Ik kan geen foto uploaden via mijn telefoon...bestanden zijn te groot jullie houden mijn buikfotootje dus tegoed. Hier verder alles wel goed. Het wordt steeds zwaarder merk ik en daar had ik weken geleden helemaal geen rekening mee gehouden. Eigenlijk zou ik toch een week eerder met verlof willen (dus 5 weken van tevoren ipv 4), maar ik weet niet of dat dat zo kan, of dat je dan meteen 6 weken van tevoren moet. Weet iemand hier toevallig of dat ik dit nog aan kan passen? Heb al wel een mail gestuurd naar mijn chef, ze was telefonisch niet bereikbaar en ik wilde het wel alvast aangeven. We hebben gisteren een draagdoek besteld. Ben erg benieuwd! Mijn vriend met name wilde heel graag een draagdoek en geen draagzak. Kan niet wachten tot het binnen komt De kleine is afgelopen weekend echt razend druk geweest. Vandaag iets minder. Ff goed in de gaten houden maar ik verwacht niet dat er iets aan de hand is. De kleine zal wel goed aan het groeien zijn. Superlekker weer hier. Zo fijn dat ik mijn slippers uit de kast heb gehaald. Haha die kan ik zo aandoen. Met schoenen dicht doen krijg ik steeds meer moeite Net gegeten en even rustig op de bank. Opladen om straks weer te gaan werken
Hihi dat van die slippers herken ik zo! Zalig hè om gewoon te kunnen instappen zonder jezelf in bochten te moeten wringen Houden jullie ook al vocht vast? Mijn voeten en vingers zijn echt wel dikker nu... Net terug van de chirurg. De 26e gaat ze de vlek wegsnijden. Dan nog even wachten op het resultaat. Spannend...
Spannend Nunas, hopelijk valt het erg mee! Hier beginnen zenuwen ook wat meer te komen. Het schiet ook echt op nu! Nog een week of 4 werken, maar met Hemelvaart en Pinksteren ertussen zijn het allemaal nog maar halve weekjes. Enerzijds kijk ik uit naar verlof, anderzijds heb ik dan zeker tijd om zenuwen te krijgen Haha. Hier donderdag de informatie avond over de bevalling! Ik heb voor de zekerheid mijn trouwring en gewone ring al wel af gedaan omdat ik steeds van die hete handen en voeten heb. Maar ik heb nog niet zichtbaar last van vocht vasthouden. Het kamertje is hier ook zo goed als klaar al mis ik nog wat aankleding maar ik weet niet wat ik daaraan kan veranderen haha. Oja! Zaterdagavond hadden we hier in de buurt een bbq. Ik wilde net wat gaan eten toen ze me kwamen halen voor de babyshower! Super leuk en heel erg verwend!
Hatelijk e, je kan je foto's niet meer makkelijk uploaden via gsm! Ik had het ook: bestand te groot... Verder heb ik ook last van vocht ophouden en het niet aankrijgen van schoenen. Gisterenavond had ik het echt lastig, misselijk, harde buiken, enorm ongemakkelijk gevoel. Dus ben ik maar gaan rondwaggelen rond mijn tafel. Dat deed ik ook toen ik weeen had van mijn eerste. Gelukkig is alles weer rustig geworden na een goede nachtrust. Alhoewel goed, mijn man klaagt dat hij niet moet slapen van mijn gesnurk Morgen een dagje ziekenhuis met mijn dochter, verwijderen van de amandelen. Hopelijk verloopt alles goed. Ze is wel onrustig deze avond, wil niet slapen, veel wenen. Raar. Dus hopelijk gauw alles beter. Haar gezichtje (na haar val van vorige week) is ook langzaamaan aan het beteren. Verder alles rustig, alleen mijn gewicht loopt op. Plots + 12 kg. Hopelijk niet te veel meer... Donderdag gaan we naar het winkeltje voor de doopsuikers / geboortekaartje. Het voorontwerp was alleszins veelbelovend! De commodekast is vandaag toegekomen, deze week gaan we ze normaal in elkaar steken, en dan kan ik ze vullen met babykledij! En hopelijk doet niemand ze dan open, of vertelt mijn zoon aan niemand dat hij overal roze kleertjes heeft gezien!
