1 t/m 15 juli 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door NathalieD, 20 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Ah goed zo Rosannemarie! Ik denk idd dat het vasthouden aan hoofd/nek hier ook een probleem heeft gevormd. Die vacuüm is niet niets en ze vertelde mij dat deze beebjes een lichte hersenschudding kunnen hebben. Vandaag gaat het goed met voeden. Hij komt alleen heeeel vaak en wil lang drinken. Zou dat een regeldag kunnen zijn? Iemand al ervaring mee?

2. Liekj

Liekj Niet meer actief

Tesss dat klinkt idd als een regeldag.
    Fijn dat alle voedingsproblemen zijn opgelost.

3. LdV

LdV Lid

31 mei 2016
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag 10 was bij mij een regeldag, toen wilde ze continu en dronk met gemak beide borsten leeg. En hele nacht in de weer geweest. De dag erna heeeeel veel stuwing.
    Afgelopen donderdag en vrijdag deed ze ook weer moeilijk(ze was toen 1 maand). Het reset echt mijn borsten want ook in het weekend weer veel stuwing wegmassseren onder de warme douche.

Bij mij hadden ze in het ziekenhuis gezegd. Bij aanhappen mag het pijn doen van 30 tot ,60 seconden maar je moet wel duidelijk voelen dat het weg ebt. Bij mij is dat ook zo, want ze bijt en zuigt in het begin zo ontzettend hard, maar dat verzacht per zuig en dan zuigt ze langzaamminder hard.

Heel lang drinken doet ze soms maar kijk uit dat op regendagen je tepel niet gebruikt wordt als gezellige speen want die kans is erg groot op dat soort momenten, dus wees er alert op dat ze dan wel echt drinken en nietalleen maar sabbelen. Een regeldag is al zwaar voor tepels laat staan als ze hem ook nog gebruiken als troostspeen.

4. LdV

LdV Lid

31 mei 2016
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op die regelmomentendacht ik vaak, ik trek dit mentaal niet hoor, ik heb al heel lang niet meer geslapen en wil maar 1 ding en dat is slapen!!! Maar madame liet dat niet toe. Dan was ik bijvoorbeeld al om 21:00 doodmoe en dan bleef zij moeilijk doen tot 3:00. Ik heb zelf wel eens 3 uur gehuild omdat zij maar niet rustig werd en alleen maar borstvoeding wilde terwijl ik leeg was, zowel fysiek als mentaal. Ja sommige momenten vind ik echt super zwaar. Dan denk ik wel eens Waarom wilde ik dit???

(Dat gevoel is weg zodra zij in slaap valt na al die uren en ik eindelijk naar bed kan)

5. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Pfff, thanks voor jullie reacties. Ik ben ook blij dat de bv nu goed gaat maar dit meteen er achteraan is wel erg heftig. Om de drie kwartier wil meneer een half uur drinken. Zwaar vermoeiend ja! Hoop niet dat dit vannacht zo blijft maar goed. 😉 Hij heeft ook de hele tijd de hik vandaag en hij slaapt niet tussendoor. Is dat niet slapen (hooguit half op schoot) ook door de regeldag?

6. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Oh, en Rosannemarie; ik zag jouw topic in het bv forum. Volgens mijn vk, kraamhulp en de lactatiekundige bestaat er niet zoiets als tepel- speen verwarring

7. LdV

LdV Lid

31 mei 2016
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb nu hier een dame die vanaf 21:30 moeilijk doet. Huilen, drammen, aanleggen en happen maar wel na paar minuten tepel weer uitspugen. Geen idee wat ze wil, vorige keer duurde zon bui 6 uur..

8. Liekj

Liekj Niet meer actief

Ldv wat vervelend.. heeft ze misschien last van krampjes?

9. gizmolilo

gizmolilo Actief lid

9 apr 2016
    228
    1
    0
    NULL
    Culemborg
    Hebben ze die regeldagen ook wel eens eerder als die 10 de dag die kleine hier is nu acht dagen

10. RosanneMarie

RosanneMarie Bekend lid

19 okt 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Oh wat fijn Tessss om dat te horen! Maakte me er druk om. Heftig zeg inderdaad dit er meteen achteraan. Hoe heb je geslapen?

Hier gaat het een beetje op en af. Heel vaak lukt het goed, maar vannacht heb ik gewoon een uur moeten proberen tot hij dronk. En hij huilde zo hard, vond het echt zielig en raakte er ook een beetje gefrustreerd van. Zo van: drink dan gewoon kindje...
    Maar vanmorgen duurde het allebei de keren maar 2 minuutjes en dronk hij voor zijn doen ook best lang.

11. RosanneMarie

RosanneMarie Bekend lid

19 okt 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    En door het kolven heb ik overproductie. Ik lek echt verschrikkelijk, voel me er zo vies door bleh.

