Minou, is je eerste een jongetje dan? Ik vind er niks mis mee als je een voorkeur hebt, zolang je ook maar blij bent als het iets anders wordt. Want je leest het zo vaak dat mensen een voorkeur hebben. En toch heerst er een taboe op, maar ondertussen hebben veel mensen toch een voorkeur. Gek eigenlijk dat je dat niet mag uitspreken. Maar het moet ook weer niet zo worden dat het kind het later weet, dat een meisje bijv denkt 'mijn ouders wilden liever een jongetje dan mij'. Dat lijkt me ook psychisch niet zo handig. Voor ons is het ons eerste kindje, dus ons maakt het niks uit. Maar toen ik de eerste keer zwanger was had ik wel een lichte voorkeur voor een jongen. Gewoon omdat ik het dan leuk zou vinden als hij grote stoere beschermende broer zou zijn en er daarna nog een klein schattig meisje zou komen bijvoorbeeld. Maar het ging mis. Nu ik weer zwanger ben sta ik er wel echt heel anders in. Ik ben weer even met beide benen op de grond gezet en nu maakt het me écht niks meer uit wat het wordt. Ook die lichte voorkeur is verdwenen. Daarbij was ik de eerste keer ook ontzettend bang voor pijn en bang voor de bevalling en bang voor mensen tussen mijn benen en dergelijke. Dat interesseert me ook allemaal geen fluit meer. Het enige wat ik nu nog wil is een gezond kindje. Wij hebben wel altijd gezegd dat we in elk geval 2 kindjes willen (als we die luxe hebben tenminste). Maar mochten ze dan beide van hetzelfde geslacht zijn, gaan we misschien toch nog voor een 3e of 4e. Maar als die ook hetzelfde zijn, zijn we daar uiteraard net zo blij mee! Want die kans bestaat ook. Je kunt nou eenmaal niet kiezen.
Hè Babystew... Wat verdrietig! Was het plotseling of had je al een paar dagen last gehad? Heel veel sterkte ♡♡
Klopt allemaal wat je zegt Prulletje. Onze eerste is een jongen. Helemaal geweldig, ben zo verliefd op hem! En vind een jongetje super leuk! Liefste wens is net als jij, eerst een jongen en daarna een meisje. Om dezelfde reden. Als dit baby'tje ook een jongen is ben ik daar absoluut ook heel blij mee!! Maar ik ben bang dat ik dan toch eerst even moeten verwerken dat ik dus nooit een dochter krijg. Wij stoppen bij twee. Nog veel belangrijker dan jongen of meisje is dat het baby'tje goed groeit in je buik en gezond ter wereld komt. Dat staat boven alles.
Hallo lieve juli mama's! Wij hebben maandag een positieve test gehad, wat betekend dat ik 14-7-2015 ben uitgerekend! 2 jaar en 2 maanden na onze lieve dochter!!! 24-11 hebben we onze eerste echo, zal dan ook onder mijn officiële profiel mee gaan kletsen! Momenteel zitten mijn beide zussen op deze pagina en die houden me streng in de gaten, vandaar een anoniem profiel! Ik word volgende week 30 jaar, ben getrouwd met een lieve man, heb een dochtertje van bijna 1,5 dat heel veeleisend is, dus hopelijk ook mama's hier die mij tips kunnen geven ivm het brusje! Ben mijn vorige zwangerschap 9 maanden ziek geweest vanaf week 6, hopelijk is dat nu toch iets anders! Ik ga nu even teruglezen! Leuk dat dit topic er al is!
Ah babystew, nee toch . Heel veel sterkte hoor! Minou, ah dan heb je in elk geval alvast 1 klein wensje dat uitgekomen is, de eerste een jongetje . Ja, als je het zo zegt, dat je dan nooit een dochter zal krijgen als de tweede ook een jongetje is, dan klinkt het wel wat heftiger. Dan zou ik denk ik ook wel even moeten slikken. Tja, het is al bepaald in je buik, dus nu maar afwachten tot jij het ook weet . Het wordt sowieso een lieverd, dat weet ik zeker! Heeft er iemand al een idee/voorgevoel wat het wordt? En voor degene met meer kinderen, klopte dat gevoel bij de vorige kinderen ook? Ik heb het idee dat het een meisje wordt. Omdat ik elke keer als ik aan de baby denk als eerste 'zij' denk. Als in, 'zij of hij krijgt een mooi kamertje', 'ons meisje of jongetje gaat straks...' enz. Steeds automatisch de vrouwelijke vorm eerst. En ik denk ook steeds 'als ze dan gaat lopen...' bijv. Dat soort zinnetjes. En ik doe het echt niet bewust. Vind het zo gek. Misschien is het een voorteken. Bij mijn mk dacht ik dat het een jongetje was, maar dat zullen we nooit weten.
