Onze kleine lag er beroerd voor dus konden geen mooie foto's gemaakt worden. Wij hebben er dus wel 1 en die is niet heel bijzonder... krijg nog zat echo's dus die schade halen we wel in Kaartjes heb ik vluchtig bekeken. Ik wil het in dezelfde stijl als van de andere 3 en van dezelfde site dus de keus is beperkt. Volgende week de wagen en maxicosi bestellen en dan hebben we alle grote dingen ook. Hoeven we alleen nog een aantal kleine dingen. Kan maar klaar zijn dan kunnen we als het lekkerder weer is ook volop daarvan gaan genieten met het gezin
Zo dat is even schrikken als je denkt een verkorte baarmoederhals te hebben! Gelukkig loos alarm dan! Erg leuk concept van de menory-kaartjes! Zijn jullie er allemaal al uit met de naam..? Wij nog niet, vind het zo lastig wat er bij de naam van onze dochter past..!
Even m'n ei kwijt: Jullie herinneren je waarschijnlijk nog wel de aankondiging van mijn zwangerschap op oudejaarsavond, die slecht onthaald werd door mijn schoonzus? 3w geleden was ze superblij, want jawel, na anderhalf jaar proberen en één miskraam later: een positieve zwangerschapstest. De eerste echo werd gepland: 17 februari, dan zou ze 8w zijn en een hartje te zien moeten zijn... Laatste menstruatie was 20 dec, steeds regelmatig 28d, dus... 8 weken. Gisteren was het dan zo ver. Echo. Spannende dag, want voor mij de uitgebreide screeningsecho, bij haar de allereerste echo. MAAR... vruchtje was maar 6w groot, en geen hartje. De gyn zei ''da's normaal op 6w, je bent gewoon minder ver'' Maar als ze 3w geleden al positief testte, kan dat toch niet? Straks is het familiefeest. Enkele tantes en nonkels van vriendlief gaan me voor het eerst zien met een dikke buik en ons gaan feliciteren (laatste bijeenkomst was kerst, en toen wist nog niemand het...) Ik heb zooooooo geen zin in gedoe of drama vanavond. Ik ben nu 21 weken. Ik heb al 14w gezwegen, gevolgd door 3w frustratie langs mijn kant na de gemene reactie met oudejaarsavond... *grmbl* Ik hoop van harte dat de gyn gelijk heeft en dat zlles goed blijft gaan. Haar volgende echo is 28/02. Hopelijk duwt ze mij niet opnieuw van m'n roze wolk.
Technisch gezien zou het kunnen dat ze 6 weken is( mijn vorige zwangerschap testte ik ook bij 3 weken positief), maar het lijkt mij niet heel waarschijnlijk als ze altijd regelmatig is. Gelooft ze er zelf nog wel in dat het goed gaat? Lastig he, want je durft ook nog niet echt blij voor haar te zijn. Tis inderdaad te hopen dat het toch allemaal goed gaat bij dr. Gelukkig is het familiefeest straks (begrijp ik uit je verhaal) mocht haar echo dan 28 feb slecht zijn dan kun je haar even ontlopen misschien....
Heel lastig! Hoe moeilijk het ook is, het enige wat je kunt doen is afwachten tot de volgende echo. Haar reactie van toen was gewoon gmeeen, ik denk dat je voor jezelf wel van het 'slechtste' scenario uit moet gaan en verwachten dat ze wederom niet leuk zal doen. Belangrijkste is dat je dan hetzelfde tegen jezelf zegt als dat je nu hier zegt: je houdt je al weken in, jij hebt ook recht op je geluk. En het geluk van 2 vrouwen hangt niet af van de gesteldheid van 1. Dat klinkt wat hard maar is wel de realiteit. Genoeg, is genoeg. Je het het recht om blij te zijn en gefeliciteerd te worden met mooi en bijzonder nieuws van je zwangerschap die goed gaat (want ook jij hebt in dat schuitje van miskramen en onzekerheden gezeten)
Dat is zeker niet leuk maar momenteel kan jij de situatie voor haar ook niet veranderen. Dat zou zij moeten begrijpen. Bovendien weet de rest van de familie niets van haar zwangerschap. Ik zou dus vooral genieten vanmiddag van alle aandacht. Vandaag is even voor jou de aandacht na je schoonzus kan later weer maar hopelijk is daar nu ook alles goed. We hebben zowel een meiden als jongensnaam
Ik wens je vanavond ontzettend veel plezier !! En ik hoop dat je mag genieten van alle leuke reacties, dat heb je verdient!!
