Hier vanavond weer een groeiecho gehad. Toetertje wordt geschat nu op ongeveer 2500gr. Hoofd precies op gemiddeld, buik en bovenbeen groter dan gemiddeld. Met name de buik is in 3 weken vrij steil omhoog gegaan met omvang. We hebben even snel gerekend...als toetertje met 40 weken komt, en elke week nog ongeveer 250gr groeit...dan wordt het ongeveer 4kg kind en we gaan er vanuit dat er nog vanzelf gedraaid wordt...even afwachten wat de vk daarover denkt woensdag... Ik heb op het scherm alleen curves gezien en krijg zelf nooit een overzicht mee. De rest gaat digitaal naar de vk...ik kan je er dus niet aan helpen helaas.
Ik heb wel de curves van ons kleintje op papier meegekregen maar dat geeft alleen aan waar onze kleine zit qua groei. Je kunt er niet aan zien waar n ander kindje zit helaas.
Ik ben weer wakker. Elke nacht opnieuw. Eerst om te plassen, daarna om wat naar het plafond te staren. Erg vervelend. En wat heb ik het warm!
Ik ook wishful. Ben al paar nachten op rij op de bank geëindigd. Daar kijk ik wat tv en sukkel ik uiteindelijk wat weg. Drama is het en ben al zo moe...
Gefeliciteerd bubbels!!!! Hier gaat het redelijk, wel erg moe. Ik kom alleen heel weinig aan. Bij mij staat meloen ook echt als favoriet qua eten! Verder niet echt cravings naar vet of ongezond eten. Spaghetti vind ik dan ook wel lekker Gisteren weer een controle gehad en volgens mijn vk zal hij echt niet meer draaien( is al wat ingedaald) jippie!! Ik hou nu alleen wat vocht vast in mn vingers, dus ringen afgedaan.
Goed nieuws skyangel! Ik hoop op t zelfde nieuws volgende maandag ! Jaaaa dankjewel WishfulDreaming! Hier heb ik wat aan! Ons eerste zoontje was Met 40+6 3470g. Benieuwd wat deze gaat geven! Previes dat 2e kind wat zwaarder is volgens die tabellen.
Over het slapen; ik lig elke keer tussen 4 en 6 wakker... Ben benieuwd of dat straks ook de wakkere tijd van ons meisje is. Hebben jullie het idee dat je wakker wordt door bewegingen van de kleine? Vandaag had ik mijn eerste verlofdag; heerlijk!!! Ik heb lekker lang in bad gelegen, beetje gewinkeld en lekker geluncht met en vriendin. Volgende week ga ik verder in huis rommelen; muurtje schilderen, woonkamer gezellig(er) maken, box in elkaar zetten, kleertjes was etc. Hebben jullie nog plannen de komende tijd?
Hier ook regelmatig wakker 's nachts. Overdag maar rust pakken wanneer het kan. Zijn nu op de camping. Lekker rustig maar dan krijg je dus een plek met helemaal geen schaduw...de rest van de familie heeft het helaas beter bekeken...had toch gehoopt dat ze daar wat meer rekening mee hadden gehouden...ik ben vanochtend om 7uur echt de rent uit gebrand zeg maar...mja...nu lekker buiten, voetjes omhoog en uitrusten. Verder gaan we woensdag op spreekuur om te kijken of ze een versie kunnen doen, aangezien de kleine in (half) onvolkomen stuit ligt. We hebben wel tegen elkaar gezegd dat, mocht de versie om wat voor reden dan ook niet lukken, we een keizersnede willen. We willen geen risico lopen dat er halverwege een stuitbevalling alsnog iets mis gaat. Dus nog heel even wachten tot volgende week woensdag...best spannend eigenlijk
Woowww smitje als ik jouw plannen lees dan voel ik mezelf compleet disabled met die bekkenproblemen. Winkelen, het huishouden, ... t lukt me echt niet meer!!! Zwaar frustrerend want je ziét natuurlijk wel werk maar als ik me er dan toch aan waag moet ik gegarandeerd nadien een paar uur rusten om te recupereren. Het minste is hier echt te veel aan het worden. Stappen (niet eens ver...), bukken, tillen, licht voorover staan,koken ... Man man ik hoop dat deze laatste weken voorbij vliegen want ik ben bijna aan bed en ikea schommelstoel gekluisterd. Niet leuk! Tof dat het jou nog wel allemaal lukt! Voor de rest nog volop gekke steken in buik die ik soms echt moet weg puffen. Vooral laag tegen schaambeen en lies en bekken aan. Hyper actieve baby die precies nooit slaapt want bijna non stop gaat mijn buik nog alle kanten uit. Dat belooft....