Ik wacht even 2 weken af.. Ik denk dat als ik weer net zo ziek word als bij dl, dat we weer n meid krijgen. Als het meevalt kwa ziekte, n ventje. Beide is welkom, maakt ons niets uit! T zou voor dochter leuk zijn n zusje te krijgen, en voor papa leuk n zoon te krijgen! Mama krijgt gewoon weer n minibaby <3 Bij de eerste trouwens fout, zo ook de vk, waardoor wij tot week 18 een jongensgarderobe hadden!!!!!!
Haha anomama, oei, dat was wel even gek zeker dat het dan toch een meisje bleek? Nu maar even wat later gaan shoppen?
1 t/m 15 juli 2015 mama's ....uitgerekende datum.... 1. Jeanne, 4e kindje Toetje84, 30 jaar, 2e kindje Dana1989, 26 jaar, 1e kindje Minou78, 36 jaar, 2e kindje Chantal212, 5e kindje 2. Lauren84, 2e kindje Sunset88, 2e kindje Steefj, 30 jaar, 1e kindje Hannah83, 1e kindje 3. 4. 5. FvK, 2e kindje Celine1984, 2e kindje LoesjeK, 6. Martina79, 35 jaar, 1e kindje Anouk89, 25 jaar, 1e kindje 7. Bee85, 29 jaar, 3e kindje Veetje83, 31 jaar, 2e kindje Kruimeltje2015, 26 jaar, 1e kindje Ddaapphhnee, 25 jaar, 1e kindje 8. 9. Sjees, 25 jaar, 1e kindje Ils1, 26 jaar, 1e kindje Miekje1991, 23 jaar, 1e kindje 10. Javica, 25 jaar, 4e kindje Skaya, 26 jaar, 2e kindje Rozientje, 30 jaar, 1e kindje 11. Prulletje, 29 jaar, 1e kindje Halloween, 3e kindje 12. 13. Lolababy, 1e kindje 14. TJS, 24 jaar, 1e kindje AugustusMama, 29 jaar, 2e kindje Anomama2015, 30 jaar, 2e kindje 15. Miffy82, 32 jaar, 1e kindje Datumloos Mamavaneen2e, Lamaris, 36 jaar, 1e kindje Sterretjes ★ Amore1 ★ Babystew Dikke knuffel voor jullie! __________________________________________________ Afspraken (vk, echo, etc.): 10-11: Toetje84 echo, Lamaris mvm, Sjees mvm 11-11: Toetje84 mvm 12-11: Celine1984 echo, Prulletje2 mvm, TJS mvm 13-11: Anouk89 echo vk 14-11: LoesjeK echo 17-11: Dana1989 18-11: Martina79 echo, Minou78 intake 19-11: Martina79 mvm, Lamaris echo 20-11: Lolababy echo 21-11: Steefj echo 22-11: Ils1 echo 24-11: Veetje echo, Miffy82 mvm, Anomama2015 echo 25-11: Bee85 echo+intake, Minou78 echo, Halloween echo 26-11: Prulletje2 echo 27-11: Ils1 intake vk, Miekje1991 intake+echo, Skaya Intake+echo 28-11: Javica echo+gyn 1-12: Miffy82 echo 4-12: Sjees intake vk 5-12: Martina79 vk intake 8-12: Prulletje2 intake vk 10-12: Veetje intake vk 12-12: Halloween intake vk
Dankjullie! Jullie inderdaad ook allemaal gefeliciteerd natuurlijk.. Ja, we moesten 1 hele dag omschakelen en wennen. Alle winkels werkten wel me trouwens, we mochten alles ruilen Wil iemand mij eventjes aan de lijst toevoegen svp? Mijn iPad werkt me tegen
Haha nee geen sukkelmodus anomama, ik had je berichtje gemist dat je nieuw was, dus heb het bericht denk ik gewijzigd toen jij aan het typen was. Het is zo'n enorme lijst dat ik echt niet bijhoud wie wie is en wie nieuw is sorry . Maar welkom en gefeliciteerd! En grappig dat je zussen hier ook zitten haha. Ik heb je alvast maar op 30 jaar gezet, goed? Vieren we binnenkort wel een feestje