1 t/m 15 juli 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 1548, 28 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smitje

Smitje Bekend lid

30 okt 2012
    512
    41
    28
    Vrouw
    Hey Luipaard, we hebben van een wiegje een cosleeper gemaakt, waar ons meisje de eerste tijd zal slapen. Het wiegje hadden we voor mijn zoontje tweedehands gekocht. Het hoeft niet duur te zijn.

2. Luipaard88

Luipaard88 Bekend lid

3 nov 2016
    664
    467
    63
    Vrouw
    werkloos
    Den Haag
    @Lieflieff ja die bedoel ik ook in mijn vorige bericht.

We zullen de wieg dan sowieso niet verkopen omdat dit onze eerste is en we als het ons gegunt is nog wel een kindje willen over 2 tot 4 jaar

3. Romantic

Romantic Bekend lid

29 nov 2015
    874
    91
    28
    Baby slaapt bij ons voorlopig, ook ivm borstvoeding. Dochter heeft tot 14 maanden bij ons op de kamer geslapen (omdat we toen nog niet verhuisd waren en maar 1 slaapkamer)

Hoelang weet ik niet, misschien overdag in de ledikant in de babykamer en de nachten in de wieg naast ons bed!

4. Lieflieff

Lieflieff Actief lid

2 nov 2016
    276
    66
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb deze, heb even de mail terug gezocht! Dit is dan wel niet met eco matras maar dat zei mij niet zoveel. In het ledikant heb ik een Aerosleep, in het wiegje niet. In het wiegje ligt hij voor mijn idee maar een korte periode tot hij nog niet zelf kan draaien en overdag misschien wel ledikant. Als hij gaat rollen ligt hij, is mijn bedoeling helemaal in zijn eigen bedje met Aerosleep. En dan had ik er ook nog 2 hoeslakens bij genomen :) het is echt een schattig klein bedje! Staat hier al een tijdje klaar... :oops:

5. Lieflieff

Lieflieff Actief lid

2 nov 2016
    276
    66
    28
    NULL
    NULL
  6. Nunas

Nunas Actief lid

31 aug 2016
    432
    52
    28
    NULL
    NULL
    Bij ons slaapt de baby overdag in de box beneden in de living en s nachts bij ons op de kamer in ikea ledikant. Tenminste, zo ging het bij ons zoontje. Hopelijk is deze terug zo'n goeie slaper :rolleyes:

7. Luipaard88

Luipaard88 Bekend lid

3 nov 2016
    664
    467
    63
    Vrouw
    werkloos
    Den Haag
    @Lieflieff hoe is dit matras dan want 5cm lijkt me niet echt dik genoeg maar misschien zit ik daar wel naast.
    En het bestellen/bezorgen ging ook gewoon goed via die site? Het ziet er niet zo betrouwbaar uit (in vergelijking met sites waar ik normaal bestel)

8. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Ik heb een co-sleeper van Troll gekocht.
    Hele investering, maar ik heb dat bij mijn zoontje echt gemist. De co-sleeper was onze eerste echte aankoop voor de baby :)

9. Scooter84

Scooter84 Niet meer actief

Wij gaan proberen de kleine meteen in het ledikantje te laten slapen. Wellicht de eerste week of 2 in onze kamer erbij. We zijn erg bang van elk geluidje wakker te worden. Als we beide slaapkamerdeuren open laten zullen we ook alles kunnen horen. Het is niet zo groot bij ons boven. Mocht het echt niet werken, kan het ledikantje nog bij ons op de kamer of kunnen we de kleine evt nog in de kinderwagenbak laten slapen bij ons op de kamer. We hebben er geen wiegje of co-sleeper voor gekocht.

Luipaard88 vindt dit leuk.
  10. Luipaard88

Luipaard88 Bekend lid

3 nov 2016
    664
    467
    63
    Vrouw
    werkloos
    Den Haag
    Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik het de eerste nacht aankijk in de reiswieg mocht ik overal wakker van worden zal hij naar zijn ledikant gaan en anders bestellen we toch een wieg/co sleeper voor op onze kamer.

Hoe is het verder met iedereen?

Hier met elke in spanning harde buiken en sinds gisteren buikkrampen onder in me buik.
    Wel een actieve baby dus denk dat hij nog wel een tijdje blijft zitten

11. Scooter84

Hier gaat hwt goed. Ongeduldig, maar daar zal iedereen wel mee te maken hebben momenteel;)
    Wel steeds meer en sneller harde buiken maar dat mag. Niet echt krampen meer. Dus ik denk echt wel dat het nog een tijdje gaat duren voor die kleine zich gaat laten zien. Ik hoop alleen wel dat het vanzelf op gang komt maar ja...de kleine heeft nu al een eigen willetje. Misschien duurt het langer omdat het pas laat goed lag. Morgen weer controle en even vragen wanneer ze willen gaan ingrijpen zeg maar. Ben ergens bang dat het een reus wordt ofzo en dat ik het niet zelf kano_Ohaha lang leve de hormonen...