12. Liekj

Liekj Niet meer actief

ieder kind is anders.. dus ja dat kunnen ze ook wat eerder of later hebben

13. gizmolilo

gizmolilo Actief lid

9 apr 2016
    228
    1
    0
    NULL
    Culemborg
    even van mij afschrijven :( ik voel me al een paar dagen erg ongelukkig de borstvoeding gaat opzicht goed alleen de kleine is overdag constant bezig huilen kan niet slapen ik ben bang dat ze te weinig voeding krijgt ik heb nu dat de spanning eruit komt van de afgelopen tijd merk ik ik voel me lichtelijk depressief ik weet alleen echt niet wat nu wijs is om te gaan doen ik geniet ook niet van borstvoeding dat vind ik heel erg ik ben echt gewoon op

14. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Oh jee Gizmolilo, dat klinkt niet goed! 🙁 Maar ik denk wel dat ik je begrijp. Het borstvoeden vind ik ook veel zwaarder dan vooraf gedacht, zeker als de kleine tussendoor ook nog veel wakker is ben je de hele dag bezig. Ik heb ook af en toe een fikse huilbui maar gelukkig ook veel momenten dat ik me blij voel en het gevoel heb het goede doe met het voeden. Maar als je dat niet meer voelt zou ik het in eerste instantie bespreekbaar maken met je partner (of heb je dat al gedaan?) Niemand heeft er iets aan als jij steeds ongelukkiger wordt, zeker de kleine niet. En weet, het is niet zwak om voor jezelf te kiezen, daarmee kies je in dit geval ook juist voor je kindje.

15. RosanneMarie

RosanneMarie Bekend lid

19 okt 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Ik snap je heel goed gizmolilo. Ik vind het ook veel zwaarder dan gedacht en ook ik heb al meerdere malen gedacht: weet je, ik stop ermee. Zoek het maar uit. Mijn kraamverzorgster zei: er is niks mis met flesvoeding. Het maakt je niet minder moeder en het gaat om wat voor jou goed voelt. Je mág stoppen als je dat wil. Er is niks slechts aan flesvoeding, borstvoeding heeft alleen een paar voordelen, flesvoeding geen nadelen. Voor mij was dat heel fijn om te horen, dus misschien voor jou ook? De druk ging er daardoor een beetje af.Misschien kan je kolven en je partner een keer een flesje laten geven zodat je wat langer kan slapen? Slaapgebrek is voor mij echt killing, toen ik een dag alleen maar kon huilen (het werkte niet, voelde me gefaald etc), deden 2/3 uurtjes slaap me echt goed. En inderdaaf wat Tessss ook zegt: niemand heeft er wat aan als jij diep ongelukkig bent. Eva wordt echt wel groot, mer borstvoeding en met kunstvoeding.

16. LdV

LdV Lid

31 mei 2016
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind bv geven ook zwaarder dan dat ik dacht. Je bent de moeder en kan niet tegen een ander zeggen Doe jij deze voeding even (ik kolf nog niet). Dus zoals gister, clusterde ze van 21:30 tot 1:30. Om 1:00 wist ik ook niet meer wat ik kon doen, voeding had ze zat gehad, toen dacht ik om 1:15 Weet je ik laat je gewoon even een kwartiertje huilen, jij bent ook moe, wellicht bennje te moe en ben je daarom van slag. En wat gebeurde er? Madame viel om 1:30 in slaap en werd pas 5:30 weer wakker.

Zo heeft ze iedere dag wel een cluster, de ene dag wat langer als de andere, maar als daarna weer een paar goede voedingen komen dan denk ik Ik blijf het toch nog maar even volhouden. Maar zwaar vind ik het af en toe zeker!!

17. LdV

LdV Lid

31 mei 2016
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een klein succesje delen: om 22:15 was haar laatste voeding en nu pas werd ze weer wakker, om 4:15. Zit gewoon 6 uur tussen!! Heerlijk :)

18. RosanneMarie

RosanneMarie Bekend lid

19 okt 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Argh gaat borstvoeding eindelijk een beetje, krijg ik griep :( 40 graden koorts enz....

En heeeeerlijk lvd!

19. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Oh fijn lvd! Al moet ik zeggen dat ik het wel spannend vind om richting de 6 uur niet voeden te gaan ivm het dalen van de suikerspiegel dan dus ik maak de kleine wakker na 5 uur en een kwartier zodat hij zeker voor de 6 uur weer wat heeft gedronken.

Hier ook een succes: mijn buik is weer zo goed als plat en ik pas mij pre-zwangerschap spijkerbroek weer: hoera!!

20. gizmolilo

gizmolilo Actief lid

9 apr 2016
    228
    1
    0
    NULL
    Culemborg
    Uitkijken dat je geen rode plekken op je borsten hebt waar deze verschijnselen vandaan komen soms

Deel Deze Pagina