1 t/m 15 juli 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 1548, 28 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieflieff

Lieflieff Actief lid

2 nov 2016
    276
    66
    28
    NULL
    NULL
    Ik denk dat er nu nog niet veel blousjes zullen zijn. En jurkjes al helemaal niet (jongen) :D dus ik denk dat we voor dat kamertje gaan! Scheelt toch een hoop. En als hij dan overgaat op groter bed krijgt hij wel een echte kast enzo.

Vervelend die zieken, hoor het hier ook veel om me heen en ook veel snotverkouden. Hopelijk slaat het mij over, vriendlief heeft het al een paar weken te pakken met koorts en hoesten enz.
    Ik heb wel neusspray met alleen zoutoplossing gebruikt, werkte me wel.

2. kokjes

kokjes Bekend lid

14 sep 2016
    593
    313
    63
    NULL
    NULL
    Hmm ja ik mag me ook voegen bij de ziekenboeg.... keelontsteking.... Nu ook heel misselijk al de gehele dag.

Ik heb voor ons zoontje een kast met hangertjes.... maar ik vouw al zijn kleren op stapeltjes veel handiger😇

3. Luipaard88

Luipaard88 Bekend lid

3 nov 2016
    664
    467
    63
    Vrouw
    werkloos
    Den Haag
    Hoi allemaal,
    Net heb ik even de laatste 10 pagina's doorgelezen en toen dacht ik " weet je wat ik ga mezelf gewoon kort voorstellen"
    Dus bij deze
    Mijn gebruikersnaam is luipaard88 en die naam komt wel erg van pas momenteel.
    Ik werk in een drukke leuke hebbendingetjes winkel als filiaalmanager maar door rug en buikklachten zit ik (hopelijk) tijdelijk thuis.
    Ik ben op 5 juli uitgerekend van onze eerste en het wordt een jongen.
    Ik zou hier graag willen meelezen en schrijven omdat ik eigenlijk niemand heb in mijn omgeving waar ik mee kan praten over de zwangerschap behalve mijn moeder hahaha.
    En omdat iedereen hier de eerste 2 weken van juli is uitgerekend vind ik het wel fijn herkenning te vinden in andere verhalen.

Ook ik heb best wel veel moeite met het dikker worden ookal weet ik dat het een hele mooie en goede reden heeft.

4. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    De gewone inhaler wel (de neussnuiver)
    Vicks neusspray en vaporub NIET.
    Maar ik heb de neusstick enkel gebruikt in bed, om in slaap te geraken. Kon geen kwaad :)

Tijdens de 3e verkoudheid zonder deftige nachtrust, heb ik wel Otrivine mogen gebruiken van de gyn. Maar enkel met toestemming. Max 3x per dag puffen, en max 5dagen na elkaar. Echter na 2 nachten al gestopt. Ik kreeg daar hartkloppingen en een opgejaagd gevoel van :(

5. WishfulDreaming

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Welkom!! :)

6. Lieflieff

Lieflieff Actief lid

2 nov 2016
    276
    66
    28
    NULL
    NULL
    Beterschap kokjes!
    Welkom luipaard! :)

7. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Hey Luipaard! Welkom!

Idd beterschap Kokjes!

Mijn vrouw mag straks weer naar de verloskundige...Leuk, want ik kan weer een keertje mee... (Mijn onhandige rooster komt nu mooi uit: 1 uur lesgeven, een boel uur niets en dan alleen nog even een gesprek met een ouder en vergadering) ... Nu kan ik even op en neer! ☺

8. Nunas

Nunas Actief lid

31 aug 2016
    432
    52
    28
    NULL
    NULL
    Welkom luipaard!

Ik heb voor de keelpijn nu Vicks keelpastilles met citroen in huis gehaald.
    Verder gebeurd er dan toch eindelijk wat; sinds een dikke week ligt de meter vast. Men beste vriendin zei volmondig ja (traantje van geluk bij mij!)
    En het kaartje krijgt ook stilaan vorm, ben het zelf in photoshop aan het maken.
    Nu die naam nog ;)
    Zijn er hier nog die nog steeds niet uit de naam zijn?
    Of bij wie er nog niets is gebeurd in de babykamer?
    Ik heb al wel wat spullen gekocht en bahangpapier en kussentjes enzo liggen klaar maar we moeten eerst nog andere delen in huis afwerken zodat alle dingen die nu in de babykamer staan naar daar kunnen verhuizen.
    Knettergek word ik er van met men nestdrang! Had ik geen last van dat bekken zou ik zelf er al lang aan begonnen zijn maar nu valt het allemaal op mijn man zijn schouders die uiteraard nog moet gaan werken ook dus er schiet niets op. Zo frustrerend al dat werk zien er niet kunnen helpen! Aaaaarrrggh aaaaaa! !!

9. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Welkom luipaard.

