1 t/m 15 juli 2017

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by 1548, Oct 28, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

Jun 24, 2007
    1,643
    51
    48
    Female
    België
    Ooooohhh!!

GEFELICITEERD

Wat fijn om te lezen!! :D

2. Romantic

Romantic Bekend lid

Nov 29, 2015
    874
    91
    28
    Gefeliciteerd lieve Bubbels84! Heel
    blij voor je! Ik duim ontzettend hard met je mee voor een gezonde en zorgeloze zwangerschap! Heel lief dat je even komt inbreken (mag altijd hoor ;))

3. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

Jun 2, 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Ooh wat leuk bubbels! Hoop zo voor je dat het dit keer allemaal goed mag zijn! Leuk dat je t even komt vertellen

4. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

Jun 3, 2016
    2,905
    2,098
    113
    Wat goed bubbels! Ben super blij voor je!

5. Lieflieff

Lieflieff Actief lid

Nov 2, 2016
    276
    66
    28
    NULL
    NULL
    Wauw fijn bubbels! Ik hoop dat alles goed blijft gaan! :)

Hierbij een buikfoto van vandaag :cool:

Attached Files:

6. Nunas

Nunas Actief lid

Aug 31, 2016
    432
    52
    28
    NULL
    NULL
    #2886 Nunas, May 21, 2017
    Last edited: May 21, 2017
    Oohhh Bubbels wat fijn dat je ons dit goede nieuws nog komt melden!!!! Waaahhh gefeliciteerd meid!!!! Echt super!

Ons smurfje is ook altijd aan de grote kant. Vooral qua hoofdomtrek dus Ouch daar maak ik me zorgen om.

Ben nu bezig met doopsuiker doosjes ineen te steken. Hoeveel voorzien jullie? Ongeveer evenveel als kaartjes verstuurd?

Hier momenteel nog een voorweeeen ofzo. Maar ja vorige keer ook niet gehad toen was het direct menens. Dus weet ook niet echt hoe dat voelt. Soms wel pijnlijke steken/krampen.
    Vorige keer ook eerste weeën fase gewoon gemist denk ik omdat mijn bekken non stop pijn doet.

Mijn man heeft afgelopen week in het buitenland gezeten. Komt vanavond eindelijk terug. Ons zoontje dus een weekje bij de ouders en schoonouders want ik kan het met dat bekken niet meer af. Hem in en uit de auto halen, bukken, vastklikken, op toilet heffen... Alles wat buigen en tillen is gaat niet meer met dat bekken pffff.
    Mijn Kine wil me 2w na de bevalling ook al terug zien om dat bekken er mee terug bovenop te helpen.

Hier ook bijna geen extra zwangerschapskledij gekocht. 1 jeans en 2 jurkjes. Ik had nog wat van vorige keer en dit is wss toch de laatste zwangerschap dus kon er geen geld aan uitgeven. Ik heb wel wat extra kleedjes in stretchstof gekocht waar mijn buik blijft inkunnen. Maar dat zijn geen speciale zwabgerschapskleedjes. Wel lange bijna tot op de grond.

Wauw WishfulDreaming wat een plaatje! Dat gaat een schoonheid worden!

Ik ben er intussen toch ok mee dat het hier weer een jongetje wordt en zie er de positieve kanten en voordelen wel van in. T heeft tijd nodig gehad maar ik ga zowieso verliefd zijn op ons smurfje. En wat zijn jongens toch schattig met hu mama hè? ! Allesinds ons zoontje toch ❤
    (Maar als ik kledingreclame zie voorbij komen met super cute matching cooke outfits voor moeder en dochter krimpt men maag nog even ineen... Of als ik van euforische vriendinnen hoor dat ze een dochter verwachten...)

7. Prj

Prj Niet meer actief

Wat fijn bubbels. Hopelijk bkijft deze wel plakken.

Hier weer een heerlijk weekend met het gezin. Proberen nog veel uitjes te doen en te genieten. Wordt straks toch weer minder.

Het is wel pittig met die vermoeidheid en drama nachten maar de positiviteit die ik er voor terug krijgt is heel wat waard

8. eerstekindje12

eerstekindje12 Actief lid

Dec 2, 2014
    415
    32
    28
    Proficiat @Bubbels84, we duimen mee voor een goed verloop van deze zwangerschap!!!!
    Hier vocht in de benen aan het ophouden, net een hele dag gezeten of gestaan. Morgen terug naar de kine om het bekken los te maken. Hoe behandelen ze bij jullie het bekken?

9. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,278
    2,523
    113
    Female
    Gefeliciteerd bubbels!! Ik duim ook mee op dit keer een goede termijn echo. Leuk dat je even in kwam breken :).

10. Prj

Prj Niet meer actief

Ik wordt sinds het prille begin van de zwangerschap volledig los gemasseerd. Zowel het bindweefsel als de spieren. Met de week wordt het pijnlijker zowel de klachten als de behandeling maar helpt wel.

En vocht vast houden is hier ook een drama. Horloge kan niet meer om, ringen al maanden niet meer, sokken staan helemaal in mijn voeten geprint etc

Het is niet handig maar ik weet inmiddels dat ik het na de bevalling in een paar dagen kwijt ben.

Ik vind het verbazingwekkend hoe nuchter ik er deze keer onder ben. De vorige keren maakte ik me om alles druk en nu heb ik zoiets het komt wel goed. Ik weet niet hoe maar het komt wel goed.

