1 t/m 15 juli 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door NathalieD, 20 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Spannend zustertje! Hopelijk voor jou blijft de kleine ook niet tot 41-42 weken zitten. Maar goed, ik heb een poll geplaatst in het onderdeel 'bevalling' en daaruit blijkt toch dat een ruime 20% toch pas bevalt na de 40 weken. Dat is 1 op 5, dus ook uit onze groep 😉. Ik hoop het ook niet te zijn hoor!

Vraagje: ik heb sinds een paar dagen weer last van bandenpijn bij lachen of snelle of moeilijke bewegingen. Heeft dit met de groei van de kleine te maken of is dit het 'trekkende gevoel' van de indaling waarover je leest. Iemand die dit weet?

2. Liekj

Liekj Niet meer actief

Spannend zustertje, wel fijn dat jullie meisje zo goed in de gaten wordt gehouden.

Tesss, ik gok op indalen.. heb het zelf ook sinds een paar dagen weer.
    Alsof je soms niet gelijk rechtop kunt gaan staan.

Ik hoop dit keer niet over de 40 weken te gaan haha maarja.. vermoed van wel..

3. RosanneMarie

RosanneMarie Bekend lid

19 okt 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Ik hoop ook heel erg niet over de 40 weken te gaan, maarja je weet het niet haha. Ik schrok me wel dood 2 dagen geleden. Had echt pijnlijke krampen. Maar de volgende ochtend was mijn buik naar beneden gezakt, dus ik denk dat hij gewoon verder aan het indalen was :p Andere mensen zeggen nu ook dat mijn buik er anders uitziet.

Slaap niet meer heel goed... Buik doet pijn als ik niet goed lig en als hij vindt dat ik hem plet gaat hij heel erg schoppen haha.

4. daantje87

daantje87 Lid

3 jul 2012
    83
    0
    0
    verpleegkundige
    flevoland
    Stiekem ben ik toch wel erg blij dat ik weet dat ik geen 40 weken hoef rond te hobbelen :D

5. RosanneMarie

RosanneMarie Bekend lid

19 okt 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Pfff hij drukt zo tegen m'n longen aan, heb echt al geen adem als ik naar de andere kant van de kamer loop :( beetje een baaldagje vandaag. Ik ben net met verlof dus wilde vandaag lekker gaan opruimen en schoonmaken :( maar gewoon echt geen puf voor.

6. Rosalieb

Rosalieb Actief lid

12 aug 2012
    427
    62
    28
    #3006 Rosalieb, 2 jun 2016
    Laatst bewerkt: 2 jun 2016
    @ RosanneMarie: vervelend zeg - wel herkenbaar hijg ook al oud paard! Ga je vandaag maar lekker met beentjes omhoog ?

@ zustertje: jeetje wat spannend zeg! Gelukkig houden ze jullie goed in de gaten !

@ Daantje: ja ik ook ! (Krijg geplande sectio) Want vorige pas geboren met 42 ... Hopelijk komen al onze juli kindjes netjes op vlak rondom uitgerekende datum want doorlopen idd niet prettig (en kan ook gevaarlijk zijn voor kleine als je placenta er wel genoeg van heeft...)

@ Liekj: hoe was bij VK? Hopelijk alles in orde met plasjes ed - balen hoor die Zere buiken 😞

@ Tess: hier ook bandenpijn pijn in liezen ed vandaag besproken met gyn: hoort er allemaal bij deze termijn kunnen ze niets aan doen zei ze...

Buik is inmiddels een flinke toeter (au!) heb een oncharmante ondersteunde buikband sinds vandaag haha soort buik BH!

7. Liekj

Liekj Niet meer actief

RosanneMarie wat vervelend zeg! Ik voel me ook net een bejaarde dus dat is wel herkenbaar.

Daantje inderdaad wel fijn om dat in ieder geval te weten. Laat ze nog maar eventjes fijn bij mama groeien..

Mijn controle en echo waren gelukkig prima.
    Had dezelfde verloskundige als afgelopen woensdag. Ze was wel erg meelevend en dat doet me dan toch even goed. Nog max 6.5 week.... 😊

8. plk

plk Actief lid

28 sep 2008
    407
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier gelukkig geen verdrukking van de longen, kleine zit al vrij laag.
    Vorige 2 keren in de 38e week bevallen, en hoop nu weer :D

We zijn nu allen hoogzwanger met alle kwaaltjes van dien haha nog een paar weken meiden, de eindstreep komt in zicht ;)

9. Boemer

Boemer Lid

17 nov 2015
    68
    0
    6
    Overijssel
    Veel geschreven weer hier 😊 Had heel wat bij te lezen...
    Verlof is ingegaan! Heerlijk! Lekker 'aanrommelen' nu...
    Afgelopen dinsdag groeiecho gehad: kleine ongeveer 2300 gr, dus prima! Ook is hij gedraaid gelukkig! En al iets ingedaald ook.. Had al zo'n gevoel want was afgelopen weekend flink beroerd en veel lage rugpijn... Ook viel m'n man op dat m'n buik anders was.

Lekker verder nu de laatste loodjes uitlopen... Hoop eerlijk gezegd dat de temperaturen buiten wat lager blijven! Dan ist wat beter uit te houden. Zo snel benauwd met dat warme weer!

10. Liekj

Liekj Niet meer actief

Inderdaad boemer hopelijk wordt het niet alsnog bloedheet die laatste maand 😉

Schoonmoeders heeft hier vandaag het hele huis gepoetst, alles weer fris en schoon.
    Ik heb de speelhoek van dochter opgeruimd en ons bed staat op klossen.. wel handig met opmaken haha.

