Van harte gefeliciteerd aan alle bevallen dames 🎉 Een ware babyboom zo aan het einde. Wel pittige bevallingen allemaal als ik dat zo lees, wat een topprestatie hebben jullie allemaal geleverd zeg. Ik mag toch maar in mijn handjes knijpen met hoe het voor mij gegaan is. Voor de dames die nog steeds moeten wachten op de mooie wondertjes, veel sterkte. Hoop dat jullie mogen bevallen voor de hittegolf eraan komt. Hier gaat het trouwens goed! De twins drinken goed, poepen goed dus de lactulose is eindelijk weer gestopt, en groeien goed. Dinsdag zijn ze alweer 5 weken, de tijd vliegt! 1e controle bij het CB is ook alweer een feit. Ze zijn beide alweer 5 cm gegroeid en ieder bijna een kilo aangekomen. Ze zijn ook echt hongerig, gelukkig mogen ze als prematuurtjes wat meer voeding nemen dan niet orematuurtjes, anders zouden we echt een probleem hebben Ik kan trouwens niet wachten tot ze de 1e nacht gaan doorslapen, hoewel het wel erg optimistisch gedacht is met deze termijn, maar pfff wat vind ik die nachtvoedingen toch zwaar. Gemiddeld krijg ik zo'n 4 à 5 uur slaap per dag en dat vind deze mama echt niet genoeg hoor Hoe gaat het met de andere mama's en beebs?
Hier is om 1uur vannacht onze dochter eva geboren was een vrij snelle bevalling om vier uur kreeg ik weeën om acht uur de vk gebeld omdat ze toch wel vrij snel kwamen was nog niks aan de hand na inwendig onderzoek toen ze net weg was kwam er een ware weeën storm opzetten ik had heel erge rug weeën vk kwam had toen al weer vijf cm ontsluiting rond elf uur moest onder de douche gaan staan en het werd steeds heftiger om mocht toen gaan persen en de kleine is na een half uur geboren wel een knip en een hoop hechtingen helaas
Gefeliciteerd Gizmolilo en Rosannemarie! Vergelijkbaar verhaal Rosannemarie. Hoe voel je je nu? Het gebied rond mijn anus lijkt wel ontwricht te zijn geweest door die pomp. Ik vind dat veel vervelender dan de knip met hechtingen.
Tesss heb je een blauw paarse plek bij je billen? Dat had ik bij m'n dochter na de vacuümpomp.. erg pijnlijk idd!
Gefeliciteerd alle dames die al bevallen zijn... Ik ben vorige week woensdag bevallen van een prachtige zoon. Hij weegt 3200 gram en is 48cm. De bevalling is snel gegaan ik voel me super goed en de baby doet het prima🙏🏻
Ja Tess dat is echt heel erg herkenbaar! Dat vind ik inderdaad het meest pijnlijke van alles. Neem er ook paracetamol voor en werd er steeds duizelig van in het ziekenhuis! De knip vind ik dan nog redelijk meevallen inderdaad. Ik knap per dag op gelukkig. Ik voelde me echt slecht de afgelopen dagen, maar kon vandaag toch al even naar beneden en wat rondlopen. Borstvoeding gaat goed nu! Eerst snapte hij het niet, viel in slaap na een slok en raakte boos en gefrustreerd en kreeg dus voor m'n gevoel niet zo veel binnen, maar vandaag snapte hij het opeens. Gisteren was ik zo moe van de bevalling en de tijd in het ziekenhuis dat we wat flesjes bij hebben gegeven. Zat echt even te twijfelen of ik dat niet gewoon zou blijven doen, omdat het hem ook zo veel moeite kostte. Maar nu het goed gaat vind ik borstvoeding echt heel fijn om te doen! Gefeliciteerd gizmolilo met Eva! Prachtige naam!!
Wat fijn Daantje dat het zo goed gaat met de tweeling! 5 weken alweer, gaat inderdaad snel zeg! Het lijkt me zeker pittig, nachtvoedingen met een tweeling.
