Amai, dat is echt een binnen en buiten regeling dan. Hier was het van mijn eerste nog 5 nachten ziekenhuis (die kon ik wel gebruiken na mijn postpartumbloeding), van mijn 2e kindje nog 4 nachten en nu is het 3 nachten. Maar ik heb deze keer met mijn vroedvrouw (bij ons niet standaard dat je een vroedvrouw neemt) afgesproken dat, als ik een goede bevalling heb gehad, dat ik geen 3 nachten in het zh zal blijven omdat ik er al 2 rondlopen heb en dat praktischer en leuker zou zijn als ik thuis ben. Gelukkig is het een vroevrouw die hier in de regio gekend is om haar thuisbevallingen, dus die weet dan perfect hoe de postnatale zorg verder moet. Ik moet zeggen met kokjes die aan het bevallen is ben ik zo onrustig! Ik hoop binnen 14 dagen te bevallen, maar niet binnen 21 dagen, dat lijkt me nog te lang . En toch, kheb net heel mijn huis opgeruimd en afgestoft, kmoet mij inhouden om geen dweiltje te slaan. nestdrang? Van mijn vorige had ik dat ook, maar ik ging toch over tijd toen .... Gelukkig ist ventje nu veel thuis, hij start volgende week vrijdag weer met 1 week nacht. Tegen dan zijn we 30 juni als zijn nachten gedaan zijn. En dan mag de baby komen!
oja mijn valies (die jullie een vluchttas noemen) ik moet daar nog aan beginnen... geen stress ervoor eigenlijk, ik denk dat ik dat de laatste 5 minuten ook nog zou doen
In Nederland hebben we natuurlijk kraamzorg en dat maakt dat je veel sneller naar huis kan. Ik heb 64 uur dus dat zijn 8 dagen van 8 uur hulp aan huis. Als het niet goed gaat krijg ik daar nog 2 volledige dagen bij. Ik ben de vorige keren naar huis gegaan terwijl ik niet kon lopen en met een katheter. Zonder kraamhulp zou dat echt niet gaan.. ben blij dat het hier zo geregeld is want thuis knap je toch het snelste op
Morgen de termijn waarop ik van mijn jongste beviel. Gaat ergens toch wel kriebelen hoor. Maar alles is gepakt voor de dag met vrienden en hun gezinnen. Wil ik nu ook niet meer missen. Zondag dan maar
amai, hier hebben we ook kraamhulp, 4u per dag, 1x per week, maar die kennen niets van katheters of zo hoor. Ik heb dat al gelezen dat die zoveel meer doen bij jullie. Bij ons werkt kraamhulp ook niet 's avonds eigenlijk, alleen van 8 tot 17u of zo. want ik ga ook kraamhulp hebben, maar dan geen volle dagen ik zeg het net tegen ml, zo dicht, dezelfde taal, en totaal andere manier van bevallingen, en zwangerschap maar kmoet zeggen, chapeau, volgens mij ist idd ook zo dat je thuis het best opknapt
Ze is er!! Gezond en wel en we zijn alweer thuis. Ze weegt 30 45 gram en is 50cm lang. Om 17.18 was ze er. Ze heet: l. O.B. K. E. We zijn helemaal in de wolken!!! Ik zal morgen een foto plaatsen en het bevallingsverhaal delen.
Ja he, @eerstekindje12 her verschil tussen Nederland en België is hier echt wel groot. Ik heb net de documenten voor anesthesie getekend en in de vluchttas gestoken. Best geen keizersnede zonder verdoving he Trouwens, @eerstekindje12 , naar welk ziekenhuis trek jij als het zo ver is? Ik naar Bonheiden. Mijn zoontje is geboren in UZ Leuven, maar dat zag ik niet voor herhaling vatbaar!
HOERA! De eerste is er Gefeliciteerd, dat is vrij snel gegaan zelfs 3,045 en 50cm, da's mooi voor 37 weken. Geniet ervan!
Van harte proficiat!! Wat een mooie naam! En wat goed dat je al terug thuis bent! AMAI! mss ook een kleine vraag: doordat ze nog maar 37 weken is qua zwangerschap is er dan soms geen longrijping of zo nodig? Of couveuze? Ik hoor graag de meningen hierover (altijd bijleren is leuk) Ik ga bevallen in Kortrijk, de andere kant van het land zeg maar
@kokjes wauw wat is alles ineens snel gegaan! Van harte gefeliciteerd met jullie dochter. En wat fijn dat je al weer thuis bent zeg! Nu dat je bent bevallen kriebelt het hier ook dat het nooit lang meer zal duren
Waaaa kokjes proficiat!!! Fijn dat alles goed Is! Genieten nu maar! Op 37 weken en nu al thuis, het klinkt zo onwerkelijk voor mij! Maar fantastisch als je er je goed bij voelt! Fotootjeeeeee Benieuwd wie de volgende is! Rommelt het nog ergens? Loopt er nog iemand met ontsluiting rond? Ik mocht bij 1e bevalling nog 4 nachten in ziekenhuis blijven. Nu 3 nachten. En ik moet eerlijk zeggen dat ik het jammer vind dat het al een dag minder is. Was eigenlijk wel graag daar met al die zorg en die rode drukknop voor als je hulp nodig hebt is zo handig Hoewel het daar wel druk is gaf het me toch rust te weten dat je daar met de baby in goeie handen bent. Bij ons gaat nadien ook af en toe vroedvrouw komen voor check up van de baby en mij. Kraamhulp komt ook maar dan voor huishouden; beetje schoonmaken, koken, zorg voor men ander zoontje...
Gefeliciteerd kokjes. Wat super dat alles goed is gegaan. Eindelijk kan het grote genieten voor jullie gaan beginnen! Hier alleen zelf erg onrustig. Elk uur wel een half uur wakker vannacht. Lag er tegen elven in en lig alweer op de bank. Herken die onrust wel die was er bij de anderen ook maar hoe lang het dan nog duurt...
Jaah van harte gefeliciteerd kokjes! Dat is snel gegaan zeg! Wat heerlijk dat ze er is en wat een leuke naam!
Gefeliciteerd Kokjes!!!!!!! Mooi gewicht hoor! Nu ook 37 weken zwanger en van mijn dametje beviel ik 4 dagen later. Ben benieuwd hoe lang meneertje op zich laat wachten
E voila 38w en we lopen nog steeds met een bolle buik rond... nuja al blij dat we onze verjaardag niet hoeven te delen Benieuwd wanneer het eindelijk zo ver is! Komt een 2e kind meestal later dan een 1e? De eerste was al 6d te laat...