1 t/m 15 juli 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door NathalieD, 20 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. plk

plk Actief lid

28 sep 2008
    407
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sterkte Daantje, duimen dat ze voorlopig nog even blijven zitten!

@nathalieD dat is wel laat, ik heb de mijne denk al 2 weken binnen

2. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    Fijn. Daantje. Ik duim voor je.
    Dat is zeker laat Nathalie. Ik heb de mijne zelfs al zeker een maand in huis

3. Rosalieb

Rosalieb Actief lid

12 aug 2012
    427
    62
    28
    Hi Nathalie - ik ben verzekerd bij unive en krijg hem pas in/ met 34 weken ..

4. daantje87

daantje87 Lid

3 jul 2012
    83
    0
    0
    verpleegkundige
    flevoland
    Nou dames, ik ben sinds vanmiddag thuis, maar zit nog in vreselijke onzekerheid. Sinds de weeën remmers gestopt zijn, zijn de harde buiken weer terug. Ze zijn weer net zo frequent aanwezig als de avond dat ik opgenomen werd. Dit hoeft niets te betekenen, maar het kan ook zo zijn dat dit alsnog uitdraait op een bevalling. Door de ligging en mijn eerdere super snelle bevalling moet ik bij het minste geringste direct weer bellen en langs komen. Maar man o man, wanneer voelt het dan echt anders. Kan ik dit nog aankijken of is er echt al wat gaande? Word er vreselijk onzeker van en hoop nog steeds zo hard dat mijn buik weer rustig word en ik de kindjes nog even bij me kan dragen.....
    Bleh...wat voel ik me ellendig!
    Sorry voor mijn klaagzang, maar voelt even heerlijk om van me af te schrijven :D

Liefs,
    Daantje

5. Liekj

Liekj Niet meer actief

Oh daantje wat kan ik me je spanning voorstellen!
    Heb je geprobeerd of het onder de douche minder wordt?
    En lekker van je afschrijven hoor als dat helpt!
    M'n duimen draaien voor je.

NathalieD ik heb em al vanaf 27 weken thuis.. even bellen is misschien niet verkeerd..

6. RosanneMarie

RosanneMarie Bekend lid

19 okt 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Oh jeetje daantje, daar zou ik ook heel zenuwachtig van.worden! Ik duim voor je. En lekker van je afschrijven hoor, het is helemaal geen klagen!

Ik ben vandaag bij de verloskundige geweest en hij ligt al bijna helemaal ingedaald. Ik had al krampen afgelopen week en ik dacht: goh denk dat hij aan het indalen is en dat klopte dus :)

7. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    @daantje, wat vervelend zeg! Tot wanneer wil je wachten met bellen? Lijkt me een moeilijk dilemma. Misschien voel je je veiliger als je in het ziekenhuis ligt? Of mag je niet daarheen?

@nathalie; waar ben je verzekerd? Ik bij VGZ en heb m al 5 weken ofzo.

@Rosannemarie; hoe voelt indalingskramp? En voel je je beebje nu hij ingedaald is ook anders (minder/andere plekken)? Ik heb niet het gevoel dat er bij mij qua indaling iets gebeurd. Vrijdag echo, dan weten we meer.

8. Rosalieb

Rosalieb Actief lid

12 aug 2012
    427
    62
    28
    @ daantje helemaal geen klaagzang! Kan me je zorgen goed voorstellen! Hopelijk nemen harde buiken rap af. Zelf heb ik wel baat bij warm bad...

@ RosanneMarie : ja hoe valt dat indalingspijn ? - plastisch gezegd krampen in je 📦? ?😕

9. RosanneMarie

RosanneMarie Bekend lid

19 okt 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Ja het voelde als een soort krampen en steken en dan heel laag, onder in m'n buik. Maar niet echt pijnlijk hoor, meer van: er gebeurt daar iets haha.

Ik maakte me ook een beetje zorgen, want voelde minder grote bewegingen, maar koppeltje duikelen kan dan natuurlijk niet meer haha. Maar verder wel veel schopjes enzo hoor.

10. Rosalieb

Rosalieb Actief lid

12 aug 2012
    427
    62
    28
    Okay thanks ! Enne zeker ook meer moeite met slapen 😉

11. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Soort menstruatie achtige zeur en krampjes ofzo dan? Of toch heel anders?

Ik heb de kleine nooit echt voelen koppeltje duiken trouwens.

12. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Daantje hopelijk is alles nog steeds rustig.

Gisteren gebeld en het kraampakket is onderweg, gelukkig!

13. mama90

mama90 Actief lid

20 jan 2016
    139
    2
    18
    Friesland
    Sterkte Daantje! Hoop net als alle meiden hier dat ze nog even lekker blijven zitten!

Gisteravond weer controle gehad bij VK, baby begint ook al in te dalen, bij mij voelt het echt als een drukkend gevoel in mijn onderbuik, en af en toe een hele scherpe steek door m'n kruis heen om het zo maar te zeggen haha.
    Verder doet hij het goed, alleen zijn er op mijn placenta al wat ontkalking vlekjes te zien.. Hopelijk wordt het niet meer en blijft hij nog minstens 5 weekjes zitten. Dus naast de ijzertabletten ook aan de calcium/magnesium tabletten :)

14. Liekj

Liekj Niet meer actief

Oké spannend ook mama90.

Ik heb morgen controle ben benieuwd wat ze bij mij zeggen.. of er al wordt ingedaald. M'n dochter is pas tijdens de bevalling ingedaald.

Oh NathalieD goed dat je even hebt gebeld.

Daantje87 hopelijk alles nog rustig daar.

15. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    Gelukkig Nathalie.
    Spannend Mama90. Ik mag vrijdag weer. De vorige keer was hij wel druk aan het oefenen en lag met zijn hoofdje naar beneden. Dat voelde ik ook ' s morgens een drukkend gevoel van onder. Hij ligt wel steeds vaker zo voel ik, maar volgens mij is hij nog niet echt ingedaald.

16. RosanneMarie

RosanneMarie Bekend lid

19 okt 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Ja beetje menstruatie-achtig maar met meer druk en steken!

Fijn dat je kraampakket onderweg is Nathalie!

17. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Wat vervelend mama90! Hoe zien ze dat eigenlijk? Op een echo?

Ik krijg er nu a.s. vrijdag nog een echo maar daarna niet meer. Ik neem aan dat als er iets dergelijks aan de hand is het wel handig is om dat te weten. Hoe gaat dat bij anderen? Krijgen jullie nu nog vaker een echo of een andere controle dan alleen voelen?

18. RosanneMarie

RosanneMarie Bekend lid

19 okt 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Ik weet het eigenlijk niet eerlijk gezegd... Vk voelt steeds alleen en heeft nog niets gezegd over een echo!

19. Liekj

Liekj Niet meer actief

Alleen buik voelen en met 35 weken een liggingsecho, meer niet.

20. Rosalieb

Rosalieb Actief lid

12 aug 2012
    427
    62
    28
    Wat vervelend mama 90!
    Ik loop bij gyn en die noemt zich zelf gemakzuchtig dus hartje luisteren doet ze vaak met de echo. Ik ben wel een keer voor extra controle geweest omdat ik baby minder voelde en heb toen ook een flowmeting gehad - kunnen ze dat niet wat vaker doen mama 90? Daarmee meten ze de weerstand in navelstreng en dat geeft de "gezondheid" van de placenta weer (is mij uitgelegd). Bij mijn eerste zwangerschap heb ik dat in deze fase elke twee weken / 1 1/2 week laten meten (bij commercieel bureau).

Deel Deze Pagina