@Bee, dat bedoel ik inderdaad. Het stelt me wel gerust dat jullie dit herkennen en niet koppelen aan iets ergs. Het is mijn eerste en dan weet je gewoon niet wat je kan verwachten. Fijn, al die leuke reacties. Snap die negatieve reacties echt niet. Je kan toch gewoon blij zijn voor een ander?!
Leuk Miffy! Ik heb in ieder geval en foto van ons gemaakt met de positieve test. Allebei superblij Zo'n dagboek is ook wel erg leuk.
Leuk Nine! Wij hebben nog geen foto samen met de test. Ik heb natuurlijk wel foto's gemaakt van de positieve testen. En met de echo hoop ik op een foto en dan mijn vriend zo gek krijgen om samen ermee op de foto te gaan Zo'n dagboek is trouwens echt heel leuk! Ik heb het kado gekregen. Het is van Pauline Oud en je hebt er ook kraamboek, kraambezoekboek enz van.
Duizelig is echt een veel voorkomende kwaal Nine! Niks om je zorgen over te maken. Je lichaam moet allemaal extra bloed pompen naar je baarmoeder en maakt meer bloed aan... Logisch dat je je dan duizelig kan voelen. Snap ook nooit zo goed waarom mensen negatief zijn. Hoe moeilijk kan het zijn om blij te zijn voor een ander. Gelukkig zijn er ook reacties die dan weer geweldig zijn. Schoonvader die gelijk volschiet, zusje die alles bij elkaar gilt en van gekkigheid maar door de huiskamer gaat rennen en OMG, OMG, OMG roept etc etc Leuk wel die mommy meassure; had ik graag eerder willen weten dan had ik nu mooi vergelijkingsmateriaal voor deze zwangerschap.
@ Nicky: Ik heb het alleen aan m'n beste vriendin verteld. Wacht echt de eerste 12 weken af. Moet er niet aan denken dat m'n moeder tot 3 x toe blij was dat ze oma werd en dat het 3 x niet doorging. Dus even veiligheidje ingebouwd haha
Wat vervelend dat sommige van jullie van die rare reacties krijgen, snap dat echt niet.. Hier al wel verteld aan ouders, hebben dat elke keer al voor de 5 weken gedaan, zelfs toen we bij de vorige keer eigenlijk al wisten dat het mis ging vanwege bloedverlies. Maar hier zijn ze allemaal superblij voor ons! Voor mijn ouders is het het 8e kleinkind, maar ze zeiden, het voelt toch elke keer weer bijzonder, dat we weer opa en oma mogen worden! Ga mn 2 beste vriendinnen ook binnenkort al vertellen, wonen allebei niet echt in de buurt, dus zie ze niet zo heel vaak. 1 van de 2 is ook zwanger, vind ik wel bijzonder! Rest van de familie pas met 12 weken ofzo, vind het wel goed. Zoontje weet ook nog niks, kan ook niet, want hij zegt alles na, en wil niet dat hij dat al vast uitgebreid gaat lopen verkondigen allemaal, dus hij zal het ook pas rond de 12 weken horen.
Er is weer heel wat afgekletst de laatste tijd! Hannah ik vind T.hijm een leuke naam. Wat lastig dat je zo duizelig bent (weet niet meer wie) Hier helaas de echo moeten verzetten naar 2 december omdat ml geen vrij kon die dag. Erg jammer en dus nog langer in spanning... Gelukkig nog steeds geen kwaaltjes al merk ik wel als ik veel heb gedaan dat ik buikpijn krijg of ik ongesteld word. Dat maakt me nog steeds wel onzeker, zijn er meer van jullie die dit af en toe hebben?
