1 t/m 15 juli 2017

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by 1548, Oct 28, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

Jun 3, 2016
    2,905
    2,098
    113
    Spannend kokjes! Have fun!

2. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

Jun 3, 2016
    2,905
    2,098
    113
    *geluksmomentje*
    Onze zoon wordt kickbokser... liggen we in bed .. zegt Jo... hij is echt vet hard aan t schoppen, ben benieuwd of je dat nou ook kan zien 😂 en ploep! Gaat haar onderbuik precies op dat stukje een beetje omhoog...

3. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

Jun 2, 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Succes Kokjes!!

Leuk lalalaura dat zijn echt genietmomentjes!

4. Scooter84

Scooter84 Niet meer actief

Succes vanmiddag kokjes!
    Gaaf om de kleine zo te kunnen zien schoppen lalalalaura:) mooie momenten!
    ik denk dat ik de kleine vanmorgen heb gevoeld tegen mijn hand. Maar ik weet natuurlijk niet wat ik precies moet voelen dus we wachten nog even af. Wel voel ik steeds vaker plopjes. Nog een klein beetje geduld, alhoewel dat steeds lastiger wordt😅
    Hier even relaxt na een toch nog vrij druk weekend. Vrijdag bruiloft gehad. Het was een supermooi paar en een fantastische dag. We lagen om half 2 in bed. Gelukkig was ik zaterdag vrij. Dus lekker uitgeslapen en rustig aan gedaan. 'S avonds had mijn vriend een optreden. Al met al lagen we weer om half 2 in bed. Gisteren ochtend moest ik een les inhalen, dus om 9uur alweer in de auto. Dat voelde ik wel toen ik om 1uur weer thuis was. Nog even gerelaxt op de bank, en avondeten bij mijn zus gedaan. Ook weer gezellig.
    Al met al toch nog een best druk weekend gehad. Straks naar de fysio (mijn nek zit al een tijdje echt goed vast en wil nog niet echt los komen, vanmiddag naar de huisarts. Vermoed dat ik een schimmelinfectie heb op mijn borst. Bepanthen helpt niet, dus toch maar even de professional vragen 😉

5. Lieflieff

Lieflieff Actief lid

Nov 2, 2016
    276
    66
    28
    NULL
    NULL
    Succes kokjes!
    Leuk hoor lalalaura! Ik voel het nu een week. Eerst dacht ik nog misschien zijn het mijn darmen maar ik twijfel er nu niet meer aan :) ik voel het wel alleen van binnen, buitenaf nog niet. En als vriendlief zijn hand erop houdt is het helemaal stil haha!
    Dit weekend een broekje gemaakt :D de stof past wel bij ons aangezien vriendlief fanatiek wielrenner is!
    Scooter, weer ff lekker rustig aan doen dan!

Attached Files:

6. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

Jun 3, 2016
    2,905
    2,098
    113
    Idd even rustig aan doen Scooter! Wanneer heb jij de 20 weken echo?

Super mooi broekje lieflief!

7. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

Jun 24, 2007
    1,643
    51
    48
    Female
    België
    Zelfde hier.
    Ik voel haar al een aantal weken, maar vriendlief nog niks.
    En als hij zijn hand op mijn buik legt, is't gelijk helemaal stil vanbinnen. Haha :)

Super mooi broekje trouwens, leuk dat je zo kan naaien :D

8. Scooter84

Ik heb vorige week maandagavond de 20 weken echo gehad. Alles was helemaal goed! 😊 we laten ons verrassen wat het wordt

9. Scooter84

Superleuk broekje, lieflieff😊

10. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

Jun 3, 2016
    2,905
    2,098
    113
    O jaa... Dat is waar ook! Dat typte je.. Ik dacht dat dat een "gewone tussendoor" echo was, maar dat was jouw 20 wkn al

11. Lieflieff

Lieflieff Actief lid

Nov 2, 2016
    276
    66
    28
    NULL
    NULL
    Voor wie wil; ik kan ook broekjes maken in andere stoffen :)

12. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

Jun 3, 2016
    2,905
    2,098
    113
    16683946_1538356809526540_2313801431196142865_n.jpg

Haha ik heb een handige mama :D Werkt ook erg prima ;)

13. WishfulDreaming

Jun 24, 2007
    1,643
    51
    48
    Female
    België
    Nog eens even iets helemaal anders:

Gebruiken ze in Nederland ook 'geboortelijsten' of 'pamperrekeningen'?

Aangezien het ons tweede kindje is, en ik de meeste grote spullen al heb, ga ik geen geboortelijst meer leggen. Het enige wat we nog echt nodig hebben zijn flesjes van AVENT (plastic na 9 jaar in de kast is niet ideaal...) Maar voor de rest zijn het echt kleine prulletjes die we zelf wel zullen aankopen op voorhand.

Pamperrekening is misschien makkelijker, maar dat vind ik nogal moeilijk om mooi 'aan te kleden' in een geboortekaartje.

Ik had al eens gegoogled, en kwam op de Nederlandse sites nogal groffe reacties tegen. Blijkbaar is het in Nederland niet zo de gewoonte. Maar in België zijn de kraamkado's best groot (25-50 euro voor vrienden/collega's) en 50-75 euro voor naaste familie.

