1 t/m 15 juli 2016 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by NathalieD, Oct 20, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dalk

dalk Actief lid

Oct 10, 2014
    425
    0
    16
    Waarom had je liever geen inwendige echo gehad? Het hartje horen is toch super tof!

2. Mieke1989

Mieke1989 Actief lid

Sep 1, 2014
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik vond dat inderdaad heel leuk om te horen, maar ik las nu op internet dat de meeste gynaecologen dat met die termijn nog niet laten horen, enkel laten zien omdat je warmtegolven naar je kindje stuurt en dat is niet goed als het zo klein is...

3. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

Dec 17, 2009
    2,534
    0
    36
    Waarom denk je dat het kwaad kan om naar het hartje te luisteren? Het is juist zo mooi!

Ik kom uit omgeving Zwolle.
    'S avonds ook al een opgezette buik. Ik ben slank dus dat valt wel op. Vandaag af en toe met vlagen misselijk. Het valt me gelukkig mee.

4. JL2015

JL2015 Lid

Nov 2, 2015
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ok! Ik kom uit de provincie, niet uit de stad zelf. En jij?

@Elfjuh: Ik zou het inderdaad goed in de gaten houden en als je het niet vertrouwd gewoon lekker bellen, daar zijn ze tenslotte voor!
    Het kan inderdaad van alles zijn, proberen niet teveel zorgen te maken! Dikke knuffel

Ik heb volgende week vrijdag mijn intake bij de vk. Duurt me nu al te lang. Daarna pas een verwijzing voor een echo. Dus nog even geduld hebben helaas :(

Ik ben misselijk met vlagen. Vaak na het eten. Gelukkig niet de hele dag door!

5. Mdsn

Mdsn Lid

Oct 17, 2015
    84
    0
    6
    NULL
    Ik woon een half uurtje van Zwolle af :)

6. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

Dec 17, 2009
    2,534
    0
    36
    ♥Bevallingslijst 1 t/m 15 juli 2016♥

1 juli
    Blauwdeb – 41 jaar – 4e kindje
    Kyra77 – 38 jaar – 2e kindje
    JL2015 – 29 jaar – 1e kindje
    Mieke1989 – 26 jaar – 1e kindje

2 juli
    Divine88 – 27 jaar – 1e kindje
    Kdenboer90 – 25 jaar – 1e kindje

3 juli
    NathalieD – 24 jaar – 4e kindje
    Linne – 27 jaar – 2e kindje
    Tonks – 32 jaar – 2e kindje

4 juli
    Linda19841 – 31 jaar – 1e kindje

5 juli
    Padmee – 28 jaar – 1e kindje

6 juli
    Formidable2016 – 27 jaar – 2e kindje
    Maani – 33 jaar – 2e kindje
    Piena – 29 jaar – 3e kindje

7 juli
    Liekj – 27 jaar – 2e kindje
    Big Wish – 35 jaar – 1e kindje
    Tess88 – 27 jaar – 1e kindje
    Elfjuh – 28 jaar – 1e kindje

8 juli
    Petrsj – 28 jaar – 1e kindje
    Mdsn – 29 jaar – 1e kindje
    Preggers87 – 28 jaar – 2e kindje
    Mama Vai – ? jaar – 2e kindje

9 juli
    Mel2104 – 30 jaar – 2e kindje
    Zustertje2015 – 28 jaar – 2e kindje
    Prulletje2 – 30 jaar – 2e kindje
    Fleurtjej – 23 jaar – 1e kindje

10 juli
    Janssuhh – 28 jaar – 1e kindje
    Ninii01 – 25 jaar – 3e kindje
    Plk – 27 jaar – 3e kindje
    Daantje87 – 28 jaar – 2e kindje

11 juli
    Patty86 – 29 jaar – 2e kindje
    Dalk – 34 jaar – 1e kindje

12 juli
    Love en hope – 28 jaar – 2e kindje

13 juli
    NicoleAM – 28 jaar – 1e kindje

14 juli
    Lindaatje22 – 34 jaar – 3e kindje
    Lievekleine – 23 jaar – 2e kindje
    Fientje86 – 29 jaar – 3e kindje

