Hier hoeft er in huis niets meer te gebeuren. Buiten moet de dakkapel gepoetst worden en de schuurdeur in de verf. Dat mag manlief doen. Ikzelf ga voor de tuin. Van het weekend gesnoeid en zodra het weer structureel warmer wwordt ga ik het gras behandelen en, bemesten zodat we weer een mooie mt krijgen. De tuin is echt wel mijn ding. Tja boerendochter he Ik heb zojuist rompers en nog wat kleertjes besteld voor baby en onze ddochter. De rompers zijn nu in de aanbieding.
Hier nu de kledingkast voor onze oudste dochter in huis en staat al in elkaar. Haar nieuwe peuterbed ligt nog uit elkaar maar moet nog geschuurd en geverfd. Evenals 2 muren op haar kamer. Ga ik komende week doen (ja, met een mondkapjes voor en het raam goed open..) 😁 Dan beginnen aan de babykamer! Woensdagochtend gaan manlief en ik samen een nieuwe boxspring uitzoeken en bestellen.. en de zolder ben ik al aan het uitmesten .. (iets met nesteldrang..?).. 😇
Wij hebben de afgelopen week 17 pamperdozen vol babykleding uitgesorteerd: wat kunnen we hergebruiken, wat is goed voor gambia, wat kunnen we verkopen en wat mag in de kledingcontainer. We zijn er helemaal door nu. Op 12 maart en 19 maart ga ik op een tweedehandsbeurs staan. Ondertussen heb ik al heel veel meisjeskleding gekregen van vriendinnen. Ons meisje haar kastje is bijna volledig vol, haha Hier zullen het vooral kleine spulletjes zijn, die nog aangekocht moeten worden. Al de rest heb ik nog van mijn zoontje. Klusjes die bij ons vooral nog moeten gebeuren zijn: Zolder opruimen, tuinhuis opruimen, speelgoeddozen van zoonlief uitsorteren, de planten snoeien
Hier zenuwachtig voor morgen. Eindelijk de 20 weken echo!!! Als alles gewoon goed is heb ik in ieder geval al de aankleding voor de commode-bedje😍😍
@wishful ik ben ook Belgische hoor Ik heb ook zo een gigantische to do lijst opgesteld! Hopelijk kan ik alles doen he!!
Net terug van de diëtiste: Nog steeds 1,5kg onder het startgewicht. Perfect dus, oef! Schouderklopje voor mezelf!
Spannend lieflieff!! Veel succes vanmiddag 😊 Fijne dat alles goed was WishfulDreaming! Hier net terug van de verloskundige. Alles was goed. Kleine groeit goed, hartje goed, bloeddruk goed. Rond de 24e week de suikertest ivm bmi. Dan rond de 27e week een bloedtest ivm rhesus. Die was negatief dus moet nog een paar keer gecheckt worden. Verder wordt de kleine steeds actiever volgens mij. Blijft leuk om te voelen😊maak me al bijna zorgen als ik het even niet voel of een dag minder. Maar dat is allemaal normaal😊
Ik krijg ook een dubbele suikertest. De eerste eind maart, de tweede begin april (26-28w) Normaal zou alles goed moeten zijn, baby is perfect gemiddeld nu Fijn te lezen dat alles goed was met je baby. Leuk he, al die activiteit in je buik
Ik heb ook de suikertest rond week 24, moet daar geen afspraak voor maken, gewoon naar huisarts of labo in zh gaan. Hier alvast een heel actieve dochter. Gisteren heb ik 2x mijn evenwicht verloren, plots en heel onverwacht. En ik heb dat al meer dan eens gehad. Nochtans blijft mijn bloeddruk goed en had voldoende suikers gegeten 's morgens. Ik ben nu ongeveer 2 a 3 kilo bij bij mijn startgewicht, en dat is prima want mijn vorige zwangerschappen was ik 20 en 23 kilo bijgekomen, dus dat hoeft nu niet zo te zijn Hier raden ze ook de kinkhoestvaccin aan. Ik moet zeggen dat ik dat bij mijn vorige zwangerschappen niet gedaan heb.
Hier een suikertest bij 26-28 weken en een bij 34 weken. Niet vanwege mijn BMI maar vanwege de grote kinderen. In vorige zwangerschappen nooit suiker gehad trouwens. Maar gewoon 2x dat vieze drankje naar binnen moeten werken bleghh Hier is de middelste nog steeds zo heftig ziek. Wordt niet beter. Gisteren bij de huisarts geweest maar nog geen ontstekingen dus gewoon echt een hele zware variant van griep. Als het vrijdag nog zo is dan terug naar de huisarts. De oudste is ook totaal nog niet fit maar die gaat weer iets meer opleven. En ik raak er door wel echt op. Nachten slecht slapen, overdag enkel zorgen en meer tillen (echt niet verantwoord de middelste te laten lopen). Ach ja hoort erbij en gaat wel weer over...
Alle echo's goed gegaan? We gaan vanavond naar een voorlichting/rondleiding in het kraamhotel waar mijn vrouw wil bevallen... ben benieuwd!
Pfhieuw! Zegt die vrouw zo; ik zie niet dat de bovenlip goed aan elkaar zit... *heet* toen vanaf andere kant zei ze ohja toch wel! Schrok me echt een hoedje! Ik dacht later kijk dan eerst goed voor je iets zegt... maar ze zei dat hij mijn bovenlip heeft met best wel een v erin zeg maar En voor de rest ziet alles er prachtig uit!! Hij ligt iets voor op schema met bijna alles dus dan zou de datum 7-7 kunnen worden maar dat passen ze niet meer aan en blijft 11-7.