Gefeliciteerd met je afstuderen TJS! Lekker onbezorgd genieten nu! @tweelingen: Haha ik lees daar echt vaak gespeculeer over, maar in werkelijkheid komt dat natuurlijk maar zelden voor. Ik krijg in elk geval geen tweeling want mijn digi cb gaf vandaag nog steeds 2-3 aan terwijl ik toch al wel 3+ gehoopt had. Dus hier echt niet genoeg hcg voor een tweeling haha. Nine, vervelend van je kramp! Ik zal zo eens op je andere topic lezen. Ik heb ook wel heel erge kramp gehad in mijn MA zwangerschap namelijk. Hannah, volgens mij schatten die verloskundigen ook altijd maar wat qua termijn. Dat meetdingetje hoeft maar een millimeter opzij te zitten of je bent al een paar dagen langer of korter onderweg volgens mij. En het scheelt maar 2-3 dagen bij jou dus zoveel maakt het niet uit toch? Baby's worden toch bijna nooit op de uitgerekende datum geboren. T.hijm, ik weet niet. Ik dacht meteen aan Thijn, maar dat vind je dus niet zo leuk. Het kan natuurlijk wel, maar ik denk daarbij nu wel aan de kruiden 'tijm'. Maar aan de andere kant, waarom niet? Merel of Roos of Rozemarijn of Madelief zijn ook allemaal namen en ook nog iets anders. Ik vind het eigenlijk steeds leuker klinken hoe langer er ik er over nadenk . Miffy, fijn dat je nu bijna over het punt van je miskraam heen bent en dat het beter voelt nu! Ik was al 8 weken met mijn miskraam, nu pas 5 en een paar dagen. Ik moet dus nog even. Nicky wat jammer dat je schoonvader zo reageerde! Ik ben erg benieuwd hoe die van ons zullen reageren. Zowel schoonouders als ouders weten van mijn vorige zwangerschap. We moesten toen wel omdat ik kapot ging van de pijn en het niet echt te verbergen was. Mijn moeder wilde toen ook al helemaal gaan shoppen en die hoopt ook steeds als we op bezoek komen dat we iets te vertellen hebben haha. Dus ik weet zeker dat die blij zullen zijn. Maar mijn schoonouders ben ik nog wel bang voor. Mijn man moest in mijn vorige zwangerschap steeds weg op zijn werk (waar zijn ouders ook waren) om met mij mee naar het ziekenhuis te gaan, omdat ik die pijn had. Zijn ouders wisten toen nog van niks, dus hij verzon natuurlijk smoesjes. Maar toen we het dan uiteindelijk vertelden waren ze eerder boos dat we het niet eerder verteld hadden dan dat ze blij waren dat ik zwanger was (het was toen nog niet mis, afgezien van de pijn). Vond ik zo stom! Ze feliciteerden niet eens. Mijn man had dat ook niet van hun verwacht en vond het ook raar. Nu willen we het met Sinterklaas in een surprise vertellen. Hopelijk zijn ze dan wel enthousiast. Heb jij het nog op een speciale manier verteld? Leuk in elk geval dat jouw ouders wel heel blij waren! (Hier is het trouwens aan beide kanten niet het 1e kleinkind, dus opa en oma zijn ze hier toch al). @namen, jongensnamen vind ik ook super moeilijk! Ik heb er al wel 1, maar mijn schoonzusje is zwanger en ben een beetje bang dat zij die ook gaan kiezen. Als dat gebeurt dan weet ik echt niet meer wat ik dan nog moet kiezen voor naam. Ik werk ook in het onderwijs dus er zijn natuurlijk ook al heel veel namen waarbij ik kinderen voor me zie, en niet altijd de leukste haha. Lastig. Bee en Miffy, nouja, jullie ook al zo'n rare reacties? Gek toch he hoe mensen denken. Vooral zo iemand die zegt dat ie nog geen opa wil worden, die denkt echt alleen aan zichzelf! Alsof hij daar wat over te zeggen heeft. Je gaat toch geen rekening met je ouders houden als ze nog geen opa en oma willen worden? Vreemd hoor. Ik zal in het vervolg voortaan altijd heel blij en enthousiast zijn als iemand me vertelt dat ze een kindje krijgen! @mommy measure: Ik kende het niet dus heb het even opgezocht maar lijkt me een onhandig ding. Hier is mvm zojuist geweest! Ik heb zelfs 2 cadeautjes gekregen! Omdat ik het op een depot moet inleveren. Een wikkeldekentje en een armbandje (hoewel ik dat armbandje nou niet echt mooi vind haha, maar het idee is leuk). En natuurlijk de mooie test! Bekijk bijlage 428564 Bekijk bijlage 428565
Ja ik heb Puregon moeten prikken om de eisprong op te wekken. Dit medicijn wordt gemaakt door het HCG hormoon. Dus ik vind het top dat zoveel vrouwen meedoen. Hoop dat nog meer vrouwen zich zullen aanmelden! Ik heb idd ook een afspraak staan moet hem alleen even verzetten omdat onze echo nu verplaatst is naar die dag en bijna zelfde tijd.
