@Ils1, digitale doe ik denk ik maandag, dat had de huisarts tenslotte ook gezegd haha en ja het kan allemaal nog steeds heel goed @willen weten, denk dat we het uiteindelijk wel weer willen weten, andere twee wisten we het ook. maar soms denk ik, verrassing zou ook wel leuk zijn Maar goed roep altijd dat ik geen surprise-ei ben, dus denk dat ik uiteindelijk overstag zal gaan
Wij hebben afgesproken dat we het pas willen weten bij de geboorte. Maar wie weet verandert dat nog...
Ik zei altijd dat ik het niet wilde weten. Maar mijn vriend wil het wel heel graag. En nu het zover is wil ik het ook wel heel graag weten! Denk dat wij het ook eerder gaan laten doen dan 20 weken.
Wij willen het ook weten. alleen vertellen we het tegen niemand. de vorige zwangerschap wilde mijn vader en broers het niet weten en andere weer wel dus hebben we nu besloten om het tegen niemand te vertellen.😇
Ik wil het ook weten. Wij laten ws. een NIPT uitvoeren, dan weet je ook het geslacht. Dat kan al met 10-12 weken.
Hoi allemaal! Vanochtend nog ff testje gedaan met ochtendurine, nou geen twijfel mogelijk hoor!! Begin het nu eindelijk te beseffen! Van onze eerste was ik in een keer zwanger, daarna na 10 rondes zwanger wat helaas een mk werd, en nu 9 rondes na mn mk weer zwanger! Zo bizar, als ik geen mk had gehad was ik deze week uitgerekend en nu gewoon een positieve test! Voor de lijst: ben 29 jaar O, en wij willen zeker weten wat het wordt, weet nog niet of we wachten tot 20 weken of dat we eerder gaan. Weet ook nog niet of ik het aan anderen ga vertellen Bij ons zoontje wisten wij het en verder niemand, behalve 1 van mn beste vriendinnen.
Ik wil het niet weten maar mijn verloofde wel.... Dilemma en discussies van heb ik jou daar hahaha ik vind het gewoon leuk als het een verassing is tot het eind want als ik het weet kan ik het niet voor me houden en dat weet ik van m'n wederhelft ook. En ik wil niet dat iedereen het dan al weet dan is voor mij de "lol" eraf ofzo.... Of ben ik nu een krent?
Super test augustus mama! Tuurlijk niet Steefj. Je hebt dan wel een hele mooie verrassing op het eind. Lijkt me ook wel heel bijzonder hoor! Maar ik weet niet of wij onze nieuwsgierigheid wel kunnen bedwingen haha. Denk dat wij er uiteindelijk wel voor kiezen om het wel te weten. Ook wel makkelijk met kleertjes enzo.
Mooie test hoor augustus mama Hier wil ik het wel weten wat het word haha denk meisje. Dat zegt mijn gevoel. We doen ook de nipt test dus dan zal ik het wel vroeg weten. Leuk leuk leuk is het al zover?
Steefj, haha dat zou ik waarschijnlijk ook doen ja, eerst zelf nog even testen voordat de mvm mevrouw komt hihi. Fijn dat het goed gegaan is! Hier op zich wel gerustgesteld hoor. Maar blijf het nog wel erg spannend vinden of het hartje straks klopt. Amore, ik zie wel streepjes. Maar waarom doe je in hemelsnaam geen digitale test? Ik zou toch wel even duidelijkheid willen. Of ben je bang dat hij 'niet zwanger' zegt? Welkom kruimeltje! Ik zal je zo op de lijst zetten. Die app heb ik ook ja, leuk! Ik wil ook weten wat het wordt ja. Maar wij gaan ook de NIPT test doen. Hadden we al besloten bij de eerste zwangerschap. Dat mag rond de 10 weken en dan krijg je met 12 weken de uitslag. Maar dan wordt er ook met bloedonderzoek gekeken wat het geslacht is. Als alles goed gaat weten wij dit dus dan al heel vroeg . Oh, net als Lamaris en Lolababy zie ik nu . Ik ben toch ook echt wel van het shoppen en kamertje leuk maken en dat soort dingen. Heb al gezien dat er heel weinig leuke neutrale dingen zijn wat voor allebei kan. De dingen die ik echt leuk vind zijn vooral toch echt voor een jongen of echt voor een meisje. Dus dan is het wel handig. Zit er ook niet zo op te wachten om dat allemaal nog te gaan doen als de baby er al is. Toetje, ga je dat volhouden, het zelf wel weten en anderen niet? Ik hoor juist toch wel erg vaak dat dit heel lastig is. Mensen mogen het kamertje dan niet zien, de kleertjes in de kast niet etc, omdat dat al wat verraadt, ik hoor ook vaak dat mensen zich verspreken. Lijkt me een heel gedoe om het geheim te houden. Of ervaar je dat anders? Mooie knaller augustusmama! Goh dan heb je wel lang moeten wachten op je 2e zwangerschap, terwijl de eerste zo snel ging. Had je vast ook niet verwacht dan zeker na de eerste?