Zo, wat een weertje! Vanochtend met een vriendin over 1 van de grootste markten van NL gelopen, met 2 volle tassen per persoon kleding en speelgoed weet terug, inclusief tussenstop bij de Mac-Donalds, Heerlijk! Nu met de voetjes omhoog terwijl dochter al haar nieuwe speelgoed speelt en man de tuin onder handen aan het nemen is. Morgen hebben we een verjaardag met BBQ maar even kijken hoe de nacht gaat of we erheen gaan, het is toch een uur heen en uur terug rijden, en het schijnt morgen nog warmer te worden..! Houden jullie het nog een beetje uit met dit mooie maar warme weer? Vraag: hebben jullie de box al klaar staan..?
Nunas, dat klinkt pittig! Zouden het indalingsweeen zijn die je voelt? Romantic, box staat hier sinds vandaag. Nog babyspullen geshopt? Scooter, snap dat je het spannend vindt! Hopelijk laat de kleine zich draaien!
Het klinkt precies zoals bij mij toen de verloskundige na controle mij vertelde dat ik indalingsweeën had Nunas.. als je het niet vertrouwd wel altijd even overleggen met verloskundige/gynaecoloog! Smitje: ja een aantal tunieken en shirtjes voor de baby en wat leuke zomerse shirts voor m'n oudste dochter + speelgoed van Little People, is ze dol op! Ik denk dat ik de box over een weekje ofzo neer ga zetten, zodat het voor oudste dochter ook duidelijker wordt..
Wat een hitte vandaag! Vanochtend de was gedaan en voor de rest doe ik lekker niks meer vandaag. De box staat hier al een paar weken, dat wilde mijn man heel graag hihi Sinds gister heb ik verlof, heerlijk gevoel! En nog even een buikfotootje van vandaag:
Wauw! mooi buikje, Butterfly. Geniet van je verlof! Zeker super warm! Wij hebben met de tent een plek in de volle zon in de ochtend...op zich ging het slapen goed, maar ik brandde donderdagochtend om 7u al de tent uit. Bijna de hele dag last van gehad. Dus afgelopen nacht in het huisje gelegen en daar is een slaapkamer met airco gelukkig. Verder dan maar zoveel mogelijk schaduw opzoeken. Mijn enkels zijn echt niet meer te zien door het vocht helaas. 's ochtends valt het nog mee, maar in de loop van de dag is het niet normaal erg. Op dit moment mijn laatste anderhalf uur op mijn werk. Ik ga met een soort van stille trom weg...ik zit nu eigenlijk alleen te werken...wel vanochtend van een hele lieve collega een superleuke badcape gekregen. Echt aan het aftellen hierzo De box staat ook al een hele tijd. Mijn vriend wilde deze echt meteen in elkaar zetten toen we deze gekocht hadden Fijne dag dames!
Bij ons ook nog geen box, manlief wil dat eigenlijk pas doen als de kleine er is! Maar het gaat toch eerder gebeuren hoor, zo kan de hond ook nog even wennen. Wat een klein buikje butterfly!! Die van mij is echt eens zo groot. Terwijl hij heel lang erg plat was gaat het nu super snel letterlijk vooruit! Gisteren en vandaag een nachtje weg. Vandaag een bootje gehuurd, was heerlijk maar ik kon niet echt lekker zitten dus na 4uurtjes had ik het wel gezien. Nu lekker op terras en straks naar huis.
Dankjewel @Scooter84 ! Dat genieten gaat wel goed komen. Al vind ik het wel gek om overdag alleen thuis te zijn, maar zal vast wennen. Fijn dat je vanacht wat cooler kon slapen. Zo een tent vol in de zon is nu echt niet te doen, vooral niet hoog zwanger. Leuk dat je van je collega's nog een leuke badcape kreeg. Ah voor jou je verlof dus ook lekker gestart. Lekker van genieten! @Romantic doe niet zo mal! Ik vind je buik juist ontzettend mooi, echt zo een lekker bolletje. Door mn kleine buik besef ik bijna niet dat ik al 33,3 week zwanger ben haha, dus hij mag nog wel een beetje bij groeien van mij. @Lieflieff klinkt als 2 leuke dagen, ondanks dat je niet echt lekker kon zitten.