ik vrees voor die echo van je schoonzus, want bij mijn schoonzus wat dat net hetzelfde, alleen die vertelde dat niet. Dan had ze een miskraam vorig jaar in augustus en sindsdien geen positieve test meer gehad. Nu moet je eventjes egoïstisch zijn en denken aan jezelf, je mag niet je gehele zwangerschap denken van: zou ik nu blij zijn?? NATUURLIJK, want als zij de zwangere was en jij niet dan zou het mss ook zo zijn. We hebben hier een gelijklopende situatie, en mijn man zegt ook: nu is het ons geluk, het is ons laatste zwangerschap en niemand gaat die verpesten. Bij de eerste zwangerschap moesten we kindje vd familie begraven na erfelijke aandoening waarbij het gestorven is( dan sta je daar met je dikke buik op de begrafenis), en tweede zwangerschap hadden mijn grootouders beide kanker, nu is het onze beurt om eens aan onszelf te denken en hopelijk blijven we gespaard van leed. Mijn schoonzus raakt nu ook niet zwanger, maar we proberen het voor ons wel positief te houden. Je moet nu vooral genieten, zwanger worden en zijn gaat zoals velen weten niet vanzelf en je verdient het om gelukkig te zijn. Als het jouw schoonzus (net als die van mij) gegund is dan zullen ook zij wel zwanger worden.
Alles is prima gegaan! Ik was wel mijn boekje met echo's vergeten, maar ik had de laatste collage met 4 (ook hier in 't topic) ook op facebook en instagram gezet, dus ik kon het zo ook wel even laten zien Mijn schoonzus heeft zich keurig gedragen. Langs één kant knaagde het ook wel wat bij me, want ik gun het hen zo hard. Ik hoop heel erg dat ze gewoon 2w minder ver is, en dat ze 'per toeval' al zo vroeg testte op 3w zwangerschap. 't Was gezellig, we hebben lekker (en ook een beetje teveel!) gegeten. Hopelijk draag ik daar woensdagochtend bij de diëtiste de gevolgen niet van Vrijdag bij de gyn was ik opnieuw 1kg kwijt. Ik zit nu nog steeds onder mijn startgewicht van 21 weken geleden. Prima dus, aangezien ik met overgewicht zit en absoluut geen zwangerschapsdiabetes wil oplopen hierdoor. Maar, we houden stand
Bah het is hier vakantie maar er van genieten zit er niet in. Kids flinke griep en hondenweer. Aarghhh... Bedankt voor het aanhoren ik kan er weer even tegen
Hier volgende week vakantie en we trouwen ook op vrijdag 3 maart dus hopelijk mooi weer tegen dan! Hier anders een heel actieve baby! Goed dat het gezellig was wishfull!
Zo net weer terug van de verloskundige, alles was weer goed. Hartje luisteren, buik voelen, bloeddruk en hb mocht vandaag ook. Alles op schema voor de bruiloft??
Ja hoor alles goed geregeld. Trouw voor wet en dan gewoon gaan eten in restaurant met dichte familie. Klein en gezellig met de kids
Fijn dat het goed is gegaan WishfulDreaming! Zo'n situatie is ook dubbel. Ook zoiets meegemaakt hier. Wij hoorden dat mijn schoonzusje zwanger is van de 2e nadat het bij ons 4 keer mis is gegaan. Dat is natuurlijk geen punt, superleuk voor ze, maar de toevoeging "haha ja deze is weer op gepland" viel bij mij heel verkeerd (in het achterhoofd gehouden dat de eerste echt ongepland was en ze erover na hebben gedacht het weg te laten halen) dus zo'n dubbel gevoel is zeker herkenbaar en erg lastig. Hier verder alles goed. Vrij rustig weekend gehad. Voel de kleine steeds vaker volgens mij. Gisterenavond in bed leek het wel een, zoals mijn vriend zei, Champignons league wedstrijd😂. Mijn vriend voelt nog niks maar ik vond het best een goede omschrijving. Morgen weer voor controle naar de verloskundige. Blijft toch nog een klein beetje spannend, maar ik verwacht geen gekke dingen😊 Fijne dag allemaal dames!!
Gelukkig dat het voor nu is mee gevallen Wishfuldreaming Oh vandaag alweer op de helft, wat gaat de tijd snel hè? Wij hebben morgen de 20 weken echo, spannend!
Echt de tijd gaat zo snel, 20,4 alweer hier en het lijkt alsof gisteren dat ik die positieve test deed..... Succes morgen!!
De tijd vliegt inderdaad. Ik zei altijd tegen vriendlief dat ik pas zenuwachtig ga worden rond april, maar 't is volgende week al maart Oei oei, en we moeten nog zoveel doen Ik zou graag 't huis helemaal opgeruimd hebben, tegen dat de baby er is. En de tuin gesnoeid... Er gaat nog iemand werk hebben (en het is niet ik!)