1 t/m 15 juli 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door NathalieD, 20 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RosanneMarie

RosanneMarie Bekend lid

19 okt 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Ik slaap met kussens overal haha. Onder mn buik, tussen mijn benen kruik in mn rug.... Dan lukt het nog een beetje.

Ik heb ook harde buiken, niet heel vaak, maar ze doen soms wel pijn. Heb het vooral als ik veel heb gedaan en s ochtends als ik opsta en ga lopen.

2. plk

plk Actief lid

28 sep 2008
    407
    0
    0
    Zuid-Holland
    Harde buiken heb ik niet, ik slaap met een voedingskussen daar leg ik mijn benen op.

3. plk

plk Actief lid

28 sep 2008
    407
    0
    0
    Zuid-Holland
    Buik is lkkr gegroeid de afgelopen weken :)

(snap alleen niet waarom hij de foto draait :()

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      33,1 KB
      Weergaven:
      1
  4. Rosalieb

Rosalieb Actief lid

12 aug 2012
    427
    62
    28
    Dank voor de steunden berichtjes! Lief!

Hier ook slechter slaper - warmte zal idd vast bijdragen maar volgens mijn ook typisch derde trimester kwaaltje

Ik slaap al poos met voedingskussen - erg fijn! Heb er een van de Hema die is niet te stevig èn goedkoop! Aanrader - Hema heeftvals goed is ook leuke hoesjes

5. Rosalieb

Rosalieb Actief lid

12 aug 2012
    427
    62
    28
    Mooi buikje plk! Ik lijk wel skippybal vergeleken met jou😂
    laatst vroeg al iemand aan mij of ik al "op alle dag liep" (ofwel ready to pop!) 😳

@roseannemarie: ja ik doe helaas niet veel maar sinds paar dagen idd harde buiken en zere spieren in liezen en benen (soort kramp) lekker in combi met lage rugpijn. Pfff dat had ik niet bij de eerste. Nou ja zal
    Erbij horen😏

6. plk

plk Actief lid

28 sep 2008
    407
    0
    0
    Zuid-Holland

Mijn voedingskussen is ook van de Hema, top ding! heb hem al sinds de zwangerschap van de oudste. en idd leuke hoesjes voor er om heen.

Slechtere slapen hoort ook idd bij het laatste trimester plus idd het warmere weer maar het er niet beter op...

7. plk

plk Actief lid

28 sep 2008
    407
    0
    0
    Zuid-Holland

Dank je! Iedere buik en zwangerschap is anders! bij mij vroegen ze dat bij de zwangerschap van de jongste ook rond dit termijn, 'zo de laatste loodjes...'. uhmm nee :x
    terwijl ik toen amper was aangekomen en nu al 11 kilo :)

Me schoonmoeder gaf vorige week de opmerking, nou je bent al lekker dik, uh pardon dat zeg je toch niet tegen een zwangere! als er niks te zien is, is het niet goed, is het goed te zien is het ook weer niet goed

8. Rosalieb

Rosalieb Actief lid

12 aug 2012
    427
    62
    28
    Haha heel herkenbaar! Mijn schoonmoeder wil telkens weten hoeveel ik ben aangekomen en blijft herhalen dat ik vorige keer zo dik en opgezwollen was - en bedankt! Vorige zwangerschap ook al gezegd tegen haar: "ik ben niet dik, ik ben zwanger!"
    Nu zeg ik joh ik viel in het begin teveel af dus ben blij met alles wat er wel bij komt ondanks misselijkheid en daarbij vorige keer was ik prachtig (haha niet echt maar ze moet haar snuit houden 😂).

9. Liekj

Liekj Niet meer actief

Ik slaap ook al heel lang met een voedingskussen, heerlijk! Kan het aanraden.

Hier slaap ik echt al weken slecht. Maarja dan kan ik straks ook wat makkelijker op minder slaap functioneren haha 😂

Kunnen jullie genieten van het warmere weer?

Ik zal mijn buik ook eens posten kijken of het lukt:

Bijgevoegde bestanden:

10. Liekj

Liekj Niet meer actief

Oh en harde buiken.. ja die herken ik zeker!
    Probeer goed te rusten waar mogelijk.

11. Boemer

Boemer Lid

17 nov 2015
    68
    0
    6
    Overijssel
    Hallo! Ben ik ook eens weer...😊
    Wat fijn om te lezen dat het met iedereen, afgezien van bijkomende kwaaltjes, goed gaat met de mama's en baby's!

Ik begin ook echt af te tellen tot mijn verlof! Nog 3 weken werken...stop met 34 weken. Sinds 3 weken gedeeltelijk ziek: doe geen werk meer op de groep ivm bandenpijn en lage rugpijn. Het vele lopen en bukken werd te zwaar. Nu 12u per week op kantoor, dat is goed vol te houden.

Babykamer bijna klaar... Nog 1 wandje verven en dan kan ik 'los' met inrichten, wassen etc. Zin in!

Vorige week 'even' tussendoor ons huis verkocht. Een drukke tijd breekt aan: ik kan hier nog bevallen en een paar weken genieten en dan moeten we eind aug naar een tijdelijke woning. Denk wel eens:'hoe gaan we dat doen'! Maar hebben gelukkig veel familie en vrienden die kunnen en willen helpen dus komt vast goed! Moet het maar loslaten denk ik...

