1 t/m 15 juli 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 1548, 28 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Mijn ouders zijn echt niet over enthousiast. Mijn moeder wist van de week nog uit te kramen: "Ja, als ie nu al komt, komt het mij niet uit... Laat hem nog maar even zitten.."
    Mijn schoonouders daarentegen, bellen regelmatig om te checken hoe alles is..

Mijn vrouw appte net wel dat ze echt een flinke kramp voelde vanuit haar onderrug, zo'n 45 seconden en toen zakte het weer langzaam weg.. Wellicht is haar lijf alvast aan het oefenen...
    Gelukkig nog geen buikloop of iets dergelijks..

2. Scooter84

Scooter84 Niet meer actief

Ook weer even een berichtje van mij.
    Hier eigenlijk alles wel goed. Mag zeker niet klagen denk ik. Ik word ongeveer 1, soms 2x per nacht wakker voor toiletbezoek maar slaap over het algemeen best goed eigenlijk. Word wel samen met mijn vriend wakker, al vrij vroeg ivm zijn werk. Dan ga ik er meestal mee uit om even wat te eten maar na een paar uur gaan mijn ogen zeer doen en kruip ik toch nog even terug.
    Vorige week de eerste babywasjes gestreken. Was ik langer mee bezig dan ik dacht, maar wel leuk om te doen. Indeling van de commode en kast begint vorm te krijgen. De vluchtkoffer ook. Bijna alles zit er inmiddels in. Afgelopen week mijn eerste volle week verlof gehad. Heerlijk rustig gedaan. Paar goede films gekeken. Voelde me dan wel schuldig als mijn vriend dan thuis kwam en ik echt niks had gedaan en hij ook nog ging koken...maar gelukkig vindt hij dat niet erg, ontspant juist van koken en vindt het leuk om voor mij te zorgen☺
    Merk sinds gisteren dat ik sneller dan eerder harde buiken heb. Nu ook een beetje een drukkend gevoel. Dus even rustig zitten.
    En met (schoon) ouders gaat het gelukkig allemaal goed. Maar als ik nu bel om iets te vragen of gewoon zomaar ben ik steeds bang dat ze gaan denken dat het of begonnen is of dat de kleine er al is
    Mijn schoonmoeder vertelde laatst dat ze zo trots is hoe we alles doen en hoe alles gaat. Zo lief. Bij ons thuis werd/word er nooit echt gesproken over gevoelens enzo. Dus dat soort dingen hoor ik eigenlijk nooit. Mijn vader wil graag een kleinzoon. Stel het wordt een meisje...ik ben bijna bang om dat te vertellen. Ik heb laatst gehoord hoe hij reageerde toen mijn nichtje bijna 2 jaar geleden werd geboren...ben zo bang dat, wanneer het een meisje is, hij ook zo reageert...hij mag blij zijn dat er nu een gezond kleinkind is, na alles wat wij hebben meegemaakt. Maar goed...kan ook zomaar zijn dat hij zijn zin krijgt natuurlijkmaar wat ik zei...ze moeten maar blij zijn dat de kleine gezond is!

3. Romantic

Romantic Bekend lid

29 nov 2015
    874
    91
    28
    @Scooter84 maak je geen zorgen, je vader zal vast heel blij zijn zowel met een jongen als een meisje, het is zijn kleinkind!

@WishfulDreaming ik herken je gevoel wel een beetje hoor, wij hadden afgelopen weekend de verjaardag van mijn man gevierd en iedereen is bezig met wanneer is ga bevallen (vooral wanneer wel of juist niet omdat ze dan snel langs kunnen komen e.d....) lief bedoeld maar soms....

@Luipaard88 bedankt voor de lijst! Ik heb mijn gegevens als even aangepast!

@kokjes ik duim voor je vanmiddag!

@Lalalaura dat klinkt als een (oefen)wee, heeft ze er al meer gevoeld? Het wordt nu spannend, de kindjes mogen in principe gewoon komen....

Hier is de buikloop gelukkig weggebleven, wel harde buiken als voorheen. Ik rommel wat aan in huis en lig nu 2 uurtjes op bed. Ook al slaap ik niet die 2 uren geheel, ik mag van mezelf even niet opstaan Haha! Was alweer wasjes aan het draaien en het nieuwe vloerkleed aan het uitboenen op handen en knieën.. iets met nesteldrang..?!

4. Lieflieff

Lieflieff Actief lid

2 nov 2016
    276
    66
    28
    NULL
    NULL
    Vandaag is dan mijn eerste echte vrije week/dag begonnen en ik voel me juist wat onrustig! We hebben nu al een paar weken elke week een feestje en iedere keer vraagt iedereen hoe lang nog?! Haha en nu is het dus nog minder dan een maand aaah! Vandaag ook wat diarree achtig en de hond dartelt de hele tijd om me heen, gaat zelfs mee naar de wc o_O niks voor hem. Van mij mag de kleine wel wat eerder komen, verras me maar. Ik vind het nu al aftellen al zenuwachtig hahaha. Maar liever nog wel ff 1 a 1,5 week blijven zitten nu:)
    Ohja ik zie op het lijstje 27 jaar, ik ben inmiddels 28 jaar :p

5. Prj

Prj Niet meer actief

Huisarts kon níets doen en vond magnesium nooit wetenschappelijk aangetoond.

