Ziet er super leuk uit lalalaura! Volgens mij ook super gave dingen gekregen! Hier ook echt super moe gisteren en vandaag! Vanavond op tijd slapen.
Ja! Echt zulke leuke kleertjes.. en die met die plusjes, dat is een kruikzak en een hoes voor het voedingskussen! Het is zo super leuk allemaal...
Leuk leuk! Hier weer terug in namencrisis beland... We hadden eindelijk zo ongeveer 2 weken geleden de knoop doorgehakt. Echt supermoeilijk deze keer, veel moeilijker dan 1e jongensnaam!! Maar soit wij dus blij dat de keuze eindelijk gemaakt was en al letterslinger met naam gemaakt, stickers besteld, houten letters... Nu hoor ik dus gisteren dat mijn neef hun zoontje (wordt eind April geboren) ook zo gaat noemen! Het begon als een grappige chat tussen mij en zijn vriendin en ik zei zo van "Hopelijk hebben we niet dezelfde naam gekozen!" En toen begonnen we wat letters en aantal letters en aantal lettergrepen uit te wisselen... Een aantal weetjes later was het dus duidelijk dat we dezelfde naam gekozen hadden. Oh jéé!!! Langs de ene kant is het een groot compliment voor mekaar natuurlijk, maar langs de andere kant vind ik het wel enorm jammer dat wij dan precies niet meer zo origineel uit de hoek gaan komen. Het is best een zeldzame naam die je bijna niet hoort dus ik viel echt wel bijna van mijn stoel dat ze dezelfde naam hadden. Die kans was ZO klein! Hun spruit gaat dus ongeveer 2 maand eerder worden geboren dan de onze. Ik gun hun de naam uiteraard en zij hadden ook zo iets van "hou die naam maar jullie hebben hem ook gekozen!" Dus het ziet er naar uit dat we 2 jongens in de familie erbij krijgen met dezelfde naam. Jammer dat wij 2des komen want dat gaat misschien een klein beetje een domper zijn voor sommigen in de familie dat het weer die naam is. Ik zit er echt wel een beetje mee. Vond het ook zo leuk dat je hem zo goed als nooit hoort... Maar nog terug gaan veranderen zie ik precies ook niet echt zitten. We hebben deze naam ook gekozen omdat we hem het mooist vonden.... Wat denken jullie? Is het not done dezelfde naam te geven als het zoontje van je neef die maar 2 maand ouder gaat zijn?
Ik snap dat het vervelend is, maar ik zou gewoon bij jullie naam blijven hoor! Ik vind het niet gek. Als dit voor jullie de naam is, dan is dat zo. Ongeacht wie er nog meer zo heet
Oeh lastig zeg! Mensen zullen het wel begrijpen als je het later uitlegt maar het zou mij persoonlijk toch tegenhouden die naam alsnog te kiezen.... vooral nu je het al zo vroeg weet. Als je toch een andere naam neemt heb je wel alvast cadeautjes voor ze Hier ook moeilijk met namen. We hebben nog helemaal niks. We kijken en kijken maar er is nog niks uit gekomen.
Het is zo persoonlijk een naam inderdaad. Maar als je er verliefd op bent, zou ik niet meer afwijken. Er zijn zó veel mensen met dezelfde naam op de aarde. Pas in combinatie met het karaktertje van jouw kindje maakt dat samen de persoon!
Zou m lekker houden die naam. Dat soort dingen gebeuren gewoon. Ik las trouwens dat de kleine nu minder vaak zou draaien maar onze uk draait nog volop soms meerdere keren op n dag. Wel n fijn idee dat derde trimester. Op naar de volgende mijlpaal
Nunas, objectieve graadmeter: Als je nu pas weet dat de baby van je neef binnen dit en 2weken geboren gaat worden, is de 'band' niet hecht genoeg om er écht rekening mee te houden Gewoon lekker blijven bij die ene naam waar je beiden 100% achter stond
Ik heb trouwens een achternicht met dezelfde voornaam. Mijn mama en haar nicht hadden ook dezelfde naam gekozen. Er is toen nog twijfel geweest om me toch maar 'Maya' te heten, maar uiteindelijk hebben ze ook de naam gehouden. Nooit 'last' van gehad. Haar kinderen zitten op dezelfde school als mijn zoontje, en that's it
Gaaf eerstekindje12! En fijn dat alles goed was! ik zou gewoon de door jullie gekozen naam houden, Nunas! Hier alles goed. De kleine is al een paar dagen wat rustig. Voel het wel, maar vorige week was het wel meer. Ik groei wel lekker door dus maak me niet zo'n zorgen. De babykamer is vorige week geleverd, alles in elkaar gezet! Nu even bekijken hoe we het precies neer willen zetten, bekijken hoe het het meest praktisch is. Ook de kinderwagen is eindelijk binnen dus nu wordt het echt wat!😊
Wishfuldreaming, nee nee ik weet het al heel lang dat ze een 2e kindje verwachten, ergens van november vorig jaar ofzo. Maar wel nu pas ontdekt dat we dus voor dezelfde naam gaan... Zo héél vaak zien we ze ook niet, een keer of 3 per jaar ofzo. Hetgene dat me ook wringt is dat wij precies niet meer origineel uit de hoek gaan komen met onze naam. Tegen mijn neef gaan het dan de reacties zijn van "oooh wat een leuke / originele / mooie naam", en tegen ons van "oooh nog zo eentje..." Maar het doet me wel deugd dat jullie precies toch van mening zijn de naam te houden! Ik denk inderdaad dat we dat gaan doen. Maar jullie reacties geven wel steun en dat geeft me zekerheid dat de meesten het dan toch niet zO gek gaan vinden. Bedankt!!! Prachtige foto Eerstekindje!!! Genieten!
Wow mooie foto hoor. Ik zou ook gewoon de naam houden. Ben zelf heel makkelijk daarin. Ik zou alleen de namen van de kids van een broer/zus of van hele goede vrienden niet doen. Verder kies ik gewoon de naam die ik wil. Gelukkig tot nu toe geen problemen. Ken ook nog geen kindjes in mijn omgeving met de namen die we nu hebben. Komen voor onze baby ook geen kindjes bij dus dat is fijn. Verder gisteren een hele goede dag. Vandaag weer minder. Dat slapen blijft toch een dingetje.
Wat een gewicht al! Leuk hoor. Zou ook wel willen weten wat die van ons weegt en meet. Vrijdag gaan ze bloed prikken voor de resus factor. Vandaag is de kleine erg actief! Ik voel hem al de hele dag. Zelfs tijdens lopen. Soms word ik er zelfs een beetje misselijk van of moet ik opeens nodig naar het toilet
Och, niet mee inzitten. Ik had daarnet 2 vriendinnen op bezoek, en ze begonnen ook namen te 'raden'. De tweede die ze opnoemden was het al Dus zoooo origineel zal het niet zijn. Ik heb wel ontkent, maar ik weet dat ik het binnen 3 maanden toch te horen zal krijgen dat ze de naam geraden hadden