1 t/m 15 juli 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 1548, 28 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smitje

    Smitje Bekend lid

    30 okt 2012
    512
    41
    28
    Vrouw
    Over de maxicosi; hier is het wisselend. Soms slaapt ze meteen en de andere keer blijft ze huilen. Mijn zoontje vond het ook niks, pas toe hij wat ouder was (4 maanden ofzo) vond hij het fijn. Oftewel; lang niet alle kindjes slapen er goed in. Ze liggen er ook nog zo krom in, vind ik.

    Helaas dus geen tip...
     
  2. Luipaard88

    Luipaard88 Bekend lid

    3 nov 2016
    664
    467
    63
    Vrouw
    werkloos
    Den Haag
    Onze zoon is morgen alweer 5 weken en ik begin nu een beetje te wennen aan oze nieuwe sitiatie het leven van een moeder.
    De eerste weken sliep ik erg weinig en nu kom ik daar steeds meer an toe.
    Hij heeft nu al 2 nachten 5.5 uur achter elkaar geslapen
    Hij is nu 53cm en weegt 4630 consulatiebureau was erg tevreden.
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  3. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Eerste kindje wat verschrikkelijk. Wat een contrast dan he. Jullie net helemaal gelukkig met de New born en op reis en aan de andere kant zitten ze goed in de problemen. Maar wat goed dat jullie zoveel mogelijk bijspringen.

    Hier net voor de geboorte te horen gekregen dat mn schoonzus uitgezaaide borstkanker heeft, ook al zo een contrast.

    Hier gaat alles goed met de kleine meid. Kleine meid is nu 2,5 week. De laatste voeding krijgt ze in 24.00 uur , en rond 05:30 komt ze voor de volgende voeding. Dus we mogen hier absoluut niet klagen. Alleen van de week besloot ze een nacht maar 2 uur slaap nodig te hebben, zo zwaar! Verder spuugt ze regelmatig dus even goed in de gaten houden, maar het is nu zeker nog niet zorgwekkend.

    Mama vind deze eerste weken echter met perioden héél zwaar. Ik beleef het toch een beetje grijs, met af en toe een roze randje. Daarom schrijf ik hier ook niet zoveel. Ik voel me met vlagen heel onzeker. Huil veel. Kan echt mn ritme niet vinden. Vraag me bij álles af of het wel goed is en gaat. Heb het gevoel nergens aan toe te komen en de hele dag achter de feiten aan te lopen. Daarnaast voel ik me zo schuldig om dit gevoel. Ik bedoel, ik wilde zo graag een baby (nog steeds hoor) , die mmm gehad enz. En nu is ze er en voel ik me niet blij, zo stom! Mn stiefdochter is hier ook ivm vakantie, terwijl mijn man aan het werk is. Ik voel me een hele slechte stiefmoeder omdat ik het gewoon niét op kan brengen haar ook nog aandacht te geven. Heb het hier vandaag met haar over gehad (ze is 11), dat ik me dit besef en hoe het komt. Dat het écht niet is omdat ik de kleine meid liever vind ofzo en dat ze nét zo belangrijk is, alleen dat ik het een beetje moeilijk vind met de situatie om te gaan en dat ik er daarom niet aan toe kom om leuke dingen met haar té doen, een spelletje ofzo. Maar dat ik zeker weet dat dit snel weer komt als ik weer een beetje beter in mn vel zit. Stiefdochter vond het fijn om er even over te praten en zei tegen me dat ze me nog steeds wel heel lief vind. Wat een schatje he :)

    Vandaag gelukkig een hele goede en roze dag gehad. Ik heb me zowaar niet onzeker gevoeld, en de dag liep best lekker. Had het idee weer een klein beetje controle te hebben, heerlijk. Vanmiddag nog lekker gedanst op youtube liedjes met stiefdochter en de baby, heerlijk. Hopelijk meer van deze dagen en dat ik de grijze dagen steeds meer achter me kan laten.
     
  4. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Mijn zoontje had ook een hekel aan de maxi cosi. Hij had reflux en de houding vond hij verschrikkelijk.

    Julia vindt de maxi cosi oké, op voorwaarde dat ze niet net gegeten heeft. Dan krijst ze en spuugt ze alles vol.

    Misschien heeft J ook wat last van z'n maagje?
     
  5. kokjes

    kokjes Bekend lid

    14 sep 2016
    593
    313
    63
    NULL
    NULL
    @Scooter84 fijn dat je het had nagevraagd van de nacht voeding. Had het wel gelezen maar nog niet gereageerd.