Ik het ziekenhuis gebeld en die zeiden gelijk magnesium gaan slikken, voeteneind omhoog (staat het al) en voor het slapen wandelen en warmte/koude douches op de benen. Ook gelijk in mijn dossier gezet. Zat ook half te huilen aan de tel dusvan kwam in ziekenhuis wel binnen.

Vanmiddag lekker 2 uur kunnen slapen/op bed liggen. Mijn schoonmoeder vermaakt de kids nu nog en manlief bijna thuis. Dit had ik even nodig.

En dan hopen dat ik vannacht wel slaap.

6. Romantic

Romantic Bekend lid

29 nov 2015
    874
    91
    28
    @Prj ja magnesium helpt goed! Blijf er goed bij drinken! Hopelijk nemen de krampen af en kun je meer uitrusten.

Mijn man is hobby-wielrenner en gebruikt ook altijd magnesium, helpt hem altijd erg goed!

7. Prj

Prj Niet meer actief

Ik hoop het. Het werkt natuurlijk niet gelijk dus hopelijk slaat het aan voor de bevalling.

8. Nijntje2015

13 jan 2015
    99
    52
    18
    NULL
    NULL
    Breekt even in: zorg dat je een goed opneembare magnesium hebt, bijvoorbeeld magnesium citraat.

http://www.magnesiuminformatie.nl/magnesium-supplement/

Hier staat er heel veel informatie over. Hopelijk helpt het snel voor je!

9. Prj

Prj Niet meer actief

Ik had het gelezen en heb een citraat van de apotheek. We gaan het wel zien.

Ik wil vooral weer slapen maar moet accepteren dat het even niet gaat vermoed ik.

Maandag naar de gyn en hopelijk dan een datum voor inleiden. Het is ook echt niet lang meer nu. Dat houdt me wel op de been. Nog even bikkelen.

En ergens is het natuurlijk ook goed dat we er zo klaar mee raken. Dat maakt ook dat we er echt aan toe zijn om die kleine in onze armen te hebben

10. Nunas

Nunas Actief lid

31 aug 2016
    432
    52
    28
    NULL
    NULL
    #3110 Nunas, 12 jun 2017
    Laatst bewerkt: 12 jun 2017
    Voila net terug van de gyn. Al die krampen en steken nog niet veel uitgehaald buiten indaling blijkbaar. Dus Smurfje is nu wel ingedaald maar de baarmoederhals is nog niet verkort. Blijkbaar gebeurt dat bij een 2e zwangerschap ook later als een eerste.
    Dus voor haar was er nog geen aanwijzing op vroeger dan voorzien bevallen dus we blijven voor 1 7 17 gaan! :)
    Bij men eerste zwangerschap was op 37w men BMH al verweekt en had ik op 39w 2cm ontsluiting en BMH van nog 1cm (komt van 4cm). Toch issie pas gekomen op 40w6d.

De diarree en misselijkheid wijt ze toch aan wat maag darm ontsteking dus ik moet 5 dagen aan de Enterol (uitnemen) om de bacteriële flora te herstellen.

Men GBS wisser was positief dus ik krijg net zoals bij eerste bevalling weer antibiotica toegediend tijdens de bevalling.

Hij weegt nu 3kg. Dat zei ze vorige keer ook maar nu denkt ze dat ze het vorige keer overschat heeft. Dus tenzij ze het nu onderschat gaat ie tussen 3450 en 3600g wegen bij geboorte. Gemiddeld dus. Hoofd nog steeds groot. Kwam nu overeen met 39w6d terwijl ik 37w2d ben! Ouch.

Het was ook de eerste keer dat ons zoontje meeging naar de controle. Jammer genoeg verstopte Smurfje zich achter zijn armen dus kon hij niet zo duidelijk zien, maar hij was wel heel enthousiast over de harttonen "wat maakt broertje veel lawaai hé?!"De gyn heeft het speciaal voor hem aan het eind van de controle nog een 2e keer laten horen :)

Ik duim voor je Prj dat de magnesium snel werkt!!

11. eerstekindje12

eerstekindje12 Actief lid

2 dec 2014
    415
    32
    28
    Wauw, ik kan bijna niet meer volgen!

Om even te vertellen hoe mijn weekend was: gisteren zat ik er volledig door, mijn kids waren elkaar continue aan het uitdagen en lieten elkaar niet gerust. Alles lag rommelig, afwas, de was moest nog gedaan zijn, ik had ook de babykleertjes gewassen en zo.
    Omstreeks 16u was mijn man dan thuis en die heeft ze dan eventjes mee uit wandelen genomen. Wat was dat verademend! Hij zei dat het hij het direct zag aan mij dat ik erdoor zat.
    Vandaag is mijn poetshulp gekomen, zalig! Huis proper, kleertjes gewassen en gestreken, alles netjes en clean! Ook het park staat uit en de kids stonden op deze morgen en waren superenthousiast! Mijn dochter van 2 zegt continue baby maar snapt nog niet dat ze nog in de buik zit :). Mijn zoon telt letterlijk de dagen af op de kalender!

