Vandaag Sinterklaas gevierd bij schoonfamilie en daar ook gelijk verteld van onze zwangerschap. Hadden een sleutelhanger met i love oom erop gekocht, omdat m'n zwager al een dochtertje heeft en m'n schoonouders al opa/oma/tante zijn maar m'n zwager nog geen oom. Het kwartje viel niet direct maar toen hij eenmaal viel waren de reacties geweldig! Schoonvader in tranen en rest van schoonfam vooral trots dat de jongste zoon nu vader wordt. Baal dat we het niet gefilmd hebben, reacties waren echt super tof!
Leuk TJS! Hier gisteren ook pakjesavond gevierd bij mijn ouders thuis. Mijn broer, zijn vrouw en mijn kleine broertje wisten het nog niet. Mijn ouders wel dus die zaten in het complot. Die hebben een kennis keihard op de deur laten bonken en de deurbel laten gaan een paar keer. En die had een pietenzak voor de deur gelegd. Daarin zaten 4 cadeautjes. Maar we waren met 8. Dus mijn moeder (nep) heel verbaasd van hoe kan dat nou en voor wie is dat dan? Dus ze gaf er maar gewoon een paar aan een paar mensen. Bleken chocoladeletters in te zitten (4 letters 'baby'). Maar niemand had die letters in zijn naam. Dus mijn broer riep al meteen dat we ze misschien bij elkaar moesten leggen. En toevallig legden ze ze meteen in de goede volgorde. Dus mijn broer zei toen voor de grap 'krijgen jullie een baby?' tegen ons. Dus ik knikte heel hard ja en toen waren ze opeens stomverbaasd. Echt zo van huh echt? Oh wat leuk! Helemaal enthousiast en blij en feliciteren. Die hadden dat echt niet aan zien komen haha. Super leuk.
Prulletje, wat vertellen jullie het steeds toch zo leuk! De voorpret die jullie hebben, moet geweldig zijn! Wij vieren vandaag Sinterklaas. Hier helaas geen verrassingen voor de familie. Was wel de bedoeling, maar jammer genoeg gooide de buuf roet in het eten. Maar we maken er evengoed een feestje van!
Leuk al die blijde reacties! Wij hebben het inmiddels ook aan alle broers en zussen verteld en iedereen vind het helemaal leuk. Niemand had het verwacht Merk wel steeds meer dat ik misselijk ben en dat het dan ook niet over gaat na wat eten. De ene dag is beter dan de andere maar het is soms echt stoeien met mezelf om wat te gaan doen!
Misselijkheid hier bijna weg, vermoeidheid daar en tegen... oh en gisteren stuk gelopen maar voelde mijn bekken goed... Bij de tweede bi gehad en gelukkig bij de derde niet....maar of ik nu weer de dans ontspring? Wij gaan zo sinterklaas vieren bij mijn zusje; zin in! Ben benieuwd naar de snuitjes vd kids!
Leuk verteld TJS en prulletje! Welkom Simoonn! Wij hebben t ook gister met sinterklaas bij mn schoonfam vertelt. We hadden onze dochter n shirtje met grote zus aangedaan met daaroverheen n vestje. Toen de kadootjes uitgepakt waren hebben we dr vestje uitgedaan. En toen was t wachten geblazen...ze zagen t gewoon niet! Totdat mn szusje goed keek. Helemaal verbaasd maar nog steeds had de rest t niet door totdat ze ons zagen smoesen. Zo grappig, toen was t hek van de dam. Morgen bij mijn fam, zin in!
Wij hadden toch besloten om nog even te wachten met vertellen. Vorige week al sinterklaas gevierd. Waarschijnlijk gaan we het volgend weekend vertellen als we bij elkaar zijn. Leuk hoor al die verhalen nu hoe iedereen reageert. Ik merk nu trouwens wel dat ik er minder mee bezig ben en daardoor de tijd sneller gaat. Qua kwaaltjes is het met name zo dat ik in het weekend echt supermoe ben en doordeweeks gewoon hard werk en vermoeidheid negeer vandaar die dip in het weekend . Op naar volgend weekend!
Leuk al die reacties!! Super dat er zo enthousiast gereageerd wordt. De vk had terug gebeld en had aangegeven dat mijn baarmoeder vervelend doet als ik dat voel. Als het niet heel erg pijn doet en het vanzelf weer weg trekt is er niets aan de hand. Eventueel wat zwaarder werk toch maar laten als het steeds terugkerend is.
Dat is wel fijn om te weten denk ik, miffy. Wel voorzichtig zijn! Ik begin het steeds lastiger te vinden om niets te vertellen tegen onze vrienden. Het liefst zou ik het van de daken schreeuwen! Dinsdag weer een echo.. Misschien dat we het daarna langzamerhand toch gaan vertellen. We hebben echt zin om het nu ook aan de vrienden en verdere familie te vertellen.
Wat is het stil hier... iedereen moe van het sinterklaasweekend haha? Ik heb vannacht gedroomd dat ik begon te vloeien en een miskraam kreeg, helemaal in de stress maar voelde me toen ik wakker werd weer op en top zwanger!
Ik denk dat iedereen inmiddels een beetje gewend is aan zijn nieuwe status als 'zwangere' Zijn er nog veel mensen die het nog niet hebben verteld? Wij hebben dus nog niets verteld maar doen dat dit weekend. Als ik er aan denk heb ik al buikpijn van de spanning! De reacties zullen wel leuk zijn, maar daarna wordt het zo 'echt'. Dat is natuurlijk wel positief, maar ook wel heel spannend. Heel je leven staat op zijn kop en dat gaat nu tot me doordringen... Ik zie ook echt zo op tegen het dik worden. Altijd al moeite met mijn gewicht gehad, nu net 10 kg afgevallen en dan nu weer aankomen, dat is best lastig. Bovendien ben ik een vreselijk lastige eter dus dat maakt het ook niet echt eenvoudig. Kortom, even iets minder rozengeur en maneschijn maar dat komt wel goed.
Hier weten nog maar een paar mensen het. Vind ik eigenlijk wel prima ook haha Eerst maar eens de nekplooi meting afwachten.. Misschien vertellen we het daarna. of na de 20 weken echo..
Wachten jullie echt allemaal zo lang? Wij hebben vrijdag onze eerste echo. Als het dan allemaal goed is wil ik het eigenlijk wel vertellen. Is dat heel vroeg? Of hebben meer mensen dat gedaan. Ik heb al 1 Facebookbericht voorbij zien komen. Verder?
Tja, het is onze 4e. Zo bijzonder is het dan allemaal niet meer En voor mn gevoel ben ik net zwanger geweest (is natuurlijk ook wel zo, caylen is pas 8 mnd) Zo'n haast heb ik daardoor niet eigenlijk..
@Nine;Hier weet iedereen het al... Ben nooit zo van 'volgens het boekje' pas na 12 weken vertellen ofzo. Ook bij mijn andere zwangerschappen was het rond de 9 weken al bekend. Iedereen moet doen waar ze zich goed bij voelen
Bee, ja? Groeit je buik al? Ik ben ook niet zo moeilijk, heb het op mn werk ookal aan iedereen verteld. Heeft wel deels met mn misselijkheid te maken, maar dan nog. Merk hier echt nog niks aan mn buik. Ja soms als ik wat last van mn darmen heb. MamaChantal, hoe gaat het met de misselijkheid? Hannah, begrijp wel wat je bedoelt met het dik worden. Ik ben niet 10 kg afgevallen, maar ben wel een sporter en had ook net wel het een en ander bereikt qua vetpercentage en spieropbouw. Straks na de bevalling kan ik weer overnieuw beginnen. Ga wel echt proberen om niet te veel toe te geven aan cravings naar junkfood enz. Hoop zo de extra kiloos onder controle te houden. Was de vorige zwangerschap 14 kg aangekomen. Met de bevalling gelijk 10 kwijt.
Hier ook al echt een buikje! Misselijk.. Tja. . Het gaat redelijk. het moet maar Goed opletten wat ik binnen krijg, probeer een liter vocht te drinken. slaap elke dag even ( soms 2x 1,5 uur haha ) En verder doe ik weinig. dan gaat het het beste Nee nog geen kraamzorg aangevraagd Gyn gaat er vanuit dat ik weer met 33 weken beval. Zelf ben ik bang nog eerder..