Hier ook een ex rookster. 12 jaar gerookt. Had 100 stoppogingen gedaan. Toen we bezig waren met ons 1e kindje was ik al drastisch verminderd. En toen ik eenmaal wist dat ik zwanger was heb ik er nog 1 gerookt. En daarna er nooit meer 1 aangeraakt. Stoppen is heel moeilijk. Bij mij was het echt een kwestie van die knop omzetten in je hoofd. Mja doe dat maar eens.. klinkt makkelijker dan dat het is. Goed dat je hulp heb gezocht! Is juist heel erg dapper! Ik hoop dat het je zal lukken om te stoppen. Ik ben nu overigens al 2.5jaar gestopt en nog steeds heb ik soms zin in een sigaret. Maar de drang is er gelukkig niet meer zoals vroeger om gelijk naar de winkel te rennen en een pakje te halen. Haha de eerste weken zijn heel erg moeilijk! En probeer uit de buurt van mensen te blijven die roken zover dat mogelijk is. Want dan komt ongetwijfeld sneller dat stemmetje in je hoofd die je zal zeggen; aahh 1tje maar... succes! Hier een afspraak gemaakt met een nieuwe vk praktijk. Ik was niet helemaal tevreden over de oude. Dus ben benieuwd naar deze. 22 nov heb ik mn intake + echo. Overigens hier helemaal geen last van kwaaltjes. Ben benieuwd of dat nog gaat komen. 1548; hoop dat goed afloopt! Helaas waren aflopende testen bij mij geen goed teken. Bleehh.. niet leuk die onzekerheid en spanning. Meijtje fijn dat je echo goed was! Hoop voor jou ook dat het goed blijft gaan. Ik heb mn zwangerschapspagina account veranderd maar wij kennen elkaar van een facebook groepje die ontstaan is via deze website. haha leuk dat je hier ook mee schrijft! Hoop dat we allebei een voldragen zwangerschap zullen hebben dit keer! Ik wil ook iedereen bij deze feliciteren! Toch bijzonder dat er een mooi wondertje aan het groeien is in onze buiken. Hopen op allemaal plakkerds!
Wel, hier even een positieve reactie: Ik vind het SUPER om te lezen dat je 4-5 sigaretten teveel vindt als je zwanger bent, en dat je de kracht en moed hebt om hulp en ondersteuning te zoeken. Heel erg goed!!! Doe zo voort! Je mag al trots zijn dat je deze stap WIL maken, ik ken er anderen die gewoon even veel voort blijven roken. Dikke duim voor jou
Ah nee toch 1548! Wat verdrietig...wat zei de vk/gyn precies en staat met 100% zekerheid vast? Neem de tijd om verdrietig te zijn en het te verwerken...
Ik ben verdrietig voor 1548 Je weet in je achterhoofd dat het steeds kan gebeuren, zo voor de 12w, maar toch. Het zet mij ineens mee terug op beide voetjes op de grond. Neem de tijd om verdrietig te zijn, en geef jezelf ook de tijd om het een plaatsje te geven. Veel sterkte. Ik denk aan je. Knuffel.
