Het ging goed meiden! Was 1cm gegroeid We mogen nu gewoon naar de verloskundige. Ik zal straks de echo posten en wat data doorgeven. Nu eerst even op bed liggen en rusten. We zijn zo blij!
Dag allemaal, Ik lees rustig mee op de achtergrond. Ik vind het fijn om jullie verhalen te lezen (of niet natuurlijk, afhankelijk van wat er staat..). Ik ga alweer bijna naar week 10 (eigenlijk woensdag, maar dat is bijna toch? ). Ik ben af en toe wel onzeker omdat ik juist eigenlijk weinig last of klachten heb, behalve veel honger... *eet koekjes* Maar de twee echo's waren goed, dus er is geen reden om te twijfelen, neem ik mezelf dan voor . En ik moest vandaag voor het eerst kokhalzen toen ik een nieuwe bus Rexona deodorant gebruikte.. ik ben de badkamer uitgevlucht, bah, wat een stinkspul ineens! Brit81, 1e kindje
@prulletje: leuk vertelt zo! En superleuke reacties! @tjs: lief rompertje! @miffy: gefeliciteerd met n goeie echo, heerlijk! @bee: fijn dat je toch leuke reacties krijgt. Wij vertellen t as weekend tijdens sinterklaas, althans dat heb ik tegen man gezegd. Kan mn buik echt niet meer inhouden en ben klaar met t moeilijk doen. Alleen nog even bedenken hoe maar niet zoveel tijd meer...
@Prulletje, wat een leuke manier om het aan je ouders te vertellen. Die reactie is echt goud! @Bee, jij ook al zo'n fijne buuf? Jammer hoor. Gelukkig leuke reacties! @Echo's, gelukkig veel goed nieuws voorbij zien komen. Ben zelf niet zo actief geweest, erg moe en misselijk. Hopelijk is dat snel voorbij!
Wat super Miffy dat de echo goed was! Heel erg fijn. Ben benieuwd hoe de echo eruit ziet Fijn dat je de volgende keer naar de verloskundige mag. ik mag donderdag weer voor een echo, yes Hier verder nog steeds erg moe en misselijk... Merk wel dat het werk mij wel weer wat afleiding geeft, dan denk je er niet de hele tijd aan.
Wees welkom. Fijn dat je al twee goede echo's hebt gehad. Miffy wat een fijn gevoel he als je ziet dat het goed zit. Beter ook dat je nu naar de verloskundige kunt gaan, een teken dat het allemaal goed zit en hopelijk ben je hierdoor wat meer aan het genieten. Ik had vandaag afspraak bij de VK. In 2010 had ik bij mijn eerste zwangerschap controle bij 18 weken. Ze wilde naar het hartje luisteren maar kon het niet vinden werd toen gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis waar ik het verschrikkelijke nieuws kreeg dat haar hartje met 16 weken was gestopt met kloppen. Wat een gat val je dan in. Ik probeer hier ook zo min mogelijk over te praten omdat ik het nog steeds heel moeilijk vind.. Gelukkig was ik snel daarna zwanger en werd mijn zoontje geboren in 2011. Bij hem liep ik via de gynaecoloog vanwege mijn vorige zwangerschap. Vandaag vertelde ze dat het misschien verstandig is om vaker echo's te laten maken en wellicht ook bij de gynaecoloog te lopen. Ze werken goed samen met het ziekenhuis, heb aangegeven het fijner te vinden via de vk te lopen, is meer een persoonlijk contact. Gelukkig krijg ik meer echo's en bij twijfel gaan ze overleggen. Het blijft natuurlijk een gok, ik weet heus wel dat mijn ervaring in 2010 niet voorkomen had kunnen worden. Ik had nergens last van en uit het niets krijg je dan zo'n klap. Dikke pech zoals zij het noemen. Ik zou maandag voor een echo gaan maar dat is nu aanstaande donderdag geworden. Nog een vraag aan iedereen--> wat laat je nu echt staan wat je voorheen wel at/droml? Ik ben echt een thee drinken en vraag mij af of dit kwaad kan vanwege de cafeïne. Ik drink alleen Chinese groene thee.