15 juli
    Ntje – 27 jaar – 2e kindje

0 meisjes, 0 jongens en 0 verrassingen

Afspraken november
    11: NathalieD – Echo en intake Gyn
    12: Lindaatje22 – Mvm komt
    16: Divine88 – Intake Gyn
    16: Lindaatje22 – Intake Vk
    17: Kyra77 – Echo en intake Vk
    17: Tonks – Echo
    17: Maani – Echo en intake Vk
    17: Petrsj – Echo en intake Gyn
    17: Ntje – Mvm komt
    17: Blauwdeb – Echo
    18: Kdenboer90 – Echo
    19: Big Wish – Intake Vk
    20: JL2015 – Intake Vk
    20: Dalk – Echo
    22: Prulletje2 – Echo
    23: Linne – Echo
    23: Piena – Echo
    23: Elfjuh – Echo
    24: Liekj – Echo
    24: Linda19841 – Echo en intake Vk
    24: Mieke1989 – Echo
    25: Linne – Intake Vk
    25: Lindaatje22 – Echo zhuis
    26: NicoleAM – Echo
    26: Janssuhh – Echo en intake Vk
    26: Plk – Echo en intake Vk
    27: Mel2104 – Echo en intake Vk
    29: Fientje86 – Echo
    30: Divine88 – Echo
    30: Lindaatje22 – Echo Vk

Afspraken december
    1: Lievekleine – Echo en intake Vk
    1: Padmee – Echo en intake Vk
    1: Ntje – Echo en intake Vk
    2: Love and hope – Echo
    2: Liekj – Intake Vk
    2: Ninii01 – Echo en intake Vk
    3: Daantje87 – Echo en intake Vk
    3: Zustertje2015 – Intake Vk
    3: Patty86 – Echo
    7: Tess88 – Echo en intake Vk
    7: Fleurtjej – Echo
    14: Zustertje2015 – Echo
    15: Love and hope – Intake Vk
    16: Mdsn – Echo en intake Vk
    30: Patty86 – Intake Vk

☆
    Kahlan83 v.mk

Als je ook op de lijst wilt, of er moet iets aangepast worden kun je het in kleur aangeven. Dan pas ik (NathalieD) het aan. Je mag natuurlijk ook zelf de lijst aanpassen!

7. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

Dec 17, 2009
    2,534
    0
    36
    Ik 20 min :p

8. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

May 20, 2014
    4,047
    2,039
    113
    Ja mooi is het zeker, maar ik kreeg ook bij elke gyn en vk te horen dat ze het hartje nog niet mochten laten horen omdat het nog te vroeg was en nog schadelijk kan zijn. Dus je kunt het wel zien knipperen op de echo, maar laten horen schijnt echt nog niet goed te zijn zo vroeg al. Maar goed, als het je gyn was zal die het misschien wel weten dan ja. Was niet mijn bedoeling je ongerust te maken! Volgende keer gewoon zeggen dat je dat nog liever niet hebt als je dat prettiger vindt.

Elfjuh, ik had in mijn vorige zwangerschappen ook helse pijn en kramp de eerste weken. Bij de eerste heb ik toen veel inwendige echo's gehad, maar ze konden niks vinden. Uiteindelijk is het kindje toen gestopt met groeien en klopte het hartje niet. Daarna is de pijn gestopt. Heb toen een curettage gehad. Maar bij de tweede had ik het weer. Dacht toen dat het weer mis was. Maar dat is nu toch echt mijn lieve gezonde zoontje :). Dus geen idee wat het nou geweest is. Rond 8 weken was het over bij mij. Het was zo erg dat ik echt op de koude badkamervloer moest liggen tot het wegtrok. Duurde elke keer zo'n 15 min. En dan elk uur, of soms wel vaker. Was echt hel! Ik dacht zo ga ik die weeën al helemaal niet overleven als dit al zo'n pijn doet! Heb me er toen ook een week ziek voor gemeld.
    Maar opeens was het dus over. Ik houd mijn hart een beetje vast of ik het nu weer ga krijgen. Het begon toen rond de 6 weken bij mij, en daar ben ik nu nog niet (mijn banner zegt wel 5w4d maar denk dat ik nog minder ver ben).

