1 t/m 15 juli 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 1548, 28 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eerstekindje12

eerstekindje12 Actief lid

2 dec 2014
    415
    32
    28
    @Nijntje2015 wat goed dat er toch een datum is gevonden. Je kan al beginnen aftellen.
    @Proetsel goed dat ze naar je luisteren en je datum nog wat verzet hebben

Hier goede punten van de vroedvrouw! Nu komt ze pas 30 juli terug omdat het zo goed gaat..maar dat maakt me best onzeker... gelukkig is ze altijd bereikbaar

2. Nunas

Nunas Actief lid

31 aug 2016
    432
    52
    28
    NULL
    NULL
    Balen hè? Ook aan de monuril? Ik weet aanstaande maandag of de bacterie nu weg is uit men blaas...

3. Nunas

Nunas Actief lid

31 aug 2016
    432
    52
    28
    NULL
    NULL
    Nijntje zalig dat je nu een einddatum hebt! Je bent er nu ècht bijna!

Proetsel ik duim voor je mee dat de baby toch nog sneller komt!!

4. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    #4104 ButterflyPassion, 14 jul 2017
    Laatst bewerkt: 14 jul 2017
    @Nijntje2015 wat fijn dat je een datum hebt en dat de keizersnede toch nog gepland kon worden! Maar hopelijk dient de kleine zich toch nog eerder aan.

@Proetsel fijn dat de inleiding verzet kon worden naar donderdag. Toch nog net even wat meer tijd he. Maar hopelijk, ook voor jou, dient die kleine zich gewoon eerder zelf aan!

@Lieflieff volgens mij is een mindere dag in je kraamweken helemaal niet zo gek hoor meid. Wel vervelend natuurlijk, en dan nog een blaasontsteking ook. Niet echt fijn zo vlak na de bevalling. Hopelijk knap je snel op!

@Nunas hopen dat de bacterie weg is maandag! Heeft de canasten al iets verlichting gegeven of nog niet?

@eerstekindje12 kijk helemaal fijn, goede punten van de voedvrouw. Dat ze pas 30 juli weer komt maakt je misschien een beetje onzeker maar het komt vast allemaal goed meid! En anders gewoon eventjes bellen :) hopelijk is maandag alles goed bij de hoortest!

@kokjes wauw alweer 4 weken en zoveel gegroeid!! Wat gaat de tijd toch snel. En gek eigenlijk dat wij nog steeds zitten te wachten hihi.

Hier vandaag op controle geweest. De arts waarmee ik een afspraak had had een spoedgeval, dus ik werd gecontroleerd op de verloskamer. Ik heb al aangegeven dat ik geen co - assistenten bij mijn bevalling wil, en vandaag werd nog al bevestigd dat dat de goede keuze is geweest!! Nou hier het verhaal..

Er komen 2 co asstistenten binnen, nou wat algemene vragen gesteld, nog even over mn darmen gehad, prima. Hebben ze een mobiel apparaat bij zich om het hartje te luisteren, wisten ze toch niet hoe dat ding aan moest:confused: oké... dat kan.

Toen gingen ze dus eerst mn buik voelen, zegt die ene co assistent. Zo je hebt wel weinig vruchtwater, ik heb echt puur de baby in mn handen. Zijn je vliezen niet gebroken? Weet je het zeker van niet?? Nee meneer ik weet het zeker, ik verlies maar weinig afscheiding en al helemaal geen vocht. Nou hij had dus precies gevoeld hoe de baby lag, en ik ben dan wel gewend dat als ze de dopler op mn buik zetten ik gelijk het hartje van de baby hoor. Nou nu dus niet, schrok me dood. Maar gelukkig zat hij gewoon te hoog dus toen ik het hartje hoorde was ik weer opgelucht.

Goed, toen moest er getoucheerd en gestript worden. De arts zou dit komen doen, en de Co assistenten vroegen netjes of ze er bij mochten zijn. Ik zei dat dit nu wel mocht, maar tijdens mijn bevalling niet. Goed, vroeg hij dat als de arts klaar was, of hij dan ook nog even mocht toucheren. Uhm nee, dat wil ik niet... Nou was prima.
    is de arts dus bezig met toucheren en strippen, vraagt die co-assistent aan de arts: dat wat je nu doet met je rechterhand, wil je dat zo ook even met je linkerhand doen??!
    Uuhm pardon???!! Hallo alsof ik die vingers voor de lol in mn poes heb, dat gaan we dus écht niet doen!! Die arts keek hem ook heel boos aan dus toen hield hij zn mond maar haha. Tjonge he, je zal er zo eentje bij hebben staan bij je bevalling:confused:

