1 t/m 15 juli 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Jaenne, 17 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AugustusMama

AugustusMama Bekend lid

9 jan 2013
    864
    0
    0
    Veluwe
    Hoi meiden, vanochtend goede echo gehad! Helemaal opgelucht :D:D uitgerekende datum komt op 13 juli

@Minou, je kan ook beneden verschoonkussen neerleggen? Had ik ook bij de eerste (nog steeds) had gewoon geen zin om voor elke luier naar boven te moeten (mocht ook niet teveel traplopen trouwens) Moet zeggen dat ik dat wel erg makkelijk vind ;)

@kinderwagen, gebruiken dezelfde als bij de oudste, vind het onzin om een nieuwe te kopen. Wil wel een draagdoek aanschaffen. Hebben nu een draagzak, maar wil er graag een doek bij :)

Ga me zo even aanmelden voor de 20 weken echo, twijfel nog of we eerder een geslachtsbepaling gaan laten doen

Volgende afspraak vk 13 januari

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Draagdoek kan wel, maar dan het liefst wel een geweven katoenen.

Ik verschoon Zl nu meestal op de bank (zonder aankleed kussen ) gaat prima.
    alleen poep luier boven omdat hij meestal helemaal onder zit
    kan hem dan zo in bed leggen :)
    Straks doen we dat ook gewoon met de beeb zo.
    En de box hebben we ook staan natuurlijk.. Daar kan Zl in als ik even naar boven moet.
    of de jongste als ik met Zl naar boven moet ;)

3. ava88

ava88 Lid

16 nov 2014
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een mooie echo's dames. Je ziet gewoon al een compleet mensje wat super bijzonder! Als ik die echo's zo voorbij zie komen wil ik zelf ook weer. Aanstaande donderdag afspraak bij de verloskundige en ben benieuwd wanneer ik weer mag.

Kinderwagen--> Bij mijn zoontje had ik een stokke, gelukkig gekregen van mijn ouders want die dingen zijn echt onbetaalbaar de laatste tijd. Heb het 1.5 jaar gebruikt en weer verkocht omdat ik een buggy makkelijker vond en hij is bleef zo groot na het inklappen dus elke keer weer een gedoe met laden in de auto. Ik twijfel op dit moment over de mima of de joolz

Mijn man en ik zijn beide lang dus een bugaboo zou het zeker niet worden, liefst dus een hoge wagen. Maar we hebben nog tijd zat. Denk dat ik pas na 25 weken die grote dingen ga aanschaffen. Van mijn zoontje heb ik alles weg gegaan dus moet alles weer opnieuw kopen. We hebben maar twee slaapkamers dus een echte baby kamer gaat er niet komen. Voorlopig gaat de baby dan bij ons slapen. We hebben plannen om te verhuizen dus vind het prima zo. Ik zie het alleen niet echt voor mij hoe dat straks gaat werken met de kraamzorg omdat ik alles dan in andere kasten moet proppen of een bedje kopen met een commode en kast in 1. Zijn er dames met ervaring?

Ik heb deze week tentamens dus veel stress en geen tijd om na te denken over te kwaaltje. Morgen avond laatste tentamen en dan eindelijk even twee weekjes niets. Ben gelukkig wel minder misselijk en de vermoeidheid is ook wat beter. Hopelijk zijn de kwaaltjes bij jullie ook wat minder!

Bijgevoegde bestanden:

4. vally

vally Niet meer actief

wat is iedereen toch al druk in de weer...
    Ik ben nog nergens mee bezig. Kom er zelfs niet aan toe om mijn zwangerschapsdagboek bij te houden. Hoop echt dat die misselijkheid en vermoeidheid minder gaan worden. Gister ook maar weer eerder naar huis van het werk. Eenmaal thuis zooo misselijk dat ik niet kon bewegen/praten of geluid kon verdragen zonder dat mijn maag op mijn kop ging staan. Gelukkig is het nu iets gezakt en heb ik mezelf weer bij elkaar geraapt om toch weer te kunnen werken (al krijg ik op het werk ook niet veel voor elkaar ;)).

Komend weekend hulptroepen ingeschakeld om het huishouden bij te werken. Ik hoop echt dat ik wat fitter 2015 in kan gaan!

Het is mijn eerste zwangerschap, maar het valt erg zwaar. Ook mijn man zit er bijna doorheen. Mij proberen door de moeilijke momenten heen te trekken, de extra huishoudelijke taken terwijl we eigenlijk nog een verhuizing aan het afronden zijn. Het is erg moeilijk om te zien hoe uitgeput hij is als hij thuiskomt, en ik dan al naar bed ga en alles voor hem laat liggen....

Sorrie voor mijn klaagzang, maar moest het even kwijt. Ik weet dat er verder weinig aan te doen is dan maar gewoon doorstaan en hopen dat het snel minder gaat worden.

Ohja, heb zojuist wel een rondleiding voor KDV aangevraagd.

5. Nicky1990

Nicky1990 Actief lid

14 sep 2014
    130
    0
    0
    ik voel mij de afgelopen dagen steeds beroerder worden.
    duizelig zwak en moe....
    had er tot nu toe niet zoveel last van..