Ik voel me doodop, voor de verandering Nu aan het wachten tot de kippen in hun hok zitten, zodat ik kan gaan slapen. Ik lijk steeds vaker harde buiken te hebben... Niks onrustwekkend, maar gewoon niet 'aangenaam' Sinds vandaag is mijn vluchtkoffer (die eerder weg heeft van een reiskoffer, met mijn 6 dagen ziekenhuis door keizersnede...) helemaal klaar. Juist nog luierzalf voor onze kleine dame Weer iets dat van m'n checklist kan
Oh ja ik draag ook t liefst slippers. Zo fijn om niet te hoeven bukken. Vocht vast houden heb ik (nog) niet. Hopelijk blijft dat zo. Gisteren bij de gyn geweest. Kleine ligt nu ook met t hoofdje beneden. Over 2 weken de punctie... brrr Scooter ik weet eigenlijk niet of je ook 5 weken van tevoren met verlof kunt. Hopelijk reageert ze snel. Zou wel lekker zijn als dat mag!
Ik ben ook erg moe de laatste dagen, ik denk dat het ook door het wat warmere weer komt. Manlief hoorde ik er ook al over. Lalalaura ik zag deze en moest aan jullie denken! http://www.ukkepuk.shop/twee-mamas-en-twee-papas/
Bah, weer een slechte nacht gehad. 4 uur achter elkaar voorweeën die golvend opkwamen en pijn deden. Ze bleven wel hetzelfde, uiteindelijk hielp paracetamol en een warme kruik wel om in slaap nog even te vallen.. Ik ben gesloopt vandaag
Oooh Romantic! De eerste voorweeën in deze topic? )) We're getting closer! Hopelijk kan je wat rusten vandaag. Mijn vluchtkoffertje is ook een serieuze valies hoor Wishful! Achja je moet die toch niet inchecken ) Wat leuk lieflief zo'n babyshower! Heb ik zelf nooit gehad. Veel cadeautjes gekregen? Wij doen wel enkele babyborrels achteraf, een stuk of 4. Voor mijn kant van de familie, voor mijn mans familie, voor de buren, en voor de vrienden. Kwestie van het thuis te kunnen doen in niet te grote groepen, en ook kwestie van niet elke dag apart bezoek te krijgen. Wat meer rust! We hebben die data nu geprikt voor eind augustus en ik ga kaartjes maken om bij de geboortekaartjes in de enveloppes te steken. Ik heb nog wat knutselwerk voor de boeg met doopsuiker etc. Zal er maar eens aan beginnen want met die vochtvasthoudende vingers wordt het er niet gemakkelijker op. En dan nog wat stempelen op de enveloppen enzo. De Crea Bea in mij komt naar boven hihi!
Ik hou al heel lang vocht vast helaas maar merk wel dat het nog erger wordt. Mijn ringen heb ik al maanden niet meer om maar mijn horloge laat ik nu ook maar af. Zelfs mijn slippers tekenen al in mijn voeten. Maar ik heb er verder gelukkig geen last van. Een babyshower heb ik ook nooit gehad. Is ook niet normaal bij ons in de vriendengroep/omgeving. Voorweeen gelukkig ook nooit gehad en die kan ik ook missen als kiespijn. Vanavond naar een vriendin die ligt al 2 weken met ernstige overstimulatie in het ziekenhuis. Ze is wel zwanger door de icsi maar zo is dat natuurlijk 3x niets. Dan ben ik altijd extra dankbaar dat zwanger worden en blijven ons niet veel moeite kost.
Hier nog een goed uur en dan zit mijn dagje ziekenhuis met dochterlief er eindelijk op. Amandelen moesten eruit en voor 17u mag niet weg ter observatie. Ze heeft er redelijk veel last van. Hopelijk gauw beter. Ik zit al de hele dag in een stoel/zetel. Zal vanavond wel superdikke benen hebben hierdoor. Hopelijk straks nog wat genieten vh mooie weer!
