Eerstekindje, ik herken me in jouw verhaal hoor. S nachts 1 of 2x opstaan om te gaan plassen en kort na de middag terug in bed voor een dutje van 2u. Het lijkt of men lijf om rust vraagt... ik doe overdag ook echt bijna niets meer want alles doet zo'n pijn vooral bekken en als ik wat durf te stappen krijg ik direct steken in men liezen. Dus ik ga van bed naar zetel naar tuinstoel. En roteren. Seffes is vragen of die man van me mijn klompjes wil masseren
@Prj zou je wellicht een keertje een slaaptablet mogen nemen? In mijn eerste zwangerschap heb ik dat ook een paar keer via de gynaecoloog gehad omdat ik gewoon niet uit kon rusten voor de naderende bevalling. Het hielp goed! Hier de hele avond en nacht met m'n benen op wel 4 kussens gestapeld gelegd, en niet eens al het vocht is eruit.. dat wordt vandaag wat..!
Ik heb om 845 controle en hoop gewoon dat ze wat gaan doen. Van mijn jongste was ik op deze termijn al bevallen. Dus deze laatste loodjes zijn echt zwaar maar komt vast goed...
Succes allemaal, vandaag met het warme weer! Prj, ik ben benieuwd naar de controle. Hopelijk kunnen ze je wat helpen. Ik heb vandaag een dagje mijn handen vrij. Ons manneke is naar het kinderdagverblijf en ik heb geen afspraken. Heerlijk! Ik ga vanmiddag in ieder geval even slapen. Verder rustig aan met dit weer. Het slaappatroon herken ik: van 23.00-6.30 en dan overdag even slapen. 's Nachts een paar keer plassen... Ik probeer maar alle rust te pakken om zo enigszins uitgerust aan de bevalling en periode daarna te kunnen beginnen. Ik heb er inmiddels zo'n zin in dat ze komt! Ben zo benieuwd naar hoe ze eruit ziet, ruikt en hoe ze is! Ook hoe ons manneke gaat reageren op de komst van zijn zusje. Wat gaan jullie eigenlijk doen wat betreft voeding? Fles of borst of allebei? Ik ga dit keer voor borstvoeding. De vorige keer liep het niet na de keizersnede, waardoor ik na 6 weken kolven/ voeden, kolven/voeden gestopt ben.
Hier orstvoeding, maar ik laat me niet gek maken. Ik zal doen wat ik kan, maar zal niet als een halve gek enkel maar bv geven. Lukt het niet of onvoldoende dan geef ik flesvoeding bij. Heb dat van mijn andere 2 ook gedaan en ze worden ook groot met een niet vermoeide mama
Ze willen absoluut nog niet inleiden want ben nog niet rijp. Heb 1cm en dat is niet genoeg. Aan een ballon zitten te veel risico's. Ik mocht in het ziekenhuis slapen maar uiteindelijk slaapmedicatie voor thuis meegekregen. Vrijdag weer controle en dan hopelijk wel inleidbaar. En liever nog voor die tijd bevallen natuurlijk. Ging daar wel even stuk in die kamer dus ze weten wel hoe het zit. Nog maar even doorbikkelen....
Hier zoals bij eerstekindje ik ga borstvoeding proberen maar als het niet goed lukt zonder schuldgevoel naar flesvoeding. Geen hoog geitenwollensokkengehalte in me dat zegt dat enkel borstvoeding ok is. De kleine moet eten en das t belangrijkste . Vorige keer met 1e bevalling wou men zoontje geen moeite doen. Viel telkens in slaap en had nadien al snel door dat afgekolfde melk in flesjes voor hem veel gemakkelijker was dus toen wou hij al helemaal geen moeite meer voor doen... Hij heeft 3 weken borstvoeding gehad maar bijna alles afgekolfd en in flesjes. Dan maar naar flesvoeding want zo was de leut er ook af voor mij... en ja nu zien we wel weer! Hopelijk lukt het maar if not; geen ramp! Hopelijk ga je nu een zalig nachtje tegemoet prj! Toch al een centimetertje! Ga jij de volgende zijn? !
ZWANGER 1 juli Nunas - 33 jaar - 2e kindje JONGEN 2 juli eerstekindje12 - 31 jaar - 3e kindje MEISJE Johanna18 - 29 jaar - 3e kindje VERRASSING 3 juli Romantic - 29 jaar - 2e kindje MEISJE Lalalaura - 28 en 30 jaar - 1e kindje JONGEN scooter - 33 jaar - 1e kindje VERRASSING 4 juli WishfulDreaming - 31 jaar - 2e kindje MEISJE Lovefennie - 25 jaar - 2e kindje JONGEN smitje- 35 jaar - 2e kindje MEISJE 5 juli Nijntje2015 - 31 jaar - 2e kindje VERRASSING Luipaard88 - 28 jaar - 1e kindje JONGEN 7 juli kokjes - 25 jaar - 2e kindje MEISJE Prj - 32 jaar - 4e kindje VERRASSING 10 juli SkyAngel - ?? Jaar - 2e kindje JONGEN 11 juli Lieflieff - 27 jaar - 1e kindje JONGEN Butterflypassion - 27 jaar - 1e kindje MEISJE 13 juli mig1 - 25 jaar - 1e kindje JONGEN Totaal: 17 7 Jongens | 6 Meisjes | 4 verrassingen Bevallen 16 juni - Kokjes Sterretjes 1548, meijtje, Toutepetite Bubbels84 - 4 januari 2017 AFSPRAKEN Juni 19 juni - Prj - controle 20 juni - Smitje - controle 21 juni -Luipaard88 - controle 22 juni - WishfulDreaming - controle 23 juni - eerstekindje12 - controle 26 juni - Nunas- controle 26 juni - WishfulDreaming - geplande keizersnede 26 juni - ButterflyPassion - controle 30 juni - Smitje - controle Juli 03 juli - Nunas - afspraak inleiden 03 juli - ButterflyPassion - controle 04 juli - eerstekindje12- controle/monitor 05 juli - eerstekindje12- inleiden 05 juli - Smitje - controle 10 juli - ButterflyPassion - controle 12 juli - Smitje - controle[/QUOTE]
Heb weer even een update van de lijst gepost. Ik lees iedere dag meerdere malen mee maar ik heb gewoon geen energie meer om een verhaal te typen op mijn telefoon. Daarbij wil ik dan op iemand reageren en dan weet ik niet meer op wie en waar ik mee wilde reageren. Handen en voeten zijn hier ook verdubbelt in breedte en dikte van mijn schoenmaat 38 naar schoenmaat 41 puur door al het vocht. Gisteren was het zo erg dat ik bijna me krukken wilde pakken om te lopen maar omdat mijn handen ook zo opgezet zijn kan ik die nooit vast houden natuurlijk Ik moet zeggen dat ik het nog erg stil vind hier en dan bedoel ik niet met de verhalen maar met het "rommelen". Zo ver ik heb kunnen onthouden is er nog niemand de slijmprop verloren en zit er ook nog niet echt ergens iets te gebeuren. De eigenaresse van de vk-praktijk waar ik zit vertelde me dan er met warm weer veel vrouwen bevallen, wie weet spontane bevallingen vanavond hier hahaha. Ik ga me langzaam aan klaar maken voor een dagje strand. In de tuin is het al 44 graden dus ik pak zo lekker de scooter. Hopelijk komen we allemaal weer de dag goed gekoeld door
O wauw...44 graden...jeetje ik zou dan ook lekker verkoeling opzoeken en waar beter dan op een strandje Hier heb ik me weer geparkeerd op de bank naast de ventilator. Dan is het uit te houden maar naar buiten durf ik niet zo goed. Vorige keer toen het zo warm was werd ik echt niet lekker buiten van benauwdheid dus dat risico wil ik niet weer lopen. Voeten vallen wat dikte nog mee maar mijn vingers zijn echt mega...Hier binnen is het ook al wel 25 graden...vanavond wel weer yoga...haha ben benieuwd hoe dat zal gaan. We hebbeh het weleens buiten gedaan dus ben benieuwd. Wel een poging tot een was doen vandaag maar dat zal in etappes en op het gemak zijn. Buik is wel rustig. Heel af en toe wat krampen en harde buiken wel steeds meer. Hopelijk laat de kleine zich snel zien! Succes in deze hitte weer vandaag meiden!
Gaan jullie iets ondernemen om de bevalling op te wekken? Laten strippen door de vk? Ananasharten? Tonic? Het gezellig maken met de wederhelft ? Tepelstimulatie? ...
Ik wil borstvoeding geven, maar wil er geen strijd van maken mocht het om welke reden dan ook niet lukken. Daarnaast zal ik wanneer mijn verlof klaar is en ik weer ga werken overgegaan zijn op flesvoeding. Al dan niet gekolfde melk. Met mijn (onregelmatige) werk is het niet altijd handig om bv te geven of te kolven. Daarnaast zal de kleine ook al uit de fles moeten leren drinken ivm de opvang. Haha en dingen op de bevalling op te wekken...geen idee eigenlijk..ananas en tonic lust ik niet, dus dat is makkelijk gezellig maken met de wederhelft zou erg fijn zijn, ware het niet dat ik me op dit moment alles behalve aantrekkelijk (mijn vriend is het daar niet mee eens gelukkig) vind en niet aan dat soort gezelligheid moet denken...afgezien van de hitte buiten. Andere dingen moet ik nog even opzoeken
Ha dames wat wordt er gezellig gekletst! En wat ben ik blij dat ze er al is voor mijn bekken maar ook vanwege de hitte. Ik ga heel langsaam elke dag vooruit. Lopen gaat echt al wat beter. Nu de rest nog. Morgenmiddag komt de fysio aan huis langs. Met ons meisje gaat het zo goed!! Vandaag dag 4 en ze was natuurlijk wat afgevallen maar vandaag met het wegen is ze al weer 70 gram aangekomen. Ze wordt elke dag namelijk gewogen. Vanacht wilde ze zelf elke 3 uur bv en daar ben ik dan een krab half uur mee bezig inclusief verschonen. En dus hebben we 3x 2,5 uur geslapen vanacht. Dat is beter als de afgelopen 2 maanden!!!! Ik geef dus bv. En al is het nog enorm pijnlijk(hoe rossiger de huidskleur hoe pijnlijker zeggen ze) gaat het wel heel goed. Stuwing komt nu op gang. Nog even doorzetten en dan hoop ik nog een maand of 6 bv te mogen geven. Ben erg benieuwd wie de volgende is!!!
