Moeten jullie op dezelfde dag bloed prikken voor de combinatietest? Of hebben jullie dat al gedaan? Ik ga morgen bloed prikken en dan de 29e de echo. Dan horen we meteen de uitslag.
Ik ga morgen ook bloedprikken, hoop dat het niet te druk is zo voor de kerst. Wij doen alleen geen combinatietest. Heb wel de geslachtsbepalingsecho gepland! 20 januari savonds. Ben zo benieuwd.
Ik ga ook niet voor de combinatie test omdat ik daardoor alleen maar onzeker zal worden. Ik heb een formulier voor bloed prikken maar dat is gewoon een normale controles de ze bij elke vrouw uitvoeren. Weet niet wanneer ga ik ga, denk een van deze dagen.
Bloed prikken voor de combinatietest moest bij tussen de 9 en 11 weken. Dinsdag krijg ik na de echo meteen de uitslag.
Ik snap dit ergens wel. In mijn vorige zwangerschap had ik veel kramp, waardoor ik met 5 weken al steeds elke 2 dagen inwendige echo's kreeg. Dan zit dat apparaat natuurlijk erg dicht bij het kindje. Het leek eerst te groeien, maar uiteindelijk bleek het hartje toch niet te kloppen. Ik heb altijd ergens het gevoel gehouden dat het misschien ook wel eens door die echo's gekomen kan zijn. Echo's zijn namelijk over het algemeen veilig, maar toen ik ben gaan speuren ben ik er wel achter gekomen dat er nog maar héél weinig onderzoek gedaan is naar echo's in een heel vroeg stadium. En logisch ook, want normaal gesproken krijg je dan nog geen echo omdat er nog niet veel te zien is. Maar er is natuurlijk wel degelijk wat aan het groeien en juist in het begin is alles zo kwetsbaar. Ik kwam wel een onderzoek tegen met ratten en rattenbaby's en daaruit kwam toch echt wel dat de baby's er schade van ondervonden hadden. Ik weet niet meer hoe en wat precies, maar echt goed was het dus niet. Nu ik al een stuk verder in de zwangerschap ben, en de echo's ook gewoon uitwendig kunnen, maak ik me niet zoveel zorgen meer. Daar is namelijk wel enorm veel onderzoek naar gedaan, dus nu verwacht ik echt wel dat het veilig is.
1 t/m 15 juli 2015 mama's Heb je iets voor de lijst? Geef het even met rood door ....uitgerekende datum.... 1. Jeanne, 4e kindje Toetje84, 30 jaar, 2e kindje Dana1989, 26 jaar, 1e kindje Chantal212, 5e kindje Brit81, 1e kindje Vally, 28 jaar, 1e kindje 2. Lauren84, 2e kindje Sunset88, 2e kindje Steefj, 30 jaar, 1e kindje Hannah83, 1e kindje Minou78, 36 jaar, 2e kindje 3. Uk1983, 2e kindje 4. Mamavanmenm, 30 jaar, 4e kindje Nicky1990, 24 jaar, 1e kindje 5. FvK, 2e kindje Kangerootje, 1e kindje Martina79, 35 jaar, 1e kindje 6. Anouk89, 25 jaar, 1e kindje Nine85, 29 jaar, 1e kindje Sammii, 2e kindje 7. Bee85, 29 jaar, 3e kindje Kruimeltje2015, 26 jaar, 1e kindje Ddaapphhnee, 25 jaar, 1e kindje 8. Unexplainable, Bigmiracle, 28 jaar, 2e kindje 9. Sjees, 25 jaar, 1e kindje Ils1, 26 jaar, 1e kindje Miekje1991, 23 jaar, 1e kindje Ava88, 26 jaar, 2e kindje Skaya, 26 jaar, 2e kindje 10. MamaChantal, 25 jaar, 4e kindje Rozientje, 30 jaar, 1e kindje Lolababy, 40 jaar, 3e kindje Celine1984, 2e kindje 11. Prulletje, 29 jaar, 1e kindje Halloween, 3e kindje 12. 13. Linda1987, 27 jaar, 1e kindje Miffy82, 32 jaar, 1e kindje AugustusMama, 29 jaar, 2e kindje 14. TJS, 24 jaar, 1e kindje Anomama2015, 30 jaar, 2e kindje 15. Datumloos Mamavaneen2e, Mikjez, 2e kindje Djingo, 2e kindje Sterretjes ★ Amore1 ★ Babystew ★ LoesjeK ★ Faith2015 ★ Lamaris [COLOR=Magenta][COLOR=Magenta]★ [/COLOR][/COLOR]Veetje83 [COLOR=Magenta][COLOR=Magenta][COLOR=#323232][FONT=Verdana][COLOR=Magenta][COLOR=Magenta]★ [/COLOR][/COLOR][/FONT][/COLOR][/COLOR][/COLOR]SteffiekeVO [COLOR=Magenta][COLOR=Magenta][COLOR=#323232][FONT=Verdana][COLOR=Magenta][COLOR=Magenta][COLOR=#323232][FONT=Verdana][COLOR=Magenta][COLOR=Magenta]★ [/COLOR][/COLOR][/FONT][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/FONT][/COLOR][/COLOR][/COLOR]Nine85 [COLOR=Magenta][COLOR=Magenta][COLOR=#323232][FONT=Verdana][COLOR=Magenta][COLOR=Magenta][COLOR=#323232][FONT=Verdana][COLOR=Magenta][COLOR=Magenta]★ [/COLOR][/COLOR][/FONT][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/FONT][/COLOR][/COLOR][/COLOR]Kruimeltje2015 Dikke knuffel voor jullie! __________________________________________________ Afspraken (vk, echo, etc.): 22-12: Miffy82 bloedprikken combitest 23-12: Minou78 echo combitest, Halloween termijnecho, Miffy82 intake vk, Ils1 termijnecho, Martina79 nekplooi, Vally combinatietest 29-12: Miffy82 echo combitest (en uitslag) 30-12: MamaChantal echo (nekplooi) 31-12: TJS termijnecho + nekplooi, Lolababy nekplooimeting 05-01: Nicky1990 vk 13-01: AugustusMama vk 16-01: Celine1984 3e echo gyn, Nicky1990 geslachtsecho 20-01: Skaya geslachtsbepalingsecho 01-02: Prulletje2 18w pretecho (2d) 23-02: Prulletje2 20 weken echo Heb je iets voor de lijst? Geef het even met rood door
Ik heb donderdag een week terug bloed laten prikken voor de combinatietest. Op het formulier las ik ergens dat ze het liefst de bloedafname hadden voor de 11de week, dus vandaar. dinsdag moeten er idd veel voor de echo. ik ben benieuwd naar de uitslagen en uiteraard onze uitslag.