Mijn schoonzus vroeg of ik geen Doomoo seat wou, maar ik wil geen dure, grote kadoo's die amper enkele maanden gebruikt zullen worden. Dan liever gewoon een centje of een kadobon van Dreamland/Dreambaby :)

14. Lieflieff

Lieflieff Actief lid

Nov 2, 2016
    276
    66
    28
    NULL
    NULL
    Oh die is ook leuk lalalaura!
    Wishfuldreaming; ik denk dat je een lijst met gevraagde cadeautjes bedoelt? Dat zie je hier volgens mij steeds meer :) ik zie wel eens een link in het geboortekaartje. Als jij niks meer nodig hebt zal ik in het kaartje benoemen dat je graag bonnen wilt! Ik denk wel aan zo'n lijstje omdat ik geen zin heb om dingen te krijgen die ik of al heb of lelijk vind... :$

15. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

Jun 3, 2016
    2,905
    2,098
    113
    Onze "grote" cadeaus hebben we al gekregen...Mijn schoonvader heeft de oren van ons kind betaald...Hij heeft meebetaald aan de donorkosten😂 Mijn ouders en broer hebben de kinderwagen gegeven...Van mijn vrouw haar oma krijgen we een mooi begin op de toekomstige spaarrekening van onze kleine smurf...
    Als de rest onzin geeft... Hahaha prima... kan ik mee leven!

16. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,278
    2,523
    113
    Female
    Hier voel ik de kleine ook al regelmatig! Maar nog niet van buiten, alleen van binnen. Mn man probeert steeds te voelen maar helaas dat is nog niet gelukt.

Succes zometeen kokjes! Zal een lange dag geweest zijn voor jou met het wachten 😉

Ja hier zou ik een tip lijstje erg handig vinden, maar vind het eerlijk gezegd ook een beetje gek ofzo. Dus doe het denk toch niet. Maar ja onzin cadeaus krijgen... Vind het zelf niet zo erg maar vooral lullig voor diegene die de kado's geeft!

17. Scooter84

Succes strakjes kokjes!!

Ik ben net naar de huisarts geweest. Erg veel last van jeuk en schilfers op mijn tepel. Ik dacht iets van een schimmel maar waarschijnlijk eczeem. Schijnt vaker voor te komen bij zwangeren.
    Ga je naar de apotheek om dat zalfje op te halen zegt ze: o ik zie dat je een kinderwens hebt? Dus ik moet lachen en zeg: nou...dat is aardig gelukt, ik ben zwanger...kijkt ze nogmaals in het systeem...o wacht...ik zie 1e trimester dus ik zeg maar weer...uhhm...doe maar een week of 20...o...Ja maar dan moeten we even kijken of het mag. De dokter weet dit geef ik aan en ik mag niet langer dan 2 weken smeren. Is er dan geen resultaat, dan moet ik terug. Ik ga het even navragen zegt ze...komt ze terug met hetzelfde verhaal...
    Haha met verbazing stond ik daar in de apotheek maar moest achteraf best lachen om de onhandigheid😎

18. Lieflieff

Lieflieff Actief lid

Nov 2, 2016
    276
    66
    28
    NULL
    NULL
    Altijd hetzelfde! Die communicatie is niet helemaal in orde denk ik haha.
    Hopelijk helpt het je wel tegen de jeuk, is vervelend (vooral daar)!

19. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,278
    2,523
    113
    Female
    Ah ik heb altijd een klein eczeem plekje op mn scheenbeen (hangt samen met mn collitus ulcerosa). Nu met de zwangerschap meer last van dus ik kreeg ook een zalfje die ik maar 2 weken mocht gebruiken. Werd een stuk minder maar na die 2 weken kwam het helaas gewoon weer terug. Wat bij mij erg helpt: 3x per dag smeren met vaseline lanette crème. Ik gebruikte het op aanraden van de HA ook gewoon samen met het '2 weken zalfje'. Eczeem is nu na een aantal weken alweer een stuk minder. Succes!

20. WishfulDreaming

Jun 24, 2007
    1,643
    51
    48
    Female
    België
    Ja, een vrijblijvende lijst bij een winkel waar spulletjes liggen die je nog nodig hebt.
    Ik vind dit persoonlijk echt super handig, zeker voor familie en goeie vrienden. We kopen daar meestal een groter kadootje voor, en dan is het wel leuk om gewoon van een lijst te kiezen waar je zin in hebt.

1. Je bent zeker dat het de smaak is van die andere persoon
    2. Geen dubbele kado's
    3. Gewoon, het gemak van online in te loggen en te bestellen, en daarna af te halen in de winkel

Voor onze zoon hebben we dat gedaan omdat het ons eerste kindje was, en nog wel redelijk wat spulletjes nodig hadden.
    Voor de dochter heb ik alle belangrijke spulletjes nog, dus is het gewoon minder nodig, denk ik dan?

Hahahaha, schattig :D

Njah, geboortelijsten zijn steeds vrijblijvend hé. Het sluit niet echt uit dat je geen onzinkado's meer gaat krijgen ;)

Geboortelijsten zijn in België al goed ingeburgerd. In 2008 was het hier al heel 'gewoon' en vroegen mensen er ook gewoon naar.

Share This Page