Vervelend dat ze zo veel last heeft. Mijn zoontje had die operatie in januari. Die at gelijk goed ijs en dronk goed. Ook niet misselijk dus mochten vrij snel naar huis. Er waren ook kindjes die het een stuk zwaarder hadden. Voor jou idd ook zwaar. Hopelijk kan je vanavond je rust pakken.
Hier ook niet. Da's een gewoonte die we niet echt kennen. De kadootjes worden hier pas uitgedeeld aan de eindmeet Hahaha, grappig dat jouw 'koffertje' ook een valies is. Ik had op voorhand zelfs een excelletje gemaakt, met daarin een overzicht van wat ik mee moet nemen, wat ik nog in huis moest halen, wat voor mezelf, wat voor m'n vriend en wat voor de baby. Ik ben organisatorisch best sterk, de laatste 8 maanden 4 babyborrels? Oh help! Daar zou ik stress van krijgen... Wij hebben er ééntje gepland op zondag 13 augustus, en dat is dan meteen voor familie, vrienden, kennissen, buren en collega's. Ik denk dat wij aan 120-150 personen zitten. Mijn vriend zijn familie is van ver weg (+100km rijden) en die rijden geen 1,5u enkele rit om de baby maar een kwartiertje te zien. Elke vrije zaterdag en zondag opofferen in de zomermaanden vind ik dan weer sneu voor mijn zoontje, dus we hebben gekozen voor een babyborrel. Hopelijk 'ontlast' dat ons nieuwe gezin ook wat. Ik wil nog graag wat activiteiten doen met mijn zoon (dierentuin, speeltuin, zee,...) Wij hebben de enveloppen ook gestempeld trouwens, helemaal in thema Blijkbaar is het systeem van zwangerschapsrust in Nederland anders dan in België. Blijkbaar kunnen jullie enkel kiezen om te stoppen op 4 of 6 weken voor de bevalling? En dat iedereen verplicht is om te stoppen vanaf 4w voor uitgerekende datum? Bij ons is alles veel flexibeler: Wij hebben geen vaste data. Wij kunnen in bevallingsrust gaan ten vroegste 6 weken voor de uitgerekende datum en ten laatste 1 week voor de uitgerekende datum. Wanneer we dus eerder bevallen dan we aangegeven hebben om in bevallingsrust te gaan, zijn we die week dan ook "kwijt". In totaal hebben wij 15 weken te verdelen, waarvan dus minstens 9 weken na de bevalling. Ik duim voor je, hopelijk heb je er niet teveel last van. Hoe lang moet je wachten op de uitslag? Hier ook worstenvoetjes. Vorige week nog nergens last van, sinds dit weekend krijg ik mijn laarsjes niet meer dicht. Morgen geven ze nog 27°C, nog even tijd om te genieten van het zonnetje dus. Veel beterschap aan je dochtertje. Ideaal ijsjesweer voor die amandelen
Hier ook steeds meer vocht aan het vasthouden. Mijn ringen vanaf het weekend maar niet meer aan gedaan. Voelt toch een beetje naakt ofzo Verder net terug uit het ziekenhuis. Voel de kleine al vanaf gisteren zoveel minder tot eigenlijk niet dat ik het erg vreemd vond. Dus toch maar even aan de bel getrokken. Nadat de Vk even naar het hartje heeft geluisterd doorgestuurd naar het ziekenhuis. Dat is gezien de termijn de procedure. Eerst een half uur een ctg en toen wachten voor een echo. Alles was helemaal super goed. Toetertje wordt nu geschat op iets meer dan 2kg. En ligt met de rug naar voren, billen beneden en benen naar achteren dus niet heel raar dat ik niet zoveel voel. Voel me ergens wel weer schuldig dat ik mijn lijf niet vertrouw, maar beter aan de bel trekken en dat er niks mis is, dan niet aan de bel trekken en er zou wel wat mis zijn. Zo zei ook de Vk en gyn. Mijn vriend vindt het ook niet erg. Maar dat schuldgevoel zal nog wel fftjes blijven vrees ikmaar voor nu ff relaxt op de bank, morgen ook maar een half uurtje lesgeven dus even rust pakken. Op mijn werk zal het niet een probleem zijn hoorde ik vanmiddag om het verlof een week naar voren te halen. Geeft ook weer een beetje meer rust in het hoofd gelukkig