Ook dat van dat drinken is herkenbaar Rosannemarie! Ik ben blij dat de kleine wat beter drinkt inmiddels en sinds 1,5 dag ook niet meer gespuugd heeft. Nu wordt hij idd driftig van frustratie als ik hem aanleg aan de borst. Hij kan prima aanhappen maar omdat er dan niet meteen melk is frustreert het hem en is het eerst 5 min vechten voordat het hem lukt te gaan drinken. Ik word er overigens ook wel onzeker van dat we niet weten hoeveel hij nou binnen krijgt, hebben jullie dat ook? Komt misschien ook wel doordat hij zo slecht at. Gelukkig gaat het nu wat beter en mochten we vanmiddag naar huis.
Ja, ik word daar ook onzeker van. Vooral toen hij maar huilend op zijn handje lag te sabbelen en toch telkens maar na één slok (als dat hem al lukte) in slaap viel. Vervolgens weer huilend van de honger wakker werd etc. Voelde me zo naar dat hij honger had. Denk dat ze toch echt last hebben van hun hoofdje. Hij spuugde inderdaad ook veel. We leggen hem nu aan op bed, ik op mijn zij en hij op zijn zij. Misschien werkt dit voor jullie ook? Kost het hem minder energie?
Dank je wel voor de tip Rosannemarie. Onze kleine man plast nog te weinig en drinkt dus nog steeds te weinig (te zien aan de uraten in zijn luier). We gaan hem vandaag dus bijvoeden met gekolfde melk. De ochtendvoeding kolf ik volledig (dan weet ik wat de productie is en kunnen we een inschatting maken van wat hij drinkt) en in de middag kolf ik dan nog 1x af. Dit houden we vol tot hij groeit (spannend, zo wegen) en iedere 3 uur een plasluier heeft. Zo frustrerend idd dat hij soms wel goed drinkt en soms nagenoeg niets. Succes met het zoeken naar de juiste manier!
Is de lijst eigenlijk nog bijgehouden? Ik ben wel benieuwd eigenlijk. Wie zitten er nog te wachten op de bevalling?
Zo dames, ik ben even bijgelezen haha! Allereerst alle meiden van harte gefeliciteerd met jullie wondertjes! Hopelijk gaat alles goed en kunnen jullie lekker genieten! Ik ben vorige week woensdag bevallen van ons zoontje E.nrico, maar ben zo druk met de 2 jongens en visite en blabla ga zo maar door haha dat ik er nu pas aan toe kom om hier weer even om het hoekje te kijken. De bevalling ging echt super snel, werd rond half 4 's nachts wakker van wat krampen, om uur of 5 ben ik gaan douchen, om 6 uur de VK gebeld, toen had ik al 3cm ontsluiting, uiteindelijk zijn we om kwart over 7 naar het zkh gegaan en mocht ik om 8.41 gaan persen en na 2 persweeën ben ik om 8.45 bevallen. Geen knip gehad gelukkig, wel 3 hechtingen want ben iets gescheurd omdat de kleine man als superman naar buiten kwam, met z'n handje naast zijn hoofdje :') . Ik heb verder nergens geen last van, had alleen een mega grote aambei waar ik echt last van had met zitten en opstaan etc. Gelukkig wordt dat ding nu kleiner en minder pijnlijk dus het gaat allemaal wat soepeler. Verder nergens last van en de kleine man doet het ook super, vandaag al 100 gram boven zijn geboortegewicht dus we zijn lekker buiten aan het genieten. Ohja, hij was ongeveer 52 cm en 3800 gram.. Beste man dus haha
Ik schrijf hier niet zo veel, ben meer van het lezen haha. Allereerst iedereen gefeliciteerd die al bevallen is! Helaas zit ik nog te wachten, en ben het met deze hitte goed zat kan ik je vertellen. Kleine meid is erg druk, al een paar dagen maar dat zegt niks. Heb al wel flinke voorweeen gehad maar het wil allemaal nog niet doorzetten helaas. Slapen is een ramp doordat ik last van mijn benen en rug heb, dus ja, ik hoop dat ze snel komt. De 21e weer naar de vk, maar stiekem hoop ik dat ik die dan inmiddels al af kan bellen..
Spannend hoop dat je snel mag bevallen erg vervelend die warmte ik zag daar ook erg tegenop al was het afgelopen zondag op maandag ook vrij benauwd kan soms ineens snel gaan dat het gaat beginnen geniet nog even van je zwangerschap
Gefeliciteerd mama90! BusyQueenBee succes met de laatste loodjes.. je zult het wel zwaar hebben met deze temperaturen!