1 t/m 15 juli 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 1548, 28 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieflieff

Lieflieff Actief lid

2 nov 2016
    276
    66
    28
    NULL
    NULL
    Das inderdaad een bescheiden buikje!
    Ik heb het gevoel de 40 weken niet te halen maar dat is nergens op gebaseerd! Ben wel benieuwd. En zenuwachtig:oops:

2. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Nou ik wilde net zeggen inderdaad een bescheiden buikje! Maar wel een heel mooi buikje :)

Hier heb ik totaal geen gevoel over wanneer de gaat komen. Mag van mij alleen wel iets eerder dan 40w, want ben zo benieuwd naar haar! :p

Hebben jullie soms ook zo een scherpe pijn scheut in je onderkantje als de kleine beweegt? Man ik wordt er af en toe niet goed van!

3. Prj

Prj Niet meer actief

Nee geen last van. Mijn ribben voelen alleen enorm pijnlijk. Onder mijn navel voel ik bijna geen beweging zo hoog ligt de kleine.

4. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Ik hoop ook dat je eerder bevalt prj!

Hier ook ervaring met een stuitbevalling, katheter etc..
    Wel is ze spontaan geboren met 2.7 kg, dus dat was gelukkig te doen.
    Heb ook zo'n pijn met slapen iedere keer pfff

5. Romantic

Romantic Bekend lid

29 nov 2015
    874
    91
    28
    Ja ie pijnlijke steken herken ik goed, mijn dame gaat steeds dieper liggen en ik heb het idee dat de boel aan het verweken is, althans dat hoop ik.

Ik beviel bij mijn 1e met 41.5, dus ik mag hopen dat deze niet zo lang blijft zitten nog want voor mijn gevoel zit er geen rek meer in mijn buik.. :confused:

Hopelijk lopen jullie bevallingen voorspoedig! Ik duim hard mee voor jullie!

Ik vind het wel erg spannend dat ik nu voor het eerst de daadwerkelijke baring/uitdrijving voor het eerst ga doen...! :$

6. Smitje

Smitje Bekend lid

30 okt 2012
    512
    41
    28
    Vrouw
    ButterflyPassion, die pijn heb ik soms ook. Echt steken in mijn vagina, komt blijkbaar doordat ze ingedaald is... Zag ik nou bij een ander topic fotos van jullie babykamer? Erg mooi!

Prj, mooi buikje!

Ja, spannend wanneer de kleintjes zich aandienen!!! Ik heb er niet zo'n idee van. Ons zoontje is met 37 weken en 5 dagen geboren. Mijn man verwacht nu ook dat ze eerder komt...ik waarschuw hem er niet veel van uit te gaan. Straks blijft ze 42 weken zitten

7. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ja klopt smitje! Dankjewel :)

8. Lieflieff

Lieflieff Actief lid

2 nov 2016
    276
    66
    28
    NULL
    NULL
    Onze kleine die kietelt me juist soms daar. Hij ligt al zo laag dat het haast lijkt of ik hem zou kunnen voelen met een vinger als ik erin zou gaan :roflmao: en aangezien het zijn hoofdje is denk als hij beweegt dat het zijn neus is die ik voel? Hahaha zo vreemd. Ik kan in mijn buik echt niet voelen wat rug of knieën zijn. Ik denk het te weten en dan zegt de vk dit is zijn rug! Waarvan ik dacht dat het juist een been was want de andere kant voelt veel dikker... gelukkig over een weekje even kijken!

9. kokjes

kokjes Bekend lid

14 sep 2016
    593
    313
    63
    NULL
    NULL
    Net gebelt of ik een nachtje mag gaan slapen in het ziekenhuis. Ben erg benieuwd of ik nu wat meer als 3x 1 uur slaap. Mag me om 21,30 melden.

10. Luipaard88

Luipaard88 Bekend lid

3 nov 2016
    664
    467
    63
    Vrouw
    werkloos
    Den Haag
    @kokjes hopelijk slaap je vannacht inderdaas een keertje goed. Laat je het ons even weten hoe het was

11. Prj

Prj Niet meer actief

Kokjes wat goed dat je hebt gebeld.

Lieflief moet wel lachen om jouw verhaal. Hier is het overduidelijk rug links benen rechts. Kleine ligt precies hetzelfde als de andere kids. Zal wel de enige fijne houding in mijn buik zijn ;)

Helaas voor mijn ribben ;)

12. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Ik ben zoooooo moe.

De laatste week slaap ik niet meer dan 1,5u aan één stuk door.
    Dan word ik wakker om te gaan plassen en/of me om te draaien omdat mijn rug en heupen pijn doen. Om moedeloos van te worden Om 6u gaat de wekker van vriendlief om op te staan voor zijn werk. Om 7u gaat mijn wekker om zoonlief klaar te maken voor school.
    Ik ben van vermoeidheid en droge ogen deze week al 2 lenzen kwijtgespeeld. Ze vallen gewoon uit mijn ogen uit. Nog nooit meegemaakt, dit.

Onze meid is de laatste dagen ook minder krachtig en minder actief. Je merkt goed dat ze minder plaats begint te krijgen. Ze kruipt ook geregeld met haar kont in mijn zij, waardoor ik een rare bult krijg.

Nog even doorbijten, de laatste loodjes wegen het zwaarst zeker?

Vraagje aan alle dames:
    Krijgen jullie 's morgens vroeg (vanaf 4u 's nachts) ook vaak honger?
    Ik merk dat ik de laatste week veel honger heb, en dat begint 's nachts al. Zou dit komen door de termijn (meer energie nodig?) of door mijn nachtbraken? (meer wakker, meer energie verbruikt?)
    Dit had ik niet bij de zwangerschap van mijn zoontje...