Succes allemaal met de laatste weken! 😘

12. daantje87

daantje87 Lid

3 jul 2012
    83
    0
    0
    verpleegkundige
    flevoland
    Wat gezellig dat er weer gekletst wordt dames!
    Hier is de verkoudheid gelukkig na ruim 3 weken weer onder controle. Heb gelukkig ook weer iets meer energie gekregen.
    Werken valt mij ook steeds zwaarder, deze week mijn uren laten halveren zodat ik het nog kan volhouden tot 34 weken te werken. Erg lastig om eraan toe te moeten geven dat bepaalde dingen niet meer gaan, maar gelukkig veel begrip van mijn collega's en werkgevers(die me überhaupt voor gek verklaren dat ik nog werk :D). Gelukkig kan ik de weekjes aftellen. Nog 2 1/2 te gaan!

De babykamer is ook eindelijk zo goed als klaar. Vorige week alles geverft en de meubels in elkaar gezet. Nu alleen nog de aankleding , geeft ook weer een hoop rust.

Vorige week weer bij de gyno geweest voor controle. Beebjes blijven het fantastisch doen. De beeb die onder ligt, ligt in stuit en de ander er dwars overheen. Ben heel hard aan het hopen dat hey nog de ruimte heeft om goed te draaien, want wil zo graag natuurlijk bevallen. Vind het idee van een keizersnee erg eng....

Ow en een foto van mijn buik met 31 weken. Sta op knallen haha.
    En kan de opmerking ook echt niet meer horen; ohh jij hieft niet lang meer zeker?

Bijgevoegde bestanden:

13. mama90

mama90 Actief lid

20 jan 2016
    139
    2
    18
    Friesland
    wat een super mooie foto daantje87!
    fijn dat je je uren kon halveren, geeft toch wat rust :)

hier verloopt ook alles rustig, al kan ik de opmerking: 'je hoeft zeker niet lang meer he?' ook niet meer horen hahaha
    heb vandaag even de kleertjes voor de baby uitgezocht, althans poging toe, ik heb maat 50 en 56 nu in een tas zitten en klaargezet voor de wasmachine.. komt wel erg dichtbij nu hoor,
    af & toe twijfel ik zelfs aan mezelf of ik er wel klaar voor ben, een peuter en een baby :eek: . Onze zoon wordt zaterdag 2 dus ook nog drukkig met voorbereidingen, en dinsdag mag hij voor het eerst naar de psz, erg spannend!!

14. plk

plk Actief lid

28 sep 2008
    407
    0
    0
    Zuid-Holland
    Volgens mij horen die twijfels erbij Mama90 heb ik ook wel eens.
    Dan denk ik, waar gaan we aan beginnen, de oudste word eind juli 7 en de jongste is 3,5 en alles word steeds makkelijker, maar aan de andere kant kan ik niet wachten totdat de kleine er is, lkkr wandelen en knuffelen. Tuurlijk zal het soms aanpoten zijn...maar het komt allemaal goed!

15. mama90

mama90 Actief lid

20 jan 2016
    139
    2
    18
    Friesland
    Ik hoop het plk! Zal er inderdaad wel wat bij horen, maar het kan me wel onzeker maken soms. Ben ook bang dat mn oudste soort van 'boos' op me wordt als zijn babybroertje er is en dat ik hem te kort doe..

Zal hopelijk allemaal wel meevallen

16. Liekj

Liekj Niet meer actief

Tuurlijk is het spannend.. maar dat komt vast helemaal goed.
    Wennen moeten de broertjes en zusjes even de tijd voor krijgen.
    Heb voor m'n dochter een pop met bedje, wandelwagen, flesje dat soort dingen dan kan zij samen met mij meedoen.

17. Martina79

Martina79 Lid

30 okt 2014
    57
    0
    0
    Prov. Groningen
    Hallo mama's (in spee),

Ik kreeg vandaag een vriendschapsverzoek op Facebook van iemand die ik niet en dacht dat het misschien van hier zou kunnen komen. We hebben een faceboek-groep die geheim is, dus waarschijnlijk niet te vinden. via één van de leden (die je vriend moet zijn) kan je toegevoegd worden. Wil je daar bij mag je mij een PB sturen. ik ben hier niet (meer) actief, maar wel op Facebook, omdat je dan makkelijker per onder werp kunt reageren.

Heb net even paar pagina's teruggelezen en zag jullie het erover hebben. Maar Roosje zit er geloof ik ook al bij toch, als ik het goed heb.

groetjes

18. Martina79

Martina79 Lid

30 okt 2014
    57
    0
    0
    Prov. Groningen
    ik zie net dat ik helemaal niet in deze thuis hoor, maar in de andere. haha ben hier echt te lang weg. was vorig jaar wel bij de 1 t/m 15 juli mama's, maar dan 2015 natuurlijk.

19. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Mooie buikfoto's! Vandaag 33 weken zwanger!
    Afgelopen woensdag een groeiecho gehad van de kleine meid en zag er allemaal goed uit. Vanaf nu heb ik elke 2 weken controle.
    Ook ligt ze al een aantal weken met het hoofdje naar beneden. Ook wel een geruststelling.

20. JL2015

JL2015 Lid

2 nov 2015
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik ben ook tijdje weggeweest hier. Goed om te lezen dat alles goed gaat met jullie en de baby's!

Ik weet nu sinds 3/4 weken dat ik zwangerschapssuiker heb. Moet nu 4x daags m'n suiker prikken en krijg elke 2/3 weken een groei echo.
    Tot nu toe doet de baby het iig erg goed en zit qua gewicht mooi gemiddeld. M'n waardes waren in het begin super, met aanpassing van m'n eetpatroon. Helaas merk ik dat dit wel steeds minder wordt. M'n waardes stijgen hier en daar wel wat makkelijker en denk als ik dinsdag weer op controle kom, dat ik toch insuline moet gaan spuiten :(
    Maar ja, wat moet dat moet! Gelukkig nog maar 8 weekjes!

Deel Deze Pagina