1 t/m 15 juli 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Jaenne, 17 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmenm

mamavanmenm Actief lid

3 feb 2013
    176
    0
    0
    Zuid Holland
    Welkom nieuwe meide !
    Wat een mooie buikjes! Hier ook niet meer te verbergen.

Heel herkenbaar hoor, de eerste veel gelezen, de tweede wat minder, de derde nog iets minder en nu eigenlijk bijna niets...

Goeie tip van de kraamzorg ivn vakantieperiode zal ik me er ook eens in gaan verdiepen!

Hier weet bijna iedereen het, vind het wel fijn, stel nou dat tmis gaat dan weten mensen dat ook.

Ik ga weer bv geven, eerste 5, tweede 4 en derde 10 maanden gevoed! En mis het nog steeds hoor, de jongste wordt volgende week 1... waar blijft de tijd!

@mamachantal: misschien heb je het antwoord wel eens gegeven , ik weet wel dat het eens gevraagd is...maar waaraan is je dochtertje overleden?

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Onze dochter had een zware hartafwijking.
    Hypoplastisch linker hart syndroom.
    Ze is uiteindelijk aan een complicatie van een zware operatie overleden :(

3. mamavanmenm

mamavanmenm Actief lid

3 feb 2013
    176
    0
    0
    Zuid Holland
    Heftig meissie :'(

Dikke knuffel voor jou!

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Erg zielig Hoe het allemaal gegaan is.
    Ze is lachend de operatie in gegaan..
    Ze was bijna 2 :(
    We missen haar enorm.. ons kleine meisje ♡

5. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Mooie buikjes zag ik al!

Hier wel iets van een vetlaagje van mezelf. Wel nog net een gezond bmi, maar heb ook wel erg moeite met het dikker worden. Straks dan kom je natuurlijk op een punt waarop mensen niet weten of je nou gewoon dik bent of zwanger. Dat lijkt me wel ongemakkelijk.
    Vandaag bij de vk geweest voor het eerst. Heb aangegeven dat ik me niet wilde wegen en dat hoefde gelukkig ook niet.

@vertellen: hier weten alleen ouders/schoonouders/broers/zussen het. Verder nog geen andere familie, vrienden en collega's. Vrienden en familie doen we middels de kerstkaart. Ben benieuwd wie het eerst belt haha :). En collega's waarschijnlijk de laatste dag voor de kerstvakantie (ik ben juf), als ik tenminste een goede echo heb.
    Ik kwam dit tegen, vond ik wel leuk voor mijn collega's. Maar dan ipv donuts met gewoon gebakjes ofzo. Tja, als ik dik word, dan jullie ook! Zeg ik dan ;).

Bekijk bijlage 432586

of deze

Bekijk bijlage 432587

@kraamzorg: de vk zei dat ik dat pas hoef te regelen na de termijn echo. Dus dat doen we dan ook. Ik zit eigenlijk helemaal niet op kraamhulp te wachten. Iemand in huis, iemand die aan mijn spullen zit, iemand die aan mijn baby zit, iemand die aan mijn lijf zit en alles bekijkt, brr. Maar als ik dat tegen iemand zeg vindt iedereen dat raar en zeggen ze altijd dat het juist zo fijn is. Ben ik daar dan echt de enige in?
    We hebben nu maar besloten om het maar aan te vragen om van het gezeur af te zijn en dan kan ik ze altijd wegsturen als het niet bevalt.

@voeding: De ene zegt dat borstvoeding echt het beste is. De ander zegt dat het allang achterhaald is en dat flesvoeding tegenwoordig net zo goed is. Ik vind het maar lastig. In mijn eigen familie zijn ze voorstanders van fles. Mijn moeder zei dat borstvoeding niet goed lukte en zo zijn er meer aan die kant die niks van bv moeten weten. Aan mijn mans kant zijn ze juist weer helemaal pro borstvoeding en krijg je weer allemaal te horen dat dat echt wel beter is en een momentje voor jezelf met je baby en wat al niet meer. Ik vind het moeilijk. Ik heb op dit moment nog niet echt een voorkeur. Ik denk dat ik borstvoeding wil proberen, omdat ik gewoon het idee wil hebben dat ik het in elk geval geprobeerd heb. Dan besluit ik dan wel of het me bevalt of dat ik het niks vind. Na mijn verlof stop ik sowieso. Geen zin in kolven op mijn werk enzo. Ohja en met borstvoeding schijnt je baarmoeder wel sneller te krimpen en dergelijke. Lijkt me ook prettig :).

