1 t/m 15 juli 2016 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by NathalieD, Oct 20, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RosanneMarie

RosanneMarie Bekend lid

Oct 19, 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Kan nog komen busyqueen...ga voor je duimen!

Ik voelde me echt een beetje verdrietig vandaag omdat borstvoeding zo moeilijk gaat. Ik voel me een beetje gefaald, maar dat zullen de hormonen ook wel zijn. Maar mijn tepels bloeden van de kloven, dat kan toch ook de bedoeling niet zijn :( Ik hoop dat het morgen of overmorgen wat genezen is en dan maandag een afspraak kan maken bij de lactatiekundige. Ik wil het zo graag, vind het zo fijn die momentjes met hem samen :(

2. RosanneMarie

RosanneMarie Bekend lid

Oct 19, 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    #3562 RosanneMarie, Jul 22, 2016
    Last edited: Jul 22, 2016
    Wat me trouwens ook opviel, hij heeft enorm kleine neusgaten. Zijn neus zit bijna dicht zeg maar, alleen kleine spleetjes. Je hoort hem ademen normaal gesproken en tijdens het voeden snurkt hij heel erg. Is dat normaal of moet ik daar even naar laten kijken? Ik dachr: stel hij krijgt niet goed adem, dan zou ik ook boos worden tijdens het drinken. De fles is toch minder intensief, maar ook daar moet hij echt van bijkomen tussendoor met zwaar ademen en een beetje snurken.

3. Tessss

Tessss Fanatiek lid

Jul 9, 2015
    1,240
    445
    83
    Voel je al iets busyqueen? Hoop voor je dat het snel door zet.

@Rosannemarie, ik snap je heel goed. Vandaag ging het borstvoeden heel prima tot de voeding van 17.00 en waren we weer terug bij af met gegil en al. Toen brak ik ook echt even. Nu slaapt ie maar als hij wakker wordt ga ik het toch weer proberen.

4. Tessss

Tessss Fanatiek lid

Jul 9, 2015
    1,240
    445
    83
    Wat betreft die neusgaten, daarvan ziet de lactatiekundige wel of het mogelijk een belemmering is bij het drinken.

5. BusyQueenBee

BusyQueenBee Actief lid

Sep 25, 2015
    270
    0
    0
    Operator
    Twee hoog in Zuid
    Hmm, heb het idee dat ik gedeeltes van de slijmprop verlies, tenminste daar ga ik vanuit, het is zeker geen vruchtwater, en ook geen afscheiding. Verder af en toe een beetje menstruatiepijn, en de baby is gewoon druk. Niet erg veel bijzonders dus..

Want het verliezen van de slijmprop zegt niets toch? Heb dat bij de eerste niet bewust meegemaakt.

6. gizmolilo

gizmolilo Actief lid

Apr 9, 2016
    228
    1
    0
    NULL
    Culemborg
    Hier knort eva vaak blijkt ook door stukjes achtergebleven vruchtwater te kunnen komen hier gaat de borstvoeding Super gelukkig ze hapt goed aan
    Had gister een rode plek op 1 borst moest dat even in de gaten houden gaat nu al weet veel beter gelukkig misschien heb je er verkeerde houding met voeden welke houding hanteren jullie ?

7. gizmolilo

gizmolilo Actief lid

Apr 9, 2016
    228
    1
    0
    NULL
    Culemborg
    Ik verloor de slijm prop toen ik al weeën had en vergevorderd was in cm
    Hoop dat je snel mag bevallen

8. RosanneMarie

RosanneMarie Bekend lid

Oct 19, 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Ah oké, ook nog na een week? Ik heb en de Madonna geprobeerd en zijligging. En met allebei wordt hij erg driftig. Ik heb nu ook een rode plek op een borst... Word er een beetje moe van :(

9. BusyQueenBee

BusyQueenBee Actief lid

Sep 25, 2015
    270
    0
    0
    Operator
    Twee hoog in Zuid
    Ik hoopte dat het vannacht zou gaan gebeuren maar helaas, heb goed geslapen en nergens last van haha. Wel last van mijn rug nu, en klein beetje menstruatiepijn, maar heb niet het idee dat het vandaag gaat gebeuren. Ooh meiden ik ben er zo klaar mee, ik wil die kleine in mijn armen hebben, het is lang genoeg geweest nu!

10. Liekj

Liekj Niet meer actief

BusyQueenBee dat kan ik me helemaal voorstellen!
    Het is een mooie dag om te bevallen vandaag.. ik zal wat oxytocine je kant op sturen!

