1 t/m 15 juli 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 1548, 28 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eerstekindje12

eerstekindje12 Actief lid

2 dec 2014
    415
    32
    28
    vond dat ook zo confronterend dat die datum daar plots staat! Hier nog geen ontsluiting, wel spannend!!

2. Romantic

Romantic Bekend lid

29 nov 2015
    874
    91
    28
    Ohh de eerste centimeters zijn gemaakt...!! Wie o wie zou er als eerste gaan bevallen van de lijst..? :D

3. Prj

Prj Niet meer actief

Daar liggen we weer klaar wakker met onrustige benen op de bank.

Na weer veel wakker liggen er toch maar uit gegaan....

4. Smitje

Smitje Bekend lid

30 okt 2012
    512
    41
    28
    Vrouw
    Oh wauw, de eerste cm's ontsluiting... Checken ze dat bij jullie tijdens de controles?

Ik ben ook benieuwd wanneer de eerste van ons gaat bevallen! Ik heb het idee dat er bij mij voorlopig nog niks staat te gebeuren.

Ik heb ff rond gekeken voor geboortetraktaties. Wij vonden deze wel makkelijk om te maken t.z.t. en ons manneke vindt ze erg leuk:
    Bekijk bijlage 534942

5. Scooter84

Scooter84 Niet meer actief

Spannend met de eerste ontsluiting! Ben ook benieuwd wie de eerste gaat zijn die haar kleine wondertje vast mag gaan houden. Hier denk ik zelf dat het nog wel een tijdje gaat duren. Wel meer en sneller harde buiken, maar verder voel ik nog vrij weinig. Dadelijk controle...wel weer nieuwsgierig. Verwacht niks geks.
    Verder overvalt een gevoel van onzekerheid me de laatste paar dagen...zo van: ga ik het wel merken mochten mijn vliezen breken, herken ik het wanneer de bevalling echt gaat beginnen? Kan ik het überhaupt wel? Pfff heel irritant eigenlijk...ik weet niet zo goed wat ik moet voelen en verwachten en misschien is dat het wat me onzeker maakt...
    En de temperaturen de komende dagen...fijn dat ik gewoon slippers aan kan maar hopelijk blijft het niet al te lang boven de 25 graden want dan voel ik me echt niet altijd prettig...word dan snel benauwd enzo.

6. Romantic

Romantic Bekend lid

29 nov 2015
    874
    91
    28
    Ohh wat balen Prj!! Hopelijk kan je nu vandaag een beetje bijtanken..!

@Scooter84 die onzekerheid hoort er een beetje bij hoor, maak je niet druk, je zult zien dat je het gaat herkennen! Ik had dat bij mijn eerste ook en nu ook wel weer een beetje nu de bevalling dichtbij komt!

7. Nunas

Nunas Actief lid

31 aug 2016
    432
    52
    28
    NULL
    NULL
    Gisteren domme stoot gedaan... Na men berichtje hier uit de hangmat gevallen rond iets na 22u. Alsof men bekken nog niet genoeg pijn deed net hard op men bekken gevallen. Nadien zo ongerust dat ik even naar de vk heb gebeld en ik mocht direct komen. Naar de spoed dus en dik half uur aan de monitor. Gelukkig alles ok. Men eigen gyn was er nog want ze had net een bevalling gehad. Ze kwam dan ook nog even controleren en alles ok. Smurf wel ingedaald. Oeffff. Toch blij dat we even zijn gereden anders had ok van ongerustheid ook niets geslapen denk ik.

Hier volgende controle nu pas 26e. Ze checkt altijd inwendig of er al ontsluiting is (nop!) en ook telkens echo.

8. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    @Smitje
    Die traktaties zijn echt super leuk!
    Tof idee hoor!

@Scooter84
    Ik heb gisteren net hetzelfde gegoogled 'hoe herken ik echte weeën'. Grappig! Ik ben ook bang dat ik het niet tijdig zou merken, en in moet meteen naar ziekenhuis voor KS als het zo ver is. Laten we hopen dat ik het snel genoeg door heb enzo. Ik zou graag eerst thuis nog douchen, voor we vertrekken. En zoonlief rustig afzetten bij mijn ouders.
    Van het ziekenhuis mag het, zo lang ik geen bloedverlies of groen/bruin vruchtwater verlies :)

@Nunas
    Zo, da's verschieten... Wees toch maar een beetje voorzichtig hoor :eek:
    Gelukkig is alles nog in orde met smurfje :eek:

9. WishfulDreaming

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Over die ontsluiting:
    Bij mij hebben ze nog geen één enkele keer gevoeld :roflmao:

Vanavond om 17u00 opnieuw controle, misschien dat ze deze keer wel voelen? We'll see :p

10. Scooter84

Scooter84 Niet meer actief

Controle was goed! De kleine gedraagt zich voorbeeldig. Ligt zelfs al bijna helemaal vast in het bekken dus mijn vermoeden mbt het indalen klopteblij en opgelucht dat het nu eens gaat hoe het allemaal moet gaan. De billen liggen nog weleens erg vervelend onder mijn ribben en lopen is best pijnlijk. Hopelijk neemt dat nog af als het helemaal vast ligt. En zo niet...tsja dan waggelen we vrolijk verder
    Op de terugweg nog wat kleine dingetjes gekocht voor het kamertje. Zo even liggen nog, beetje strijken en een penningmeesterschap tijdelijk overdragen.

