1 t/m 15 juli 2017

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by 1548, Oct 28, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Skyangel

Skyangel Bekend lid

Nov 20, 2013
    782
    99
    28
    Dank je wel Smitje!

2. Lieflieff

Lieflieff Actief lid

Nov 2, 2016
    276
    66
    28
    NULL
    NULL
    Hey dames, wat vervelend dat jullie zoveel wakker zijn. Ik ben wel meer wakker maar nog niet hinderlijk gelukkig!
    Ik zit op Facebook ook in een groep met dames uitgerekend in juli (misschien ook wel iemand van hier? Haha) en er zijn al een aantal bevallen. Ik vind het juist zooo snel gaan. Ik ben natuurlijk heel benieuwd hoe hij eruit zal zien enzo maar anderzijds ook zo spannend!
    Gisteren weer controle gehad en hij is al ingedaald! En verder alles goed. Over 2 weken de groei echo, ben daar ook zoo benieuwd naar!
    Nog 1week werken en dan verlof aaah dan komt het echt zo dichtbij!
    Veel sterkte sowieso voor iedereen de laatste loodjes met slecht slapen, pijn en hoge bloeddruk enzo.

3. Smitje

Smitje Bekend lid

Oct 30, 2012
    512
    41
    28
    Female
    Lieflieff, wat fijn dat hij al ingedaald ligt! En wat fijn dat je bijna verlof hebt! Al plannen gemaakt voor in je verlof?

Hier vandaag wat lage, zeurige buikpijn. Misschien ook indalingstekenen?

Hoe en waar willen jullie ook alweer bevallen? Ik moet op medische indicatie in het ziekenhuis en wil dit keer zo nayuirlijk mogelijk bevallen. Deze week heb ik de eerste controle in het ziekenhuis en wil dan de mogelijkheden bespreken. Ik ben benieuwd!

4. Lieflieff

Lieflieff Actief lid

Nov 2, 2016
    276
    66
    28
    NULL
    NULL
    Nou, we hebben in de weekenden nog wat feestjes staan maar verder niet. Mij kennende zal ik me niet zo gauw vervelen zolang ik nog een beetje kan bewegen enzo.
    Ik had al wel een vermoeden dat hij ingedaald was, had vd week ook wat harde buiken gehad en moest een dag echt steeds plassen omdat hij zo laag voelde.

Ik ga naar een kraamhotel! En die ligt in/naast het ziekenhuis voor als er iets is. Vinden we toch een prettiger idee.

5. Prj

Prj Niet meer actief

Kan het niet tot aan de bevalling mooi weer blijven? Mijn lijf doet het er zo goed op. Minder pijn, slaap beter. Kan hierdoor nog actief genieten van mijn kids. Heerlijk.

Vandaag hebben we de box opgezet en het ledikantje staat ook klaar opvoor onze kamer. Babykamer is op orde. Alles is gewassen. Morgen nog even een uurtje wat doen en dan helemaal klaar.

Morgen ook vast de vlucht koffer inpakken en van de week met bed verschonen de waterdichte molton er onder. Voor de zekerheid al braken mijn vliezen bij de andere 3 pas in het ziekenhuis.

6. Prj

Prj Niet meer actief

Ik beval in het ziekenhuis ivm ruggenprik in vroeg stadium en vanwege eerdere bevallingen.

7. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

Jun 24, 2007
    1,643
    51
    48
    Female
    België
    Ik beval verplicht in het ziekenhuis. 't Wordt hier een geplande keizersnede nadat de inleiding van mijn zoontje bijna helemaal misgelopen is...

Te vroeg ingeleid (net 38w...) om medische redenen, onrijpe baarmoederhals, ontsluiting zette niet door, sterrenkijker, kind kwam vast te zitten, hartslag viel weg en kind kwam in de problemen, spoedkeizersnede. Zoontje heeft daarna nog 5d moeten doorbrengen op NICU. Had slechte zuigreflex en problemen met ademhalen omwille van nog vocht op de longetjes.

8. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

Jun 24, 2007
    1,643
    51
    48
    Female
    België
    Wij zijn trouwens hélemaal klaar!

Vluchttas voor het ziekenhuis is klaar (1 kleine tas voor operatiekwartier, 1 grote tas met daarin kleren voor de baby, kleren voor mij, reserve kleding voor vriendlief die blijft slapen bij ons)

Adresetiketten zijn geplakt op de enveloppen voor de geboortekaartjes
    Doopsuiker staat klaar en ingepakt om meegenomen te worden naar het ziekenhuis.
    Park/box staat klaar in de woonkamer. Volgende week was ik nog eens de parklegger en lakentjes uit
    Co-sleeper staat naast ons bed, maar nachtkastje staat er nog tussen (anders kan ik er niet vlot uit om te gaan plassen)

Verder is ons mevrouwtje haar kamertje ook helemaal klaar.
    Kleertjes zijn allemaal gewassen en liggen netjes gestreken in de commode.
    Pampers zijn in huis, natte doekjes zijn in huis, en de billenzalf heb ik deze week gekocht.

Ik zou zeggen, laat ze maar komen, maar eigenlijk liever niet.

Na mijn ervaring met de bevalling van mijn zoontje, wil ik echt dat ze blijft zitten tot maandag 26 juni. Liever wat langer in mijn buik, dan weer het risico te lopen dat het kind op NICU moet liggen. Dat was echt rot... Elke dag telt, zelfs bij 37-38 weken.

Ik heb ook nog plannen gemaakt om de dagen wat sneller vooruit te laten gaan.
    Dit weekend ben ik nog gezellig gaan uit eten met mijn ouders en mijn zusje.