Jeetje wat een heftig verhaal.. dat even voorop gesteld! Misschien maar goed ook dat het domme pech was.. dat klinkt heel stom, maar stel dat het iets erfelijk was of het lag aan je lichaam, dan zou je je nu wel zorgen moeten maken.. De kans dat zoiets twee keer gebeurd bij dezelfde persoon is gelukkig veel kleiner.. gun zulk slecht nieuws niemand ! Volgens mij kan thee niet heel veel kwaad, zolang je maar niet teveel drinkt. Geen idee of chinese groene thee goed of fout is? Ik drink alleen rooibos. Gelezen dat daar geen cafeïne in zit. Wat ik wel echt mis zijn mijn boterhammen met kaas en salami, snijworst of filet americain.. Niet te vergeten mijn weekendse wijntje! Vooral als we een gezellige avond met vrienden hebben. Ik heb nu al twee avondjes afgezegd omdat ik weet dat ik door de mand ga vallen als ik geen wijntje neem.. We wonen op loopafstand van veel van onze vrienden, dus bob hoef ik dan nooit te zijn. Wij gaan het met de nieuwjaarsborrel aan onze vrienden vertellen. We hebben iedereen uitgenodigd voor 2 januari. Met oud & nieuw zijn we namelijk een paar dagen weg
Ava wat een heftig verhaal meid... Ben er stil van... Ben jij het met je kindje op de profielfoto? En hebben jullie hem/haar een naam gegeven? Knuffel!!! Oh en ik drink alle soorten thee hoor, alle zwangerschappen gewoon gedaan maar drink er ook vaak maar Max twee op een dag. Fijn een goede echo Miffy! Hier gaat t eigenlijk goed, de misselijkheid lijkt af te nemen en morgen heb ik mijn officiële termijnecho en ziet manlief en de andere twee kinds de baby voor het eerst op de echo! Vind het best weer spannend! Vandaag voor het eerst het gevoel dat mijn baarmoeder een stuk gegroeid is, heel bol buikjes gevoel en ik kon het al niet meer verbergen en nu dus helemaal niet meer
Fijn dat de echo's goed waren dames! Ik laat thee nu vaak staan, maar eigenlijk alleen omdat het me tegenstaat. Niet vanwege de caffeine. Echte boterhammen eet ik ook niet meer om dezelfde reden. Ik eet kleine beetjes de hele dag door. Behalve gisteren, toen had ik pizza. Die ging echt helemaal op! Zoveel heb ik nog niet gegeten sinds ik zwanger ben en ik zou er nu wel weer een lusten. Bang dat dat mijn craving gaat worden haha. Heftig ava . Gewoon doen waar je je goed bij voelt. Het gaat nu vast goedkomen!
Brit81, welkom! Jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap! Woensdag 10 weken is inderdaad bijna 10 weken
Ik was een echte koffieleut, maar dat laat ik nu staan. In sommige rooibosthee zit ook nog zwarte thee. Maar dat kan niet zoveel kwaad. Ik drink veel muntthee en herbal thee van pickwick, daar zit helemaal geen cafeïne in. Ik mis vooral mijn wijntje op de zaterdagavond. ..
Ava88 wat een verschrikkelijk verhaal zeg. wat thee betreft die nieuwe van pickwick fruitfusion daar zit ook geen caffeine in. misschien kun je die een keer proberen
Jeetje Ava, dat is inderdaad een naar verhaal... Hier gaat alles goed. Afgelopen vrijdag dus een goede echo gehad. We hebben toen wel besloten het nog niet te vertellen. Waarschijnlijk gaan we het over twee weken vertellen tijdens een etentje met de familie. Ik voel me verder wel goed. Wel vermoeid, maar dat begint pas aan het eind van de week te spelen dus ik kan de eerste dagen van de week nog goed vooruit gelukkig. Voor wat betreft thee moet ik eerlijk zeggen dat ik enkel rekening houd met zoethoutthee. Dat drink ik niet meer ivm mijn nu al hoge bloeddruk. Oh ja, ik weet niet of ik dat in de vorige post heb gezegd maar ze zagen ook een kleine cyste op mijn eierstok. Dat hoeft geen probleem te worden maar kan wel ivm pijn en draaien vd eierstok. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Jeetje Ava, wat een verdrietig verhaal... Dikke knuffel! Ik drink juist meer thee dan dat ik anders deed. Eerder vaak 1 kop thee per dag, nu vaak wel 3. Ik maak me daar niet echt zorgen om. Ik ben juist iemand die normaal niet veel drinkt dus ben nu blij dat er juist wat binnen komt Hierbij nog even onze echo van gisteren ons kleine stippie! Bij 8 weken 22 dec bloed prikken combitest 23 dec intake vk 29 dec echo combitest (en uitslag)
Heftig verhaal Ava. Wat vreselijk dat je dat mee hebt moeten maken. Snap dat je liever bij de VK blijft, maar wel fijn dat je wat meer echo's krijgt. Geeft jezelf misschien ook net dat beetje zekerheid. Ik kon thee in het begin van de zwangerschap niet meer wegkrijgen, terwijl ik hiervoor echt wel een paar koppen per dag dronk. Nam dan wel groene thee.. Zit wel iets in, maar een stuk minder dan in zwarte thee. Verder neem ik geen gerookte zalm, wijn, rood vlees enz meer Mooie echo Miffy! Zijn er deze week nog meer meiden die een echo hebben?
