Hier zijn er 3 mensen die het weten: - Eén hele goeie vriendin, die zelf 2 jaar bezig geweest is. Ze is bevallen op de dag dat ik positief testte. Ze werkt ook voor Kind&Gezin, en gaat bij mij de huisbezoeken komen doen, als alles goed blijft gaan. Hoera! - Twee hele goeie (mannelijke) vrienden van me, die wisten dat we graag een baby wilden. Mannen zijn sowieso geen roddelaars, dus dat zit voorlopig ook wel goed denk ik Sinds gisteren zitten we wel met een 'klein probleempje' We zijn afgelopen zomer naar een vakantiepark in Spanje geweest, waar vriendlief met zijn familie naartoe ging als hij klein was. Zijn moeder, zus en broer wilden deze zomer met z'n allen nog eens terug gaan. Gisteren stuurden ze via FB-groepchat een berichtje om te vragen of we de tweede week van juli willen vrijhouden. M'n vriend is hoofdredacteur en heeft echter (GELUKKIG!!) een strikte deadline, waardoor we zogezegd 'niet kunnen'. De waarheid is dat ik half juni beval met een keizersnede, en ik het écht niet zie zitten om 3-4 weken later al UUUREN in een auto te zitten met een pasgeboren baby Hopelijk willen ze de vakantie niet verplaatsen naar augustus, want daar hebben we geen excuses voor
Ik heb een suuuuper leuk ideetje gevonden, om het te vertellen op mijn werk. Ze hebben van mij nog een verjaardagstraktatie te goed, maar omwille van de drukke periode, was het mij nog niet toegekomen om iets te maken (ik maak elk jaar zelf iets...) Wat denken jullie van dit: http://2.bp.blogspot.com/-nRfBpdSM3mc/VRriaTzI5hI/AAAAAAAAKt8/42yfLOaay7M/s1600/work%2Bannouncement%2B3.jpg Wel pas in januari, én als het hartje morgen klopt *bibber* *beef*
De verloskundige heeft mij vanmorgen gebeld nadat ik me had aangemeld op hun site. Ik mag de 23e komen voor een echo om te kijken of alles goed zit. Daarna op 16dec intake en termijnecho! Wat ik heel jammer vind is dat ze maar 1x per 2 weken savonds werken. Mijn vriend kan toch niet de hele tijd vrij nemen?! Hoe gaat dit bij jullie? Over het weten; mijn moeder, vriendin en de buurvrouw van Mn moeder weten het. Ik wil het deze week aan mijn zus vertellen en schoonouders zullen ook niet lang meer hoeven te wachten. Ik deel graag (te) veel... voor de rest nog een vriendin en verder even wachten. Ik ben gastouder, ik denk dat ik het voor de kerstvakantie op mijn werk vertel!
Ik duim voor je! En weet: bloed hoeft niet meteen het ergste te betekenen. Ik heb de laatste week ook héél veel zitten lezen en opzoeken uit onzekerheid, en overal las ik dat bloed niet het einde betekent. Trouwens, een miskraam waren bij mij 'zwaardere' krampen dan gewoon menstruatiekrampjes. Dat had ik wel direct in het snuitje. Ook meteen een zondvloed aan bloed. Volhouden! 't Komt goed! Knuffel
Gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt. Als jij graag vanaf het begin alles meedeelt, mag dat hoor. Ik ben stil uit zelfbescherming, maar ik weet ook uit ervaring dat het voor de buitenwereld ook erg lullig is als je plots afkomt met "ik lig in het ziekenhuis met een miskraam" en "ik lig in het ziekenhuis met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en ik ga over 30min onder het mes!" Mensen hebben dan ook moeite om dingen te plaatsen, denk ik. De laatste twee keren moest ik in allerijl mijn moeder opbellen om op de kleine te letten, omdat ik naar het ziekenhuis moest. Elke keer was het voor haar een dubbele schok: "hoe? zwanger?" gevolgd door "oei?" en bezorgdheid. Gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt, da's tenslotte al wat telt
En nog even op Lieflieff: Hier is het ook de bedoeling om de afspraken 's avonds te zetten, of tenminste op woensdag/vrijdag, want dan ben ik thuis. Mijn vriend werkt op 10min wandelen van de praktijk van de gyn. Op zich is het voor hem niet zo'n ramp om een half uurtje recup te nemen, of 's avonds wat langer door te werken. M'n voorkeur gaat echter wel uit naar avondafspraken.
