1 t/m 15 juli 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Jaenne, 17 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bee85

Bee85 Actief lid

9 mrt 2011
    189
    0
    0
    &Steffeke van België :p ; moeders voor moeders betekent het! Een organisatie waarbij je als zwangere je urine in kan leveren/doneren zodat er medicatie kan worden genaakt voor vrouwen die graag een kindje willen maar waarbij het niet zo makkelijk lukt.

Liefs Bee

2. Bigmiracle

27 jan 2014
    8
    0
    0
    Den Bosch
    Ik heb 19-11 de eerste echo. Deze mag ook in de lijst. A.s woensdag dus. Kan niet wachten :)

Hier is manlief lang niet zo zorgzaam als bij de eerste haha. Toen was alles nieuw en spannend en mocht ik niet eens een boodschappentas tillen. Nou, dat is nu wel anders.

Trouwens, wat zit er toch een verschil in als het gaat om de eerste echo. Sommige bij 6 weken en andere bij 10. Oneerlijk ;)

3. ava88

ava88 Lid

16 nov 2014
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik krijg pas een echo met 10 weken. Zolang kan ik niet wachten hoor ga1a denk ik van de week een pret echo laten maken voor 35 euro. Trouwens iemand vroeg over bewegen, ik heb mij aangemeld voor zwangerschapsaqua, ben heel erg benieuwd!

4. Minou 78

Minou 78 Actief lid

11 jan 2013
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Loes en Faith, wat een ontzettend verdrietig nieuws. Voelde de tranen achter mijn ogen branden toen ik het zonet las. Wens jullie heel veel sterkte.

Dat zinnetje dat jij hebt gehoord prulletje, wil ik ook zo graag horen!
    Het hartje klopt!
    Het wachten op de eerste echo duurt dus ook ongelooflijk lang. Ik zie ook heel veel verschillende wachttijden.
    Wel een slim idee van je prulletje, om een pretecho te laten maken.

Ik heb vandaag mijn intake gesprek bij de verloskundige.

5. miekje1991

miekje1991 Actief lid

8 aug 2014
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Faith, heel veel sterkte!

Prulletje, wat fijn dat er een kloppend hartje is! Een hele geruststelling voor jullie al zal het nog steeds wel spannend zijn...

Ik vind het ook vreemd dat die tijden van echo's zo verschillen. Wij wilden ook graag vroeg maar voor de 8 weken deden ze echt niet. Helaas, niets aan te doen. Vandaag nog precies 2 weken wachten. Gelukkig al wel volgende week donderdag intake bij de vk maar had voor mezelf dan liever de echo al gehad zodat ik zeker weet dat alles goed zit.
    Gisteren voor het eerst een misselijk gevoel gehad en moet zeggen dat ik het nu ook wel heb. Hoop maar dat het niet door gaat zetten!

6. SteffiekeVO

SteffiekeVO Actief lid

16 nov 2014
    482
    0
    0
    Achzooo

Is wel veel persoonlijker dan!

Hier enkel via Gynaecoloog of ja in een ziekenhuis als je vruchtbaarheidsproblemen hebt.

7. Miffy82

Miffy82 Bekend lid

30 aug 2011
    609
    0
    0
    Ik denk dat het verschil is met de tijd van de echo's dat de vroege echo's gemaakt worden bij de vrouwen die in het ziekenhuis lopen. Of eerder een miskraam of MA hebben gehad.
    Anders is het volgens mij altijd rond week 9/10 bij de verloskundige.

Heb het hier al eerdee voorbij zien komen. Maar laten jullie de combinatietest doen?

8. SteffiekeVO

SteffiekeVO Actief lid

16 nov 2014
    482
    0
    0
    Hier rond de 7de week eerste echo ongeveer en dan op 12 weken de volgende echo en zo om de 4 weken ongeveer een echo bij de gynaecoloog of ziekenhuis.

Ja combinatietest gebeurd hier rond 12 weken

9. SteffiekeVO

SteffiekeVO Actief lid

16 nov 2014
    482
    0
    0
    Wordt in Nederland ook zo getest op toxoplasmose enzo?

10. Miffy82

Miffy82 Bekend lid

30 aug 2011
    609
    0
    0
    Maar kunnen jullie daarvoor kiezen of je dat wel of niet wil Steffieke? Of is dat gewoon standaard. De combinatietest. Hier kunnen we aangeven of we het wel of niet willen.

Op toxoplasmose wordt hier niet los gecontroleerd. Er is hier altijd heel goede voorlichting over geen kattenbak verschonen enz. Alleen vrouwen die in de industrie werken waardoor de kans hoger is mogen gecontroleerd worden.

11. SteffiekeVO

SteffiekeVO Actief lid

16 nov 2014
    482
    0
    0
    Ja wij mogen dat kiezen, zijn niet verplicht om de combinatietest te laten doen.
    Hier wordt wel standaard getest naar immuniteit naar toxoplasmose en CMV en dergelijke

Ik ben bijvoorbeeld immuun tegen toxoplasmose, dus moet niet opletten bij rauwe groenten en kattenbakken enzo...

12. miekje1991

miekje1991 Actief lid

8 aug 2014
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan geen controles laten doen als combinatietest. Alleen de echo's. Hoe dan ook, het kindje is welkom en het zou mij alleen maar meer onzekerheid en spanning geven. Ik wil proberen echt te genieten van de zwangerschap.

13. AugustusMama

AugustusMama Bekend lid

9 jan 2013
    864
    0
    0
    Veluwe
    Wij gaan niet de combinatie test doen, wel de 20weken echo.
    Over een weekje de eerste echo! Vind het echt zooo spannend!!
    Kijk er naar uit en ben er ondertussen bang voor.. Zo dubbel..

Sinds gisteren wel flink misselijk 's ochtends, en ben er aan de ene kant wel blij mee :) want dan voel ik tenminste iets :p

Hebben jullie ook zo weinig energie? Ik kan 's ochtends echt bijna niks.. tweede helft van de middag krijg ik wat energie en kan ik ook wel wat doen en 's avonds kak ik weer in.. Nouja, het is allemaal voor het goede doel zullen we maar zeggen ;)

14. miekje1991

miekje1991 Actief lid

8 aug 2014
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Augustusmama herkenbaar dat energiepijl! Vooral 's morgens ben ik niet vooruit te branden. Heb het dan ook koud en voel me nog net zo moe als toen ik in bed ging:S
    Mijn moeder kwam net langs met een cadeautje maar ook met de mededeling dat ze er telkens aan moet denken dat het er ook wel eens twee kunnen zijn. Bij mij is die gedachte ook al een paar keer door m'n hoofd geschoten sinds we weten dat ik zwanger ben. Hierdoor kijk ik wel nog meer uit naar 2 december als we de echo hebben...!

15. javica

javica Actief lid

28 okt 2014
    105
    3
    18
    NULL
    NULL
    Wij laten wel de combinatie test doen.
    Ook krijgen we 2x een guo in een academisch ziekenhuis.
    Dit ivm medisch verleden (sorry kan niks zeggen ivm anoniemiteit. Mijn zws moet echt nog even geheim blijven op t forum ivm meelezers :( )

Hier al erg misselijk.

Heb medicatie maar werkt niet echt :(
    lig veel in bed, als ik wat doe moet ik spugen.

16. SteffiekeVO

SteffiekeVO Actief lid

16 nov 2014
    482
    0
    0
    Mijn energiepijl is ook enorm laag...

17. Nicky1990

Nicky1990 Actief lid

14 sep 2014
    130
    0
    0
    ik heb ook weinig energie en heb het de heletijd koud!
    net even wezen kijken bij babydump, hoop keus in kinderwagens wij vinden de Joolz wel mooi , hangt alleen wel een mider leuk prijs kaartje aan€ 1000 . maar daarin tegen vonden wij de prijs van kinderkamers juist weer erg meevallen

18. Miffy82

Miffy82 Bekend lid

30 aug 2011
    609
    0
    0
    Wij vinden de Joolz (earth) ook heel gaaf Nicky!
    Als je voor een bugaboo zou gaan ben je ook zoveel (of meer) kwijt. Ik vind het alleen jammer dat de bak die eronder zit niet net iets groter is. Maar dat went ook vast vanzelf.

19. Nicky1990

Nicky1990 Actief lid

14 sep 2014
    130
    0
    0
    @miffy ja die is ook heel gaaf ja!
    ik merkte wel meteen het verschil tussen 1 vam 500 en een van 1000.
    dus het wordt wel gewoon een goede wagen!

20. SteffiekeVO

SteffiekeVO Actief lid

16 nov 2014
    482
    0
    0
    Ik wil graag de Mima Xari... Heb nu een Stokke Xplory, ben er blij mee, maar ik vind de Mima Xari zo leuk :p

Deel Deze Pagina