Hier wel een naam die ik eigenlijk altijd al wilde als ik een jongen zou krijgen.
    Maar nu twijfel ik of hij te apart is hihi.
    Wij hebben helaas geen aparte baby kamer( kleine komt bij ons te liggen)
    Zijn op zoek naar een ander huis, maar dit wil nog niet lukken helaas..
    Commode moet alleen nog in elkaar gezet worden en we moeten nog op zoek naar een andere kledingkast voor mijn dochter.
    Gisteren is mijn dochter ook keihard met haar mond op onze tafel gevallen.
    Gevolg, voortand in haar kaak geslagen (intrusion)
    Vind het zo verschrikkelijk:(

10. Scooter84

Scooter84 Niet meer actief

Beterschap kokjes!
    Welkom luipaard.

Hier zijn we er weer na een tijdje radiostilte vanwege de (carnavals) vakantie. Een vrij rustige 2e helft van vorige week gehad dus dat was erg fijn. En moeten bijkomen van carnaval, want maandagavond ben ik, in een volle kroeg, ten huwelijk gevraagd!! Had ik (en eigenlijk niemand, zelfs zijn vrienden niet) echt totaal niet zien aankomen! Mijn vriend treed liever niet op de voorgrond dus om het met microfoon in onze volle stamkroeg te doen was erg verrassend! Voordat de kleine er is zal het niet meer gaan gebeuren maar dan hebben we wel iets super moois om naar uit te kunnen kijken na de bevalling😁
    Hier ook nog niks gedaan aan de babykamer hoor, Nunas. We hadden afgesproken om voor de carnaval niet echt iets te doen. Dan is die periode afgesloten en nu kunnen we ons echt goed richten op de komst van de kleine. We hebben nog een week of 5, 6 voordat de kamer geleverd wordt dus nu moeten we wel echt ;) dadelijk ga ik alvast wat dozen inpakken met spullen die naar de zolder gaan dus dan is dat alvast klaar. Lastig wordt nog om alles wat nu in het kamertje staat naar boven te krijgen. We zullen wel een schifting moeten maken denk ik...even goed nadenken wat we willen houden, wat waar moet enzo.
    Namen hebben we al een hele tijd en waren we het gelukkig vrij snel over eens :)

11. Luipaard88

Luipaard88 Bekend lid

3 nov 2016
    664
    467
    63
    Vrouw
    werkloos
    Den Haag
    Hier helaas ook nog niks aan de kamer gedaan. Wij zijn verhuist toen ik erachter kwam dat ik zwanger ben dus dat bracht al een hoop stress met zich mee. We hebben een mega woonkamer die moest eerst af en dat is gelukt.
    Maar door de pijn in mijn rug krijg ik gewoon niet meer alles voor elkaar en daar baal ik ook enorm van.
    Dus hopelijk kan ik deze week stukje bij beetje de baby kamer leeg krijgen zodat we over een week of 2 kunnen beginnen.
    Wel weten we wat we in de kamer willen hebben kwa meubels nu nog de beslissing maken of we gaan verven of behangen enz enz.

Nog een tip wanneer je last hebt van keelpijn, eet bitterballen! Klinkt heel gek misschien maar helpt enorm goed. Door de kruimige/harde buiten kant en de zachte warme binnenkant schraapt het je keel schoon terwijl de warmte de pijn verzacht ;)

12. WishfulDreaming

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    ♡♡♡ zwanger ♡♡♡

1 juli
    Nunas - 33 jaar - 2e kindje ♡ JONGEN ♡

2 juli
    eerstekindje12 - 30 jaar - 3e kindje ♡ MEISJE ♡
    Johanna18 - 29 jaar - 3e kindje ♡ VERRASSING ♡

3 juli
    Romantic - 28 jaar - 2e kindje ♡ MEISJE ♡
    Lalalaura - 28 en 30 jaar - 1e kindje ♡ JONGEN ♡
    scooter - 33 jaar - 1e kindje ♡ VERRASSING ♡

4 juli

WishfulDreaming - 31 jaar - 2e kindje ♡ MEISJE ♡
    Lovefennie - 25 jaar - 2e kindje ♡ JONGEN ♡

5 juli
    Nijntje2015 - 31 jaar - 2e kindje
    ♡ VERRASSING ♡
    Luipaard88 - ?? jaar - 1e kindje ♡ JONGEN ♡

7 juli
    kokjes - 25 jaar - 2e kindje ♡ MEISJE ♡
    Prj - 32 jaar - 4e kindje ♡ VERRASSING ♡

10 juli
    SkyAngel - ?? Jaar - 2e kindje ♡ JONGEN ♡

11 juli
    Lieflieff - 27 jaar - 1e kindje ♡ JONGEN ♡
    Butterflypassion - 27 jaar - 1e kindje ♡ MEISJE ♡

totaal: 15
    ♡ 6 Jongens | ♡ 5 Meisjes | ♡ 4 verrassingen

⭐️ ⭐️ ⭐️ sterretjes ⭐️ ⭐️ ⭐️
    1548, meijtje, Toutepetite
    ♡ Bubbels84 ♡ - 4 januari 2016