1 t/m 15 juli 2015 mama's ....uitgerekende datum.... 1. Jeanne, 4e kindje Toetje84, 30 jaar, 2e kindje Dana1989, 26 jaar, 1e kindje Minou78, 36 jaar, 2e kindje Chantal212, 5e kindje 2. Lauren84, 2e kindje Sunset88, 2e kindje Steefj, 30 jaar, 1e kindje Hannah83, 1e kindje 3. 4. 5. FvK, 2e kindje Celine1984, 2e kindje LoesjeK, 6. Martina79, 35 jaar, 1e kindje Anouk89, 25 jaar, 1e kindje 7. Bee85, 29 jaar, 3e kindje Veetje83, 31 jaar, 2e kindje Kruimeltje2015, 26 jaar, 1e kindje 8. 9. Sjees, 25 jaar, 1e kindje Ils1, 26 jaar, 1e kindje Miekje1991, 23 jaar, 1e kindje 10. Javica, 25 jaar, 4e kindje Skaya, 2e kindje Rozientje, 30 jaar, 1e kindje 11. Prulletje, 29 jaar, 1e kindje Halloween, 3e kindje 12. Amore1, 28 jaar, 3e kindje 13. Lolababy, 1e kindje 14. TJS, 24 jaar, 1e kindje AugustusMama, 29 jaar, 2e kindje 15. Miffy82, 32 jaar, 1e kindje Babystew, 3e kindje Datumloos: Mamavaneen2e, Lamaris, 36 jaar, 1e kindje __________________________________________________ Afspraken (vk, echo, etc.): 5-11: Steefj mvm 7-11: Javica gyn 10-11: Toetje84 echo, Lamaris mvm 12-11: Celine1984 echo, Prulletje2 mvm 13-11: Anouk89 echo vk 14-11: LoesjeK echo 17-11: Dana1989 18-11: Martina79 echo, Minou78 intake 19-11: Martina79 mvm, Lamaris echo 20-11: Lolababy echo 21-11: Steefj echo 22-11: Ils1 echo 24-11: Veetje echo, Miffy82 mvm 25-11: Bee85 echo+intake, Minou78 echo 26-11: Prulletje2 echo 27-11: Ils1 intake vk, Miekje1991 intake+echo 1-12: Miffy82 echo 4-12: Sjees intake vk 5-12: Martina79 vk intake 8-12: Prulletje2 intake vk 10-12: Veetje intake vk
Wij willen ook niet weten wat het word. Wisten we de vorige keer ook niet. Ons gevoel daarvoor is versterkt door een neef van ons die het wel wist, zouden een meisje krijgen, alles roze, kindje word geboren is het een jongentje! Voor je gevoel een enorme tegenvaller. Terwijl de geboorte zo mooi moet zijn!
Jeetje wat een verhaal Celine! Dan sta je zeker even raar te kijken... Die nipt test he... ik lees dat je die alleen mag doen als je ouder bent of een goede reden hebt. Is dit bij jullie allenaal van toepassing?
Wij laten die NIPT in België doen. Betalen we dus gewoon zelf. Celine, oh dan sta je wel raar te kijken ja. Maar ik ben echt van plan een NIPT test te doen, dat is sowieso meer dan 99% betrouwbaar, omdat het via het bloed gaat en niet een gok adhv een plaatje. En daarna nog verschillende echo's, zoals de 20 weken (misschien daarna nog een?) en wil minstens ook een pretecho. Nou als ze het dan nog steeds mis hebben zou ik dat wel erg raar vinden.
Heey allemaal! Mag ik mij ook aanmelden? Ik ben Daphne, 25 jaar en zwanger van ons eerste kindje Volgens mijn berekeningen ben ik 7 juli uitgerekend Ik zou graag mee kletsen Liefs
In NL mag je de NIPT test laten doen als je daarvoor een indicatie hebt op basis van de combinatietest (of om andere medische redenen). Dat geldt voor alle leeftijden. Dat wordt dan helemaal vergoed, buiten het eigen risico om. Als de combinatietest géén indicatie geeft voor een verhoogde kans op een kind met trisomie 21 (downsyndroom), trisomie 18 (edwardssyndroom) en trisomie 13 (patausyndroom), dan krijg je géén toegang tot de NIPT. Ook niet als je ouder bent dan 35. Echter, je kan er ook voor kiezen om een NIPT te laten doen op eigen kosten. Dat kan bij een paar ziekenhuizen in NL, die sturen je bloed op naar de USA. Je kan ook naar Belgie gaan, naar UZ Gent, Brussel, Leuven. De kosten liggen ergens tussen de 450,- en 700,- euro.