Maar ergens durf ik nu ook geen inwendige echo's meer te laten maken. Het schijnt allemaal veilig te zijn hoor, maar ik heb er toen zoveel gehad dat het ergens in mijn hoofd spookt dat mijn kindje daardoor gestopt is met groeien. Achteraf dan, want eerst dacht ik dat het van de kramp kwam dat er iets mis was. Maar ja, ik heb nu ook een gezond kindje terwijl ik die kramp had, dus denk toch dat die kramp ergens anders vandaan kwam. En dan ga je oorzaken zoeken en dan denk ik toch die inwendige echo's. En dat is het misschien helemaal niet hoor, want er zijn natuurlijk tig mensen met een missed abortion om onverklaarbare redenen. Maar ik durf gewoon niet meer.

9. fientje86

fientje86 Actief lid

Nov 4, 2015
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je gyn dit heeft gedaan, is dat sowieso omdat het hartje hier al sterk genoeg voor was. Helemaal in het begin klopt het nog maar heel langzaam en op een paar dagen tijd is het al sterk en kan het geen kwaad om het te laten horen. Je gyn weet wat ze doet hoor :)

10. fientje86

fientje86 Actief lid

Nov 4, 2015
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zelfde maat als voor de zwangerschap is hier altijd perfect gelukt, dus dat doe in nu gewoon weer.

11. fientje86

fientje86 Actief lid

Nov 4, 2015
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    @prulletje: ik denk dat een miskraam toch bijna altijd wordt veroorzaakt door een vruchtje dat al van in het begin zwak was hoor. Zo hebben ze een correlatie gevonden tussen het hcg-gehalte op 16 dpo en het aantal miskramen. Bij vrouwen met >300 waren er geen miskramen en hoe lager het hcg, hoe hoger het % miskramen. Dit wijst erop dat een vruchtje in het begin al sterk of zwak is en een zwak vruchtje heeft minder of zelfs geen kans om het te halen. Ik denk niet dat inwendige echo's daar voor iets tussen zitten hoor!

12. Blauwdeb

Blauwdeb Actief lid

Sep 14, 2015
    109
    0
    0
    dank je Liekj, voor je lieve berichtje

13. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    2,682
    0
    36

Welke kant op? Voor mij is Zwolle ook een half uurtje

14. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

Dec 17, 2009
    2,534
    0
    36
    #774 NathalieD, Nov 11, 2015
    Last edited: Nov 11, 2015
    Nog een toevoeging hieraan. Soms heeft een kindje een chromosoom afwijking of een andere afwijking (fout in aanleg) bijvoorbeeld een open ruggetje of een hartafwijking. Dat worden ook weleens miskramen. Vaak bij een vroege miskraam van onder de 6 weken heeft er nooit een hartje geklopt. Een chromosoom afwijking kan ontstaan tijdens het delen van de cellen nog voor de innesteling. Of er is een afwijking aan de zaadcel van de man of de eicel van de vrouw. Maar gelukkig gaat het meestal gewoon goed.
    Een afwijking aan een zaadcel of eicel kàn ontstaan door alcohol gebruik, bij toeval of als een persoon drager is van een chromosoom afwijking. Over alcohol gebruik wisten we niet dat dat het dna kan aantasten bij zaadcellen. Uiteraard wel dat het slecht is als je zwanger bent.
    Allemaal info die we kregen van de geneticus na het overlijden van onze dochter. Zij had zo ontzettend veel pech. De chromosoom afwijking die ze had in combinatie met een open ruggetje komt maar bij 1 op 1.000 000 voor. En dat hadden wij dus... ongelooflijk. De chromosoom afwijking op zichzelf staand en de open rug op zichzelf staand komt wel vaker voor.

