Heb vanmiddag lekker op de bank kunnen slapen terwijl de kids tv keken. Krijg veel hulp aangeboden. Die accepteer ik ook zo veel mogelijk al vind ik dat moeilijk. Hier is het gewoon baby. Dat waren de anderen ook. Wij zijn niet zo origineel Hier ligt de kleine met het hoofd naar beneden en rug links. Ik voel alle beweging op rechts. Dit al 3 weken lang. Ik verwacht ook niet dat de kleine nog gaat draaien. De anderen lagen ook al vroeg zo en bleven ook zo liggen. Helaas kwamen zij wel in de aangezichts houding en als sterrenkijker ter wereld. Hoop wel dat dat nu niet zo is. Ik heb een hoge smalle baarmoeder dus er is weinig ruimte om te draaien. Dat hoge is wel een ding. Mijn ribben zijn al pijnlijk en krijg maar weinig lucht.
Wauw mooie kleuren dat groen en roze!! Vervelend zeg prj. Ik kan het me wel voorstellen dat je er doorheen zit. Lijkt me erg slopend zoveel pijn. Wij noemen hem gewoon de kleine.. de echte naam is al moeilijk genoeg Net voor het eerst wezen zwangerschapszwemmen. Was wel oké! Nu wel misselijk. Vraag me af waar dat nou van komt. Ik denk eerder van mn moeder haar rijstijl haha. Gauw slapen en hopen dat het over gaat.
hier noemen we het ook de baby of de kleine. Ik vind het lastig om de naam uit te spreken bang om me in het openbaar te verspreken. Hoe gaat het vandaag met je @Prj ? Dat lijkt me juist heel lekker dat zwemmen @Lieflieff. Ik ben 1 keer wezen zwemmen en voelde me zo ongemakkelijk dat ik niet naar zw. zwemmen wil gaan
Hoi dames, ik ben er nog, maar ik ben de laatste twee weken zo verschrikkelijk moe, dat ik niet aan reageren toe kom. Ik heb 's nachts wel nog elke keer bijgelezen, maar reageren op een smartphone (en zeker met de nieuwe lay-out) is niet zo simpel. Hier gaat alles goed denk ik. Onze baby is gedraaid, van dwarsligging naar volkomen stuit en kleermakerszit. Mevrouwtje zit lekker. Ach ja, laat ze zo maar zitten. Vorige week was ze 1,7kg en 42 cm groot (Percentiel 58, dus flink gegroeid) We hebben geprobeerd om een 3D echo te doen tijdens de 31w echo, maar mevrouw lag met haar navelstreng én haar twee armen voor haar gezicht. Ze laat zich dus niet zien Morgen probeer ik wat uitgebreider te reageren op iedereen. Tot morgen, hopelijk dan een uitgerustere dag
He bah dat het nu toch snel zwaarder wordt voor een aantal dames. Aan de andere kant fijn dat ik niet de enige ben Ik ben heel bewust mijn rust aan het pakken nu en dat gaat aardig. Maar of de moeheid en pijn daadwerkelijk nog weg gaan dat denk ik niet. Maar met acceptatie en er naar leven kom je een heel eind heb ik de afgelopen jaren noodgedwongen geleerd. (Ik heb ME en fibromyalgie)
Gisteren een hele bulk kleertjes gehad van mijn zus die we mogen uitzoeken. Omdat we het geslacht niet bekend willen maken is het wel lastig. We maken nu dus een stapel met neutrale kleertjes en meisjes (mijn zus heeft 2 meisjes) en ze weten dat het terug kan komen wanneer het een jongetje blijkt te zijn. Mijn vriend vindt het wat lastig, want hij wil zogezegd geen "2ehands kind". Ik heb al wel tegen hem gezegd dat ze dat zo niet bedoelen en ons alleen maar willen helpen en uiteindelijk snapte hij dat wel. Het issue wel lastig hoor maar we hebben afgesproken dat ik een voorselectie maak en dat we dan samen dan uitzoeken wat we echt zouden willen. Nu zit er veel winnie de pooh spullen bij. Superleuk maar op de een of andere manier associeer ik dat meer met meisje. Of zou dat komen doordat ik het door 2 meisjes aangehad heb gezien??
Misschien beide, ik associeer sommige kinderfiguren ook eerder met meisje. Jongens dat is vaak toch wat "stoerder" en kinderfiguren zijn lief en schattig. Daarbij komt dan nog eens dat je het al een meisje hebt zien dragen en dan zal je het zelf niet snel bij een jongen aantrekken en wel bij een meisje
Hier net terug van de gyn. Kleine is hard gegroeid. Nu ongeveer 1600 gram geschat. Wel heel fijn want de vorige keer zat t tussen p3 en p10 in. En nu bijna p50. Dus hoef iets minder vaak op controle nu. Tligt bij bij helemaal bovenin en dwars Morgen gesprek over de vruchtwaterpunctie. Heel spannend! Ik vind Winnie the Pooh ook iets meer meisjesachtig maar t kan evt wel voor een jongen. Denk idd dat t per persoon verschilt wat voor associatie je met iets hebt.
