1 t/m 15 juli 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 1548, 28 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Wat zijn jullie allemaal al ver met de babykamers. Ik moet nog beginnen.

Smitje ik weet t niet zo goed of ze na een keizersnede nog een versie doen. Bij mij sowieso niet want ik krijg toch een sectio. Is mn derde.

De punctie is waarschijnlijk met 36/37 weken dus zit er nog tegenaan te hikken

2. Prj

Prj Niet meer actief

Hier is de babykamer ook nog een chaos. We hoeven hem alleen op te ruimen en schoon te maken dus op zich te overzien.

Alle 4 de kids hebben dan in dezelfde kamer gelegen. Vind ik wel heel bijzonder.

Ikzelf voel me heel beroerd. Sliep al slecht door de slapeloosheid en kuitkrampen maar nu hetzelfde virus als mijn zoontje en enorme pijn op de oren. Vannacht zelfs een extra dosis paracetamol gepakt. Ik ga zo dus naar de dokter en hopelijk kan zij wat betekenen. Ik drukte het slecht slapen al weken weg in het kader van hoort erbij maar ben nu wel echt kapot en we moeten toch nog wel even door...

3. Prj

Prj Niet meer actief

He fijn zeer waarschijnlijk toch oorontsteking. Nog even aankijken met paracetamol en anders een kuur.

En aan de kuitkrampen is helaas echt niets te doen...

Kortom we modderen nog maar even door. Gelukkig heeft mijn man vanaf donderdag lang weekend en kan ik uitrusten. Tot die tijd veel tv voor de kids vrees ik

4. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Wij vinden het ook heel snel gaan...mijn vrouw heeft nu 2 weken vakantie, dan nog 3 diensten en klaar! Heerlijk!!!

5. Romantic

Romantic Bekend lid

29 nov 2015
    874
    91
    28
    Gek he? Hier nog 3,5 week werken en dan verlof.. ik begin steeds meer uit te kijken naar die periode en het afwachten tot de bevalling..

6. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ja het gaat zo snel! Ik ook nog 4 weken werken en dan verlof. Héérlijk. Ik kijk er echt naar uit!

Prachtige buiken heb ik afgelopen dagen weer voorbij zien komen trouwens!! Zo leuk al die buiken van ongeveer hetzelfde termijn :):D

7. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Zucht, hier waarschijnlijk weer een stuit ligger...
    8 mei de groei echo.
    Kan zijn dat ik alleen maar stuitkindjes kan dragen
    Ik hoop toch echt dat hij nog gaat draaien...

8. Smitje

Smitje Bekend lid

30 okt 2012
    512
    41
    28
    Vrouw
    Goed vooruitzicht dat we bijna verlof hebben! Ik moet ook nog 4 weken werken, heb ik vandaag geregeld. Ik dacht tot de 36 door te werken, maar dat gaat hem niet worden. Ik heb geen puf meer voor het werk, wil lekker gaan nestelen!

Skyangel, ik hoop het ook voor je! Misschien heb ik hetzelfde...

Wat betreft kinderkamer; die is hier eigenlijk ook af doordat onze zoon enige tijd geleden al naar zijn " grote jongens kamer" verhuisd is. Nog een paar leuke decoraties aanschaffen, de kleertjes en doeken wassen en we zijn klaar.

Pjr, beterschap!!

Hebben jullie nog tips tegen de bekkenpijn?

9. eerstekindje12

eerstekindje12 Actief lid

2 dec 2014
    415
    32
    28
    Ik ga nu naar de prenatale kine voor mijn bekken, ze masseert dan mijn achterwerk, maakt de spieren los en dan warmtetherapie. Maandag was de eerste keer en nu heb ik wel meer pijn maar iïag wekelijks teruggaan en weetdat net uiteindelijk beter wordt.

Ik heb al veel hardebuiken en heel af en toe eens een pijnlijke. Sinds gisteren keelpijn en verstopte neus. Zo ambetant dat je niets mag nemen. Ook heb ik hooikoortsallergie en mag ik nu mijn pilletjes niet nemen. Dat maakt het soms wel lastig.

