1 t/m 15 juli 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 1548, 28 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieflieff

Lieflieff Actief lid

2 nov 2016
    276
    66
    28
    NULL
    NULL
    Iedereen fijne paasdagen :)
    Wij hebben vandaag de meubeltjes in elkaar gezet, even wennen! Ook positie moeten we nog bepalen...

2. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Een cursus niet, maar we hebben volgend weekend (22 april) nog wel een infosessie in het ziekenhuis. Dan stellen ze de kraamafdeling open en mag je overal een kijkje gaan nemen. Dan kan je er ook terecht met al je vragen, én we zijn ingeschreven voor een infosessie over borstvoeding :)

Ja hé, hier ook bijna 2x zo zwaar als een maand geleden.
    Toen werd ze op exact 600 gr geschat. En nu bijna 1,2kg.
    Het begint te tellen :D

3. WishfulDreaming

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Ik ben deze week druk bezig geweest met de paklijst voor mijn ziekenhuiskoffertje(s): ééntje voor de geplande keizersnede, en ééntje voor op de kraamafdeling.

Er kruipt toch wel wat werk in hoor, om alles zo op te lijsten :D

Kamertje is zo goed als opgeruimd. Het meeste is uitgesorteerd op maat, en hoef ik gewoon nog in het kastje/verzorgingstafel te leggen.

Hopelijk komen deze week ook mijn schroeven toe. Ik heb een heel mooi en stevige Quax-box. Die heb ik gebruikt bij mijn zoontje. Ik had hem van 't zolder gehaald, maar de schroeven zijn nergens meer te vinden. OEPS! Gelukkig een nieuw schroevenpakket kunnen bestellen voor 'maar' €14,50.
    Een nieuwe box had me zoveel meer gekost :eek:

Verder gaat alles hier wel goed denk ik, al merk ik dat ik de laatste dagen meer en meer last krijg van mijn heupen/bekken. En dat ik bij (stevig) doorwandelen ook meteen harde buiken krijg. Wandelen is plots zo tof niet meer. Ach, hoort er bij zeker? :)

4. kokjes

kokjes Bekend lid

14 sep 2016
    593
    313
    63
    NULL
    NULL
    Ik ga helaas hard achteruit. Ik ga 2x per dag op bed liggen. En dat ging afgelopen week wel redelijk. Tot gisteren, niks geks gedaan maar kon savonds weer niet lopen en ben huilend van de pijn de trap op geklommen en mijn man heeft me moeten helpen met uitkleden..... wat was dat een stap ( mentaal). Nu besloten om een campingbedje voor ons zoontje beneden op een kamer neer te zetten voor zijn 2 slaapjes overdag. En een 1 persoonsbed in de woonkamer voor mijn overdag.

Even eindigen met een positieve noot, ons meisje is heerlijk actief in mijn buik en daar geniet ik volop van.

5. Lieflieff

Lieflieff Actief lid

2 nov 2016
    276
    66
    28
    NULL
    NULL
    Oei wat heftig kokjes :( dan duren die 3 maanden nog erg lang voor jou. Dikke knuffel en veel sterkte!

6. Romantic

Romantic Bekend lid

29 nov 2015
    874
    91
    28
    Heel veel sterkte kokjes, wat ontzettend naar dat het zo slecht gaat!

7. eerstekindje12

eerstekindje12 Actief lid

2 dec 2014
    415
    32
    28
    Oei kokjes, idd plots erg achteruit. Heb je hulp van paramedici zoals kinesist? Mss kan vroege kraamhulp ook bijstand bieden. Kwil maar mijn ideetjes geven. Hopelijk gaan de laatste 3 maand snel. Hier rust ik veel met afwisselend beetje bewegen. Maar zoals eerder iemand zei: wandelen veroorzaakt ook hier veel harde buiken. Nog 11 weekjes!!

8. Smitje

Smitje Bekend lid

30 okt 2012
    512
    41
    28
    Vrouw
    Kokjes, wat vervelend! Hopelijk gaat het zo beter, met het bedje beneden.

Wishfuldreaming, wat neem je allemaal mee naar het ziekenhuis? Ik ga ook bevallen in het ziekenhuis (medische indicatie vanwege keizersnede bij de geboorte onze zoon), dus ben wel benieuwd.

Wat betreft cursus; dit keer niet. Wel een informatieavond over borstvoeding en individuele zwangerschapshaptonomie ter voorbereiding op de bevalling.

Intake voor de kraamzorg is volgende week. Ik had niet verwacht dat we voor de tweede weer een heel intakegesprek thuis zouden hebben, maar dat is blijkbaar toch zo.

Fijne Pasen allemaal!

9. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Sterkte kokjes! Dat is echt heel vervelend.

Mijn vrouw telt de dagen af tot haar verlof. Thuis gaat het best goed, maar 2 dagen achter elkaar werken is eigenlijk al echt te veel..
    Vrijdag een weekje op vakantie met mijn schoonfamilie. De laatste vakantie zonder uk!

Het kamertje is nu bijna af. Ombouw voor de verwarming is klaar, alleen nog een rolgordijntje en gordijntje ophangen...
    IMG_1470.jpg

10. Prj

Prj Niet meer actief

Wow kokjes dat is heftig. heel veel sterkte.

