1 t/m 15 juli 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door NathalieD, 20 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RosanneMarie

RosanneMarie Bekend lid

19 okt 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Wat naar zo met die hitte! Heb je een ventilator? Mijn vriend heeft er gisteren een gekocht en jemig wat scheelt dat! Ik had me ook echt lamlendig gevoeld als ik nu nog zwanger geweest was... Rusten nog maar? Al doe je dat waarschijnlijk al genoeg en word je daar ook gek van langzamerhand.... Teiltje met koud water voor je voeten misschien?

Ons kleine mannetje had zo'n last van de warmte vannacht. Bleef huilen, wilde alleen maar tegen ons aan liggen en drinken. Heel zielig. Hebben jullie kindjes er ook last van?

Ik.had me trouwens niet kunnen voorstellen hoe gelukkig ik zou zijn van te voren.. Vind het echt heerlijk allemaal :)

2. Liekj

Liekj Niet meer actief

RosanneMarie ja ons ventje heeft vannacht ook heel onrustig geslapen naast mij in bed.. vaak wakker en jammeren.
    Heeft nu ook al goed gedronken en ligt lekker te slapen in z'n romper.
    Bij jullie binnen ook zo warm?

3. RosanneMarie

RosanneMarie Bekend lid

19 okt 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Ja, ontzettend. Had er zelf ook helemaal hoofdpijn van. Hij ligt nu gelukkig ook lekker te slapen in z'n rompertje. Maar vond het vannacht echt zielig, hij wist niet waar hij het zoeken moest.

4. Liekj

Liekj Niet meer actief

Heel sneu he.. er is ook zo weinig aan te doen helaas.. wachten tot het weer wat afkoelt.
    Ik wilde vrijdag even bij de vierdaagse gaan kijken die komt dan hier doorheen maar als het zo warm blijft dan blijf ik met kids ook thuis...

5. plk

plk Actief lid

28 sep 2008
    407
    0
    0
    Zuid-Holland
    ah sneu he als die kleintjes zich geen raad weten, hier heeft de kleine als enigste geen last van de warmte, slaapt de hele dag heerlijk in ze romper, afgelopen nacht ook. nu staat even alles boven tegen over elkaar open, hopen dat het iets afkoelt.

Succes voor de dames die nog niet bevallen zijn, en aan iedereen die bevallen is, van harte gefeliciteerd!!

6. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Hier lijkt de kleine niet zo'n last te hebben van de hitte. Hij heeft vannacht gewoon in een broekje en shirtje onder een dekentje geslapen 😜. Hij was 36,9 graden vanochtend. Prima dus.

Het drinken aan de borst gaat nog steeds moeizaam. We weten niet goed waardoor. De kleine hapt goed aan maar wordt dan driftig en duwt de tepel weg (terwijl hij hem dus al goed aangezogen heeft ) heel gevecht en als hij dan uiteindelijk gekalmeerd is drinkt hij heel kort en ligt hij dus half te slapen aan mijn tiet. Er is genoeg voeding die hij meteen heeft dus dat is het probleem ook niet. Ik denk dus dat ik toch maar een lactatiekundige om advies ga vragen. Heel frustrerend dit.

7. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Oh, en het is ook niet dat hij geen honger heeft. Want als we hem dan een flesje aanbieden drinkt ie die helemaal leeg.

8. daantje87

daantje87 Lid

3 jul 2012
    83
    0
    0
    verpleegkundige
    flevoland
    Misschien een gek voorstel, maar heb je al eens een tepelhoedje geprobeerd? Misschien dat dit makkelijker voor hem drinkt aamgezien je ook zegt dat hij met de fles wel goed drinkt

Hoop dat je er iets aan hebt :)

9. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Ik gebruik al een tepelhoedje Daantje, maar bedankt voor de tip. Met een tepelhoedje is het trouwens hetzelfde (weliswaar in iets afgevlakte vorm lijkt het). Ook dan hapt hij goed aan maar wordt daarna driftig. Schiet mij maar lek. Tips en ervaringen zijn meer dan welkom!

10. RosanneMarie

RosanneMarie Bekend lid

19 okt 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Ik heb precies hetzelfde.probleem Tess.. Lig hier nu al een kwartier in 'gevecht'. Weet het ook.niet zo goed. Als hij z'n verzet staakt drinkt hij prima, maar dan is hij dus moe en valt in slaap.

11. daantje87

daantje87 Lid

3 jul 2012
    83
    0
    0
    verpleegkundige
    flevoland
    Ow dames, wat vervelend voor jullie zeg! Mischien heeft de lactatiedeskundige inderdaad nog goed advies. In ieder geval respect voor jullie dat jullie het proberen en hoop dat het mag slagen.