Dag dames, heb je het gezien? Op de site kan je nu je zwangerschap per week nalezen (misschien kon je dat al hoor, maar ik heb het nu pas gezien). @Johanna18 mag ik vragen waarom ze een vruchtwaterpunctie gaan doen? Hier probeer ik nog mijn to do lijstje af te werken. Ik heb af en toe menstruatiekrampen, nog steeds harde buiken maar heb ook een erg actieve baby in de buik!!
Ja hoor. Wij hebben ons eerste kindje verloren aan een mitochondriële ziekte. Deze ziekte is erfelijk en we hebben bij elke zwangerschap 25% kans op een kindje wat ook ziek is. Deze punctie doen ze zodat het voor de geboorte duidelijk is of het ziek is of niet zodat we meteen duidelijkheid hebben. Superspannend dus want als het ziek blijkt te zijn is er geen medicijn en is het perspectief heel somber. Maar als het gezond is kunnen we wel meteen genieten. Zie wel heel erg op tegen de punctie. Vind t helemaal niks met zo'n naald....
Ik schrik wat van de termijn van de zwangerschap voor die punctie. Bij mijn schoonzus waar er 1 kans op 4 is voor een erfelijke ziekte (1e kindje gestorven) testten ze haar in week 13 ongeveer op haar DNA. We duimen alvast mee op een goed resultaat zodat je laatste weken van de zwangerschap wat zorgeloos zijn. Ons eerste kindje heeft ook een afwijking (kan niet DNA getest worden), maar de kans dat een volgend kindje het heeft is minim. Doordat onze dochter het niet heeft hebben we nu minder dan 5% kans bij deze 3e zwangerschap. De echo's zien er goed uit, dus we duimen op weer goed resultaat. Komt ook minder voor bij meisjes dus we zijn redelijk 'gerustgesteld'.
Klopt ook dat het laat is. Maar wij hebben ervoor gekozen om geen vroege punctie te doen omdat we de zwangerschap niet zouden laten afbreken als het wel ziek zou zijn. En na twee miskramen wilden we niet het risico nemen (hoe klein ook) dat de punctie een miskraam zou veroorzaken. Mag ik vragen wat jullie eerste kindje heeft?
Oh jeetje zo heftig allemaal!! Ik duim mee voor goede uitslagen! !! Hier ook terug meer vermoeid. Zal wel van al dat extra gewicht komen en druk op de longen etc... Hier ook een fotootje van de shoot van vandaag. Goh wat is men buik groot!! (Maar vind het wel n mooie foto.)
Ik hoop ook dat de uitslag goed is. Ik weet van naasten hoe spannend dit is. Ik lig uitgeteld op de bank met krampen in buik en rug. Kan geen kant meer op. Vandaag met mijn zoon naar het ziekenhuis gemoeten. Longfoto en bloed prikken. Helaas nog niet goed. Dus kuur wordt verlengd en omdat hij inmiddels ook bloedarmoede heeft ook staal. Bij twijfel na het weekend moeten we naar de kinderarts. Alles bij elkaar is het gewoon even veel maar komt goed
Pff... jeetje prj, het zit je echt niet mee! Beterschap voor je zoontje en hoop dat jij je ook snel weer wat beter voelt!
Oh mooie foto Nunas! Beterschap voor je zoontje prj en hopelijk voor jou gaan de laatste weken een beetje snel. Het gesprek vandaag stelde niks voor. Over een paar weken terug voor de punctie. Brrr
Ik duim mee voor goede uitslagen! En Prj, beterschap voor je zoon en hopelijk nemen je krampen snel af. Ik doe (helaas) met je mee. Lig nu met een warme kruik voor de krampen die in m'n rug gaan zitten.. Gelukkig beweegt baby de hele dag flink door, dus daar hoef ik mij geen zorgen om te maken. Vraag: hebben jullie al productie? Mijn borsten lekten tot nu toe enkel helder vocht, sinds vandaag donkergeel... en nu 2x echt een toeschietreflex gehad toen m'n oudste begon met huilen snachts en ik ervan wakker schrok..!
Ja het heet: microtie atresie, afwezigheid van de gehoorgang en gehoorschelp. Hij heeft dit aan de rechter zijde en komt vooral voor bij jongens en bij 1 op de 10 000 geboortes. Verder hadden we het in het begin erg moeilijk omdat de aandoening (en België is ook redelijk moeilijk qua informatieverstrekking) niet zoveel voorkomt. Via Facebook en dergelijke hebben we veel informatie gekregen. Hij draagt nu een hoorapparaat rechts (via een soort haarband) en dat vangt dat tekort wel op. Hij is doof rechts zonder hoorapparaat. De aandoening kan gepaard gaan met een syndroom maar dat is van T. niet het geval, de oorzaak ervan is ook niet bekend. Vandaar dat het niet getest kan worden.
Ik heb ook al meer last van lekkende borsten. Maar nog geen toeschietreflex of zo, gewoon af en toe nat. Ik heb ook last gehad van krampen gisteren, maar vandaag minder.