10. Romantic

Romantic Bekend lid

29 nov 2015
    874
    91
    28
    Net terug van m'n controle,
    Ik heb een letterlijke dwarsligger!! Dus ze kan nog letterlijk alle kanten op!

11. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Ik ook, al 2 maanden :)

Morgen opnieuw liggingsecho om te kijken hoe ze er nu ligt. Wordt sowieso geplande keizersnede, dus geen draaiingen hier.

12. Scooter84

Scooter84 Niet meer actief

Dag dames!
    Hier alweer aan het werk na een heel gezellige Koningsdag gisteren. Wel een lange dag weer, dus wat kort geslapen. Maar dat was meer omdat we maar 1 set sleutels mee hadden genomen en toen ik afhaakte, mijn vriend nog even wilde blijven. Dus we hadden afgesproken dat hij zou bellen als hij bijna thuis was, zodat ik open kon doen. Wel meer dan 8 uur plat gelegen, maar vanaf 00.30u pas echt goed geslapen en dat merk je dan toch wel.
    De kleine was echt aan het racen :Dook overdag, zodat een paar vrienden het ook zagen, super grappig!
    Verder hier ook al echt aan het aftellen. In principe nog 5,5 week werken. Bij mijn ene werkgever stop ik eerder (6 weken van tevoren), omdat dat fysiek veel zwaarder werk is. Op dit moment heb ik zoiets van...liefst stop ik overal eerder, maar ik wil na de bevalling liefst zoveel mogelijk weken thuis zijn. Ik heb niet zoveel vakantiedagen meer om erachter aan te plakken en de luxe om ouderschapsverlof te neme heb ik financieel helaas ook niet, maar goed...ik neem de rust wanneer ik voel dat het moet en hopelijk blijft dat goed gaan.
    De babykamer is eigenlijk klaar. De stapels met wasgoed liggen klaar, zodat ik de eerste wasjes kan draaien :) Ik vraag mezelf weleens af of ik het allemaal wel kan, met name de bevalling, maar ik heb een erg grote steun aan mijn vriend, die sleept me er wel doorheen, dat weet ik zeker :)
    Maandag een groeiecho...ben heel benieuwd hoe groot onze kleine spruit momenteel is en altijd leuk om weer even te kijken natuurlijk!

Sorry voor het lange verhaal:eek:;)

13. Nunas

Nunas Actief lid

31 aug 2016
    432
    52
    28
    NULL
    NULL
    #2733 Nunas, 28 apr 2017
    Laatst bewerkt: 28 apr 2017
    Voor keelpijn kan ik je de Vickx citroen keelpastilles aanraden :) En thee met honing!

Voor bekkenpijn: ik zweer nog steeds bij mijn Ikea Poang schommelstoel met daarin een klein elektrisch verwarmkussentje. Top! En de enige goeie houding voor mij om te kunnen relaxen. Elke andere stoel of zetel is een kwelling.

Voor kuitkrampen geen oplossing. Ik heb ze ook en sinds enkele dagen ook last van zware vermoeide benen. (10,5kg erbij hier...) Ik heb "Mustela Lichte benen" gel gaan halen om te smeren maar moet resultaat nog afwachten. Sowieso goed excuus voor massage van manlief.

Er wordt bij ons eindelijk verder gewerkt in de kelder dus ik hoop dat het daar af geraakt in de loop van volgende week zodat eindelijk alle zooi naar daar kan verhuisd worden en de babykamer vrij is voor inrichting :)

Sjah mijn moeder vindt de naam blijkbaar dus al niet top. Balen zeg. Ze moest eens weten. Achja wij wijzigen niet meer. Maar ik vind het wel enorm jammer :'-(

