...6 Kg...wow! Hier vandaag een liggingsecho gehad en ons meisje ligt nog steeds met haar hoofdje beneden. Geen idee van schatting van haar gewicht. Niet naar gevraagd. Volgende week eerste afspraak in het ziekenhuis, ben benieuwd wat er wel en niet mogelijk is wat betreft zo natuurlijk mogelijk bevallen. Nog een paar weekjes en dan kunnen we onze kleintjes bewonderen...heb er zin in!
Hier 3x bevallen van een groot kind met groot hoofd. Liepen nog meer voor dan die van jou nunas. Nr 1 lag ook nog in de aangezichtshouding en nr 2 was een sterrenkijker. Ik ben flink ingeknipt maar verder ging het prima. Van inknippen heb ik geen last gehad. Sterker nog staat in mijn bevalplan dat ze dat zo weer mogen doen. Ik heb 8 juni pas weer controle. Dan gelijk bij de gyn, de verpleegkundigen en bij de anesthesist. Dan ook alweer 36 weken. Waar blijft de tijd. Het gaat zo hard!
Wow 6 kilo is flink! Ik had vandaag de punctie maar het is niet doorgegaan. Ik heb niet heel veel vruchtwater meer (nog wel voldoende) maar overal waar nog vruchtwater zat zat ook navelstreng of de placenta zat in de weg. Dus teveel risico voor het kindje. Nu gaan ze waarschijnlijk meteen na de geboorte navelstrengbloed afnemen om te kijken of het kindje ziek is of niet. Blijft voorlopig nog even spannend voor ons dus...
Wow...6 kilo is pittig lijkt me... Vervelend dat je nog moet wachten, Johanna. Net bij de kapper geweest...ff lekker mijn coupe bij laten werken...was nodig haha Vanmiddag naar het versiespreekuur...best zenuwachtig maar ik heb het idee dat de kleine toch anders ligt dan vorige week...nog een paar uur wachten en dan weten we het zeker
@Johanna18 wat balen dat het niet door kan gaan door te weinig vruchtwater. Je bent 2 juli uitgerekend denk ik? Hopen dat de kleine niet heel veel langer op zich laat wachten dan. @Scooter84 succes vanmiddag, laat je wel even weten hoe het is gegaan
@Scooter84 succes vanmiddag! Heb op het moment zo veel pijn van de bekkeninstabiliteit dat ik de keuze heb om vanacht met medicatie in het ziekenhuis kan slapen. Weet nog niet of ik dat ga doen. Even kijken hoe het de rest van de dag is.
Binnen 15 minuten weer buiten uit het ziekenhuis. De kleine heeft in het weekend toch de geest gekregen en lag mooi met t hoofd naar beneden! Dus toch die extreme activiteit en het feit dat ik me zaterdag overdag niet heel lekker voelde! We zijn zo opgelucht! We moesten met zijn allen superhard lachen en ik denk dat ik dat de rest van de dag ook wel blijf doennu duimen dat toetertje netjes zo blijft liggen! We hebben niet gezien of ie al is ingedaald, maar daar is ook niet specifiek naar gekeken, maar omdat het nog maar zo kort in hoofdligging ligt, kan het indalen nog wel even duren. Voor nu iig opluchting hier!
@Scooter84 wat een goed nieuws om te horen!!! Snap wel dat je de rest van de dag vrolijk bent. Ik ben zo nu en dan met de strijk bezig en kpm erachter dat 40 kleding hangers toch te weinig is zo nog even naar de wibra haha
Goed nieuws scooter!!! Ik mag volgende week donderdag pas weer voor de groei echo. Hoop dat hij nu echt vast ligt..
