1 t/m 15 juli 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Jaenne, 17 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steefj

steefj Lid

28 jun 2014
    77
    0
    0
    audicien
    Hier weten ook een hoop mensen het al maar het facebookbericht gaat er pas na woensdag uit dan heb ik voor mijn gevoel iets meer zekerheid na de intake en 2e echo bij vk.
    Misschien dat we zelfs nog wat langer wachten want vriendlief wil het eigenlijk eerst aan zijn elftal vertellen op een bijzondere manier.
    Hij heeft een t-shirt laten bedrukken waar op de voorkant staat:
    "voor mijn elftal heb ik nog niet gescoord maar bij mijn vrouwtje wel" en op de achterkant staat: "ik word papa" :D
    Geloof wel dat de misselijkheid nu af begint te nemen, alleen 's avonds op bed nog wat en heel soms 's ochtends maar ben er wel heel erg blij mee! Heb nog niet over gegeven maar dat kokhalzen ben ik ook wel klaar mee. Mijn buik is ook echt niet meer te verbergen dus op mijn werk weten mijn directe collega's het ook al een paar weken.

2. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Steefj, wat fijn dat jij al verbetering voelt qua misselijkheid.
    Bij mn vorige zwangerschap werd het idd na 10 weken ook al minder! Kijk zo uit naar komend weekend en hoop dat dan ook te merken.
    Wat een leuk idee met dat shirt voor zn team!!

3. steefj

steefj Lid

28 jun 2014
    77
    0
    0
    audicien
    Dit is mijn buik op dit moment 😊

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      18,6 KB
      Weergaven:
      3
  4. Miffy82

Miffy82 Bekend lid

30 aug 2011
    609
    0
    0
    Ohh jaloers op je buikje mamachantal hahaha :)
    Ohhh Steefj die van jou is ook prachtig!
    Ik zou zo graag ook wat zien, het is nu nog maar een mini bolletje. 2 weken geleden voelde het veel dikker maar dat is nu weer weg.
    Lijkt me juist heerlijk om een lekker bol buikje te hebben, maar tegen het einde zal het wel alleen maar irritant zijn :D

Hier gaat het in de ochtend prima, maar 's middags begin ik me zo ziek te voelen. Echt niet meer leuk. Ik herken mezelf dan ook niet meer. Ben normaal heel positief en vind heel veel dingen leuk. Opeens dan heel misselijk en niks is meer leuk of ik wil niets doen. Gisteravond vond ik echt alles stom! :p

Probeer dus nu alle dingen die ik graag wil doen in de ochtend te plannen zodat ik in de middag lekker mijn bed in kan en niets meer hoef te doen.

>> Kraamzorg hier nog niet geregeld

5. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Miffy, dat heb ik dus ook. Niks ochtendmisselijkheid...hoe verder de dag vordert hoe erger het word. En precies wat je zegt, ik herken mezelf ook niet. Geen drol aan om je zo te voelen.

6. miekje1991

miekje1991 Actief lid

8 aug 2014
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier kraamzorg ook nog niet geregeld.

Mooie buikjes mamachantal en steefj! Hier nog niet echt een buikje. Had wel een buikje van mezelf dus nu weet ik niet goed wat baby is en wat van mij:p Ik probeer ook wel echt op te letten zodat ik niet te veel aan ga komen tijdens de zwangerschap en na de bevalling dan ook weer redelijk snel op m'n oude gewicht zit en het liefst daarna er onder.

Hebben jullie al nagedacht over voeding? Ik denk borstvoeding.

7. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Ja hier ook borstvoeding. Wil toch het beste voor me kind en ben er heilig van overtuigd dat levend voedsel (bv) toch beter is dan de ingeblikte poedermelk.
    De vorige keer ging niet helemaal lekker, kreeg spruw en Berkay hapte niet goed waardoor ik uiteindelijk tot 7 maanden heb gekolfd met een enkele kolf. Zorg deze keer wel dat ik een dubbele heb.