13. WishfulDreaming

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Hoe lang worden jullie in Nederland opgenomen voor een keizersnede?

Hier is het 5 dagen, waarbij de dag van de bevalling dag 0 is.
    Bij de geboorte van mijn zoontje in 2008 was dit nog 7 dagen.

Het is inderdaad wel een gans lijstje, maar als ze daadwerkelijk op maandagochtend gehaald wordt, dan ben ik pas zaterdagnamiddag weer thuis. En ik heb wel graag elke dag frisse kleding en als het kan nog een beetje keuze over wat lekker zit/goed aanvoelt op dat moment.

Op dat vlak ben ik liever voorbereid :p:D

14. eerstekindje12

eerstekindje12 Actief lid

2 dec 2014
    415
    32
    28
    Hallo iedereen vandaag een boek gehaald in de bibliotheek na aanraden van de vroedvrouw vorige week. Omdat mijn kine massages niets hielpen en alles zo los staat.en ik meer en meer pijn ervaar vond ik het de moeite om eens te lezen over wat er kan aan gedaan worden

Ik heb nu bijna 5 jaar bekkeninstabiliteit maar door zwanger te zijn is het weer erg verslecht. Ik wil ook al zeggen dat er staat dat mensen die zoals kokjes ook beschrijven hoe ze zich voelden. En ook bv met krukken moesten lopen en zo. En er staat in dat stilliggen eigenlijk niet zo goed is..dat ervaarde ik ook al maar nu hoop ik te weten wat je precies moet doen om die klachten te verminderen. Men is erg lovend over dit boek en wil het jullie zzker ook meegeven want ook ik hoop ooit bekkenpijnvrij te zijn.

Babygericht: superactieve baby! Maar ikzelf ben minder actief. Veel pijn maar ik probeer toch nog actief te zijn. Ik kan soms niet anders met 2 kids. Dit weekend doe ik verder met de babywasjes!

Oja ik had nog 1 vraag; waarom moet je zelf die bloedtubes meenemen voor navelstrengdonatie? En ook babyhanddoeken worden bij ons van uit het zh gebruikt. Enkel kleertjes en toiletgerief moet ik meedoen.

Groetjes!

Bijgevoegde bestanden:

15. WishfulDreaming

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    @eerstekindje12: Grappig, ik heb nét hetzelfde boek gekregen van mijn schoonzusje. Zij is kiné/fysio en raadde me dit boek ook aan. Ze is echter niet mijn vaste kiné, aangezien ze +100km verderop woont, en we hier in de buurt een goeie hebben.

De oefeningen helpen wel. Ze bieden verlichting, maar echt helemaal weg gaat het voorlopig niet bij me. Ik heb goeie dagen, waarbij ik wel een aantal zaken gedaan krijg, en ik heb slechte dagen, waarbij ik niet weet hoe ik in/uit de auto/zetel/stoel moet...

16. WishfulDreaming

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Ik neem deel aan een studie (http://www.bedip.be) en die vraagt na de geboorte nog enkele buisjes navelstrengbloed. Ik heb die tubes zelf meegekregen en moet die afgeven wanneer ik moet bevallen.

Babyhanddoeken moeten we zelf meebrengen (AZ Imelda, Bonheiden) evenals eigen handdoeken voor de moeder... Ik herinner me ook niet dat ik ze moest meenemen naar het UZ in Leuven (daar is mijn zoontje geboren) maar hier stond het dus expliciet op de lijst ;)

17. Nunas

Nunas Actief lid

31 aug 2016
    432
    52
    28
    NULL
    NULL
    Hihi dat boek ligt hier ook. Gekocht tijdens 1e zwangerschap. Al moet ik eerlijk bekennen dat het me niet heeft geholpen. Maar misschien heb ik de oefeningen niet genoeg gedaan. Ik wens je er veel succes mee!

Slaapwel dames!

18. kokjes

kokjes Bekend lid

14 sep 2016
    593
    313
    63
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Zal het boek is opzoeken of het hier in de buurt ook te krijgen/ lenen is.

Helaas......... ofja erg zachtjes uitgedrukt..... tis gewoon sjit..... heb vanacht naast 2 spuiten ook nog een slaapt tablet erbij gehad om 02.30 omdat ik toen nog niks had geslapen. En toen daarna nog 2x 30 minuten geslapen..... Dat komt thuis ook wel een voor dat ik zo dus maar 1 uur slaap over de nacht verdeeld. Maar had zoveel meer verwacht/gehoopt.

Lig nu weer aan de ctg. Maar mag dus zodadelijk weer onverrichte zaken naar huis. Maandag afspraak bij eigen gynaecoloog, kijken wat nu nog...

Pff ben zoo moe.

19. eerstekindje12

eerstekindje12 Actief lid

2 dec 2014
    415
    32
    28
    O nee, ik had ook gehoopt voor jouw dat ze je wat meer gingen kunnen helpen. Hopelijk brengt je gyneacoloogbezoek wat raad. Hier moet ml werken dit weeekend en ben ik alleen met de 2 kids. Man, echt. Superlastig!! Hoe doen sommige dat om hun kids bezig te houden? Hier maken ze veel ruzie als ze samen zijn. En anderzijdskunnen zedan ook niet zonder elkaar! Morgen weer 30 graden puf puf puf

20. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Hè wat rot al die pijn...
    Mijn vrouw slaapt ook slecht en heeft last van haar bekken.
    Ik probeer zo lief mogelijk te zijn en gewoon veel te doen. Haha maar dat helpt natuurlijk niet alles. De hond vindt haar ook heel zielig, of gewoon een goed kussen... Ik twijfel! Haha

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina