Aiii dat ziet er pijnlijk uit! Ik zag deze link straks op Facebook voorbij komen: http://leeftips.nl/ze-hield-erg-veel-vocht-vast-haar-voeten-maar-met-deze-6-trucs-dat-zo-verholpen-makkie-zeg/ Misschien het proberen waard? Hier ook wat regen en onweer over gekomen en nu heerlijk frisser! Alles open gezet.
Ik ben er nog, met de baby in m'n buik. M'n gyn vertrouwde het zaakje ook niet helemaal en vroeg na de echo toch nog een CTG aan. Als deze twijfelachtig was, zou ik vanavond al opgenomen worden voor de keizersnede. Gelukkig had onze dame gehoord dat ze maar beter haar beste beentje zou voorzetten, en plots was ze actief voor 10 Zaterdag om 14u20 moet ik langs het ziekenhuis voor een controle CTG, maar gyn gaat er vanuit dat die wel oké gaat zijn. 't is ter controle, better safe than sorry. Maandag meld ik me om 7u aan op het bevalling kwartier. In de voormiddag ergens gaat ze geboren worden. Zondag vanaf 8u mocht ook al, want dan had mijn gyn wachtdienst in het ziekenhuis. Kom, dat moet me lukken he?
En mevrouw haar groei was OK. Zat nu been-hoofd-buik stees rond de 37w. Iets kleiner dan gemiddeld dus weer, maar 't was wel oké. Dat het geen reus ging worden, wisten we al (Plus, het blijft maar een schatting, he?)
Goed om te horen Wishful...Fijn dat t meeviel en ukje weer ging bewegen... Wel spannend dat je zo'n concrete datum hebt!
Super! Ik mag morgen weer naar de gyneacoloog. Ben benieuwd of er al opening is, had weer zo een onrustig gevoel vandaag. Heb ook deze middag weer2u geslapen/gerust. Khad erecht ood aan. Nu bedjestijd. Hopelijk lukt hetbetrr dan vorige nacht. Verse lakens en het raam staat al dehele avond open. Hopelijk draaglijk!! Morgen moet ik om 12u gaan!
Bwa, spannend... 't is een andere soort spanning, 't leunt eerder wat aan bij stress. Het maakt me deels bang (want het blijft een operatie), maar ik ben wel benieuwd naar m'n kindje. Het maakt me zenuwachtig de laatste dagen. Och ja, een goeie dag duurt 24u, een stresserende ook... Dus ik kan er dit weekend beter gewoon het beste van maken en proberen nog wat te genieten met ons 3
@WishfulDreaming fijn dat alles goed is! Zondag/maandag komt steeds dichterbij niet teveel stressen, geniet vooral van de laatste dagen met een baby in je buik! Ik was rond half 9 in slaap gevallen en om half 1 week wakker. Uiteindelijk om 2 uur uit bed gegaan om op te ruimen en de laatste dingen in de baby kamer aan te passen hahaha. Morgen nog de laatste baby wasjes doen(handwas) en dan mag de baby van mij vanaf morgen komen. Nu weer een poging doen om te slapen.
Gelukkig dat alles goed was wishfull dreaming! Ik mag mij ook maandag melden voor de sectio. Ik herken de spanning dus. Vandaag nog een controle en dan echt aftellen.
Bij ons meten ze trouwens niet meer rond deze termijn omdat dat geen betrouwbaar resultaat zou geven. De gyn zei dat t nu net zo betrouwbaar was als wanneer hij t met zn handen zou doen. Maar ben ook wel heel benieuwd hoe groot ons kindje is
Wat fijn dat alles goed is @WishfulDreaming! Komende dagen rustig aan en idd nog even lekker genieten. Hier ook alweer een tijdje wakker. Toen ik opstond voelde ik wat lopen. Weet niet of dat nog restjes zijn van de slijmprop of dat het dan toch de vliezen zijn. Heb niks voelen 'knappen' ofzo. Maandverbandje wel bewaard dus straks maar even de verloskundige bellen...zul je altijd zien...begint net nu, in een feestweekend van mijn ouders, de bevalling...dat was ons doemscenario...maarja...die kleine kan je niet sturen
Wishfuldreaming, Johanna18 en Scooter84, spannend! De komst van jullie kleintjes kom heel dichtbij!!! En achjee, die voeten...wat vervelend! Hopelijk helpt het enigszins dat het nu wat koeler is? Ik ben er ook aan toe dat ze komt. Alle spullen staan klaar, ik merk aan mezelf dat ik er klaar voor ben, manlief is er klaar voor en ons manneke is vandaag uit logeren, dus dat zou wel een geweldige timing zijn! Ik heb echter nog nergens last van, dus ze zal nog wel even blijven zitten...