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Hier ook weer poging bv.

Bij 1e gelijk fles gegeven
    2e poging tot bv mislukt, ze lag erg kritiek,dat hielp allemaal niet mee :(
    3e ook poging mislukt. Hij mocht bijna niet drinken bij mij en ik kolfte niet genoeg. Hij heeft 1x goed gedronken bij mij (volledige voeding).
    Verder mocht hij bijna niet oefenen

9. sammii

sammii Bekend lid

15 dec 2012
    659
    0
    0
    NULL
    NULL
    He meideb mag ik gezellig mee kletsen ben 6juli uit gerekend. Op andere forum is zo stilletjes. Zag al buik foto voor bij komen. Zelf begin ik ook al te groeien alleen soms voel ik me onzeker hebben meer meiden dat? Ik krijg volgende week termijn echo dan ben rond 11 weken vind best spannend

10. vally

vally Niet meer actief

Wat leuk om al jullie ervaringen te lezen!

Hier gaat t allemaal redelijk. Ook hier begint de misselijkheid in de middag en is op z'n ergst in de avond. Heb nog steeds medicijnen hiervoor maar ik moet zeggen dat het iets beter gaat dan een week geleden. Ik kan ook eindelijk weer kleine beetjes avondeten. De laatste dagen wordt ik meer overvallen door vermoeidheid...

Maar goed. Het is een spannende tijd! Komende woensdag onze eerste echo! Ik ben zo benieuwd! Als het allemaal goedn is dan gaan we van het weekend de vertel rondes doen bij broers/zussen/familie en daarna vrienden. Zo'n zin in!

Ouders waren wel al geinformeerd...door de misselijkheid hadden we wat extra handen nodig in het huishouden.

Mijn pap en mam hebben we het verteld door ze een cadeau te geven: voorleesboek voor opa en oma. Wat een reactie zeg!!! Heel blij en emotioneel. Zo fijn! Is voor mijn ouders hun eerste kleinkind.

Mooie buikjes hebben sommige al zeg! Ik ben juist veel afgevallen maar ik merk wel dat mn darmen hoger lijken te zitten. Grappig.

11. Miffy82

Miffy82 Bekend lid

30 aug 2011
    609
    0
    0
    Welkom Sammii :) klets gezellig mee!
    Ik voel me ook met vlagen heel onzeker. Maar ik hou me maar voor dat zoals ik me nu voel echt door een zwangerschap komt dus dat het vast allemaal wel goed zal zitten. Normaal ben ik helemaal geen onzeker persoon en weet ik heel goed wat ik wil. Maar nu voel ik mij soms opeens een ander mens :p

Ik wil ook borstvoeding gaan proberen. Ik heb altijd gezegd dat ik het niet wilde doen. Ik hou niet van 'gefrut' aan mijn lijf (waarschijnlijk door mijn reuma). Mijn borsten doen ook al heel snel pijn dus ik was toch wel bang dat het gewoon niet fijn zou zijn. Mijn vriend vind het wel heel belangrijk (en dat is het ook wel) dus ik wil het toch een eerlijke kans geven :)

Wat leuk Vally dat boek! Snap dat je ouders heel enthousiast waren :)

12. Hannah83

Hannah83 Actief lid

12 jul 2014
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een buikjes al!

Ik durf niet in te spiegel te kijken naar mijn buik, want ik vrees dat ik niet het verschil zie tussen mijn vet-buik en mijn baby-buik.... Maar op enig moment zal ik er toch aan moeten geloven.

Hier ook nog geen kraamzorg geregeld. Ik doe die dingen pas als we het iedereen hebben verteld dus over een weekje ongeveer.

13. Bee85

Bee85 Actief lid

9 mrt 2011
    189
    0
    0
    @Kraamzorg hoef je hier pas aan te vragen na de 20 weken echo. Dus daar ben ik nog niet mee bezig.