ZWANGER 1 juli Nunas - 33 jaar - 2e kindje JONGEN 2 juli eerstekindje12 - 31 jaar - 3e kindje MEISJE Johanna18 - 29 jaar - 3e kindje VERRASSING 3 juli Romantic - 29 jaar - 2e kindje MEISJE Lalalaura - 28 en 30 jaar - 1e kindje JONGEN scooter - 33 jaar - 1e kindje VERRASSING 4 juli WishfulDreaming - 31 jaar - 2e kindje MEISJE Lovefennie - 25 jaar - 2e kindje JONGEN smitje- 35 jaar - 2e kindje MEISJE 5 juli Nijntje2015 - 31 jaar - 2e kindje VERRASSING Luipaard88 - 28 jaar - 1e kindje JONGEN 7 juli Prj - 32 jaar - 4e kindje VERRASSING 10 juli SkyAngel - ?? Jaar - 2e kindje JONGEN 11 juli Lieflieff - 27 jaar - 1e kindje JONGEN Butterflypassion - 27 jaar - 1e kindje MEISJE 13 juli mig1 - 25 jaar - 1e kindje JONGEN Totaal: 17 7 Jongens | 6 Meisjes | 4 verrassingen Bevallen 16 juni - Kokjes - L.o.b.k.e -3045 - 37.0 Sterretjes 1548, meijtje, Toutepetite Bubbels84 - 4 januari 2017 AFSPRAKEN Juni 19 juni - Prj - controle 20 juni - Smitje - controle 21 juni -Luipaard88 - controle 22 juni - WishfulDreaming - controle 23 juni - eerstekindje12 - controle 26 juni - Nunas- controle 26 juni - WishfulDreaming - geplande keizersnede 26 juni - ButterflyPassion - controle 30 juni - Smitje - controle Juli 03 juli - Nunas - afspraak inleiden 03 juli - ButterflyPassion - controle 04 juli - eerstekindje12- controle/monitor 05 juli - eerstekindje12- inleiden 05 juli - Smitje - controle 10 juli - ButterflyPassion - controle 12 juli - Smitje - controle
Wat fijn te horen dat het zo goed gaat kokjes. En wat goed dat jij al echt vooruitgang merkt. Ik heb de hele dag al echt een zeurende rugpijn onderin waar paracetamol niets tegen doet. Dat had ik de dag voor de bevalling van de jongste ook. Dus ik heb nog hoop. Mijn schoonmoeder heeft vandaag de bedden van de kids verschoond en de was opgehangen. Heel fijn! Nu zijn ze net weg. Kids nu lekker tv kijken en ik hopelijk een tukkie op de bank. Hier binnen is het gelukkig maar 23 graden. Voordeel van nieuwbouw. Buiten wil ik vandaag echt niet zijn
ZWANGER 1 juli Nunas - 33 jaar - 2e kindje JONGEN 2 juli eerstekindje12 - 31 jaar - 3e kindje MEISJE Johanna18 - 29 jaar - 3e kindje VERRASSING 3 juli Romantic - 29 jaar - 2e kindje MEISJE Lalalaura - 28 en 30 jaar - 1e kindje JONGEN scooter - 33 jaar - 1e kindje VERRASSING 4 juli WishfulDreaming - 31 jaar - 2e kindje MEISJE Lovefennie - 25 jaar - 2e kindje JONGEN smitje- 35 jaar - 2e kindje MEISJE 5 juli Nijntje2015 - 31 jaar - 2e kindje VERRASSING Luipaard88 - 28 jaar - 1e kindje JONGEN 7 juli Prj - 32 jaar - 4e kindje VERRASSING 10 juli SkyAngel - ?? Jaar - 2e kindje JONGEN 11 juli Lieflieff - 27 jaar - 1e kindje JONGEN Butterflypassion - 27 jaar - 1e kindje MEISJE 13 juli mig1 - 25 jaar - 1e kindje JONGEN Totaal: 17 7 Jongens | 6 Meisjes | 4 verrassingen Bevallen 16 juni - Kokjes - L.o.b.k.e -3045 - 37.0 Sterretjes 1548, meijtje, Toutepetite Bubbels84 - 4 januari 2017 AFSPRAKEN Juni 20 juni - Smitje - controle 21 juni -Luipaard88 - controle 22 juni - WishfulDreaming - controle 23 juni - eerstekindje12 - controle 23 juni - Prj - controle 26 juni - Nunas- controle 26 juni - WishfulDreaming - geplande keizersnede 26 juni - ButterflyPassion - controle 30 juni - Smitje - controle Juli 03 juli - Nunas - afspraak inleiden 03 juli - ButterflyPassion - controle 04 juli - eerstekindje12- controle/monitor 05 juli - eerstekindje12- inleiden 05 juli - Smitje - controle 10 juli - ButterflyPassion - controle 12 juli - Smitje - controle[/QUOTE]