Dat stelt me eigenlijk gerust, dat er nog iemand is die op 't zelfde moment hetzelfde ondergaat. Dat doet me mentaal minder alleen voelen Toen de gyn gisteren zei: "En als de CTG niet goed is, laat ik je doorrijden naar het ziekenhuis en halen we haar morgenvroeg meteen" zou ik kunnen huilen hebben. Ik weet dat mijn water elk moment kan breken, maar gisteren was ik er in ieder geval mentaal niet klaar voor. Klinkt misschien stom, maar, ja... Vandaag ben ik wel een pak geruster. Baby is nog steeds niet super actief ('t is voormiddag hé, hihi) maar ze beweegt wel. Daarnet heb ik de laatste documenten in orde gemaakt voor de anesthesie, de medische vragenlijst ingevuld en mijn bloedgroepkaart bij de rest van de opnamedocumenten gestopt. Dadelijk nog een klein babywasje, de co-sleeper vastmaken aan ons bed en haar bedje dekken. En dan is 't klaar denk ik. Dan heb ik nog enkele dagen om me mentaal voor te bereiden.
*duim duim duim* Hopelijk he Straf, hier nog wel. Dat is het eerste wat ze doen als ik binnen kom. Meteen echo en dan hoofdomtrek, buikomtrek en dijbeen meten. Het zou in ieder geval een feestweekend zijn om nooit meer te vergeten! Ik duim voor je, of anders, ik duim voor je dat het morgenavond doorzet, dan heb je toch nog een klein beetje kunnen feesten... Het kan hé, stilte voor de storm? @Romantic en @Lalalaura Ik heb te doen met jullie voeten. Mijn god!
Gelukkig Wishfuldreaming dat het goed was! Bij mij hebben ze alleen de laatste keer gewicht geschat tijdens de liggingsecho. Hiervoor heb ik sowieso vanaf de 20 weken geen echo meer gehad. Maar de schatting is dan nogal ruim; er kan 1kg verschil inzitten. Op een kindje van 3kg is dat echt veel natuurlijk! Ze schatte hem wel wat groter dan gemiddeld, door te voelen en door die "meting" dan. Iedereen hier is er zo'n beetje wel klaar voor en mee, het einde is zo erg in zicht! En ik ben van deze groep nog wel een van de laatste die uitgerekend is. Bij mij zelf is het nog wisselend, de ene keer denk ik kom nu maar en de andere keer vind ik de bevalling zo spannend dat ik denk wacht nog maar eventjes dacht ik zo'n beetje de hele zwangerschap dat hij eerder zou komen, denk ik nu dat hij toch niet heel veel eerder en misschien wel later gaat komen. Haha. Er is totaal niks over te zeggen en laat ik nu net altijd alles graag plannen en van te voren willen weten Vandaag ga ik met opa samen klossen maken! Die van medipoint gaan echt niet passen... vind ik eigenlijk raar, tegenwoordig hebben zo veel mensen een boxspring en die hebben altijd brede poten en daar hebben ze dan geen klossen voor!
Klossen ben ik zelfs nog nooit tegengekomen in België Paar kilometer verschil, zoveel andere gewoonten/gebruiken. Een vriendin vertelde me dat ze in Nederland "binnen de 48u na de bevalling naar huis gaan" (met heel veel verontwaardiging) Terwijl ik hier vooral lees dat diegenen die in't ziekenhuis bevallen, vaak gevallen en weer meteen naar huis gaan na goedkeuring kinderarts (daar kon ze helemaal niet bij...) Hahaha
Hier gaan de klossen niet onder het bed, Kan er niet door slapen. Ons bed staat tegen de muur en dat is ook de kant waar ik slaap. Doordat de klossen piramidevormig zijn ontstaat er een hele gleuf tussen het bed en de muur en dit ligt niet lekker. Daarbij kan ons "nachtkastje" niet naast het bed staan dan en zou er eventueel ook geen wieg meer in de kamer passen. En dat alleen door 4 metalen poten. Ik verschoon me bed zelf wel na de bevalling of me moeder/schoonmoeder komt helpen
Ja he ik verbaas me ook over de verschillen tussen NL en België. Hier staan de klossen nog niet onder t bed. Manlief zegt dat hij t wel doet als ik in t zh lig. Vind het ook maar irritante dingen. Ben echt benieuwd of er nog mensen spontaan bevallen dit weekend. Voor mezelf heb ik zoiets van: blijf nu maar zitten tot maandag
Waarvoor dienen die klossen? Als je dan toch in het zieke huis bevalt? Ja huer in Belgie heb je goedkeuring van een kinderarts nodig als je naar huis wilt vroeger dan 3 nachten. Zo spannend voor maandag voor de sectios!!! We kijken er naar uit en duimen mee! Ik had nog een vraagje..af en toe hoor ik zo gelijk belletjes knappen in mijn buik. Iemand die weet wat dat kan zijn? Eergisteren dacht ik dat mijn water was gebroken want ik voelde iets lopen langs mijn been. Uiteindelijk ingebeeld want was wss zweet ! Hier regelmatig garde buik en krampen..niets meetbaars..ik zit nu bij de kapster, haartjes kleuren en knippen. Als ik kan maak ik vandaag nog mijn valiesje. Dat staat dus nog niet klaar. Nog 10 dagen volgens gyneacoloog haar datum nog 8 dagen volgens mij . Spannend!!