6. Mamavandrie82

13 nov 2014
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik kon me hier melden.
    Uitrekendatum volgens laatste menstruatie zou zijn 14 juli, maar de echo vanmorgen gaf toch wat anders aan.
    Mss een groot kindje.. Geen idee.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      26,3 KB
      Weergaven:
      2
  7. Ils1

Ils1 Bekend lid

29 apr 2014
    855
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fijn al die mooi echo's meiden :D hier nog wachten tot volgende week dinsdag.. Als onze echo goed is dan gaan we het aan iedereen vertellen :)

8. Simoonn

Simoonn Lid

16 nov 2014
    68
    22
    8
    Hier wachten we ook nog op de tweede echo (23 dec). Als die goed is gaan we het ook vertellen aan de mensen die het nog niet weten. 1 week to go.. Ben nu al ongeduldig haha.. Zo leuk allemaal :D.

9. Miffy82

Miffy82 Bekend lid

30 aug 2011
    609
    0
    0
    Prachtige echo's allemaal!
    Ik ben zo benieuwd hoe ons kleintje er nu uit ziet.
    Wij hebben de 23e onze intake bij de vk.
    Ben heel benieuwd of we daar nog een echo krijgen.

10. Nicky1990

Nicky1990 Actief lid

14 sep 2014
    130
    0
    0
    Miffy82

ik heb bij mijn vk geen echo gehad, maar misschien dat ik bij elke vk weer anders is..

11. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Hier nog 2 dagen wachten, donderdag de echo. Ben ook benieuwd. Dan kunnen wij het eindelijk ook bekend maken als alles goed is :).

12. Miffy82

Miffy82 Bekend lid

30 aug 2011
    609
    0
    0
    Die mevrouw waarmee ik de afspraak maakte gaf idd ook al aan omdat ik al in het zkh geweest was dat het misschien niet gedaan wordt. Ik denk het dus ook niet. Maar stiekem hoop ik het wel.
    We laten ook de combinatietest doen. Dus anders moet ik wachten tot de 29e :)

13. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Heb t gevoel dat ik al 20 wk ben :(

14. mamavanmenm

mamavanmenm Actief lid

3 feb 2013
    176
    0
    0
    Zuid Holland
    Mooie buik chantal! Hier lijkt hij ongeveer op die van jou (al ben ik wel wat dikker).

Hier vanmorgen voor het eerst met de angelsound de hartslag van de baby kunnen vinden, echt helemaal fantastisch!

Sta bij dr papa in Amsterdam op de wachtlijst voor een vroege geslachtsecho (vanaf 13 weken) dus hopelijk binnenkort een gaatje! We wachten in spanning af!

Ik ben officieel ziekgemeld ivm bekken- en rugpijn klachten en daarbij de vermoeidheid die ik heb door de therapie die ik volg op psychisch gebied vwb rouw... ik ben erg blij dat mijn baas achter me staat en hoop dus voorlopig rust te hebben. (Werk in de zorg)

15. vally

vally Niet meer actief

@ mamachantal...dat groeit al goed zeg!!!!
    Hier nog niets te zien....blijf afvallen....

@mamavanmenm, wat fijn dat je baas achter je staat! Dan kun je inderdaad rustig je herstel in.

Maar goed, morgen even een opstekertje voor mezelf. Extra echo. Iemand in opleiding voor echografie had oefenmateriaal nodig...nou dat vind ik helemaal niet erg :-D

16. celine1984

celine1984 Actief lid

28 jun 2011
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mama Chantal dat is al een beste buik, al is die van mij ook al bijna niet meer te verbergen (moet nog wel een weekje)

Heb me afgelopen week aangemeld voor kraamzorg en vanmorgen bij de verzekering. Heb ik dat maar vast geregeld.

Heb online maar positie kerst kleding besteld, moet toch wat hebben en dan maar meteen positie.

17. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    Das een flinke mamachantal!! De mijne is alleen nog te verbergen met iets wijds. Maar toch niet meer nodig :D

@vally leuk een extra echo! Veel plezier!
    @mamavanmenm ben je nu voor 100% thuis tot de bevalling? Fijn dat je steun van je baas krijgt, dan zit je een stuk rustiger thuis om je daar iig niet druk over te maken. Heftig om ook in therapie te zitten tegelijkertijd. Sterkte!
    @celine wat heb je gekocht? Ben benieuwd!

18. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Wat een buik al mamachantal. Je houdt hem gewoon normaal, niet uitgeduwd? Ja, dat komt natuurlijk omdat het niet je eerste meer is.

Mamavanmenm, jammer dat je zoveel last hebt en daardoor thuis zit. Maar nu maar lekker van de rust genieten dan :). Beetje positief bekijken dan maar he :).

Hier vandaag de NIPT test gehad. Nu maar afwachten...
    Morgen termijnecho. Ben benieuwd.

19. Dana1989

Dana1989 Bekend lid

1 apr 2014
    754
    404
    63
    Wauw mamachantal wat een buikje al! Bij mij zie je nog niet veel alleen een klein bolletje.

20. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Ja.. niet uitgeduwd.
    kan ook eigenlijk amper :)

Deel Deze Pagina