Nou goed, ik ben dus getoucheerd en gestript. :D:thumup: baarmoeder was al mooi verstreken, en ik heb 2cm ontsluiting. Ze kon goed met dr vingers om het hoofdje draaien zei ze. Er staat een inleiding gepland voor volgende week zaterdag, ik ben dan 41+4. Ik vind dat nou écht de perfecte maximale termijn. Maar ik hoop natuurlijk dat ze gewoon veel eerder komt:)

verder ook nog een echo gehad omdat ik toch bij de arts aankaartte: hij zei net dat ik weinig vruchtwater had, gaat dat dan wel goed?? Nou dus ze hebben gekeken, maar nog meer dan genoeg vruchtwater hoor. Ze zei ook: je hebt gewoon een kleine buik en daarom voel je de baby zo duidelijk zitten. Maar een extra echo is nooit vervelend natuurlijk :).

Mijn moeder was mee vandaag en had 2 opmerkingen dat ik dacht: grrr houd je mond!!:mad: doe toch niet zo stom! Haar man is volgende week zondag jarig, zegt ze: ik hoop niet dat de kleine dan volgende week zaterdag of zondag geboren wordt, want dat is niet zo leuk voor mn man:confused: ik zeg ja mam, ik kan het nogal ff plannen, als ze aan mij ligt komt ze ook vanavond. Zegt ze: ja ik hoop dat ze maximaal aanstaande zondag geboren wordt, want dan kan ik woensdag tm vrijdag jou helpen, anders ben ik wel teleurgesteld. Mijn man moet volgende week namelijk gewoon werken, behalve de 2 dagen na de bevalling natuurlijk. Maar de week daarna is hij vrij. Ze is dus bang dat als de baby later in de week komt, dan kan ze de hele week niet komen helpen. Uuhm nee, maar de week daarná is mn man weer gewoon aan het werk dus dan kom je dan toch lekker vaak langs en helpen? Echt hoor... oma slaat ff door :confused:o_O.

Maar voor de rest is het een lief mens hoor :o::p

Man wat is het een mega verhaal geworden hahaha. Hebben jullie wat te lezen dames! !

eerstekindje12 vindt dit leuk.
  5. Nunas

Nunas Actief lid

31 aug 2016
    432
    52
    28
    NULL
    NULL
    Haha butterflypassion wat een verhaal! Das er eentje om je nu dood aan te ergeren maar later denk je er met een lach aan terug. ;)
    Hopelijk slaat het strippen aan! Hier 2x bevallen dag na strippen dus ik duim voor je!!

Gisterenavond tablet canestene opgestoken. Voorlopig nog geen verbetering maar hopelijk komt dat snel!

ButterflyPassion vindt dit leuk.
  6. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Oohw ik hoop het ook voor je Nunas! Ik weet hoe vervelend een schimmel kan zijn. En dan vooral nu met je gehavende onderkantje... ik leef met je mee!:(

7. Proetsel

Proetsel Actief lid

5 jul 2017
    167
    112
    43
    Vrouw
    Haha @ButterflyPassion , je moet er toch niet aan denken dat die Buurman & Buurman je bevalling zouden begeleiden... Ik vind het ook prima als co-assistenten meekijken, maar als er echt iets moet gebeuren is het toch wel fijn om een gediplomeerde professional aan het werk te hebben :)

8. eerstekindje12

eerstekindje12 Actief lid

2 dec 2014
    415
    32
    28
    @ButterflyPassion ik had hetzelfde als jouw, alleen zorgde dat bij mij niet voor een start van een bevalling. Zelfs bij inleiden hebben ze de baby nog moeten duwen in het bekken... ze zat nog niet vast of zo. Ik duim echter voor jouw dat het wel effect heeft. Je bent tenslotte al verder dan ik toen ze stripten. Ooh spannend zeg!! Alvast heel veel succes!

9. Proetsel

Proetsel Actief lid

5 jul 2017
    167
    112
    43
    Vrouw
    Zo he, vanochtend werd ik op het toilet getrakteerd op een enorme lading dik slijm met oud bloed... Zou het dan toch dit weekend worden? #optimistisch :o:

Nunas vindt dit leuk.
  10. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Aah ik hoop het zo voor je @Proetsel!!