♡ZWANGER♡ 1 juli Babyluvv - 25 jaar - 1e kindje ♡♡ Nunas - 33 jaar - 2e kindje ♡♡ WishGirl - 31 jaar - 2e kindje ♡♡ LoveFennie - 25 jaar - 2e kindje ♡♡ 2 juli Eerstekindje12 - 30 jaar - 3e kindje ♡♡ Johanna18 - 29 jaar - 3e kindje ♡♡ 3 juli WishfulDreaming - 31 jaar - 2e kindje ♡♡ Romantic - 28 jaar - 2e kindje ♡♡ Smitje - 35 jaar - 2e kindje ♡♡ 4 juli IlonavanH90 - 26 jaar - 2e kindje ♡♡ Crossedfingers - 37 jaar - 1e kindje ♡♡ 5 juli 6 juli 7 juli Mysa - 33 jaar - 2e kindje ♡♡ Kecil - 25 jaar - 2e kindje ♡♡ Risu - 29 jaar - 5e kindje ♡ 8 juli Toutepetite - 34 jaar - 1e kindje ♡♡ Liss90 - 26 jaar - 2e kindje ♡♡ 9 juli JSLN - 26 jaar - 1e kindje ♡♡ 10 juli Skyangel - ?? jaar - 2e kindje ♡♡ 11 juli Bubbels84 - 32 jaar - 3e kindje ♡♡ Leii - 26 jaar - 1e kindje ♡♡ 12 juli Weetutniet - 36jaar - 3e kindje ♡ 13 juli LiefLieff - 27 jaar - 1e kindje ♡♡ Elisabeth83 - 33 jaar - 2e kindje ♡♡ Humava - 31 jaar - 3e kindje ♡♡ ButterflyPassion - 27 jaar - 1e kindje ♡♡ 14 juli Meijtje - 32 jaar - 3e kindje ♡♡ Mixed - 30 jaar - 2e kindje ♡♡ 15 juli Totaal: 20 ♡ .. jongens | ♡ .. meisjes | ♡ 2 verrassingen ⭐Sterretjes ⭐️ 1548, Meijtje ♡ Afspraken ♡ November 08 november - Wishfuldreaming - 2e echo 08 november - Nunas - gyn/ 2e echo 08 november - IlonavanH90 - MvM 10 november - Weetutniet - vroege 1e echo 11 november - Weetutniet - MvM 14 november - Johanna18 - 1e echo 16 november - Eerstekindje12 - 1e echo/bloedtest 17 november - Risu - 2e echo 18 november - Babyluvv - 1e echo 18 november - IlonavanH90- intake vk/ 1e echo 19 november - LoveFennie - 1e echo 21 november - WishGirl - intake vk 22 november - Mixed - intake/ 1e echo 23 november - LoveFennie - intake vk 23 november - Lieflieff - 1e echo 24 november - Romantic - intake vk/ 1e echo 24 november - Smitje - intake vk 28 november - Skyangel - intake vk 28 november - ButterflyPassion - intake vk 29 november - Liss90 - intake/ 1e echo 29 november - JSLN - intake/ 1e echo 29 november - Weetutniet - echo/ intake December 01 december - Bubbels84 - intake 01 december - Elisabeth83 - eerste echo 12 december - Bubbels84 - echo 13 december - Elisabeth83 - termijnecho 16 december - Elisabeth83 - intake 16 december - Lieflieff - intake en termijnecho
♡ZWANGER♡ 1 juli Babyluvv - 25 jaar - 1e kindje ♡♡ Nunas - 33 jaar - 2e kindje ♡♡ WishGirl - 31 jaar - 2e kindje ♡♡ LoveFennie - 25 jaar - 2e kindje ♡♡ 2 juli Eerstekindje12 - 30 jaar - 3e kindje ♡♡ Johanna18 - 29 jaar - 3e kindje ♡♡ 3 juli WishfulDreaming - 31 jaar - 2e kindje ♡♡ Romantic - 28 jaar - 2e kindje ♡♡ Smitje - 35 jaar - 2e kindje ♡♡ 4 juli IlonavanH90 - 26 jaar - 2e kindje ♡♡ Crossedfingers - 37 jaar - 1e kindje ♡♡ 5 juli 6 juli 7 juli Mysa - 33 jaar - 2e kindje ♡♡ Kecil - 25 jaar - 2e kindje ♡♡ Risu - 29 jaar - 5e kindje ♡ 8 juli Toutepetite - 34 jaar - 1e kindje ♡♡ Liss90 - 26 jaar - 2e kindje ♡♡ 9 juli JSLN - 26 jaar - 1e kindje ♡♡ 10 juli Skyangel - ?? jaar - 2e kindje ♡♡ 11 juli Bubbels84 - 32 jaar - 3e kindje ♡♡ Leii - 26 jaar - 1e kindje ♡♡ 12 juli Weetutniet - 36jaar - 3e kindje ♡ 13 juli LiefLieff - 27 jaar - 1e kindje ♡♡ Elisabeth83 - 33 jaar - 2e kindje ♡♡ Humava - 31 jaar - 3e kindje ♡♡ ButterflyPassion - 27 jaar - 1e kindje ♡♡ 14 juli Meijtje - 32 jaar - 3e kindje ♡♡ Mixed - 30 jaar - 2e kindje ♡♡ 15 juli Totaal: 20 ♡ .. jongens | ♡ .. meisjes | ♡ 2 verrassingen ⭐Sterretjes ⭐️ 1548, Meijtje ♡ Afspraken ♡ November 07 november - Babyluvv - 1e echo (vroege met 6+4) 08 november - Wishfuldreaming - 2e echo 08 november - Nunas - gyn/ 2e echo 08 november - IlonavanH90 - MvM 10 november - Weetutniet - vroege 1e echo 11 november - Weetutniet - MvM 14 november - Johanna18 - 1e echo 16 november - Eerstekindje12 - 1e echo/bloedtest 17 november - Risu - 2e echo 18 november - Babyluvv - 2e echo 18 november - IlonavanH90- intake vk/ 1e echo 19 november - LoveFennie - 1e echo 21 november - WishGirl - intake vk 22 november - Mixed - intake/ 1e echo 23 november - LoveFennie - intake vk 23 november - Lieflieff - 1e echo 24 november - Romantic - intake vk/ 1e echo 24 november - Smitje - intake vk 28 november - Skyangel - intake vk 28 november - ButterflyPassion - intake vk 29 november - Liss90 - intake/ 1e echo 29 november - JSLN - intake/ 1e echo 29 november - Weetutniet - echo/ intake December 01 december - Bubbels84 - intake 01 december - Elisabeth83 - eerste echo 12 december - Bubbels84 - echo 13 december - Elisabeth83 - termijnecho 16 december - Elisabeth83 - intake 16 december - Lieflieff - intake en termijnecho[/QUOTE]
Mijn man hoeft echt niet alle controles mee, dat zijn gewoon standaard dingetjes. Termijn echo en intake wel maar gewone normale controle niet
Aangezien wij heel kort opgevolgd worden, en regelmatig een echo krijgen, denk ik wel dat hij er wel elke keer bij wil zijn. Volgens mij is hij even nerveus voor morgen, als ik
WishfulDreaming, hahah een heel leuk idee om je collega's het nieuws te vertellen! Mijn man gaat denk ik alleen mee naar de afspraken waar een echo gemaakt gaat worden. Ik hoef hem ook niet vaker mee te hebben. maar het ligt er aan wat hij zelf fijn vind. Hier helemaal geen kwaaltjes. Af en toe bedenk ik me dat ik zwanger ben en dan schiet ik direct in de stress; zou het wel gaan? Is het gezond? Moet ik weer even naar de wc om te checken of het nog steeds bloedloos is... pff zenuwslopend af en toe. Vandaag wel voor de laatste keer nog getest en wat een dikke knaller! Toch wel fijn