11. Tessss

Tessss Fanatiek lid

Jul 9, 2015
    1,240
    445
    83
    Ik verloor mijn slijmprop op dinsdagochtend om 8.00 ongeveer en om 4.00 de nacht daarop (dinsdag op woensdag) braken mijn vliezen. Om 19.15 is de kleine geboren: 1,5 dag na het verliezen van de slijmprop. Hoop voor je dat het bij jou ook zo gaat Busyqueen!

12. BusyQueenBee

BusyQueenBee Actief lid

Sep 25, 2015
    270
    0
    0
    Operator
    Twee hoog in Zuid
    Laten we het hopen! heb nu heel onregelmatig af en toe een voorwee.. Hopelijk zet dat even een paar uur door en begint daarna het echte werk!

13. plk

plk Actief lid

Sep 28, 2008
    407
    0
    0
    Zuid-Holland
    ik verloor mijn slijmprop op 4 juli om 16.00 en op 5 juli om 5.54 ben ik bevallen.
    hoop voor jou BusyQueenBee dat het wat gaat doen! Succes met je allerlaatste loodjes en die zijn loodzwaar.

14. BusyQueenBee

BusyQueenBee Actief lid

Sep 25, 2015
    270
    0
    0
    Operator
    Twee hoog in Zuid
    Dankje! Zit nog steeds op de bank met voor weeën helaas. Hoop dat het nu dan ook gewoon doorzet haha. De kleine is tussendoor wel erg druk, maar of dat een teken is?

15. RosanneMarie

RosanneMarie Bekend lid

Oct 19, 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Ik hoop dat het heeft doorgezet busyqueen!

Ik dacht net: laat ik weer proberen hem aan te leggen, het ziet er redelijk geheeld uit allemaal....maar te vroeg. Korstjes zijn er weer afgetrokken :( ik heb gisteren een lactatiekundige gebeld, maar geen gehoor helaas. Hoop zo snel mogelijk een afspraak te kunnen maken, maar zou wel graag willen dat mijn tepels dan geheeld zijn...

16. BusyQueenBee

BusyQueenBee Actief lid

Sep 25, 2015
    270
    0
    0
    Operator
    Twee hoog in Zuid
    Helaas niet, het rommelt wel, maar er heeft niets doorgezet vannacht.

Vervelend dat je daar zo'n last van hebt! Ik heb helaas geen tips voor je, heb dat zelf bij de vorige zw niet gehad maar er moet toch ook in het weekend een lactatiekundige bereikbaar zijn lijkt me?

17. LdV

LdV Lid

May 31, 2016
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd aan alles dames die zijn bevallen! Lijkt erop dat er eerst vooral dames zijn bevallen, gevolgd door vooral heren?

Over borstvoeding, ik smeer iedere ochtend en avond purelan100 van Medela op mijn tepels. Houdt ze soepel en schrale plekken worden meteen aangepakt. Structuur lijtk op vaseline. Je hoeft het er voor een voeding niet af te halen, het is niet schadelijk voor je baby.

18. LdV

LdV Lid

May 31, 2016
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    En succes aan diegene die met dit hete weer nog gretig zitten te wachten op hun kleine!!

19. RosanneMarie

RosanneMarie Bekend lid

Oct 19, 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Ja dat heb ik ook! Werkt inderdaad erg goed, wondjes op mijn tepels zijn zo goed als genezen vandaag :)

20. RosanneMarie

RosanneMarie Bekend lid

Oct 19, 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    De lactatiekundige is geweest en dat heeft echt geholpen! In het ziekenhuis hadden ze me verteld dat ik hem bij zijn nekje moest pakken om hem aan te leggen, waarschijnlijk voor die vacuümpomp. Maar ze zei dat veel kindjes zich dan gedwongen voelen en gaan weigeren en dat hielp echt goed. Ook moest ik hem meer op m'n borst leggen ipv eraan en mijn tepel meer richting zijn gehemelte plaatsen. En het fijnste vond ik dat ze zei dat het geen pijn hoort te doen, ook niet met kloven en ik hem er net zo lang af mag halen tot het geen pijn meer doet. Ze zei dat de eerste paar seconden wel gevoelig mogen zijn, maar daarna niet meer. Ik had in het ziekenhuis een minuut gehoord. Dat haalt er voor mij de druk wel af, zeker omdat ik anders gewoon mag kolven. Dus ik ben blij :)

Share This Page