Het was zeker heerlijk weer, echt geluk gehad met het weer!! 😄 We hebben echt een super fijne dag gehad! We hebben nog geen foto's van de fotograaf maar dit was tijdens de fotoshoot (iemand anders gemaakt met telefoon): Zo maar is gaan slapen als de drukte uit me is, mijn lijf voelt moeee!
Proficiat lieflieff! Zelfs op een wazig fotootje ze je dat jullie stralen! ❤ Hè Prj mijn placenta lag ook laag op de 20w echo. Ben benieuwd of die volgende keer hoger ligt. Hier geen zwangerschapsyoga ofzo ditmaal. Bij eerste zwangerschap wel iets soortgelijks gevolgd maar die pufklas wss me toch wel veel te zweverig. Zou ik niet nog eens doen. En daarbij, mijn vorige bevallig was ook snel (4,5u tussen start weeën en geboorte). Dus veel puftechnieken of manieren om weeën op te vangen heb ik niet nodig gehad. Buiten een lekkere epidurale dat was wel nodig omdat het zo snel en heftig was. Maar liever zo dan 24u afzien! Met de bekkeninstabiliteit zie ik mezelf nu ook echt niet sporten enzo. Met de griep vorige week heb ik nog meer gerust in bed en toen was de bekkenpijn ook minder dus ik neig echt nie naar bewegen toe en ga nog lekker enkele maanden patattenzak doen. Haha. Na de bevallig geraken we wel terug in shape! En nog belangrijk! Ik vier vandaag V-day! Jeejjj de kaap van 24 weken bereikt! Vanaf vandaag zijn de overlevingskansen buiten de baarmoeder identiek als in de baarmoeder! Met medische hulp uiteraard en ik hoop dat Smurfje nog lang blijft zitten, maar toch! Vanaf nu doen dokters ook (meer) moeite om het baby'tje te laten overleven mocht het te vroeg geboren zijn. Voordien is de kans dat het misgaat bij vroeggeboorte groter dan dat het goed komt. Hooray hooray weer een kaap voorbij!
Dankjulliewel! vanmorgen 8u maakte MANlief 😇 Me alweer wakker. Is niet zo uitslaper! Vanmiddag had ik echt ff een gaap momentje! Maar nu is dat weer helemaal over. Vanavond wel op tijd naar bed. Ja ik bedacht me toevallig vd week ook dat dat moment bijna is Nunas! Dat is best een fijn idee!
Heb je de suikertest met dat drankje waar iedereen het over heeft dat die niet lekker is? Ik moet volgende week en heb geen idee wat ik me moet voorstellen bij die test.
Ja klopt die test. Eerst moet je bloedprikken (nuchter) dan krijg je dat drankje wat je op moet drinken (het stinkt vooral, de smaak valt mee) en dan twee uur in de wachtkamer zitten (mag niet weg hier) en dan weer bloed prikken (nu over half uurtje)
Succes met de suikertest! Ik mag een afspraak maken om hem te laten prikken... Mooie trouwfoto Liefflieff! Jullie zagen er prachtig uit! Jullie zijn lekker op tijd met de box Lalalaura 😁 Ik denk dat hij hier pas als m'n verlof ingaat neergezet gaat worden... ook omdat dochter het anders niet snapt..
Hier 31 maart de suikertest. Pas om 840. Dat betekent dus wel tot 11 wachten tot ik iets kan eten helaas. Ik vind de test verder op zich niet zo erg. Verstand op nul en zo snel mogelijk naar binnen gieten. Het wachten en nuchter moeten blijven is erger. Was jouw uitslag goed johanna?
Die Suikertest doen ze niet altijd hè? Ik heb er bij mij niks over gehoord. Vroeg de box in huis lalalaura! Hier zal het ook nog wel ff duren voor hij er staat Wij willen misschien een auto er uit doen (best onnodig meestal; we hebben nu 2 auto's en manlief een werkbus) en dan een bakfiets kopen. Heeft een van jullie er een? Op mijn werk hebben we zo'n urban met 2 wielen. Heel fijn ding maar hij is zo lang en aangezien hij niet in onze schuur past zal hij in de tuin komen te staan en heb ik liever een wat compactere. Bovendien lijkt 3 wielen me fijn met stilstaan...
Ik moet hem doen vanwege zwangerschapsdiabetes in de familie, ik had geen te hoog BMI. Bij mijn dochter moest ik hem op doen en was hij keurig, maar hij moet gewoon opnieuw .... 😩
Ik weet t nog niet. Wordt straks gebeld met de uitslag. Ben echt zo beroerd geweest na dat drankje. In t ziekenhuis ging t wel (alleen duizelig) maar toen ik thuis kwam kwam alles wat ik at er uit...
Hmmmm nu maak ik me ineens zorgen.... Afgelopen donderdag heb ik een hoek van een stoel in mijn buik gehad. En dacht het is gewoon een blauwe plekken maar het lijkt nu erger te worden. En het zit zo presies rond de bovenkant van mijn baarmoeder. En doet zeer bij harde buiken, tillen en opstaan. Nu bel ik net de verloskundige vraagt de secretaresse waarom heb je niet eerder gebelt. Ze gaat nu overleggen met de verloskundige en dan belt ze.terug.........
De test hoeft alleen op indicatie. Mijn kinderen zijn groot dus vandaar ben ik de pineut. Wij hebben een bakfiets. Wij hebben de babboe big. Hij bevalt prima. Ik zou niet weten wat ik zonder mijn bakfiets moet beginnen. Nu ik zwanger ben had ik liever wel met ondersteuning gehad maar ook zonder red ik het nog prima. Hij staat hier ook altijd buiten. Het is niet het beste voor de fiets maar ja het is niet anders.