Vanaf wanneer beginnen jullie koffertje te pakken? Wat steekt er bij jullie in? Ik dacht aan;
    - tenue om in te bevallen
    - gemakkelijke kleedjes voor eventuele BV, outfit, shirts, kamerjas
    - handdoeken, washandjes
    - pyjamas
    - druivensuiker
    - kousen en flip flops (douche!)
    - grote Zeeman slips die nadien gewoon weggegooid kunnen worden
    - borstvoedingsbh's en borstkompressen
    - borstvoedingskussen ('worst')
    - groot dik maandverband
    - toiletzak (tandenborstel, tandpasta, zeep, borstel, zakdoekjes, e.d.)
    - Carriwell belly binder
    - fototoestel (+ lader + batterijen)
    - gsm (+ lader)
    - outfits, pyjamas en rompers voor de baby, krabwantjes, mutsje, knuffeldoekje, tutje, wikkeldoek, dekentje
    - maxicosi
    - telefoonnummer kraamhulp, vroedvrouw, geboortekaartjes drukker, geboortelijstwinkel
    - Zwangerschapsboekje, trouwboekje, hospitalisatiekaartje, geboortekaartje proefdruk om aan de deur te hangen, administratie e.d.

Wanneer beginnen jullie suikerbonen in te pakken?

8 mei pas terug naar de gyn. De frequentie wordt wel omhoog gehaald. Nu om de 3 weken en nog later om de 2 weken. It's getting closer!

14. Romantic

Romantic Bekend lid

29 nov 2015
    874
    91
    28
    Ik ga vanmiddag/vanavond de geboortekaartjes maken en begin volgende week denk ik ergens bestellen. Suikerbonen is denk ik iets vanuit België? Wij doen dat iig niet..

Mijn schoonmoeder brengt over een weekje alle babywas gewassen, gestreken en gevouwen terug. (Ze wilde erg graag helpen met voorbereidingen en stelde dit zelf voor) morgen brengt m'n man een aantal grote spullen naar de vuilnis en kan de babykamer ook opgeruimd worden!

De voedingsstoffen voor op de babykamer is zo goed als klaar, ik heb hem zelf in de kleur 'vintage pink' geverfd!

Het koffertje ga ik denk ik over 2 weken eens rustig pakken, als de was ook allemaal terug is

Maak je niet druk over de naam Nunas, je moeder zal vast heel enthousiast zijn, want het gaat dan immers om haar eigen kleinzoon!

15. Romantic

Romantic Bekend lid

29 nov 2015
    874
    91
    28
    Hmm voedingsstoffen moet voedingsstoel zijn..

16. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Nunas niet druk maken om de naam hoor! Het is een naam die niet al te vaak voorkomt toch?! Misschien moet je moeder gewoon even wennen en vind ze hem uiteindelijk fantastisch :)

Ik had dat bij een naam. Ik hoorde hem een paar jaar geleden voor het eerst en zei tegen mn man: sjeee wie noemt zn kind nou zo?
    Nu 3 jaar later.... gaan we onze dochter zo noemen :D haha. Ik stond er op, want ik vind deze naam nu geweldig. En mijn man ook gelukkig!

17. Nunas

Nunas Actief lid

31 aug 2016
    432
    52
    28
    NULL
    NULL
    Hihi butterfly nu maak je me nieuwsgierig naar jullie naam hoor!

Oh ok suikerbonen inderdaad in belgie. Wat geven jullie dan mee met het kraambezoek?

4 mei ga ik een zwangerschapsshoot doen waarschijnlijk in witte kanten see through jurk. Spannend! Dagje ervoor toch maar gaan spraytannen hihi !

18. Romantic

Romantic Bekend lid

29 nov 2015
    874
    91
    28
    Hier krijgen ze beschuit met muisjes, of (cup)cake met slagroom en roze muisjes!

19. Prj

Prj Niet meer actief

Vandaag bij de gynaecoloog geweest. Helemaal goedgekeurd. Baby was nog steeds gemiddeld. De ruggenprik is helemaal door gesproken. Vanaf 8 juni sta ik definitief onder controle in het ziekenhuis.

Vanochtend ook naar de huisarts. Mijn oren zijn niet verergerd dus ik hoef geen kuur. Onze middelste heeft nu een longontsteking te pakken dus nu de 2e kuur. Hopelijk knapt hij nu snel op. Vreselijk om je kind zo ziek te zien

20. Romantic

Romantic Bekend lid

29 nov 2015
    874
    91
    28
    Gatsie Prj, heel veel beterschap voor je kindje, dat is niet niks een longontsteking..!

Deel Deze Pagina