15. MaM8910

MaM8910 Bekend lid

Sep 27, 2014
    871
    9
    18
    Zuid-holland
    Ik herken je verhaal heel goed! Ik wil het ook iedereen vertellen! Maar ga toch proberen te wachten tot eerste echo. Vorige zwangerschap was al voor die tijd fout gegaan..

16. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

May 20, 2014
    4,047
    2,039
    113
    Ik heb ook elke keer bloed laten prikken en hcg was gewoon prima en steeg gewoon normaal.
    Maar ik vind het voor mezelf gewoon fijn om te denken dat het daardoor komt. Dat ik een oorzaak heb ofzo. Anders ga ik alleen maar denken dat ik zelf iets fout gedaan heb. Dus laat het maar even :).

17. fientje86

fientje86 Actief lid

Nov 4, 2015
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dat snap ik hoor meid. Het ligt sowieso niet aan jou! En ik zou gewoon niet willen dat andere meiden hier bang worden van een inwendige echo, want dat is de bedoeling niet he :)

18. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

May 20, 2014
    4,047
    2,039
    113
    Ja maar ik had er niet 1 he, ik kreeg er elke 2 dagen 1, dus heb er een stuk of 8 gehad ofzo, vlak achter elkaar en dan zo dicht bij het kindje. En alcohol drinken we ook niet dus dat kan het ook niet zijn. Maar mijn eerste echo bij 6-7w volgende week is gewoon uitwendig gelukkig :).

19. Piena

Piena Actief lid

Nov 7, 2012
    208
    0
    0
    Mijn dochtertje en tweede kindje in aantocht
    Beverwijk
    Elfjuh komt wel goed meis... Hier ook zo vaak beroerd om gek van teworden en ook last van me buik soms maar ja ik heb pas 23 nobember de echo ik zag dat jij dan ook je echo heb

20. lindaatje22

lindaatje22 Fanatiek lid

Sep 26, 2014
    1,119
    0
    0
    Herbalife
    Zuid Holland
    Ik snap het wel; van de daken schreeuwen. Toch wachten tot na de eerste echo en aan wie we het willen vertellen, vertellen we het.
    Door de mk vorig jaar is de magie van de 12 weken wel weg. T ging fout met 12 weken en daarna zijn wij heel open en eerlijk geweest naar iedereen (zelfs de ouders van de klassen waarvoor ik werkte), zo kregen wij, vooral ik, heel veel meer begrip en steun van allerlei kanten. Zelfs onverwachte kanten. Dat was zo'n mooie ervaring na zoiets moeilijks.
    Dus ja, we vertellen we t nu al, maar we hangen het niet aan de grote klok. We genieten nog in een klein groepje.
    De kinderen wachten we wel mee, die moeten er dan al zo lang op wachten en zien pas concreet iets als ik dikker wordt.

Op 31 december precies ben ik 12 weken zag ik aan deze berekening (toch even afwachten) dus het nieuwe jaar in met de wetenschap dat de jongens ook weten is wel leuk.

Ik heb vandaag ren blegh dag! Mega pijn in m'n onderrug, van alles willen. Jongste zoon is uit spelen, oudste logt hier heerlijk Sinterklaas spelletjes te doen bij mij op de bank. Lekker saampjes.

Vanmorgen wel prenatal ingeweest en wat dingetjes gekocht hihi. Zo leuk!

Even ingaan op redenen van een mk... T is en blijft een bouwfoutje. Zo zei mijn vk dat als eerste nadat ze het constateerde. Wat iedereen ook zei, dat hield ik in mijn hoofd: bouwfoutje. T was al ergens niet goed met de eerste celdelingen. Meer is het niet. Take it or leave is.
    Ik heb daar veel aan gehad en ben niet gaan zoeken naar redenen: ik heb 2 gezonde kinderen dus ik weet dat mijn lichaam het best wel kan. Maar ik kan mij voorstellen dat meiden maar een reden willen zoeken. Ik heb het gelukkig een plek kunnen geven.

Pijn in m'n onderrug is niet te harden even.... Altijd al zwakke plek geweest, maar denk dat ik de komende maanden er een beetje op moet passen, hihi

Share This Page