Herken ik niet liekj. Wel vervelend zeg! Heb je ze iedere nacht en alleen 's nachts of ook overdag? Doem ze altijd pijn of soms niet? En met welke frequentie komen ze? Zou het indalingspijn kunnen zijn? Weet jij of de kleine al (deels) ingedaald is?
Ik krijg trouwens ook wel echt veel meer harde buiken sinds een paar dagen. Bijna altijd als ik vanuit zittende positie ga staan. En met staan soms ook een pijnlijke druk in mijn onderbuik. Heb het idee dat de kleine inmiddels zo zwaar is dat de druk naar beneden zo'n pijnlijk gevoel geeft bij staan. Kleine is nog niet ingedaald. Voel zijn hoofdje nog duidelijk boven mijn schaambot dus is volgens mij geen indalingspijn.
Sorry wil je niet schrik aanjagen maar vriendin van mij had dat - aanhoudende buikpijn kan (maar hoeft dus niet!!) ernstig zijn, beter te veel gecheckt dan te weinig.
Hmm.. dan misschien toch maar even bellen. Voel me ook niet zo heel lekker. Tesss ik heb ze dagelijks en dan vooral in de avond en nacht, maar soms ook in de ochtend. Al vanaf een week of 28. De kleine is nog niet ingedaald en lijkt ook nu nog niet echt een poging te doen haha!
Idd, ik zou ook gebeld hebben aangezien het wel structureel is. Wat heeft de VK nu gecheckt en wat denkt ze dat de pijn veroorzaakt?
Oef gelukkig ! Ook erg fijn dat ze naar jou toe kwam! Rustig aan dan maar. Was niet de bedoeling je schrik aan te jagen hoor. Mijn vriendin had dat ook , pijn in buik nam toe maar (dit volgende is voor sommigen wellicht herkenbaar..?) wilde niet "om elk wissewasje" bellen, toch maar gedaan en toen bleek gevaarlijke toestand voor de kleine vandaar. (Daarbij had ik net vanmorgen in krant ook weer over gelezen) Gaf VK aan waar het aan lag? Hier ook Opgelucht dat alles okay is☺️
Ze denkt dat ik gewoon een hele gevoelige baarmoeder heb.. ze hebben inwendig onderzoek gedaan en de standaard controle.. buik voelen etc. Blij als het erop zit. En idd ik heb ook het idee dat ik dan voor elk wissewasje bel.
Vervelend als je deze klachten hebt zeg! Hopelijk kan je vanavond goed slapen! Is de pijn in je buik afgenomen ? Heb ik zelf ook hoor dat ik niet te snel "om iedere wissewasje" wil bellen maar echt wel doen! Jij bent toch degene due moet aangeven hoe het gaat en die verantwoordelijkheid mag je heus delen Mijn baby is erg beweeglijk maar laatst echt lang achter elkaar niet, voelde me toen ook bezwaard om te bellen Toch gedaan en mocht meteen naar ziekenhuis komen (extra echo Ctg en flowmeting, kleine begon toen natuurlijk lekker te schoppen 😏 Maar echt iedereen die aan mijn bed verscheen echt superaardig en allemaal zeiden ze "we hebben liever dat iemand tig keer komt en alles is goed dan een keer te lang wachten" Misschien beetje des vrouws "niet te willen zeuren"....😉 En kerels die denken au dit doet pijn (oid) en moet worden opgelost ...??😜
Ja precies Rosalieb.. dat zal inderdaad wel vrouw eigen zijn. Nee ik heb nog steeds een pijnlijke buik. Als dat morgen nog zo is dan bel ik morgenvroeg gewoon weer.
Ja idd morgen weer bellen als je nog pijn hebt (en misschien vragen voor controle ziekenhuis? Dan krijgt kleine hartfilmpje en wordt meteen je placenta nagekeken met echo - dat was probleem bij mijn vriendin) Sterkte !!
Ja ik denk dat ik dat dan wel ga vragen inmiddels ook boven in m'n buik pijn. Ben bij m'n ouders als het er vanavond nog is ga ik maar weer bellen..
Ook boven in je buik dat roept wel zorgen op zou idd vanavond nog laten nakijken, hopelijk is gewoon alles in orde dan kan je met gerust hart de nacht in. Denk aan je!
@liekj, idd vragen om een vervolg onderzoek, niet mee rond blijven lopen hoor! @Rosalieb; hoe lang voelde jij de kleine minder in de situatie waar je het over had? Ik had dat gisteren namelijk en was best wel ongerust, toch niet gebeld en vandaag is ie weer druk. Ik vind het zo moeilijk, hoe lang wacht je af.