Wow, mooie test prulletje! Ik denk dat ik morgen even contact op ga nemen met mvm, weet namelijk niet of ze hier ophalen. Zit er wel over na te denken om mee te doen.
Vanmiddag de echo afspraak gehad. Kreeg van het weekend al een brief dat mijn gynaecoloog ziek is en dat er een vervanger zou zijn. Nou ja het zei zo. Het was een oudere man. Hij kon niet bij mijn gegevens dus ik moest alles vertellen, van de injecties tot wanneer we gemeenschap hadden gehad (dit laatste vond ik erg vreemd). Toen de echo gemaakt, dit is altijd een inwendige echo, ben wat gewend onderhand. Nou het was een soort zoekplaatje. Ergens in het beeld was daar mijn baarmoeder met daarin een zakje en gelukkig een embryo. Het beeld werd niet vergroot en het was dan ook zoeken naar een hartje. Gelukkig zag je die uiteindelijk ook als een stipje op de echo. En gelukkig klopt hij. Normaal meten ze op de echo ook het kindje en daarmee word de uitgerekende datum bepaald. Dat deed hij ook niet. Ja en een afdrukje heb ik dus ook niet, nou ja met dat beeld was er toch niks te zien. Gelukkig over 2 weken weer een echo en zal ws mijn eigen gynaecoloog er weer zijn. Vind dit echt een beetje jammer. Mijn gevoel is jammer genoeg niet zo bevestigd, straks heeft hij een ader van mij als hart gezien. Ben natuurlijk wel blij dat er wat zit en dat er een kloppend hartje is!
He wat jammer celine! Maar zou toch al heel opgelucht zijn dat er een hartje lijkt te kloppen! Nog even volhouden tot de volgende echo dan. Maar volgende keer je mond opentrekken hoor. Ik zou een fatsoenlijke echo willen en ik vroeg bij de gyn vorige keer ook gewoon om een foto omdat ze die uit zichzelf niet gaf. Het gaat om jou hoor .
Super test Prulletje!!! Wat fijn dat de echo goed was Céline. Wel een beetje een vreemde manier van werken inderdaad. Zou anders gewoon bellen morgen en dit uitleggen en dat je er geen goed gevoel aan overgehouden hebt!
Wat jammer dat het zo is gegaan Celine! Ik zou er toch ook nog even over bellen. Dit is toch voor niemand leuk? Wel fijn dat het er goed uitzag zoals hij nu kon zien en er een hartje zichtbaar zou zijn!!
Haha prulletje2, ik heb zo'n beetje precies dezelfde foto's. Zelfs de test komt overeen! Het jammere vind ik wel dat ik de kratten in ons portiek moet zetten. Dat valt nogal op. Vind het niet zo heel leuk dat de buren nu met amper 7 weken al weten van de zwangerschap. Maar goed, het is voor een goed doel!!! Ik heb nog steeds maar 1 symptoom en dat is vermoeidheid. Ik ga lekker elke dag rond 21:00 slapen en daarmee is dat ook weer opgelost. Nog meer moeie dames?
Je bedoelt Pregnyl? In Puregon zit FSH en dat wordt gewonnen uit de urine van vrouwen in de overgang!
Ik ga er de volgende echo maar wat van zeggen bij mijn eigen gynaecoloog. Ga er voor nu maar vanuit dat alles goed is. Het overkwam me een beetje prulletje. Maar ik ben uiteraard opgelucht dat er wat te zien was! Misschien even een nachtje slapen en denk ik er anders over.