Al paar uur hier weer harde buiken om de zoveel tijd.. ik zit steeds maar te wachten tot het eventueel doorzet ook al kan dat nog weken!!! duren.... 😓

11. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Wat fijn dat de meesten nu verlof hebben. En ook dat de controles goed zijn.
    Hier nu de 36 weken gepasseerd. Spannend. Over een week 'mag' ze al komen. Maar dat verwacht ik niet eigenlijk.
    Van de week nog meubels voor de woonkamer besteld. Die komen rond week 39 van de zwangerschap binnen. Wat een timing. Maar het was nodig.
    We hebben ook onze vakantie geboekt voor eind augustus. Meteen de eerste keer met de baby. Ik kijk er erg naar uit!

12. RosanneMarie

RosanneMarie Bekend lid

19 okt 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Wat leuk Nathalie, waar gaan jullie heen?
    Ik vind het zo gek snel gaan opeens. Alweer bijna 36 weken... Maar kan ook niet wachten hoor, om hem eindelijk te zien. Had wel vorige week opeens een momentje dat ik dacht: wauw, over maximaal 7 weken is er gewoon écht een kindje. Niet dat ik dat hiervoor niet besefte natuurlijk, maar het werd opeens zo echt.

13. Liekj

Liekj Niet meer actief

Leuk NathalieD. Wij toevallig de eerste week van september geboekt 😊

14. janssuhh

janssuhh Actief lid

12 nov 2007
    482
    255
    63
    Limburg
    Wow ik heb alweer te lang niks laten weten, maar laptop had de kuren en via de tablet vind ik vervelend typen.

Hier zit ik ook ff in de rollercoaster. Dinsdag echo gehad bij de vk en de kleine is toch wel erg groot voor de termijn. Voornamelijk het buikje. Ik had die dag al de hele dag buikpijn. Vk heeft me doorverwezen naar de gyn en daar zou ik afgelopen donderdag een afspraak hebben. Vk dacht aan inleiding met 37 a 38 weken.

Dinsdag avond nog steeds die buikpijn en toch maar ff gebeld en moest me melden voor een ctg. Ik heb gelijk onderzoeken gehad die eigenlijk donderdag zouden zijn. Ctg was prima. Maar echo vond de gyn haar gewicht ook zorgwekkend. Ook kon ze niet goed zien of het maagje gevuld was en vond ze veel vruchtwater. Baarmoederhals is al verkort tot 24-28mm en de baarmoedermond al iets verweekt en 1 cm opening. Ik mocht gelukkig wel naar huis.
    Zo werd ik door de gyn weer naar Maastricht gestuurd voor een echo en die hadden we woensdag. Gelukkig valt het allemaal mee maar is onze meid gewoon groot. Ze weegt met 34.4 3275 gram.

Komende woensdag weer afspraak bij de gyn dus dan hoop ik meer te weten. Ik zal de 40 weken dus niet vol maken.

Ik ben nu wel erg onzeker geworden over alles. Ik vind het wel spannend worden nu.

15. Liekj

Liekj Niet meer actief

Ohw Janssuhh dat is vast even schrikken geweest!
    Wat een flinke baby dan al inderdaad. Hopelijk heb je snel duidelijkheid!

16. RosanneMarie

RosanneMarie Bekend lid

19 okt 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Janssuhh dab schrik je je ook gek! Hoop inderdaad dat alles snel duidelijk is!

17. LdV

LdV Lid

31 mei 2016
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 9 juli uitgerekend. Ik vind het nu wel.pittig worden. Ben gelukkig al met verlof, maar ze zit nog zo hoog! Als ik plat lig ligt ze met haar kont en benen tegen mijn ribben aan waardoor ik niet kan slapen. Ook regelmatig harde buiken of oefenweeen (tot in mijn teen pffff). Hopelijk gaat ze deze week wat verder zakken ;)

Blijft wel gek idee vinden. Het voelt al zo vertrouwd al die beweging in je buik en toch kan ik me er nog maar weinig bij voorstellen dat ik over 5 tot 7 weken een lief klein poppetje in mijn armen heb!

18. mama90

mama90 Actief lid

20 jan 2016
    139
    2
    18
    Friesland
    Zo, ik ben weer bijgelezen haha.. paar dagen niet op het forum geweest vanwege de warmte en drukte van verjaardagen etc etc..

Fijn dat zo goed als iedereen nu verlof heeft, lekker rustig aan doen en nog voor zover het lukt genieten :)

Houden jullie het nog wat vol met die warmte? Ik merk wel dat ik 's middags echt heel weinig puf heb om nog wat te doen, dus meestal zit ik dan met m'n zoontje in het zwembad in de tuin haha! 's morgens me huishouden en boodschapjes, en 's middags héél rustig aan, stikbenauwd en kortademig krijg ik het.
    Gelukkig de baby-was maat 50 & 56 schoon, moet alleen nog in de kast. Verder heeft mijn vriend van het weekend de wieg weer in elkaar gezet en de kinderwagen, dus die staan ook klaar. Pak luiers & pak voeding alvast gekocht, dus ik ben zo goed als klaar gelukkig, toch wel last van m'n schouders.

Hoe gaat het met jullie & de baby's verder?

19. Liekj

Liekj Niet meer actief

Haha mama90 hier ziet de dag er ongeveer hetzelfde uit.
    Wij zijn er ook helemaal klaar voor.. laat hem maar komen!

20. Boemer

Boemer Lid

17 nov 2015
    68
    0
    6
    Overijssel
    Hier ook niet veel anders 😊
    Wiegje moet hier ook nog in elkaar. Verder alles klaar...
    Ons ventje mag/kan komen 😍

Deel Deze Pagina