Volgend weekend (10 juni) heb ik nog een dubbel date met een goeie vriendin van me. De laatste keer dat we 'gemakkelijk' uit eten kunnen gaan ;)

Het weekend daarna (17 juni) komt mijn schoonmoeder op bezoek, zodat ik de verre trip (130km) niet meer moet maken, maar ze mij toch nog met bolle buik kan zien.

Zaterdag 24 juni gaan we nog één keer proberen wat quality time door te brengen met I. ons zoontje van 9. Waarschijnlijk zwemmen/speeltuin en daarna gezellig iets eten.
    Zondag 25 juni ga ik vanaf 20u nuchter moeten blijven, al ga ik op zijn van de stress denk ik ;)

Maandagochtend 26 juni moet ik me om 7u 's ochtends aanmelden voor procedure in gang te zetten (Eerst nog 30min monitor, lavement, klaarmaken voor OK,...)

Dus! Alles zit mooi vol in mijn agenda. Als mevrouwtje graag eerder komt, omdat ze daar klaar voor is, is het goed, maar ik ga alvast NIET zelf die keuze vragen. 't Is allemaal prima voor me. Zo lang mijn dochtertje maar in orde is, en bij me op de kamer kan na de operatie.

eerstekindje12 likes this.
  9. Romantic

Romantic Bekend lid

Nov 29, 2015
    874
    91
    28
    Jeetje Wishfuldreaming, wat een ervaring met je zoon, superheftig! Fijn dat je nu de vrijheid hebt om het te plannen zodat het voor jullie wel een prettige ervaring kan zijn en worden!

Wij hebben gisteren ook de box opgezet, en de aller-allerlaatste klusjes in huis zijn nu klaar! Zelfs de camera ligt opgeladen te wachten.

Morgen hebben we dan eindelijk onze groei-echo en horen we hoe groot deze dame is. Als ik mijn buik moet geloven een flink meisje.. durven jullie nog buikfoto's te maken? :roflmao:

Ik heb veel last van voorweeën de laatste 48 uur, dus maar heel erg rustig aan gedaan. Hopelijk wacht ze nog even minimaal een weekje.. :D

10. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

Jun 2, 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Wow wat heb jij alles al netjes op orde wishfuldreaming! Goed bezig!

Hier ook een geplande keizersnede ivm twee eerdere sectio's.

Ik ga vandaag proberen zoveel mogelijk dingen af te werken voor de baby. Hoef op zich niet heel veel meer maar in mn hoofd voelen al die kleine dingen wel als veel.

11. Nunas

Nunas Actief lid

Aug 31, 2016
    432
    52
    28
    NULL
    NULL
    Hoi skyangel en luipaard, hier issie ook al 3.2kg met 36w hoor...........

De nachten gaan wel buiten de vele plasmomenten. Smurfje nog steeds super beweeglijk. Lijkt amper te slapen in men buik... Wel veel last aan mijn liezen .

Bijna alles klaar hier. Juist vandaag het park nog aankleden en fototoestel opladen

Ik ga in het ziekenhuis bevallen en als er genoeg tijd is liefst met epidurale. Eerste keer zat er tussen start weeën en geboorte al maar 4.5u en t schijnt dat het 2e keer vlotter gaat...

Welke Facebook groep is dat juist? Ik zit er nu niet bij maar toen ik eens ging zoeken kwam ik vooral op Duitse groepjes uit....

12. Nunas

Nunas Actief lid

Aug 31, 2016
    432
    52
    28
    NULL
    NULL
    E voila een buik foto :D

Attached Files:

13. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

Jun 3, 2016
    2,905
    2,098
    113
    Yes! Bloeddruk van vrouwlief bleek bij controle weer gezakt... Meneer mag dus lekker nog even blijven zitten en op zijn eigen tempo komen ☺️

Luipaard88 likes this.
  14. Lieflieff

Lieflieff Actief lid

Nov 2, 2016
    276
    66
    28
    NULL
    NULL
    Het heet; uitgerekend in of rond juli 2017 :)

15. Lieflieff

Lieflieff Actief lid

Nov 2, 2016
    276
    66
    28
    NULL
    NULL
    Hierbij mijn buik!

Attached Files:

16. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

Jun 3, 2016
    2,905
    2,098
    113
    Hier een productief dagje gehad! Het geboortebord is klaar...Er staat een boom voor ons huis, daar maak ik hem aan vast als uk geboren is... Vrouwlief groeit langzaamaan door hihi! IMG_2077.JPG IMG_2086.JPG

17. Romantic

Romantic Bekend lid

Nov 29, 2015
    874
    91
    28
    Wat een bescheiden buikjes! Hier mijn giga toeter.. :p

Attached Files:

Johanna18 and WishfulDreaming like this.
  18. Smitje

Smitje Bekend lid

Oct 30, 2012
    512
    41
    28
    Female
    En nog een buikfoto:)

19. Lieflieff

Lieflieff Actief lid

Nov 2, 2016
    276
    66
    28
    NULL
    NULL
    Goed bezig lalalaura!
    Ik moet deze week ook echt eens aan de slag om in ieder geval te kijken naar geboortekaartjes en een bord voor in de tuin!
    Leuk om te zien al die verschillende buiken hè? En uiteindelijk komen er bij iedereen kleine hummeltjes uit! <3

20. Prj

Prj Niet meer actief

Wij hebben een geboortesticker voor op het raam van geboortekreet.nl daar krijg je ook een deursticker bij. Alle kids hebben hun naam nog op de deur staan. Zo leuk!

Alles in het oranje omdat we geslacht nog niet weten. De sticker is geleverd met 2 namen dus na de geboorte kijken we welke we mogen plakken.

Kaartje en kamertje zijn ook oranje.

Mijn jongste was met 37,1 4040 gram dus 3200 met 36 weken vind ik heel netjes :D

Wij donderdag weer groeiecho.

Share This Page