♡ afspraken ♡
    maart

7 maart - lalalaura - controle verloskundige
    10 maart - prj - controle
    13 maart - WishfulDreaming - controle (24w)
    15 maart - Nunas - controle
    20 maart - kokjes - controle vk
    21 maart - WishfulDreaming - Suikertest deel 1

april

3 april - lalalaura - 4d pretecho
    5 april - WishfulDreaming - Suikertest deel 2
    12 april -Wishfuldreaming - controle gyn (28w)
    18 april -Nunas - controle + suikertest
    19 april - kokjes - 2/3/4 d pret echo
    27april - Wishfuldreaming - controle gyn (31w echo)

mei
    08 mei - Nunas - controle
    29 mei - Nunas - controle + streptokokkenwisser

juni
    12 juni - Nunas - controle
    26 juni - Nunas- controle
    26 juni - WishfulDreaming - geplande keizersnede

juli
    03 juli - Nunas - afspraak inleiden

13. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Hihi mijn bevalling is al meer dan een jaar geleden zie ik op de lijst ;).

Hoe is het met iedereen? Allemaal alweer de 20w voorbij of niet?

Hier ben ik gelukkig wee4 hel3maal hersteld. De bevalling hoe kort de zwangerschap ook was hakte er wel in. Na de bevalling was het bijna gelijk aan voldragen zwangerschap qua kwalen en pijntjes en hormonen. Niks aan. Nu inmiddels weer ongesteld geweest en dat was duidelijk nog een schoonmaak actie. Hopelijk is alles nu weer op orde en dan de blik vooruit.

Goede zwangerschap allemaal!!

14. WishfulDreaming

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Heee Bubbels!
    Ik heb je toevallig vanmorgen nog opgezocht, om te kijken of je nog actief was op de site. Ik vroeg me af of alles oké was met je. Fijn nog eens wat van je te horen.

Ik ben blij om te lezen dat je helemaal herstelt bent. Ik steek m'n twee duimen alvast voor je in de lucht. 't Is je zo gegund! :)

15. Lieflieff

Lieflieff Actief lid

2 nov 2016
    276
    66
    28
    NULL
    NULL
    Hoi Bubbels, dapper van je om hier nog te lezen/schrijven!! Veel succes de komende tijd.

Hier nog geen naam en geen kamertje af. Zo laat is dat toch niet? Haha. Vrijdag trouwen we en dan zullen we ons weer meer op de kleine kunnen richten. Zo af en toe valt er wel een naam hoor :p maar meestal zijn we het niet eens! Ben benieuwd hoe lang we erover doen, normaal gesproken zijn we het snel eens over dingen in huis enzo maar ik denk dat dit iets langer duurt. Al is er 1 naam die vaker genoemd is en we allebei wel leuk vinden. Vind die alleen weer niet zo goed bij de achternaam passen Hahaha.. we zullen na vrijdag eens zien!

16. WishfulDreaming

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Duim allemaal even voor me:

Ik zit bij de dermatoloog om een rare vlek/bobbel/moedervlek/weet-ik-veel-wat te laten nakijken.
    Tijdens de zwangerschap van mijn zoontje, 9j geleden, kwam er uit mijn navel een vies en lelijk stompje tevoorschijn. Hier is wel een dermatoloog bijgehaald in het kraambed na de bevalling, maar die kende het niet meteen. De weken daarna was ik druk bezig met de baby, en tegen dat ik eindelijk een afspraak vast kreeg, was m'n navel terug in mijn buik getrokken. Ook niet meer de moeite dus.

Nu, op 23w zwangerschap, komt mijn navel met het leijke ding weer naar buiten. Ik heb de grote fout gemaakt om te googlen... En kwam allemaal op kwaadaardige dingen uit. Daar gaat mijn gemoedsrust, ik loop hier al jaren mee rond.

Nu de koe bij de horens gevat en aanschuiven bij de dermatoloog. Hopelijk valt het mee, en is het niet zo schadelijk als google zegt... *bibber* :( :( :(

17. kokjes

kokjes Bekend lid

14 sep 2016
    593
    313
    63
    NULL
    NULL
    Ha bubbels,
    Wat fijn om een goed bericht van je te.krijgen!

WishfulDreaming, ik duim ontzettend hard voor je!!

18. WishfulDreaming

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Oef, alles is in orde.
    Het is een ophoping van pigment. Lelijk, maar onschadelijk. Hij wil het gerust bevriezen of wegsnijden, maar ten vroegste na de bevalling.

Ach, ik was toch niet van plan om in bikini rond te lopen de komende maanden. Zo lang het maar onschuldig is, is 't mij eender! :)

Ps. Mijn zusje heeft huidkanker gehad en is maanden bestraald geweest. Vandaar mijn angst voor zo'n dingen...

19. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    He Bubbels wat fijn om even van je te horen. Wat zal dat zwaar geweest zijn zeg en misschien nog steeds wel veel wat een plekje moet krijgen. Wat dapper van je dat je alweer voorzichtig vooruit durft te kijken. Hopelijk is het jullie nog een keer gegund.

Oeff gelukkig wishful. Dat is een opluchting!!

20. Lieflieff

Lieflieff Actief lid

2 nov 2016
    276
    66
    28
    NULL
    NULL
    Gelukkig Wishfuldreaming!

Deel Deze Pagina