Hier baal ik een beetje. Niks gebeurd vanacht en voel ook niks geks of anders. Alleen veel harde buiken, maarja dat heb ik al 3 weken... Wha ff lastig om optimistisch te blijven hoor! Maar goed, alles kan..

11. Nijntje2015

13 jan 2015
    99
    52
    18
    NULL
    NULL
    Ohh spannend! Zou zo leuk zijn als dit weekend een van jullie bevalt! En ik ben benieuwd of iemand de mooie datum van 17-7-17 gaat pakken.

Ik kan me goed voorstellen dat het zwaar is @ButterflyPassion. Ik heb me inmiddels helemaal neergelegd bij dinsdag en dat geeft zoveel rust.

Vandaag op mn gemak alle koffers inpakken en nog even op het terras zitten. Morgen gezellig met mn zusje koffie drinken want die gaat net maandagavond 3 weken lang op reis, zo jammer :( Kan ze haar neefje pas zien na 3 weken.

@Johanna18 en @WishfulDreaming hebben jullie nog tips om mee te nemen naar het ziekenhuis of voor daarna?

12. Lieflieff

Lieflieff Actief lid

2 nov 2016
    276
    66
    28
    NULL
    NULL
    Proetsel, dat was bij mij wel het begin signaal :) meteen daarna of tegelijk had ik weeën!

13. Proetsel

Proetsel Actief lid

5 jul 2017
    167
    112
    43
    Vrouw
    Net voor de tweede keer laten strippen, zag er goed uit! Mijn baarmoedermond was al flink ingekort, en al ruim 2 cm ontsluiting. Nu lekker buikkramp, ben benieuwd!

ButterflyPassion vindt dit leuk.
  14. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Nou @Proetsel hopenlijk zet het door! Hier in het zh willen ze niet voor een tweede keer strippen:confused:. Ze vinden het onzin me alleen daarvoor terug te laten komen. Als ik van het weekend niet beval zit ik er aan te denken mn VK te bellen die na de bevalling de controles doet, vragen of zij het even wilt doen.... zal het? :rolleyes:

15. Proetsel

Proetsel Actief lid

5 jul 2017
    167
    112
    43
    Vrouw
    Je kan het allicht vragen, bij mij was er wel veel meer ruimte dit keer!

16. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Dat is super fijn! Dan heeft die eerste keer misschien toch wat gedaan. :):thumup:

17. Nijntje2015

13 jan 2015
    99
    52
    18
    NULL
    NULL
    En en en @Proetsel?

Hier nog steeds erg rustig. Zo sneu onze dochter heeft echt door dat er van alles gaat veranderen en heeft heel veel moeite in slaap te komen. Gelukkig is papa zo lief om naast haar te gaan liggen totdat ze slaapt.

18. Proetsel

Proetsel Actief lid

5 jul 2017
    167
    112
    43
    Vrouw
    De hele middag en avond al zeurende buikpijn, maar ik kan er niet echt regelmaat in ontdekken, dus we kijken het nog ff aan. Gelukkig is baby'tje er ook nog lekker wakker bij. Ik ga zo douchen en dan kijken of ik wat kan slapen...

19. Proetsel

Proetsel Actief lid

5 jul 2017
    167
    112
    43
    Vrouw
    Beetje een baaldag hier: ik dacht gisteren echt dat het ging beginnen, maar werd vanochtend na een lange, rustige nacht weer zonder krampen wakker. Ik vind het best lastig om het los te laten en ontspannen te blijven zo.

20. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    @Proetsel he wat balen dat het niet door is gezet. Maar wat niet is kan nog komen he?!

Hier een beetje hetzelfde. Gisteravond écht continue harde buiken maar geen pijn. Wel vermoeiend. Ook ineens taai slijm. Vanacht heel veel naar het toilet, harde buiken enz. Beetje krampig maar zeker geen regelmaat. En héél veel slijm. Lijkt wel gewoon vruchtbaar slijm van rond je eisprong. Dat ik van het toilet af kwam, ging liggen en gelijk weer op kon staan omdat ik het er uit voelde komen zo veel zeg maar. Heb dat mn hele zwangerschap niet gehad. Dus ik had zoiets van nou... dat gaat denk wel door zetten vanacht of morgen ochtend. En nu: stilte :confused: beetje jammer.

Ga zo maar even wandelen met mn man, moeten toch iets he.. .;)

Deel Deze Pagina