@nathalieD Nee heb de vk niet meer gesproken sinds dinsdag wel de assistente en die vond het opzich wel goed nieuws dat ik geen bloed meer heb verloren. @paulinemama: wat rot zeg! Hopelijk valt het allemaal mee! Zou wel de vk bellen!
Oh Jessika wat hoop ik voor je dat alles toch gewoon nog goed gaat! Zo'n hele vroege geslachtsecho vind ik wel lastig hoor. Je wil het natuurlijk graag zo snel mogelijk weten, maar de kans dat ze het mis hebben is nog best groot als je het zo vroeg al laat doen. Dus dan zit je eigenlijk altijd nog steeds in twijfel tot je weer wat verder bent of het echt nog steeds wel zo is. Dus ja, dan kun je eigenlijk ook net zo goed wat later een echo doen. Wij laten een nipt test doen. Dat kan vanaf 10 weken. Bij ongeveer 12 weken heb je dan de uitslag en dan kun je ook het geslacht weten dmv bloedonderzoek. Dat is wel bijna 100% zeker zo vroeg al.
Jessika, wat fijn dat je niet meer gebloed hebt. Ninii, ook fijn dat jij niet meer gebloed hebt. Prulletje, laten jullie met een bepaalde reden een nipt doen?(gewoon nieuwsgierig)
Paulinemama, hoe gaat het met jou? Ik duim heel hard dat het goed gaat! Het dunne straaltje plassen herken ik niet, Jessika! Ik vind het voor jou wel al heel positief dat je nog zwangerschapsverschijnselen hebt. Spannend nu tot maandag! Wij hebben hier ook beslist om de nipt test te doen. Door onze vorige miskraam hebben we wat schrik van aangeboren afwijkingen, dus hopelijk kan het ons gerust stellen. Ik denk dat wij het wel wat later dan 10 weken gaan laten doen, prulletje. Gewoon om zeker te zijn dat er al voldoende dna van het vruchtje in mijn bloed zit. En leuk extraatje inderdaad dat je al vroeg het geslacht weet! Morgen 8 weken en absoluut geen misselijkheid. Veel moed aan wie er wel door moet!
Ik denk niet dat we in aanmerking komen voor de NIPT test. In NL krijg je die niet zomaar. Je kan wel naar België gaat maar dat kost best veel geld..
Ik heb een missed abortion gehad als eerste zwangerschap. De schrik zat er toen goed in dus hebben we bij mijn zoontje de nipt laten doen, gewoon op eigen kosten hoor. Ik kon gewoon niks met die kansberekeningen van de combinatietest. Ik wilde meer zekerheid. Dus nu gaan we het eigenlijk automatisch gewoon weer doen.
Oke, ja dat begrijp ik wel prulletje.. die kansberekening kan ik ook niet zo veel mee. Het blijft tochmaar gewoon een kans.. geen zekerheid.
Afspraak: 14 december echo Wij willen ook graag een echo voor het geslacht. Hier doen ze het vanaf 13 weken waarvoor je zelf 30,- betaald. Ik voel mezelf verder goed nergens last van af en toe een zeurende pijn in de buik. Ik slaap nu ook de middagen een uurtje 😴
Wat spannend Jessika. Ik herken het wel enigzins. Heb het niet altijd, maar soms wel. Vanacht in 1 keer een hele opvangkan vol geplast voor mvm. Ondanks nog niet supervaak in de kan geplast is hij nu al vol HAHA
Bella. Ik heb ook 14 december de termijnecho. Nog even geduld. Hoe gaat het nu Paulinemama? Fijn dat het nu goed gaat Nini. Ben sinds gister bijna niet meer misselijk. Het helpt heel goed als ik steeds (ong elk uur á 1 1/2 uur) wat kleins eet. Vermoeidheid verschilt per dag. Borsten zijn vooral eind van de dag erg gevoelig en pijnlijk. Mijn buik is ook echt al anders aan het worden. Normaal is hij in de ochtend echt wel soort van plat. Vanmorgen was het bij opstaan al echt een klein bolletje.
Wij willen pas met de 20 weken echo weten wat het is. We willen het ip dan alleen aan de naaste familie vertellen. Heb nog geen drang om het nu al te weten. Als hebben we beide het gevoel dat het een meisje is. Vriend ging maandag zelfs bij prenatal steeds bij meisjes dingen kijken. Toch wel onbewust.
Al meerdere keren wat roze bloed verlies,... En het lijken menstruatie krampen.... Nu maar hopen dat het niet doorzet
Mijn hele sterke intuïtie zegt een meisje. Maar jongen vind ik net zo leuk! We gaan t wel zien, Maar met een 14 weken zou ik dus half januari al iets kunnen weten, WoW! Das wel leuk!
deze termijn van 5/6 weken blijft een lastige tijd. Sterkte voor de meiden die een miskraam hebben gehad, voor de meiden die in onzekerheid zitten ik duim voor jullie mee dat het bloeden niet doorzet. Zijn jullie ook zo vreselijk moe? was aan het werk en rond de middag worden me oogleden zo zwaar dat ik ze nog amper open kan houden, net even de vk gebeld of zij wat tips of trucs heeft. helaas....uitzitten, verandering van je hormonenhuishouding een opkikkertje kan helpen en een complete multi vitamine ipv alleen foliumzuur. en als het kan er aan toegeven en een powernap doen. Volgende week de echo als die goed is, dan ga ik mijn werkgever inlichten kijken of ik wellicht tijdelijk me werkdag wat kan inkorten.
Ja plk, die mega vermoeidheid ken ik!!! Nu gaat t alweer, maar heb beide dagdelen dat m'n kinderen op school zaten geslapen!!! Vanmorgen op de bank en vanmiddag na halve was opgevouwen te hebben...in bed een uurtje geslapen!! Want anders trok ik t niet pffff
Ownee pauline mama ik hoop voor je dat het niks is! Heb je de vk al gesproken? De vermoeidheid valt nu mee bij mij, was bij mn dochter al veel erger. Maar zou nog kunnen komen natuurlijk. Bij dr papa waar ik de vorige keer zat, zegt hij het met 13 weken al te kunnen zien, als hij twijfelt zegt hij dat ook maar toen wij vorige keer daar waren durfde hij zelfs te beloven dat hij alles zou vervangen in blauw wat ik in roze had gekocht als hij het fout zou hebben. Hij staat heel hoog aangeschreven en heeft supergoede apparatuur dus ik vertrouw er wel op dat hij het goed heeft xD. Ik heb een vroege echo maar ik vind het toch nog lang duren! 1 december pas. Misschien komt het omdat ik deze week echt grieperig ben dat ik het gevoel heb dat de tijd zo langzaam gaat.
Ik ga geen nipt of extra echo doen. Maar ik krijg eigenlijk elke afspraak al een echo. Geslacht hoor ik dan met 20 weken of misschien al eerder. Mijn gevoel zegt een meisje, ook omdat mijn zwangerschap (voor zover ik me dan herinner) lijkt op die van mijn dochter. Ik heb al een jongen en een meid, dus wat dat betreft maakt het niet uit, maar ik hoop toch een meisje vanwege een erfelijke aandoening die ik heb die ik alleen aan zoons doorgeef.