Dag dames, Gelukkig is de rust aardig wedergekeerd hier. De harde buiken zijn verder in frequentie afgenomen en zit geen regelmaat meer in. Wel veel druk down under, dus beebje 1 zal wel goed ingedaald liggen(wat de gynaecoloog trouwens ook melde toen ze bij inwendig onderzoek voelde naar mijn ontsluiting, ze voelde zijn billetjes hihi). Ben erg benieuwd hoe lang ik de beebjes nog bij me kan dragen, elke dag extra is er in ieder geval weer 1! De gynaecoloog zou in ieder geval zeer verrast zijn als ik de 37 weken haal, maar hè de wonderen zijn de wereld nog niet uit Groetjes, Daantje
Wat fijn Daantje dat de rust os terug gekeerd ! En inderdaad elke dag extra is er een - hopelijk blijven ze nog even lekker in de buik!
Tesss ; ja mijn vriend was mee dus we kregen een (denk ik extra) echo, en toen zei ze het. Ze zei het echt tussen neus en lippen door en ik heb wel gevraagd wat het inhield, maar ze zei dat het niet echt kwaad kon en ook niks zei over dat hij eventueel eerder geboren zou worden, maar het zit me toch niet lekker.. Denk dat ik vanmiddag nog maar even bel voor extra uitleg. Rosalieb : Oh daar heb ik nog nooit van gehoord! Ga het vanmiddag meteen vragen als ik haar bel of dat ook mogelijk is. Wil eigenlijk de 37e week sowieso halen.. Daantje : Inderdaad, elke dag is er 1! Sterkte! Hoop ook dat ze nog lekker blijven zitten in je buik!
Oh wat fijn daantje dat de rust wat is wedergekeerd. Hier controle gehad. Lag met z'n hoofd beneden maar niet ingedaald.
Net de verloskundige gebeld, en ze zei dat de witte vlekjes op de placenta verkalking-plekjes zijn. Het zijn er maar een paar en ze zijn klein, ze kijken sowieso bij 36 weken met de liggingsecho ook weer naar de placenta of het er meer zijn of dat ze groter zijn geworden. Deze plekjes wijzen er namelijk op dat de placenta 'op' begint te raken, gelukkig ziet de verloskundige dit vaker voor komen bij 32 weken zwangerschap en kan het vooralsnog geen kwaad en zegt het ook niet echt iets over een eventuele te vroege bevalling. Ze zei wel dat als ik last krijg van heel veel druk in de onderbuik en/of bloedverlies of wat dan ook, dat ik dan wel aan de bel moet trekken, maar dat was ik sowieso van plan haha! Ik ben in elk geval gerust gesteld, en ga er maar van uit dat ons kleintje op z'n minst nog 5 weekjes blijft zitten!
Dank je wel voor de info Mama90! Ik heb morgen liggingsecho en daarna heb ik geen echo meer. Ik zal er eens naar informeren. En idd, bij bloed ga ik ook bellen
Wat fijn dat het weer rustig is Daantje! Nog even blijven zitten hoor baby's! Hier ligt de kleine man nog in stuit... Over 2 weken weer groei-echo, dus dan weer zien hoe hij dan ligt. Maar als hij net zo is als z'n broer dan laat het nog even op zich wachten 😳
Ja ben ik ook wel blij mee dat ze het toch in de gaten houden hahaha Tesss, veel plezier bij de laatste echo! Boemer, hopelijk gaat ie wat sneller draaien als z'n broer!
Vandaag naar gyn geweest - kleine doet het goed! Ook zo'n flowmeting gehad en die noemde ze perfect gelukkig. Ik krijg 28 juni of 1 juli gentle sectio - wat gaat tijd snel! Kamertje zo goed als klaar gelukkig. Jullie nog veel voorbereiden?
Wat fijn Rosalie! de tijd gaat snel he! Ik denk ook van: wow over 3,5 week is hij 37 weken dus 'volgroeid' :O Ik moet alle kleertjes nog wassen en dan de kasten goed indelen, maar dat doe ik tijdens m'n verlof wel nog een weekje! Verder is alles klaar!
Spannend dat je al een datum weet Rosalieb! Alles is hier klaar. De babykamer, kinderwagen, kraampakket. Huis op orde. Vandaag 34 weken zwanger. Vanaf vandaag officieel 'hoog' zwanger zoals ze dat noemen. Op naar de laatste loodjes!
Het grote aftellen is begonnen als ik jullie berichtjes lees 😉. Ik heb vandaag groeiecho gehad en alles is goed. Hij loopt iets voor op groei (ik ben 33 weken en de kleine man zo groot als een gemiddelde baby van 34,5 week oud). Hij weegt 2247 gram. Ook super mooi zijn gezichtje in beeld gekregen! Hij heeft mooie bolle wangetjes en de echoscopiste zei dat hij veel haar heeft! 😀 Ik ben blij! Ik mag nog 3 weekjes werken, maar heb geen lichamelijke klachten dus ik vind het prima.
Rosalieb wat spannend dat je een datum weet, ook fijn.. kun je ergens naartoe leven. Tesss wat leuk dat je dat zo goed kon zien. Ben benieuwd of ze bij mijn echo 2 juni ook wat kunnen vertellen 😊
@ Tesss : wat leuk kreeg je in 3D te zien? Fijn dat je je nog goed voelt! @ NathalieD: fijn dat alles klaar is! Grappig vroeg ne gisteren al af wanneer je "hoogzwanger" bent ! Haha want zo voel ik me wel al (waggel waggel) - helaas wel misselijk zoals in eerste trimester.... Maar idd het grote aftellen is begonnen zoals Tesss zegt ! @ Liekj: ja heel prettig idee (maar ze kan zich natuurlijk eerder aandienen maar dat zal wel niet (hoop ik)- bij mijn eerste zat alles met 42 weken nog "op slot ") @ Boemer: hopelijk draait die kleine vlot!
Het komt inderdaad wel dichtbij nu haha! het aftellen is begonnen Spannend allemaal, hopelijk komt iedereen de laatste loodjes een beetje gemakkelijk door
Wat een rust hier.. Ik heb een vraagje.. ik heb al een 6tal weken last van pijnlijke harde buiken. Zo dus ook vannacht weer. Kan er dan ook echt niet van slapen. Maar nu is m'n buik echt heel pijnlijk. Alsof deze blauw is.. herkennen jullie dat?