Ik ben ook heel benieuwd. zal vast goed zijn.. maar ben ergens wel bang dat de nekplooi niet goed is. Dat kindje iets heeft. Als het kindje iets (groots) mankeert breken we de zws af
Hier wordt het bloedprikken gecombineerd met de nekplooimeting. Ik heb hem laat deze keer, pas bij bijna 13 weken. Had hem liever eerder gehad.
Ik moet ook nog bloed prikken voor de gewone controle. Nekplooi doen we niet... Vanmorgen de zouttest gedaan haha en er kwam een meisje uit... ben benieuwd!
Spannend mamavanmenm! Ik wil ook zoooo graag weten wat het wordt! Hopelijk weet ik het zaterdag! We hebben de nipt gehad en de uitslag zou dan eigenlijk pas na 14 dagen komen, maar lees toch vaak dat mensen hem bij 10 dagen al krijgen en dat zou zaterdag zijn. Bij mij wijst wel echt álles tot nu toe op een meisje, de symptomen, de bakerpraatjes, de chinese kalender, de nub, de skull theorie en mijn eigen gevoel. Zou het wel heel gek vinden als het dan toch een jongen is haha. Maar ook super leuk, dus het maakt me niks uit. Maar wil het wel weten!
Nouja, ik was 10w5d met de echo. Weet niet of die 2 dagen dan nog zoveel uitmaken. Maar de echoscopiste zei dat hij/zij er niet goed voor lag om naar het schaambotje te kunnen kijken, dus misschien is er uberhaupt geen nub te zien. Maar ik baseer het dus echt niet alleen daarop. Zoals ik al zei wijzen er nog zoveel meer dingen naar een meisje.
Ik begin nu ook wel heel benieuwd te worden. Heb zelf nog steeds geen voorgevoel. Hebben meer van jullie zere tepels? Ik heb eigenlijk vanaf het begin al heel veel last ervan. Ze zijn echt flink opgezet en gevoelig. Gisteravond ontdekte ik een sneetje (kloofje?). Het doet echt veel pijn. Iemand een tip wat ik er het beste op kan smeren? Ik las dat bephanten wel goed zou werken?
Oeh nu al en kloofje! Hoop dat het snel opknapt! Ik dacht eerst altijd dat het een meisje zou worden maar nu denk ik ook vaak aan een jongen. Vaak praat ik ongemerkt ook over hij. Waarom weet ik niet. Morgen een echo, ben benieuwd wat we dan zien voor een eventuele Nub. Eigenlijk hebben we gezegd het niet te willen weten maar stel dat ik het zie vind ik het prima! Net de huisarts gebeld. Ben inmiddels 6 weken verkouden en ben er redelijk klaar mee. Weet ook niet goed meer wat ik er zelf aan kan/mag doen dus hopelijk hebben zij iets voor mij. Allemaal nog plannen met kerst? Wij zijn 2 dagen buiten de deur dus de supermarkt ontwijk ik zo veel mogelijk!
Geen zere tepels hier maar wel ontzettend gespannen borsten. Doet soms ook goed pijn. Die tepels lijken me ook geen pretje auw . Succes met je verkoudheid miekje. Hier ook 2 dagen weg met kerst, alleen dan de 24e en 25e. Kon niet anders met de familie. Dus voor de 26e nog maar even wat lekkers in huis halen en met wat kerstfilms op de bank denk ik .
Hey meiden, Hier wat onrustige dagen gehad. Zoonlief had het geniale idee om 5 nachten/avonden op rij niet te willen slapen...geen idee waar dit opeens vandaan kwam. Het is normaal een hele goede en makkelijke slaper! We zijn dus ook wel behoorlijk verwend. Maar goed, vannacht eindelijk weer een goede nacht en hij is snipverkouden. Zucht. Verder voel ik me weer beter eigenlijk. Ik ben bijna niet meer misselijk. Wat een verademing is dat zeg...echt veel eet ik nog niet, maar dat geeft niet Iedereen denkt dat het een meisje is, maar ik denk zelf een jongetje. Ik heb altijd gezegd dat ik alleen jongetjes kan krijgen. Ik heb 3 broers en een zwager, dus dat is dan ook direct mijn geweldige reden Ik heb pas bij de 19 weken de 20weken-echo, dus wil eigenlijk nog wel een echo tussendoor plannen, eigenlijk voor een geslachtsbepaling. Hoewel dat zo tegen mijn principes in gaat! Ik vind dat ik gewoon moet wachten tot de 20 weken echo!
FvK, gewoon lekker gaan joh!! Anders moet je nog dik een maand langer wachten!! Hier ook behoorlijk zere tieten, tepels vallen daarbij wel mee nu. Ik ben ook zooooo benieuwd naar wat het gaat worden!!