11. Romantic

Romantic Bekend lid

Nov 29, 2015
    874
    91
    28
    Afgelopen dagen hield ik ook ineens veel vocht vast, ook dat na een tijdje liggen de rand van m'n onderbroek in m'n lijf gedrukt stond, randjes van sokken.. maar vannacht heb ik echt zo veeeeel geplast, en had ik die dingen dus niet meer!

Hopelijk kan ik het Eem beetje blijven uitstellen, ik merk dat mijn gehele benen wel snel vasthouden!

Verder vandaag maar een hele rustige dag houden. Ik heb een goede nacht gehad maar ik ben zo moe na een weekend alleen met onze peuter die momenteel lekker pubert :cool:...

Fijne dag meiden, en rustig aan met het komende warme weer!

12. Scooter84

Scooter84 Niet meer actief

Wat een goed nieuws Bubbels!! Ook hier wordt mee geduimd voor een goede echo!

Hier verder ook meer vocht aan het vasthouden...wel heel blij dat ik heerlijk slippers aan kan! ben nu in totaal ongeveer 16kilo aangekomen...had echt gehoopt dat het niet al zoveel zou zijn maar zin in goede tussendoortjes is er echt niet :s probeer wel echt nog op te letten, want anders moet er straks alleen maar meer vanaf.
    De kleine lijkt wel een groeispurt gemaakt te hebben ofzo...mijn buik is nu echt huge. Of het is gedraaid, waardoor mijn buik er anders uit ziet. Maar vanavond weer een groeiecho dus ben weer erg benieuwd hoe het nu is.
    Morgenavond intake van de kraamzorg, woensdag controle bij de vk en dan gaan we lekker een paar daagjes weg. In een tent...haha ik ga kijken of dat nog lukt. We hebben een hoog luchtbed en als dat echt niet gaat, is er een alternatief op 300m lopen in een normaal bed
    Fijne dag dames! Geniet van het weer!

13. Prj

Prj Niet meer actief

Kamperen daar moet ik toch niet meer aan denken al doe ik het normaal graag.

Zijn jullie de laatste tijd ook zo benauwd doordat de baby zo hoog ligt?

14. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,278
    2,523
    113
    Female
    Ja deze kleine meid ligt ook al zo hoog! Ook echt tegen mn ribben aan, auch. Rechtop zitten gaat soms niet meer omdat die kleine eigenwijs in de weg ligt. Dan druk ik dr weg maar 5 sec later nestelt ze zich weer lekker tegen mn ribben aan haha.

15. Romantic

Romantic Bekend lid

Nov 29, 2015
    874
    91
    28
    Ik heb hier met regelmaat een kont tegen mijn ribben aan :D

16. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

Jun 24, 2007
    1,643
    51
    48
    Female
    België
    Dat van die kleine onder de ribben, is erg herkenbaar. Ik kan al zittend ook niks meer oprapen. Ook schoenen aantrekken is vervelend met zo'n baby onder je ribben :p

De laatste 3 dagen heb ik heel veel last van harde buiken. Echt pijnlijke. Mijn lichaam geeft duidelijk aan dat ik meer moet rusten. Nog 3 dagen werken en dan ben ik in zwangerschapsverlof. Ik tel echt af.

Vandaag ook een 'ongesteldheidsgevoel' er bij gekregen. Meh :(

17. Scooter84

Scooter84 Niet meer actief

Hier ook regelmatig een hoofd tegen mijn ribben. Rechtop zitten of staan is dan nog de enige normale optie. Schoenen of broek aandoen is dan idd erg vervelend. Ene dag meer last van dan de andere maar als de kleine lekker bezig is dan is ademhalen ook alleen maar oppervlakkig. Laag ademen gaat dan echt niet

18. Prj

Prj Niet meer actief

Nog een irritante kwaal. Niets aam avondeten smaakt me nog.

Een bak met fruit (mango/druiven/aarbeien/watermeloen) is echt mijn nieuwe craving/avondeten.

19. Smitje

Smitje Bekend lid

Oct 30, 2012
    512
    41
    28
    Female
    Haha, die kont onder mijn ribben herken ik! Zondag een stuk gaan fietsen en ons meisje kroop steeds meer omhoog, erg onhandig! :D

Geniet van het fijne weer, deze week!

20. Nunas

Nunas Actief lid

Aug 31, 2016
    432
    52
    28
    NULL
    NULL
    #2900 Nunas, May 22, 2017
    Last edited: May 22, 2017
    Hihi dan denk ik dat ons Smurfje eerder laag ligt. Geen pijn aan ribben, wel eerder tegen mijn lies.
    Mijn buik gaat nog wel steeds lustig alle kanten uit. Precies of sinds de eerste beweging ik me geen zorgen heb moeten maken want ik voel hem bijna constant. beweeglijk smurfje! Levert veel leuke belly dance filmpjes op hihi

Hier een 12.5 kg eraan vandaag. Hopelijk komt er niet meer te veel bij deze laatste 6w....

Vooral s avonds moet ik ook met de voeten omhoog gaan liggen want dan zijn ze echt dik. Vingers ook.

Ik ga nog steeds wekelijks naar de Kine. Ze probeert die bekken gewrichten wat los te maken en massage. Vandaag heeft ze er ook met een gel en ultrasoon toestel op gezeten. Ik kreeg al zittend nog amper mijn rechter been omhoog...

Is er iemand die die percentiel curves of tabellen heeft en eens kan posten? In België delen ze dat precies niet mee waar je baby zich bevindt tov andere baby's van die leeftijd. Of toch niet in ons ziekenhuis tenminste. Wel voor na de geboorte maar niet tijdens de zwangerschap.

Share This Page