11. Prj

Prj Niet meer actief

Nuna's dat is niet handig. Slim dat je voor je eigen gemoedsrust het even hebt laten checken.

Wishful denk niet dat ze het bij jou checken. Doet er natuurlijk ook niet echt toe.

Misschien is deze kleine dan toch aan het indalen wat die anderen nooit gedaan hebben,. Heb zo veel meer last van mijn bekken en idd enorm waggelen.

Vanochtend ben ik veel bezig geweest. Nu languit in de tuin. Kids spelen heerlijk. Zometeen komt mijn moeder. Helaas heb ik daar alleen maar meer werk van dan dat het rust brengt...

12. Lieflieff

Lieflieff Actief lid

2 nov 2016
    276
    66
    28
    NULL
    NULL
    Ooh ja de eerste centimeters zijn er al! Op Facebook zijn er ook al een paar bevallen. Komt dan zo dichtbij. En inderdaad, ik ben ook bang dat ik het niet herken of niet kan of dat er iets mis is/gaat. Zal er wel bij horen, tis ook niet niks hè!
    Bij mij hebben ze 1x gevoeld naar ontsluiting omdat ik toen de hele nacht harde buiken had gehad en me ongerust voelde. Dat was helemaal geen fijn gevoel, voelde me wel een koe die ze ging insemineren:eek: ze kon er niet goed bij en moest ook nog eens mijn baarmoeder naar beneden drukken. Dus. Zo lang er geen tekenen zijn hoeft dat van mij ook niet gecheckt te worden :oops:
    Nunas gelukkig viel het mee!!
    Het weer van vandaag vind ik perfect. Niet té heet en toch lekker weer. Maarja, we doen er niks aan. Vrijdag gaan we met een boottocht mee en wordt het juist kouder.

13. Smitje

Smitje Bekend lid

30 okt 2012
    512
    41
    28
    Vrouw
    Hihi, dat gevoel van een koe die geinsemineerd wordt herken ik van de vorige keer:roflmao:

14. Prj

Prj Niet meer actief

Getoucheerd worden als je ontsluiting hebt is niet zo vervelend. Als je het nog niet hebt daarentegen....

Kids op bed, manlief aan het wielrennen (wie weet voorlopig de laatste keer...). Ik languit op de bank. Even lekker me-time :D

15. kokjes

kokjes Bekend lid

14 sep 2016
    593
    313
    63
    NULL
    NULL
    Bij mij was het dus 1,5 cm, soepel maar nog heel erg lang.... en dat betekende helaas toen ze probeerde te strippen dat het echt heel veel pijn deed.

Even als geruststelling bij mijn vorige zwangerschap/bevalling deed het echt helemaal geen pijn. En heeft zelfs een co assistent mogen voelen van mij.

16. WishfulDreaming

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Zo, wij zijn ook terug. We kunnen er weer tegen voor een week. Volgende afspraak is donderdag. Tevens ook onze laatste afspraak... Spannend!

Onze dochter doet het goed. Geen tekenen dat ze eerder zou willen komen. Ondertussen weegt ze 3,080kg en heeft ze zoveel haren dat het wappert in het vruchtwater als ik lach tijdens de echo. De gyn vond het speciaal om te zien (het is echt heel lang!) en is benieuwd hoe lang het is als ze geboren wordt.

17. kokjes

kokjes Bekend lid

14 sep 2016
    593
    313
    63
    NULL
    NULL
    Wauw dat ze dat al kunnen!!

18. Prj

Prj Niet meer actief

Hier met 30 weken ook al haren op de echo. Zo bijzonder.

Alleen zijn ze hier altijd blond dus valt her nauwelijks op. Wie weet nu een donkerder kindje.

Hier maandag pas weer controle. Eigenlijk moest morgen maar kwam niet uit en maandag wel. Maar nu ik zo hard achteruit gegaan ben deze week toch wat spijt....

19. WishfulDreaming

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Ja, straf he!

Rond 24w waren die al te zien. Mijn vorige gyn had ze voor haar vertrek (eind april) ook al opgemerkt. En de nieuwe gyn is helemaal onder de indruk. Dat maakt me ook wel benieuwd nu :D

20. WishfulDreaming

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Mijn zoontje had ook donkere haartjes, maar niet zo heel lang. Na een maand of 3-4 vielen die ook uit voor een stuk, om daarna blond terug te komen :p

Ai, zoveel last @Prj
    Nog effe volhouden meissie! Van't weekend geven ze terug wat frisser weer, en dan is't zo weer maandag! Positief denken... Knuf!

Deel Deze Pagina