6. Ils1

Ils1 Bekend lid

29 apr 2014
    855
    0
    16
    NULL
    NULL
    Erg verdrietig mamachantal :( kan me voorstellen dat het een groot gemis moet zijn!

Veel gekletst vandaag meiden, gezellig :D

@ vertellen. Hier weten alleen mijn ouders, broer en (schoon)zus het nog. De rest willen we het vertellen als we een goede termijnecho hebben gehad net voor de kerst. Dan ben ik 11,5 week zwanger ongeveer.

Fijn Steefj dat de misselijkheid wat minder is. Hier heb ik een goede dag als ik alleen in de avond overgeef ;). Het verschilt echt per dag.

Ik merk als ik een lange dag gewerkt heb dat ik dan wat meer krampjes onderin mijn buik (baarmoeder?) heb. Zijn er meer meiden die dit herkennen of hier last van hebben?

Kraamzorg regelen wij ook pas later. Wij zitten bij de verloskundige die samenwerkt met het ziekenhuis en de kraamzorg kan later worden aangevraagd. Zal het eens overleggen de volgende keer bij de VK.

Ik wil ook proberen om borstvoeding te geven :)

Welkom Sammii en Shiirley, gefeliciteerd met jullie zwangerschap

Mooie buikjes zie ik voorbij komen. Ik had eerst alleen een wat dikkere buik als ik gegeten/gedronken had. Nu merk ik dat mijn buik in de ochtend ook al wat dikker is en in de avond lijk ik wel een ballon haha ;). Zal hieronder mijn buikfoto eens plaatsen met het verschil tussen 6 en 9 weken. Deze foto's zijn in de ochtend gemaakt.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      14,1 KB
      Weergaven:
      1
  7. Nicky1990

Nicky1990 Actief lid

14 sep 2014
    130
    0
    0
    Morgen eindelijk de 1e echo!
    ben best wel een beetje zenuwachtig!

ik wil wel proberen om borstvoeding te geven maar als het niet lukt jammer dan.

wil volgende week even gaan uitzoeken voor de kraamhulp

8. mamavanmenm

mamavanmenm Actief lid

3 feb 2013
    176
    0
    0
    Zuid Holland
    Weer een mooi buikje! Je ziet al goed verschil met 3 weken zeg!

Voor wat betreft de bv (denk dat alle moeders die bv. gegeven hebben dit zullen beamen:) het is in het begin echt aanmodderen en je word er soms echt niet vrolijk van, er zijn een heleboel vrouwen die op zo'n moment denken: ik kap ermee... En denken dat de baby te weinig binnenkrijgt etc maar als "ervaringsdeskundige" (hahahaha): ZET DOOR OP DAT MOMENT!!! Op den duur gaat het van een leien dakje! Kijk je baby moet leren hoe hij moet drinken, zuigen en aanhappen maar jij moet ook weten hoe je je baby vast moet houden, aan moet leggen etc dus helaas krijg je er geen gebruiksaanwijzing bij!
    Ik zei ook bij de eerste als ik ga werken kap ik ermee, het kolven ging vanzelf en ben heel blij dat ik doorgezet heb.nu bij de laatste mis ik het nog steeds dagelijks, dat momentje samen, zien dat hij lekker spekkig is van mijn melk, heerlijk toch??

@mamachantal: ik weet zoooo goed hoe je je voelt meis, zie ook dat ze in 2013 gestorven is.... Mijn dochtertje ook... Pfff... Je staat er elke dag mee op en gaat ermee naar bed en alles en iedereen om je heen draait maar door in het "normale" leven... Wat een gemis hè?

9. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    #1309 Uk1983, 8 dec 2014
    Laatst bewerkt: 8 dec 2014
    @mamachantal en mamavanmenm: echt verdrietig en heftig om je kindje te moeten verliezen. Kan t me niet eens voorstellen hoeveel pijn jullie daarvan hebben! Kippenvel...

Ils: je ziet echt n verschil in die 3 weken :). Zal ook es n foto maken, nog helemaal niet gedaan.
    @ prulletje: bedenk vooral zelf wat jij wil qua voeding en sta daar volledig achter, gelukkig nog alle tijd voor en je kan je altijd bedenken. Met bv heb je best wat hobbels te nemen als t in t begin niet helemaal gaat zoals je wilt. Dan is t fijn als mensen je steunen en je zelf doorzet omdat je t ook echt wilt.
    @mamavanmenm: precies wat jij zegt doorzetten is echt t sleutelwoord! Pff die kloven in t begin waren zo niet fijn maar heel blij dat ik t wel ben blijven doen. En idd wat is mooier dan je kindje te zien groeien op je eigen melk :)

10. celine1984

celine1984 Actief lid

28 jun 2011
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een kindje verliezen lijkt me ook echt het meest verschrikkelijke wat je kan gebeuren! Dikke knuffel voor jullie!

De nieuwe mensen, welkom!

Hier nog steeds misselijk, in de loop van de dag word het steeds erger, kan dan ook niks meer bedenken wat ik wil eten.

Alleen mijn ouders en schoonouders weten het. En mijn bazen ivm "gevaren" op mijn werk. De rest van de Fam. (Zussen enz.) vertellen we het met de kerst. Hebben een shirt voor onze dochter gekocht met daarop " geef me een kus want ik word een grote zus" bij (schoon)ouders viel dit goed.

Mijn collega die net zo ver zwanger is als mij heeft het vorige week verteld op het werk omdat ze zo misselijk is. Vandaag gingen mensen haar vragen hoe het ging, ik zit daar dan met mijn misselijkheid tegenover, maar hoef die medelijden absoluut niet.

Bij onze dochter heb ik 1 jaar en 2 mnd bv gegeven. Vond het ideaal. Altijd bij je, geen gedoe met flessen. In het begin was het echt niet makkelijk maar dat komt vanzelf, en daar heb je 10 weken verlof voor.

Kraamhulp ga ik later regelen, wil weer zelfde organisatie als vorige keer dus klaar met 1 telefoontje. (Hoop ik)

Mijn buik is ook best enorm, heb altijd al darm klachten dus mensen zien wel vaker een opgeblazen buik bij mij, mijn geluk.

11. sammii

sammii Bekend lid

15 dec 2012
    659
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb wel echo gehad omdat bloeding had toen was ik 7 wk dus ven volgende week benieuwdna termijn echo hihi..zie dat vele al termijn echo hebben gwhad vind echt spannend al is me 2e

12. Halloween

Halloween Lid

31 okt 2014
    34
    0
    0
    Wat een gezelligheid hier!!
    Kan het gewoon niet bijhouden, nog erg moe en misselijk. En mijn 2 kindjes zijn ook niet helemaal fit.

@Borstvoeding vs flesvoeding: na 2 keer borstvoeding te hebben geprobeerd, ga ik nu (denk ik...) direct voor de fles. Mijn 1e kindje knapte onwijs op toen ik over ging op de fles en bij de 2e knapte ik er ontzettend van op. Terwijl vriendinnen moeiteloos tot een jaar konden doorvoeden en hun kindjes goed groeiden, verliep dat hier helaas anders.