Welkom nieuwe mama's :)

Oh en mooie buikjes hoor! Zal ook even een foto proberen te posten.... <3

14. Bee85

Bee85 Actief lid

9 mrt 2011
    189
    0
    0
    Oh en lieve Hannah! Hier ook een buikje van mezelf. Kijk ajb wel in de spiegel; je bent prachtig! Alle veranderingen nu in je lichaam zijn echt door je baby! De darmen vinden een nieuw plekje en je BM wordt veel groter. Dat is enkel en alleen door je kleine wondertje in je buik!

15. Dana1989

Dana1989 Bekend lid

1 apr 2014
    754
    404
    63
    Wat een leuke buikfoto's! Hier alleen een darmenbuikje hihi
    Kraamzorg heb ik nog niet geregeld maar dat moet voor de 16e week toch?
    Ik ga ook borstvoeding geven het liefst een jaar lang. Mijn moeder heeft jaren als lactatiekundige gewerkt dus is wel heel erg handig &#128522;

Deze woensdag weer een echo. Vind het wel weer heel spannend.

16. Nine85

Nine85 Bekend lid

4 nov 2014
    549
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wauw MamaChantal, dat kan je toch niet meer verborgen houden? Mooi hoor!

Wat een leuk idee steefj, van dat shirt. Ook al een mooi buikje!

Hier wel een beetje een bolletje, maar nog prima te verbloemen. :)

Welkom sammii en gefeliciteerd! Nog geen echo gehad? Ik heb dezelfde uitgerekende datum. Deze week eerste echo, dus die onzekerheid herken ik zeker!

@ vertellen, ik weet überhaupt nog niet of ik het wel op Facebook zet...
    @ kraamzorg, nog niet geregeld, wanneer moet dat?
    @ bv, wil ik ook zeker gaan proberen.
    @ Bee, wat een superlieve reactie schrijf je aan Hannah, je hebt helemaal gelijk en ik ga dat advies goed inprenten.

17. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Hey scheelt dat het nu winter is.
    buiten loop ik altijd met jas dicht.
    Binnen heb ik nu meestal een trui van ml aan omdat ik het snel koud heb.
    Schoonzus had het wel gezien, verder kom ik nu nergens omdat ik me niet goed voel.

18. Hannah83

Hannah83 Actief lid

12 jul 2014
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je Bee! Ik ga het mezelf inprenten!

19. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    @mamachantal: waarom mocht je zoon bijna niet oefenen met bv? Of lukte t hem niet?
    Ik wil weer bv gaan geven. Bij Kiki 8mnd gedaan, toen wilde ze zelf niet meer na ziek zijn. Wil alleen niet meer zolang ritmeloos blijven als toen. Ze kwam wanneer ze wilde, ook lang snachts en alle fv kindjes die ik kende hadden veel eerder n eet/slaapritme.

Kraamzorg net aangevraagd. Had er ff tijd voor en we zitten wel in de zomerperiode he. Hou dus rekening met eventuele lagere bezetting.

Mooie buikjes meiden! Zal snel ook 1 posten, mijne lijkt op die van steefj.

Merk dat ik nu veel minder bewust zwanger ben. Heb nog niks gelezen over de ontwikkeling waar t kindje nu inzit. Bij Kiki wel veel gedaan. Voor meer meiden herkenbaar?

Zit nu met n dreumes op de bank die t vertikt t slapen! Ze heeft er knalrode wangen en oren van maar slapen ho maar. Zit nu naar sesamstraat te staren :)

20. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    hey dames gefeliciteerd allemaal met jullie zwangerschap ! mag ik hier ook gezellig mee kletsen :D ik ben uit gerekend op 1 juli :D afgelopen vrijdag een echo gehad en het zag er allemaal prachtig uit ! dit is ons 4de kindje.

Deel Deze Pagina