Dank je wishful. Van het weekend ook nog vriendenweekend. Wij gaan wel maar 1 dag. En zondag zijn we 7 jaar getrouwd en is het vaderdag. Dus weekend zal wel voorbij vliegen
Waauuuww WishfulDreaming! Ben nu ook benieuwd naar haar wapperende haren. Zo leuk! Ga je een foto posten als ze geboren is?
Even een ego berichtje hier. Heb een drukke dag gehad, tuincentrum en 2 action winkels leeggekocht. Vanavond nog een controle gehad bij de verloskundige en nu languit op de bank. Vandaag precies 37 weken dat betekend dus dat ik mocht beginnen met colostrum kolven bij elkaar 1.5 ml hahaha het begin is er Nog meer die al begonnen zijn met handkolven? Verder is de kleine ingedaald maar ligt nog net niet vast. Billen zitten ook hier onder me rechter ribben vk verwacht niet teveel gedraai meer. Me vriend begint toch wel nerveus te worden en kan niet wachten tot hij er is, ik hoop dat hij nog 2 weken blijft zitten. Voor iedereen veel succes met de warmte komende dagen!
Natuurlijk Gaat niet iedereen dat doen? Na 9 maand te lezen over iedereens baby en echo's en nubs te aanschouwen, wil ik die schatjes ook wel eens buiten de buik zien
Colostrum kolven met de hand? Nu al? Waarom dat? Nog nooit van gehoord Bij mij komt er trouwens nog niks uit. Hooguit wat witte plukseltjes uit tepels die wel zurig ruiken, maar daar stopt het...
Ja ivm met zwangerschapsdiabetes raden ze dit aan voor het geval hij extra voeding nodig heeft of iets. Met een soort borst/tepel massage kwam er toch nog een heel klein beetje colostrum uit. Je kan er best nog wel wat info over vinden online
Zo in het voren kolven heb ik ook nog nooit van gehoord maar het klinkt logisch @Luipaard88 Van ons meisje mogen jullie ook zeker een foto zien. En ook is de naam dan geen geheim meer!! In andere lijsten zie je vaak de naam met puntjes ertussen, weten jullie waarom dat dat is?? Hmm ik was nog een beetje vaag van dat ze dit weekend eventueel wilde helpen..... Dat was ook omdat ik bang was voor meelezers. Maar ben nu wel zo mega zenuwachtig... ga toch wat meer delen over wat de bedoeling is. Hoop dat het van me afschrijven en jullie support me wat rustiger/ zelfverzekerder maakt. Vanavond.......aaaaaa ja vanavond wordt er gecheckt hoever ikzelf al ben. Bij rijp genoeg om de vliezen te breken. Moet ik weer naar huis en morgen al heel vroeg melden en dan gaan ze de vliezen breken. Mocht vanavond blijken dat het nog niet ver zat is dan krijg ik een ballon. Ook dan naar huis en morgenvroeg melden. Dan kijken ze hoever het is. Als het niet ver zat is dan moet ik weer naar huis en 3 dagen wachten. Heeft de ballon wel zijn werk gedaan dan worden de vliezen gebroken. En hebben we uiterlijk 36 uur later een baby!!!!!
@kokjes die puntjes ertussen zorgt ervoor dat als iemand zou zoeken via google op de naam ze dan niet hieruit komen op de pagina, soort trucje om dus op internet moeizaam traceerbaar te zijn (meer anoniem dus) Wat superspannend dat je straks misschien al een baby hebt! Nu ga ik natuurlijk vandaag vaak kijken hier dat snap je wel Ook ik ga gewoon een foto posten met naam hoor als ze er is!
Kokjes wat spannend. Houdt ons op de hoogte hoor, we leven allemaal met je mee. Het is je zo gegund want je gezinsleven is behoorlijk ontwricht de laatste tijd. Ik kon gisteren de trap amper nog op. We hebben er maar om gelachen want huilen heeft toch geen zin. Vanochtend is de pijn weer wat afgezwakt. Gelukkig maar want de kids moeten toch naar school en psz. Is bij jullie de boel downunder ook al zo enorm opgezwollen?