@Kraamzorg: heb ik 2 weken geleden al geregeld. De bevalling valt in de zomerperiode en dan is er inderdaad een lagere bezetting en kan het zomaar zijn dat je niet bij het bureau van je keuze terecht kunt. Of dat ze je hooguit 24 uur kunnen garanderen. Bij de eerste, ook uitgerekend in juli, kon ik toen ik belde bij 9 weken niet meer bij het bureau van mijn keuze terecht. Uiteindelijk dik tevreden geweest met de kraamzorg van het andere bureau, dus bij de 2e weer voor gekozen. Helaas toen een andere kraamverzorgster, die ook nog eens na 3 dagen op vakantie ging, dus kreeg halverwege de kraamweek een wissel. Zo niet fijn!! Dus nu heel snel gebeld naar dat andere bureau, daar garanderen ze dat er niet gewisseld wordt. Gelukkig hadden ze nog plaats, maar merkte aan de telefoon dat ik niet veel later had moeten bellen.

@Buik(je): hier sowieso al geen strakke buik met isolerende laag, maar heb het idee dat mijn darmen richting maag verhuisd zijn, zo'n gekke vorm heeft het nu.
    Ben er bang voor dat die buik mega gaat worden. Bij 3 zwangerschappen zo kort op elkaar zal die buik wel weten waar die naar toe moet :(

13. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Hier gaat het weer slecht.
    Hou niks binnen sinds vannacht.
    Morgen bellen voor opname :(

14. vally

vally Niet meer actief

@ mamachantal..sterkte!!! Hopelijk wordt het snel wat draaglijker.

Na een weekje een acceptabele misselijkheis te hebben gehad lig ik nu ook weer voor de 3de avond op een rij totaal brak en uitgeput in bed.....de medicijnen lijken steeds minder hun werk te doen. Overgeven heb ik nog niet gedaan. Maar krijg ook niets naar binnen. Ben nu 6 kg afgevallen.

Morgen hopelijk een opsteker. 1ste echo!

15. miekje1991

miekje1991 Actief lid

8 aug 2014
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend MamaChantal! hopelijk knap je met een opname weer wel wat op ook al is het niet leuk!

Sammii succes met de echo vandaag! hopelijk zit alles goed en kun je heerlijk genieten;)

Vally wat naar dat je zo misselijk bent. Misschien dat het soms nog meer op zou luchten om over te geven dan nu? Sterkte hoor en houd moet he! Het gaat weer een keer over.

Na hier wat gelezen te hebben over kraamzorg heb ik me toch maar aangemeld alvast. Lijkt me niet leuk als ze daar geen plaats meer hebben want je hoort hier zoveel positieve berichten over dat bureau. Ben benieuwd wanneer ik reactie krijg.

Succes allemaal vandaag!

16. vally

vally Niet meer actief

Zojuist echo gehad. Wat super bijzonder!!!! Het kindje was erg beweeglijk en alles zat erop en eraan.

Het opmeten van de lengte ging wat moeizaam...van buikecho naar inwendige echo maar steeds draaide het de foute kant op. Hihi. Uiteindelijk toch gelukt en is mn termijn bijgesteld naar 11 weken.

Nu idd ook maar eena kraamzorg gaan regelen...

17. Nicky1990

Nicky1990 Actief lid

14 sep 2014
    130
    0
    0
    gisteren ook de echo gehad alles was goed!
    over 5 weken de geslachtsbepaling .
    ben nu 4 juli uitgerekend

18. Nine85

Nine85 Bekend lid

4 nov 2014
    549
    1
    16
    NULL
    NULL
    Super meiden, goed om te horen! Ik ben ook zoo benieuwd!

19. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Gelukkig gaat het nu ietsje beter.
    Nog steeds heel erg misselijk maar er blijft wat in.

20. FvK

FvK Actief lid

28 dec 2011
    333
    0
    0
    N-H
    Mag ik hier mee praten? Vanochtend mijn eerste echo gehad en alles was helemaal prima en volgens de verwachte termijn. Ik ben op 5 juli uitgerekend. Het is toch wel weer enorm bijzonder om het spartelend frummeltje te zien...en ik was erg opgelucht na al die nare negatieve berichten van de juli-mama's :( Nu gaat het genieten wel echt beginnen!

Deel Deze Pagina