Ik heb wel vaak last maar kan nog wel alles zelf.Hopelijk red ik mezelf de komende dagen mijn man is op zakenreis.

Gewoon het mezelf makkelijk maken. Alleen het hoognodige willen en dan komt het vast goed.

11. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Sterkte kokjes!! Wat naar voor je dat t zo achteruit gaat. Heb je wel mensen om je heen die n beetje bij kunnen/willen springen?

12. kokjes

kokjes Bekend lid

14 sep 2016
    593
    313
    63
    NULL
    NULL
    Super bedankt voor alle reacties dames,

Ik heb gelukkig een man die me heel veel helpt en ouders op een korte afstand. Maar op het moment is het mentaal erg zwaar. Het overgeven aan/ hulp vragen. En het idee van nog 10 tot 14 weken. Moet even de positiviteit weer gaan vinden. Maar dat komt wel weer.

13. WishfulDreaming

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Oei kokjes, dat klinkt erg pijnlijk allemaal.

Laat je toch maar wat in de watten leggen!

14. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    IMG_1478.jpg
    De eerste schetsjes voor ons geboortekaartje gaan de goede kant op!

15. Prj

Prj Niet meer actief

Leuk lalalaura.

Ons kaartje is ook klaar. Wederom bij geboortepost gevonden. Ik vind die site zo fijn.

Ons kaartje zat er niet tussen maar ze hebben.kosteloos een kaartje naar onze wens gecreëerd. Nu nog wachten op de gratis proefdruk.

16. Lieflieff

Lieflieff Actief lid

2 nov 2016
    276
    66
    28
    NULL
    NULL
    Creatief!
    Ik denk dat ons kaartje zo gevonden is. Maar eerst nog de naam en die kan nog wel eens lang duren 😬

17. Romantic

Romantic Bekend lid

29 nov 2015
    874
    91
    28
    Goed bezig hoor met al die geboortekaartjes!
    Ik ga morgen maar eens beginnen met zoeken...

Hier een echte stuiterbal in mijn buik! Ik schrik er soms van..! Hoe ervaren jullie dat?

18. Luipaard88

Luipaard88 Bekend lid

3 nov 2016
    664
    467
    63
    Vrouw
    werkloos
    Den Haag
    Heel veel sterkte kokjes!
    Het mentaal overgeven aan hulp vragen is inderdaad nog vervelender dan de pijn. Maar het helpt je uiteindelijk zoveel en alleen op die manier kan je de pijn proberen iets te verlichten.

Lalalaura want heerlijk creatief, eerst al de baby kamer en nu het geboortekaartje. Echy super leuk zeg!!

Romantic helaas ervaar ik niet zo'n stuiterbal (ik geef me overgewicht hier de schuld van, ik voel het gewoon minder goed denk ik dan)
    Het is heel rustig in mijn buik en soms vind ik dat wel jammer. Me vriend heeft ook pas zondag voor het eerst de baby voelen schoppen.

Hier gaat het langzaam aan beter sinds ik heb geaccepteerd niet meer aan het werk te gaan. Van het weekend zijn we begonnen aan de babykamer, we doen het rustig aan zodat ik ook nog ermee kan helpen. Ik merk het wel meteen in me rug maar het gevoel dat ik wat heb gedaan is zo voldaan.

Om 09.50 heb ik me afspraak in het ziekenhuis ivm de zwangerschapsdiabetes. Ik weet nu al 4 weken dat ik het heb en nu pas een eerste echte afspraak.
    Morgen om 13uur de groei echo, stiekem vind ik dit natuurlijk alleen al leuk om onze kleine weer even te zien:)

19. Prj

Prj Niet meer actief

Ik word ook gek van die stuiterbal in mijn buik. Dit is echt de drukste van de 4!

Maar liever dit dan twijfelen over voel ik de kleine wel genoeg...

20. Scooter84

Scooter84 Niet meer actief

Balen kokjes!:( hopelijk gaat het beter met het bed beneden.
    Hier net weer controle gehad bij de Vk. Alles was goed. De kleine lag wederom weer geen moment stil maar uiteindelijk goed naar het hartje kunnen luisteren. Begin vorige week voelde ik het een heel stuk minder maar vanaf half vorige week is het een groot feest.
    1 mei een groeiecho ivm bmi protocol. Dan tussen 34 en 36 weken weer een groeiecho. Voor de 36e week volgens mij nog een keer de suikertest (ivm bmi protocol).
    Ben nog steeds snel moe. Gisteren dan ook thuis gebleven van mijn werk. Niet heel druk gehad met Pasen maar wel lange dagen. Breekt me steeds meer op. Toegeven is heel moeilijk maar wel het beste.
    Het kamertje raakt steeds meer af. Nu in principe alleen nog een muurschildering en gordijnen (dat is wel een lastige keus trouwens). Binnenkort maar een eerste wasje draaien voor alle dekentjes enzo :)
    Merk dat ik nu wel echt aan het aftellen ben. Verlof begint in principe op 2 juni. Beetje afhankelijk natuurlijk van hoe het gaat.

Deel Deze Pagina