lid

29 apr 2014
    855
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Lolababy. Snap dat je voorzichtig blij bent. Ga voor je duimen dat deze zwangerschap goed verloopt!

Welkom en gefeliciteerd Veetje83. Vervelend dat je wat bruinverlies hebt gehad. Maakt je toch onzeker he. Maar gelukkig een positievere test, fijn :)

Hier nu de lasagne in de oven zitten :D

4. Sjees

Sjees Actief lid

23 okt 2014
    181
    0
    16
    Alle nieuwe zwangere, Welkom en gefeliciteerd! :D

En voor op de lijst:

4 dec. intake vk :)

5. Miffy82

Miffy82 Bekend lid

30 aug 2011
    609
    0
    0
    Waar ik wel benieuwd naar ben is, zijn jullie na de positieve test meteen dingen anders gaan doen?

Anders eten, stoppen met roken, meer bewegen?

Ik ben normaal niet echt een goede eter, ik eet soms pas heel laat op de ochtend. Maar ik ben meteen begonnen met vroeg ontbijten en meer proberen te drinken op een dag. Ook lekker veel fruit in huis gehaald. Moet toch het idee hebben dat ik genoeg goede dingen binnen krijg :)

6. Hannah83

Hannah83 Actief lid

12 jul 2014
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Mag ik me hier ook bij aansluiten? Ik heb vorige week dinsdag positief getest en de uitgerekende datum lijkt 2 juli te zijn.
    Eind november intake bij de verloskundige dus dan weten we het zeker.
    Verder geen klachten, alleen soms wat last van mijn buik en borsten. Het is trouwens ook mijn eerste zwangerschap dus nog erg spannend!

7. Ils1

Ils1 Bekend lid

29 apr 2014
    855
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben normaal een hele slechte drinker, maar nu drink ik echt veel water haha. Ook probeer ik elke dag een verse fruitsmoothie te maken. Ook op tijd ontbijten (ook tegen de misselijkheid) en lunchen. Ben veel meer bezig om gezond te eten :)

8. Hannah83

Hannah83 Actief lid

12 jul 2014
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja die vraag was ik nog vergeten:

Hebben jullie al een idee wanneer en hoe je het aan je familie en vrienden gaat vertellen?

9. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Welkom nieuwe allemaal!

Bedankt dames. Het bloeden is weer gestopt. Weet natuurlijk alleen niet of het zo blijft. Pff, dat worden lange wachtweken.

Martina, ben jij niet bang dan met die roze afscheiding?
    Dat van je broeken zijn volgens mij echt je darmen. Ik heb wel eens gelezen dat je de eerste 12 weken eigenlijk echt nog bijna niets zal zien, zeker niet bij een eerste. En als er dan toch wat opzet zijn het je darmen. Maar dan zit een broek net zo vervelend natuurlijk, darmen of niet.

Lamaris, gelukkig had je mooie dikke strepen!

Amore, hoe is het met jou?

Miffy, ik snoep minder, maar verder weinig aangepast. Ik was er al best mee bezig tijdens het zwanger willen worden.

Hanna, vertellen was hier eigenlijk het idee rond Sint/Kerst. Leek me mooie gelegenheid. Maar eerst even wachten of alles wel goed gaat.

10. Anouk89

Anouk89 Actief lid

15 jun 2014
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed om te horen dat het bloeden gestopt is Prulletje!

Ik heb nog nergens last van en heb niks aan m'n leefwijze veranderd (behalve geen alcohol meer). Rookte al niet, ontbijt altijd goed en drink minimaal 1,5 L water per dag. Moet wel echt elk uur plassen...miss toch een symptoom dus haha!

Ik hoop het rond oud & nieuw te kunnen vertellen. De enige die het nu weet zijn mijn vriend en m'n beste vriendin. Was vorige keren wel blij dat ik het aan niemand had verteld, vooral het feit dat dan m'n ouders hadden gedacht voor het eerst opa & oma te worden maar dat het dan toch niet door ging..
    Nu dus hopelijk rond nieuwjaar ze wel echt te kunnen vertellen dat ze opa & oma worden!

11. Hannah83

Hannah83 Actief lid

12 jul 2014
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad spannend of het goed blijft gaan! Ik duim voor ons allen..
    Wij vieren altijd met het gezin Sinterklaas dus vermoedelijk gaan we het dan vertellen en ze vragen het nog stil te houden totdat ik de 12 weken heb gepasseerd.

12. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Hier geen bloed te zien dus ik heb nog steeds goede hoop!
    Fijn dat het bij jou goed lijkt te gaan prulletje!

13. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Ja was ook mijn plan hannah. En rond kerst zou ik 12 weken zijn, dus meteen weer een mooi moment om het aan de rest bekend te maken.

14. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Heb je nog getest?

15. Hannah83

Hannah83 Actief lid

12 jul 2014
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ga je het "gewoon" vertellen of doe je iets speciaals?

16. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Nee wilde eerst echt wachten tot zaterdag maar begin nu te twijfelen om morgen te testen.

17. lamaris

lamaris Niet meer actief

Ik rook en drink helemaal niet meer.
    Verder probeerik gevarieerd te eten en mijd ik rauw vlees en dingen die van rauwe melk zijn gemaakt, gerookte vis uit de koeling etc. , het bekende lijstje. Koffie, thee en cola heb ik ook geminderd, tot 300 mg caffeine wordt aangeraden.

Verder slik ik een zwangerschapsmulti met 800 mcg foliumzuur, een capsule visolie met 1.000 mg dha/epa en een extra vitamine d3-tablet van 1.000 ie.

18. Ils1

Ils1 Bekend lid

29 apr 2014
    855
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fijn dat je geen bloed hebt verloren Amore. Hoop dat de test gewoon positief is. Spannend!

Het is met Sinterklaas of met kerst wel een mooie gelegenheid om het te vertellen :) hopelijk gaan de eerste weken een beetje snel voorbij voor ons allemaal.

Gefeliciteerd en welkom Hannah!

19. Martina79

Martina79 Lid

30 okt 2014
    57
    0
    0
    Prov. Groningen
    Alle nieuwe zwangeren, allemaal welkom!

@prulletje over de roze afscheiding maak ik me geen zorgen, schijnt ermee te maken te hebben dat de baarmoeder mond enzo beter doorbloed is. Daardoor zou ook sneller een adertje kunnen knappen tijdens sex.

20. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Fijn dat je in elk geval geen bloed gehad hebt amore. Ben wel benieuwd naar je test.

Hannah, ja wilde het wel speciaal doen eigenlijk. Had er hier zelfs een topic over geopend op dit forum ergens. Vind het namelijk nog lastig. Bij schoonouders doen we surprise en hebben we toevallig allebei de schoonouders met lootjes en konden we dus leuk iets maken van een opa of een oma. Maar dat vieren we al op 29 nov. Op 5 dec, een week later pas, zijn we bij mijn ouders. En ik wil ze niet een week laten wachten en ik wil sowieso dat mijn ouders het eerst mogen weten :p flauw, maar mijn man maakt het niet uit. Dus ik moet nog even bedenken of we rond die tijd ook nog even bij mijn ouders bij elkaar kunnen komen en of mijn broer met zijn vrouw en kindje er dan ook kunnen zijn. Al zal dat lastig worden. Moet eigenlijk een smoesje hebben. Iemand tips?

Deel Deze Pagina