Dankjulliewel eerstekindje12 en Mixed.. Het stoppen is inderdaad lastig. Het is de knop die inderdaad om moet. En ik begin ook te twijfelen of het bij mij de nicotine verslaving is, of de verslaving om iets vast te hebben in je mond te stoppen en eraan te hijssen ik vermoed bij mij dat het het de laatste is.. Als er sigaretten bestonden zonder nicotine, teer en alle andere troep wat er in zit, als dat er uit zou zijn zou ik meteen dat kopen. Als jullie begrijpen wat ik bedoel.. Sigaretten zonder alle troep, maar dat je wel dezelfde handelingen doet.. Spannend 22 november je echo, wachten duurt lang he..  Mijn echo staat pas op 18 november als goed is ben ik dan 7+6 weken. Hier gaan de kwaaltjes per dag, vandaag had ik extreme kwaaltjes, borrelende darmen weer, pijnlijke borsten, heel emotioneel zelfs zo erg dat ik vriendlief ontzettend boos heb gemaakt!  Mijn emoties komen natuurlijk weg van de hormonen maar ook van angsten. Hoe ik mijzelf ook aanpraat, dat ik over 8 maanden ongeveer een heel lief en mooi babytje mag hebben, ben ik soms toch bang.. Moeilijk om weg te stoppen. Misselijkheid en spugen blijven mij gelukkig tot nu toe bespaard, alleen heel erg kokhalzen met slijm, dat zal wel mijn misselijkheid en spugen zijn. Dankjewel WishfulDreaming, ik ken zelf ook vrouwen die bleven roken tijdens de zwangerschap en niet eens geminderd waren! Het kindje zal zeker het een en ander meegekregen hebben, maar volgens mij hebben hun puur geluk gehad met 2 gezonde kinderen? Ik wil niet het risico lopen en denken van oohh, dat gaat bij mij ook goed. He jeetje toch 1548! Wat verdrietig meid.. Een hele dikke knuffel voor jou! Heel veel sterkte. Wat heeft de vk gezegd? 
Veel sterkte 1548! 🌹 En aan degene die wilt stoppen met roken; iets doen is nog altijd beter dan niets doen! Succes ermee!
Zijn hier trouwens al vrouwen misselijk? Sinds ik het weet ben ik zo misselijk geweest! Gelukkig is het eind vd middag weg getrokken.
Oooohhh wat lees il hier allemaal na een dagje offline.... 1548 wat een verdrietig nieuws.... hele dikke knuffel voor jou meid! Ik weet dat het op dit moment maar een schrale troost is maar dan ben je volgende ronde extra vruchtbaar! Ik duim voor een plakkertje dan! Babyluvv ik vind het ook superknap van je dat je het hier wil delen, dat je er voor uitkomt en dat je wil stoppen! Ik rook zelf niet maar kan me inbeelden dat het zeer moeilijk is. Maar het is top dat je wil stoppen en ik wens je zeer veel goeie moed en succes!
Ik heb nog steeds zo goed als geen kwalen... Hoop dat dat niet wil zeggen dat het hier misgaat... ben er nog steeds niet gerust in en kijk zo uit naar de echo op donderdag!
Dankjewel.. Stoppen is inderdaad behoorlijk lastig.. Ik stel nu wel steeds langer uit tot m'n volgende sigaret. 'S ochtends neem ik m'n eerste sigaret nu ook veel later dan normaal. Maar het is de eerste sigaret die je 's ochtends (nu eigenlijk begin van de middag, dat heb ik al kunnen rekken) die je neemt. Als je de eerste sigaret die je neemt, niet neemt zou het een stuk makkelijker zijn.. Maar zet de knop maar eens om. Ookal weet je wat het met zich mee kan brengen!
Misselijkheid blijft bij mij tot nu toch gelukkig nog uit. Wel heb ik een redelijke lijst met andere kwaaltjes.. *Koud * Elk kwartier/halfuur naar het toilet moeten om te plassen * Borrelende darmen * Onwijs zere borsten & tepels * Heel snel moe * Lage rug pijn * Emoties niet helemaal onder controle Nu ben ik al een rugpatient. En ben ook wel rug pijn gewend in hogere mate. Maar deze pijn is ondraaglijk! Ben benieuwd wanneer de misselijkheid en spugen zich meldt.
1548 nee wat verschrikkelijk. Wat een verdriet. Heel veel sterkte en dikke knuffel. Ondanks het nare voorgevoel is het werkelijk horen toch een klap. Kwalen.... Hormonsters waren al een tijd op dreef door al die zwangerschappen, dus dat is niet erger maar wel moe. Gisteren was ik gewoon te moe om te eten. Ik heb er elke zwangerschap last van (hb zakt al gelijk snel), maar nu is het wel heel extreem