12. Luipaard88

Luipaard88 Bekend lid

3 nov 2016
    664
    467
    63
    Vrouw
    werkloos
    Den Haag
    Hahaha ja vooral dat laatste stukje herken ik wel heel erg. Voor de 41 weken wil ik niet dat ze iets proberen, maar door de zwangerschapsdiabetes (die ik wel redelijk onder controle heb) ben ook ik ben voor een reus die ik er zelf niet uit krijg.

Vorige week bij one born every minute was een meisje van 16 die er een 8/9 ponder uit heeft geperst:eek: als zij dat kan kan ik het ook:rolleyes:toch???

13. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Jaaa die zag ik ook!! Echt respect... :eek: arme kind wist zowat niet wat dr overkwam had ik zo het idee.

Ik ben niet echt bang voor een reus. Mn buik is zo bescheiden, zou niet weten waar die reus zou moeten zitten hihi. Ik wil alleen niet richting de 42 w lopen liever, maar dat komt omdat bij iemand in mijn omgeving het kindje onverklaarbaar overleden is in de buik bij 42w. Ik vind dat echt een beetje eng.. Wanneer kan ik dit het beste aangeven aan de gyn denken jullie? Volgende week of over 2weken op controle?

14. Lieflieff

Lieflieff Actief lid

2 nov 2016
    276
    66
    28
    NULL
    NULL
    Ik vind het een heel degelijk matrasje! En de bezorging was ook prima ja.
    Verder ben ik ook bang voor een reusje die ik er zelf niet uit krijg, nu al :roflmao: ik kan me gewoon helemaal niks van een bevalling voorstellen... en hij voelt de laatste dagen zo groot. Als ik normaal zit hangt mn buik op mn schoot en voel ik zijn hoofdje echt tussen mijn benen en meneer zit helemaal tegen mijn ribben aan :eek: Haha. Hij heeft me vannacht trouwens flink wakker gehouden. Ik moest wel 3x plassen (normaal 1 of geen keer) en steeds was hij dan super actief. Van 4-5 kon ik zelfs helemaal niet meer in slaap komen, ik had honger, hij was druk en had allerlei krampen overal in mijn buik o_O gelukkig daarna nog wel geslapen en nu zijn de krampen minder, kleine is ook iets rustiger geworden. Lang geleden dat ie zo druk was, misschien wel het begin of juist helemaal niet! Hahaha Aah wachten wachten wachten :p

15. Nijntje2015

13 jan 2015
    99
    52
    18
    NULL
    NULL
    Hier slaapt de baby de eerste paar weken op onze kamer ivm de borstvoeding. Wij hebben bij onze eerste een co-sleeper gekocht en zijn hier erg blij mee.

Bijgevoegde bestanden:

16. Luipaard88

Luipaard88 Bekend lid

3 nov 2016
    664
    467
    63
    Vrouw
    werkloos
    Den Haag
    Dat meisje was ook nog zo klein en eerlijk ik denk dat ze nog niet eens 16 was. Ja eenmaal met make-up op leek ze ouder maar nog het was echt nog een kind.

Wat je zorgen betreft met doorlopen tot 42 weken gewoon bij het volgende gesprek aangeven. Ik heb dat 2 weken geleden ook gedaan. Ik wil alles zo natuurlijk mogelijk maar bij 41 weken mogen ze dingen gaan proberen zodat ik niet pas half of eind juli pas ga bevallen

17. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Hier is het de bedoeling dat kindje direct in eigen kamertje slaapt in ledikantje. Zelfde verdieping als ons met de deuren open dus ik sta er zo naast. mocht het echt niet goed voelen op het moment zelf moet mn man het ledikant even naar onze kamer trekken ;) Ik geef geen borstvoeding, dus we moeten wr roch uit om het flesje klaar te maken. En ik las dat met een cosleeper het hekje toch ook omhoog moet als je gaat slapen?

Scooter84 vindt dit leuk.
  18. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ja je hebt gelijk thnx. Dan ga ik het volgende week bij de controle gewoon bespreken. Inderdaad ik sta er hetzelfde als jij in: het liefst zo natuurlijk mogelijk, maar vanaf 40+6w alvast een beetje hulp (heb dan controle) en bij 41+3 a 4 inleiding ofzo.... dat voelt goed voor mij

Luipaard88 vindt dit leuk.
  19. Scooter84

Ja zoiets heb ik ook...morgen controle en ga het dan al wel een beetje op het woord gooien denk ik. Denk niet dat ze zullen kijken met een echo hoe groot ze de kleine nu schatten. Ze hadden ook gezegd dat dat wat lastiger wordt wanneer de kleine helemaal is ingedaald. Dan kunnen ze het hoofd niet goed meer meten. Dus we gaan er maar even vanuit dat het netjes in de gemiddelde curve is blijven zitten en rond de 7 pond gaat uitkomen, ondanks de angst ;)

20. Nijntje2015

13 jan 2015
    99
    52
    18
    NULL
    NULL
    Hier niet bang voor een reusje Mn dochter was 3630 gram bij 41+2 dus dat lijkt me een prima gewicht.

Wel grappig dat er nog zoveel dames niet bevallen zijn, ik had verwacht dat het veel sneller zou gaan.

Deel Deze Pagina