Babyluvv succes! Duim voor een mooie echo voor je! nunas hoop dat je een mooi kloppend hartje op je echo ziet morgen! WishfulDreaming gelukkig kon je man zich eruit redden! Lijkt mij ook niks om als je pas bevallen bent gelijk op vakantie te gaan. Ik heb het m'n beste vriendin verteld en mijn moeder. Mijn collega's nog niet. Ik twijfel of ik het al ga doen. Het is wel beter aangezien ik in een winkel werk en ik vaak zwaar moet tillen. Dat is natuurlijk niet echt goed als je zwanger bent. Vanmorgen heb ik de vk gebeld. Ik wilde graag weer bij de praktijk waar ik ook zat met m'n vorige zwangerschappen. Alleen we zijn in de tussentijd verhuis en nu wonen we 8km verder. Ze gaan overleggen of ik evengoed bij hun praktijk mag lopen. En bellen me over een paar dagen terug. Duurt lang.....Ik wil het weten en een afspraak maken voor een echo!!! Oh mijn vriend gaat ook niet mee naar elke afspraak van de vk. Alleen als het zo uit komt en alle echo's natuurlijk
Hooi, Ik ben gezellig met jullie aan het meelezen... vind het allemaal nog wat Spannend. Mijn beste vriendin is al 2 jaar bezig om zwanger te worden en wij zijn ondertussen al voor de tweede keer in verwachting. Wanneer zou ik het haar het beste kunnen vertellen.... we delen eigenlijk echt alles. Owja hoe werkt het om ook in het mooie overzicht te komen??
Wat leuk! Ik ben ook uitgerekend op 3 juli en 24 november mijn eerste echo! Ik zou het haar wat eerder vertellen dan de rest zodat ze het een beetje kunnen 'verwerken' zeg maar..
Ik ben zojuist terug van de echo.. Er was inderdaad een vruchtzakje, dooier en vruchtje te zien. Nog geen hartactiviteit.. Het vruchtje zag er nu uit als 5 weken en niet 6 weken, zoals gedacht. Dat is prettig, aangezien er geen hartactiviteit was. Dit betekend het vruchtje is een week jonger dan gedacht, of gestopt met 5wkn met groeien. Even in mijn cyclus agenda terug gekeken. Waar ik alles bij hield. Hierop zag ik dat ik op 7 okt intiem ben geweest met mijn vriend. En ik dacht dat 8 okt mijn ei was. Maar als het een week jonger is (waar we op hopen) zou ook heel goed kunnen aangezien 14 okt ik ook intiem ben geweest met mijn vriend. Het zit in ieder geval wel in de baarmoeder en niet bbz. De eistokken en dergelijk zagen er ook goed uit. Wel was er een verdikking in de baarmoederwand (zat geen bloed in), dit kan wijzen op een onschuldig vleesboompje. En zou ik volgende week vrijdag meer van horen. Voor de rest was er geen bloed te zien (waar ik eigenlijk voor kwam) of roze verlies
18nov had ik een echo staan, (dat zou eigenlijk de eerste echo zijn) maar dan komen we terug voor de 2e echo.. Om te kijken of het gegroeid (en niet op zelfde grootte als nu staat) is en er een hartje is.