12. gizmolilo

gizmolilo Actief lid

9 apr 2016
    228
    1
    0
    NULL
    Culemborg
    Hier vannacht erg onrustig geweest helaas ze had veel last van darmkrampjes door de borstvoeding die sinds gister meer is geworden vanaf half 10 tot 4uur bezig geweest net van alles maar het gaat gelukkig nu weer rustig borstvoeding gaat verder goed gelukkig eva is inmiddels ook alweer aangekomen bijna 80 gram inmiddels weer gaat allemaal naar verwachting hopelijk gaat het bij jullie ook beter met de borstvoeding meiden

13. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    He meiden!

Zo en dan is zp ineens even flink naar de achtergrond geschoven ;)

Afgelopen maandag ben ik bevallen van onze dochter! Kwam voor controle in het zkh omdat k 8dgn overtijd was en moest blijven omdat ze het niet fijn meer in de buik had. 2,5u na het breken van m'n vliezen lag ze na een weeenstorm op m'n buik!
    Alles gaat goed we genieten volop.
    Morgen weer naar het zkh voor een echo van haar niertjes, dan zullen we daar meer over weten..

14. Liekj

Liekj Niet meer actief

Gefeliciteerd zustertje!! En succes morgen!

15. BusyQueenBee

BusyQueenBee Actief lid

25 sep 2015
    270
    0
    0
    Operator
    Twee hoog in Zuid
    Helaas, ik ben er nog steeds meiden.. Het is niet meer uit te houden met deze warmte, ik ben er zo klaar mee maar volgens mij denkt de dame in mijn buik daar anders over. ;) Morgen ochtend word ik gestript, dus hopelijk haalt dat wat uit, al was het bij mijn eerste ook niet effectief.

Heb af en toe een beetje menstruatiepijn, maar daar is ook alles mee gezegd, het voelt dus niet alsof het ieder moment zou kunnen gebeuren helaas..

16. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Gefeliciteerd zustertje en sterkte busyqueen! Dit weer lijkt me echt vervelend ja voor je.

Vanavond komt de lactatiekundige langs Rosannemarie, ik zal wel laten weten wat zij nog voor tips heeft.

17. RosanneMarie

RosanneMarie Bekend lid

19 okt 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Als je het zou willen doen, heel fijn Tess! Ik zit er zelf ook aan te denken om een lactatiekundige in de schakelen. Omdat hij zo ontzettend onrustig is en vaak 3 keer zuigt-stopt en dat 20 keer heb ik nu ook kloven in een tepel, jeetje dat doet pijn zeg. Smeer er nu lanoline op, dat verzacht wel.

Gefeliciteerd zustertje! Wat een snelle bevalling! En het lijkt me echt verschrikkelijk busyqueen. Ga voor.je duimen dat strippen helpt!

18. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Gisteren consult van de lactatiekundige gehad en super veel aan gehad! De laatste voedingen lukt het me hem zonder al te veel morren aan te leggen en drinkt hij goed; jeeeh!
    Ze heeft meegekeken met een voeding en tips gegeven. Tips die voor mij werkten zijn: niet zijn achterhoofd vasthouden maar zijn nekje, schouders om hem te ondersteunen en leiden. (Achterhoofd moet je maar eens proberen bij jezelf, dan ga je inderdaad tegendruk geven). Ok hoe ik hem mijn tepel moet aanbieden beter geleerd met mijn duim de tepel maar boven kantelen, mijn wijsvinger onder mijn tepel, beetje knijpen en tepel bij zijn neusje houden. Als hij zijn mond open doet om te happen met de duim de tepel los laten, dan heeft hij hem goed. Verder voeten, knieën, handjes en hoofd moeten steun hebben tijdens het drinken mocht je dat nog niet doen. Kijk maar of je hier iets mee kan. Maar een lactatiekundige inschakelen zou ik ook zeker doen! Succes

19. RosanneMarie

RosanneMarie Bekend lid

19 okt 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Klinkt goed Tessss, ik ga het een en ander uitproberen. Kraamverzorgster is nu een kolf huren voor me, want was gewoon aan het huilen van de pijn van die kloven. Dus eerst maar even laten genezen en dan een afspraak maken bij de lactatiekundige

20. BusyQueenBee

BusyQueenBee Actief lid

25 sep 2015
    270
    0
    0
    Operator
    Twee hoog in Zuid
    Nou, ben vanochtend gestript, maar ik voel nog helemaal niets helaas.. Enkel een gevoelige buik, beetje menstruatiepijn maar geen voorweeën. Misschien vanavond/vannacht, we will see!

Deel Deze Pagina