Hier ook opgezet down under.. met dit weer heb ik al snel hele dikke onderbenen, enkels en voeten.. het is niet anders.. vandaag nog maar even uitzitten en hopen dat het morgen minder warm/benauwd is! @kokjes veel succes!
Kokjes, wat is dat zo'n ballon? Nog nooit van gehoord ... WishfulDreaming fijn ik kijk uit naar je foto! Ik moet eerlijk toegeven dat mijn maag even een krimp gaf bij het lezen van het berichtje over jouw wapperende haren meid. Op zo'n momenten vind ik het nog steeds erg te realiseren dat ik nooit een dochter ga hebben.... en dan komt het groene monstertje even piepen . Maar het is jou uiteraard 200% gegund en ik ben blij dat je foto gaat delen ben zo benieuwd naar jullie meid! Ik ga ook wel foto delen hoor. Ik ben hoe dan ook al compleet in love op onze smurf in men buik! En heb er intusse ook wel vrede mee dat ik een jongensmama word ben. Zie er intussen ook de voordelen wel van in. Ben wel benieuwd naar zijn karaktertje en looks. Hihi! Heb het gevoel dat hij helemaal anders gaat zijn dan men zoontje. Die voelde ik bijna niet in de buik en blijkt achteraf ook rustig kind. Als.die vergelijking opgaat wordt deze een ADHD gevalletje denk ik . Oops!
Een ballon brengen ze in om de druk die een hoofdje kan geven op de baarmoedermond na te bootsen. Er wordt dus tussen de vliezen en de baarmoedermond een ballonnetje opgeblazen met 30ml water. Dit doen ze door middel van een inwendig onderzoek met eendenbek. Dit zorgt vaak, zeker niet altijd. Je lichaam moet wel mee willen werken. Tot 2 tot 3 cm ontsluiting en dan kunnen ze dus veilig de vliezen breken.
Wel, ik ben het omgekeerde van jou, denk ik. Ik heb mezelf nooit met een dochter gezien. Ik ben meer een jongensmama en vind het nog steeds raar dat er plots een klein meisje bij komt. Love her already, maar zelfs als ze er binnenkort is, zal het even nog een mentale klik zijn. Ik zou teleurgesteld zijn moest het nu toch plots een jongen zijn, ik heb me ondertussen ingesteld op een meisje, maar, ja, ik snap het wel hoor... Ach, zo lang ze maar gezond zijn. Dat kleine meisje gaat hier niks te kort komen, en grote broer ziet het ook helemaal zitten. Komt wel goed
Zo ben weer thuis. 1 ballon rijker... het was iets rijper als maandag maar nog niet genoeg. Nu proberen zo veel mogelijk uit te rusten/ slapen. Dan mogen we morgenvroeg terug naar het zh en dan hopen dat het genoeg gedaan heeft!!!
Spannend kokjes. Wie weet heb je morgen deze tijd je meisje in je armen. Van mij mag het ook zo ver zijn. Ik ben er ook helemaal klaar mee en heb een onderbuik gevoel dat het ook niet heel lang meer duurt.... Hopelijk is dat gevoel juist
Oohw kokjes wat spannend!! Ik duim voor je mee. Zou toch leuk zijn het eerste baby nieuws in deze groep (L)
Heel spannend! We duimen mee dat het allemaal naar wens mag verlopen. Hier ook gezwollen down under, ik dacht dat dat alleen bij mij was . Er zijn er die zeggen dat mijn buik al wat lager hangt. Ikzelf merk er weinig van. De ene dag gaat goed, de andere loop ik maar half. Wel nog een superactieve baby. Dus er zal wel nog niets in gang schieten...