Hier dan toch nog de beloofde foto...geupload met pic collage. Was afgelopen vrijdag, met 32+4 View attachment 533201
Scooter, ik vind jouw buik best nog bescheiden hoor! Mooi! WishfulDreaming, ja wij kiezen bewust voor 4 babyborrels. Dan zijn het er 4 van ongeveer telkens 25 man en dat kunnen we lekker in onze tuin organiseren ipv zaaltje te moeten huren ofzo. En dan heb je toch meer de kans om wat te kletsen met iedereen. Wij zagen 1 grote babyborrel niet echt zitten nadat we zelf onlangs ook nog op zo'n babyborrel geweest zijn. Amper 2 zinnen kunnen wisselen met de ouders en van ver de baby zien liggen in de voiture.... Daar was wel 200 man ofzo. AchJa ieder zen ding en dan ben je er in 1 keer wel van af. Maar met men zoontje hebben we er ook 3 kleine gedaan en is ons heel goed meegevallen. Duurt ook geen dag hè. Paar uurtjes in de namiddag en leuk dat iedereen iedereen kent die er is. Stempelen is goed gelukt vandaag. Overal leuke origami vosjes op de enveloppen. Morgen postzegels en adressenlabels en misschien wat doopsuiker doosjes vullen. Park staat nu ook eindelijk in de living. Wel nog kaal er staat nog wat was te wachten. Leuk dat alles nu zo in orde komt!
Mooie bescheiden buik Scooter! De voorweeën zijn voor nu even weggebleven afgelopen 24 uur.. gelukkig..! Ik werd er toch een beetje zenuwachtig van.. Vandaag een dagje voor mijzelf, dus ik zit bij de kapper en ga zo lekker een vers broodje halen, vanochtend al wat lekkere nieuwe luchtige broeken gekocht voor komende weken met (hopelijk) meer zomers weer..! Fijne dag dames, en rustig aan met deze heerlijke zomerse temperaturen!
Ooh ik twijfel zo of ik nog echt positie kleding ga aanschaffen. Ik heb het vandaag en gisteren nogal warm! Maar anderzijds geen zin om (veel) geld uit te geven aan iets voor nog maar een paar weken... en na vandaag ook weer kouder dus valt er alweer een week af van hitte
Zo, vandaag weer een afspraak gehad bij de gyn. De keizersnede staat nu officieel ingeboekt. Weer iets wat geregeld is. We zijn aan onze laatste 5 weken begonnen Onze kleine dame doet het goed, maar ze is wel maar 200gr bijgekomen op 3 weken tijd. Daardoor is ze van percentiel 58 (een mooi gemiddelde) naar percentiel 35 gezakt (een kleintje) We moesten ons nog niet teveel zorgen maken, binnen 2 weken heb ik opnieuw een afspraak staan en gaan ze haar opnieuw opmeten. Door de wissel van gyn, kan het ook zijn dat zij gewoon op een ander punt meet, zei ze. Maar oké, als zij zegt dat alles goed is, dan gaan wij daar ook van uit hé? Percentiel 35 is nog niet zo schrikbarend, en daarbij, we hebben ondertussen de 33 weken al gehaald, moest binnen 2 weken toch blijken dat ze te weinig voeding krijgt, of weet ik veel, dan zijn we al +35w ver in de zwangerschap. We zien wel, ondertussen zal ik flink eten en goed rusten Deze keer liet ze haar gezichtje wel zien op 3D echo. Nog net geen 2kg zwaar, maar wel mooie bolle kaken en een tuitmondje