Behalve mijn kids heb ik vandaag dus voldoende rust gehad om alles op orde te hebben waar mogelijk. Morgen weer controle bij de gyneacoloog. Ik vrees dat er nog niets zal veranderd zijn. Nog een superactieve baby, minder harde buiken, ben benieuwd.

Voor het lijstje: ook ik ben sinds 10 dagen 31 jaar geworden :).

Oja, en van slaapproblemen heb ik geen last, ik ga 's nachts plassen en slaap daarna gewoon verder. Ik moet alleen leren van wat vroeger in mijn bed te gaan. (zie de klok nu)
    Maar ik geniet van de rust en de stilte als de kids zijn gaan slapen! Echt me-time dan!
    Ik heb ook meer last van krampen, alleen voel ik ze wat opkomen en probeer ze tegen te gaan, tot nu toe lukt dat goed!

Ik duim voor iedereen een goede nacht!!

12. Smitje

Smitje Bekend lid

30 okt 2012
    512
    41
    28
    Vrouw
    Eerstekindje12, klinkt goed! Alles op orde nu en lekker slapen! Ik ook deze nacht, heerlijk!!

Nunas, mooi gewicht! Fijn dat Smurfje is ingedaald!

Pjr, werkt de magnesium?

Lieflieff, die onrust herken ik van de eerste verlofweek! Ff aan toegeven en dan komt er meer rust. Tenminste dat had ik.

Laten jullie trouwens de oudere kindjes trakteren als de baby er is op school/kinderdagverblijf/peuterspeelzaal? Zo ja, wat?

13. Prj

Prj Niet meer actief

Ik heb beter geslapen maar goed is anders...

Kids gaan zeker trakteren op school en psz. Lange vingers gedoopt in witte chocolade en daarover muisjes in de juiste kleur. Ik heb beide kleuren in huis dus hopelijk lukt het de kids te laten trakteren de eerste dag dat ze naar school gaan na de geboorte. Is nog wel een projectje voor mijn man. Hij moet er zo'n 100 maken

Ik ga vanochtend naar de kapper tijdens de gym van de jongste. Hopelijk hebben ze plek. Even lekker metime

14. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Wat een leuk idee! Zoonlief wou ook trakteren, maar aangezien wij niet thuis zijn na de geboorte, hebben we het ons wat makkelijker gemaakt... (Zie bijlage)

Trouwens, Jimmy is niet haar echte nazm. Dat was haar 'werktitel'. We hadden voor de grap 'Jimmy' over haar naam gephotoshopt. Hij wou graag de traktaties zien, maar als hij de naam weet, weet iedereen hem! ;)

Geniet van je kappersbeurt!

15. Prj

Prj Niet meer actief

Ook erg leuk toch, vinden die oudere kinderen nog lekkerder ook.

Wat betreft de traktatie zou het wel makkelijk zijn als je het geslacht weet. Maar ook zo komt het wel goed.

Zo mijn haren zijn weer lekker in model geknipt.

Verder rustig aan vandaag. Heb alleen de jongste thuis. We doen het samen rustig aan.

16. kokjes

kokjes Bekend lid

14 sep 2016
    593
    313
    63
    NULL
    NULL
    Ahhhhhhhh mogenlijk komend weekend babynieuws. Komt ineens heel dichtbij. Nu hopen dat mijn lichaam mee wil werken anders moet ik nog de hele week wachten.

ButterflyPassion vindt dit leuk.
  17. Prj

Prj Niet meer actief

Ze zijn overstag en gaan met precies 37 weken inleiden? Fijn voor je!

18. Smitje

Smitje Bekend lid

30 okt 2012
    512
    41
    28
    Vrouw
    Kokjes, spannend!!!

19. eerstekindje12

eerstekindje12 Actief lid

2 dec 2014
    415
    32
    28
    Net terug van de gyneacoloog! Prutske weegt 2970gram en doet het verder prima. Volgende controle op 23 juni. Verder heb ik ook gevraagd over inleiden eens de datum er is want bij vorige zwangerschappen kwam het ook niet direct op gang. Volgens de gyneacoloog is mijn uitgerekende datum 4 juli (volgens mij en mijn cyclussen 2 juli, ma bon), op die dag even aan de monitor en als ik dan ingeleid wil worden kan dat eventueel de dag erna (als er plaats is en anders 2 dagne erna), dus uiterlijk 6 juli komt er een baby. Maar dat lijkt nog zo lang! Ik hoop gewoon dat het eerder in gang schiet. De baby op zich voelt zich nog goed, heel actief en zo dus ja. Op naar 23 juni maar hé. Het is niet lang meer, maar toch lijkt het nog een eeuwigheid!

20. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Ik duim mee voor je. Bij mij is te vroeg inleiden spijtig genoeg uitgedraaid op een ramp.
    Niet datgene wat je nu wil horen, gok ik, maar ik wens je toch het beste toe :)

Deel Deze Pagina