1 t/m 15 juli 2015 mama's Heb je iets voor de lijst? Geef het even met rood door ....uitgerekende datum.... 1. Jeanne, 4e kindje Toetje84, 30 jaar, 2e kindje Dana1989, 26 jaar, 1e kindje Chantal212, 5e kindje Brit81, 1e kindje 2. Lauren84, 2e kindje Sunset88, 2e kindje Steefj, 30 jaar, 1e kindje Hannah83, 1e kindje Minou78, 36 jaar, 2e kindje 3. Uk1983, 2e kindje 4. Mamavanmenm, 30 jaar, 4e kindje 5. FvK, 2e kindje Celine1984, 2e kindje Kangerootje, 1e kindje Vally, 6. Martina79, 35 jaar, 1e kindje Anouk89, 25 jaar, 1e kindje Nine85, 29 jaar, 1e kindje Sammii, 2e kindje 7. Bee85, 29 jaar, 3e kindje Kruimeltje2015, 26 jaar, 1e kindje Ddaapphhnee, 25 jaar, 1e kindje 8. Unexplainable, Bigmiracle, 28 jaar, 2e kindje 9. Sjees, 25 jaar, 1e kindje Ils1, 26 jaar, 1e kindje Miekje1991, 23 jaar, 1e kindje Nicky1990, 24 jaar, 1e kindje Ava88, 26 jaar, 2e kindje 10. MamaChantal, 25 jaar, 4e kindje Skaya, 26 jaar, 2e kindje Rozientje, 30 jaar, 1e kindje 11. Prulletje, 29 jaar, 1e kindje Halloween, 3e kindje 12. 13. Lolababy, 40 jaar, 3e kindje Linda1987, 27 jaar, 1e kindje Miffy82, 32 jaar, 1e kindje 14. TJS, 24 jaar, 1e kindje AugustusMama, 29 jaar, 2e kindje Anomama2015, 30 jaar, 2e kindje 15. Datumloos Mamavaneen2e, Mikjez, 2e kindje Djingo, 2e kindje Sterretjes ★ Amore1 ★ Babystew ★ LoesjeK ★ Faith2015 ★ Lamaris [COLOR=Magenta][COLOR=Magenta]★ [/COLOR][/COLOR]Veetje83 [COLOR=Magenta][COLOR=Magenta][COLOR=#323232][FONT=Verdana][COLOR=Magenta][COLOR=Magenta]★ [/COLOR][/COLOR][/FONT][/COLOR][/COLOR][/COLOR]SteffiekeVO Dikke knuffel voor jullie! __________________________________________________ Afspraken (vk, echo, etc.): 2-12: Miekje1991 intake+echo, TJS intake+echo, Mamavanmenm termijnecho 3-12: Toetje84 2e echo 4-12: Sjees intake vk, Ils1 2e echo 5-12: Martina79 vk intake 8-12: Prulletje2 intake vk, Ava88 termijnecho 9-12: Martina79 10 wkn echo, Nicky1990 echo 10-12: Lolababy echo combitest, Vally 1e echo, Dana1989 3e echo, Steefj termijnecho + intake 11-12: MamaChantal echo 12-12: Halloween intake vk, Nine85 echo 15-12: Anouk89 termijn echo, Celine1984 intake 16-12: Nine85 intake, AugustusMama 2e echo 17-12: Skaya termijnecho, 20-12: MamaChantal echo (nekplooi) 22-12: Miffy82 bloedprikken combitest 23-12: Minou78 echo combitest, Halloween termijnecho, Miffy82 intake vk 29-12: Miffy82 echi combitest (en uitslag) 05-01: Nicky1990 vk 16-01: Celine1984 3e echo gyn Heb je iets voor de lijst? Geef het even met rood door