Ik krijg volgende week dinsdag eindelijk de groei echo, eigenlijk had ik deze afgelopen keer moeten hebben maar ze hadden mijn termijn verkeerd in de computer staan waardoor ze dachten dat ik minder ver was.. Hier vandaag veel harde buiken, snel misselijk en heel moe. Verder in huis alles rond en nog extra wasmiddel wezen halen vandaag voor de babywas. Kokjes hopelijk ga je een zo pijnloos mogelijke nacht tegemoet, sterkte, en een dikke knuffel! Fijne avond allemaal! En lekker met de voetjes omhoog
Hier ook weer controle gehad: Her rustiger aan doen heeft duidelijk z'n vruchten afgeworpen: ons dametje is flink gegroeid! Van 1,9kg naar 2,8kg Doet ze goed he? Duidelijk een groeispurtje gehad Alles was mooi in verhouding, enkel het buikje was iets groter, maar nog mooi binnen de normen. Vandaag ook de toestemming gekregen van de hoofdvroedvrouw en het hoofd anesthesie voor een extra persoon mee in het OK te nemen. Een vriendin van me gaat foto's nemen als mevrouwtje geboren wordt. Leuk he?!
Kokjes, hoe is het vannacht gegaan? Scooter, super fijn!! Luipaard, is dat allemaal maat 50/56? Wishfuldreaming, fijn dat ze zo goed gegroeid is en heel tof dat joiw vriendin erbij kan zijn! Hier alles oké. Een beetje tot rust gekomen, nu de box staat, kleertjes gewassen zijn , het huis aan kant is etc.
Kokjes! Jij trouwens heel veel sterkte...hoe voel je je vandaag? @Luipaard, wij hebben ook alleen de kleine dingetjes opgehangen ... anders paste t niet in t kastje! Haha
Het begint bij maat 50 en gaat door tot 74. Ik hang alle shirtjes, boxpakjes en alle setjes kleding op. Of eigenlijk het enige wat ik opvouw zijn rompertjes en broekjes. Wanneer alles klaar is deel ik de fotos van de babykamer + commode indeling hier
@Scooter84 wat fijn dat het hoofdje nu beneden ligt!! @WishfulDreaming wat een groeispurt! ! Vanacht 3x 1,5/2 uur geslapen dus dat was stukken beter. morgen bespreken met mijn gynaecoloog wat te doen nu nog. Hoop eigenlijk dat ze instemt met 37 weken inleiden ipv 38. Pijn is gelukkig wat minder als gisteren maar nog steeds erg.
Kokjes, heb je dan vannacht in het ziekenhuis geslapen of thuis? Goh als ik jou hoor dan denk ik dat ik nog niet te hard mag klagen over mijn bekkeninstabiliteit. Ik hoop met je mee dat het 37 weken worden! Johanna wat jammer dat je nu nog niet meer weet! Succes nog! Scooter fantastisch dat toetertje zelf gedraaid is!! Echt super!!! WishfulDreaming 6kg Omg!! Dat gaat het toch niet worden hoor! Maar ik las wel meer dan 2e kindjes dikwijls net wat meer wegen dan de 1e. Prj knap van je! Mijn 1e zoontje had ook een redelijk groot hoofd en was sterrenkijker. De eerste dagen in ziekenhuis niet veel last gehad van knip maar eens thuis na recht te komen uit stoel plots ongelooflijk veel pijn (dacht dat ik openscheurde) en daarop volgende 10 à 14 dagen met om de 4 à 6u pijnstiller.... heb dus best wel veel last gehad van die knip... Achja we zien wel. Als het terug nodig is knippen ze maar. Een geboorteplan heb ik niet. De baby moet eruit. Dat is het plan! Heeft er nog iemand last van te hoge onderdruk? (Kans op zwangerschapsvergiftiging) Ik kreeg zonet de uitslag van men weggesneden vlekje. Gelukkig niet kwaadaardig alles ok! De chirurg zei me aan de telefoon ook dat zij er ook echt niet gerust in was geweest. Gelukkig zei ze dat nu pas tegelijk met het goede nieuws!! Oef wat een opluchting!!!!