@prulletje: gefeliciteerd met het kloppend hartje. Altijd even bijzonder, toch? Ik heb 's ochtends ook nergens zin in. M'n zoontjes willen dan fruit en yoghurt enzo eten en daar moet ik echt van kokhalzen. Maar als ik niets eet, ben ik ook weer enorm misselijk. Ik eet dus ontbijtgranen zonder smaakje, zoals Special K, of crackers.
Ik heb het heel erg met drinken. Krijg lang niet alles meer weg bahbah. En ik blijf aan het eten. Probeer dan meestal een mandarijntje te pakken. Ik krijg me niet echt opgepakt om iets te doen. Donderdag echo..ben zo benieuwd!
Ik ben idd ook de hele dag aan het eten.. Wel kleine beetjes steeds en veel fruit.. Avondeten gaat er niet zo makkelijk in.. Nog 3,5 week tot mijn echo..... Pff duurt nog een eeuwigheid!!
@ Liekj: wat erg.. Was het rood? Veel? Ik hoop dat het meevalt. @ Jessika: succes vandaag! @aankomen: ben tot nu toe drie kilo afgevallen. Vorige zw had ik dat ook, m'n lijf gebruikt zoveel energie. En ik eet genoeg! Bij mijn dochter ben ik rond de 25 kilo aangekomen, maar toen zat ik ook met 24 weken thuis met harde buiken en hield ik veel vocht vast. Was dat gewicht in 6 weken weer kwijt... @eten: zo lastig! Hoe meer ik eet, hoe minder misselijk ik ben... Maar vind het heel moeilijk wat ik moet eten. Koude dingen zijn het best: pastasalade, fruit uit de koelkast, ijs.. Zolang ik geen eten ruik, geef ik ook niet zo snel over... @combinatietest: ik twijfel. Vorige keer niet laten doen omdat ik het vervolgonderzoek te risicovol vond, maar nu is er de NIPT-test. Mijn man wil het wel graag. Ik wil het eerst bespreken met de vk denk ik. Verder heb ik over twee dagen echo! Zo benieuwd! De eerste keer een kloppend hartje zien is zo bijzonder. Ik hoop echt dat het weer zo mag zijn.
Drinken vind ik ook lastig. Thee en koffie vind ik opeens vies, en water ga ik van kokhalzen. Maar ik heb gemerkt dat thee met suiker wel gaat of water met een klein beetje oploslimo (sinaasappel) dus dat neem ik maar, goed drinken is natuurlijk wel belangrijk.
Ja morgenvroeg gelijk echo.. omdat ik geen buikpijn heb en het nog niet heel veel bloed is moest ik niet gelijk van het ergste uitgaan.
Hier ook een afkeer van bijna alle dranken en ik heb dit in mijn vorige zwangerschappen nooit gehad. De eerste weken dronk ik citroensiroop met water, maar nu krijg ik daar zuuroprispingen van. Ik heb eigenlijk alleen zin in vruchtensap, maar daar wil ik niet te veel van drinken, want dan kom ik meteen 5 kilo aan. @Liekj: hopelijk is het niets ernstigs! Misschien een adertje gesprongen. Was het helder bloed?
Spannend liekj.. Hopelijk een gesprongen vaatje en heb je morgen een goede echo.. Word een spannende dag voor je.. Drinken: ik heb zo mega veel dorst! Echt steeds een droge mond.. Dronk steeds limonade maar ben nu toch maar over gegaan op t water anders blijf k suiker drinken.. Af en toe een waterijsje is dan heerlijk om een beetje van m'n droge mond af te komen.. En idd als k elke keer kleine beetjes eet gaat het met de misselijkheid het beste.. Ben gisteren uit de nachtdienst gekomen, vindt dat nu wel echt zwaar worden.. Ben snachts niet vooruit te branden en terug schakelen gaat zo moeilijk.. Moet heel vaak plassen waardoor k eigenlijk weinig slaap.. Zit bijna elke week wel 2 nachten in de wacht, kan niet wachten tot dat dat voorbij is..
Sap vond ik eerst lekker maar nu te zuur, krijg er buikpijn van! Ik wilde juist citroenlimonade gaan halen, of ijsthee limo. Dan heel dun verdunnen.
Ik ben een kilo afgevallen zag ik gisteren. Stond klaar om in bad te gaan, keek in de spiegel en vond dat mijn ribben toch wel erg hard op vielen. Kan dan ook niet goed meer eten. Brood moet ik niet hebben dus eet enkel cornflakes en toastjes. 's avonds krijg ik al niet veel meer binnen. Ik drink veel water en appelsiensap, dit vooral als ik misselijk ben. Ik veronderstel dat ik misselijker wordt van het weinig eten en dan helpt de appelsiensap wel. Dit heb ik dus ook standaard bij op het werk . Verder is dit ons eerste kindje en ik merk al dat mensen die al kinderen hebben zich nogal eens durven moeien. Hier kan ik echt niet tegen. Heeft dit nog iemand?
Fleurtje, ik herken dat wel! Voor mij is dit mn tweede, maar het is nog niet bij veel mensen bekend. De eerste zwangerschap vond iedereen vanalles, vooral dat ik nogal dramatisch zwanger was met mijn misselijkheid en vroege weeën. Ik merk dat ik nu heel erg aan het vechten ben tegen wat ik voel, omdat ik bang ben voor wat mensen gaan zeggen/denken. Eigenlijk te belachelijk voor woorden natuurlijk, maar ja... Waar bemoeien ze zich mee in jouw geval?