    Het lijkt dat ons meisje heeft gehoord dat ze mag doorslapen(klopt heel hard af op hout) ze krijgt nu op schema 5x bv per dag en ze doet geweldig. Krampjes zijn er nog wel maar worden langzaam aan ietsje minder. Schema is nu:
    06.00/06.30
    10.00
    14.00
    18.15
    22.30

    Hoop voor alle dames dat ondanks alle vervelende dingen om jullie heen, je toch een beetje kunt genieten van de mooie momenten. nu alle kindjes nog zo klein zijn.

    Voeden in het openbaar heb ik al wel een aantal x gedaan. Restaurant, terras, auto. Mijn ervaring is dat als je zelf rustig blijft dan zien veel minder mensen het. Mooie dunne doek erover. En als ze er iets af willen kijken dan mag dat van mijn buik

    Ondertussen rustig bezig met op mijn eten letten. Nu tot en met december ga ik op mijn eten letten en daarna stop ik met bv ( Als het tot zo lang goed mag gaan) en daarna zal ik moeten gaan dieeten..... er moet nu namelijk nog 20kg af voor dat we een 3x zwanger gaan proberen te worden

    En die 20kg is een advies van de gynaecoloog en nu hebben mijn man en ik afgesproken dat dat een eis is geworden voor ons. Het is voor mijn algehele gezondheid en om herhaling van mijn ernstige bekkeninstabiliteit te proberen te voorkomen. Hij zei letterlijk elke 10 kg boven de 100kg verdubbelt je kans op ernstige klachten.

    Afgelopen week 1.5 kg eraf!! Nog 20 te gaan
     
    Scooter84 vindt dit leuk.
  6. Johanna18

    Johanna18 Bekend lid

    2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Hier ook weer ff tijd om wat te typen.

    Wat heftig van die brand. Lijkt me vreselijk als je alles kwijt bent. Maar wat ontzettend fijn dat de foto's van hun overleden kindjr er zo nog wel zijn. Ik zou me geen raad weten als ik de foto's van mijn overleden zoontje kwijt zou zijn.

    Hier gaat alles op zich goed. Kleine meid spuugt alleen veel en lijkt last te hebben van de voeding. Morgen naar de kinderarts....

    Vorige week nacontrole gehad. Mocht ik willen dan zou ik evt nog n vierde keer een sectio mogen al worden de risico's dan wel groter. Ik ga er nog ns goed over nadenken. Het zou wel heel welkom zijn maar bij ons zijn er zoveel dingen die meespelen. En ik heb nu twee gezonde kinderen.... maar goed eerst maar eens goed ontzwangeren en wat kilo's kwijtraken want dat wil nog niet zo hard bij mij.
     
  7. Scooter84

    Scooter84 Niet meer actief

    Wat fijn @kokjes dat jullie meisje een mooi schema heeft. Is dat nog steeds zo? ;)
    Hier alles wel goed. De rust en regelmaat werkt hier ook heel goed. Lijkt net of I. juist erg onrustig is als ze niet mag slapen in haar eigen bed in de puckababy. Soms kan het natuurlijk niet anders dan bv in de kinderwagen. Maar als ze niet meer wil kan ik gaan lopen met haar, maar dan schreeuwt ze alles bij elkaar, ook midden op straat. Dat is al lastig want je wil je meisje natuurlijk tevreden houden, maar als er dan een compleet vreemde een grappig bedoelde opmerking maakt (niet knijpen hè) dan komt er bij mij toch echt het stoom uit mijn oren. Liefst wilde ik zeggen of ze zich met anderen kon gaan bemoeien maar ik vond ons meisje het belangrijkste en heb die vrouw verder genegeerd hoe super irritant ik haar ook vond.
    Donderdag voor de 2e keer naar de osteopaat. Ben benieuwd. Vorige week was het precies op etenstijd voor de kleine meid dus die was er op een gegeven moment echt klaar mee. Haha de osteopaat: normaal gesproken worden ze er goed rustig van...behalve die van ons natuurlijk weer. Voordat ze echter bedacht dat ze echt honger had, kreeg ik wel het idee dat ze rustiger werd door wat de osteopaat deed. Er zat wel spanning in haar nek en daar heeft ie eerst op gefocust. Hierdoor ook een kleine voorkeur voor kijken naar rechts en een kleine afplatting dus hopelijk kan hij dat ook oplossen. Ze is wel wat rustiger al maar zit ook in een sprongetje waarschijnlijk en ze is super verkouden dus onrustiger dan anders. Hopelijk is het maar een verkoudheidje en niks ernstiger dus dat houden we goed in de gaten.
    Hoe is het bij jullie met kraambezoek? Komen er nog mensen of zijn alle belangrijke mensen al geweest? Hier deze week nog bezoeken. Wel fijn dat het er nog maar een paar per week zijn eigenlijk en niet ongeveer elke dag. Morgenmiddag een collega van mij, donderdagavond collega's van mijn andere werk. Mijn vermeend beste vriendin heeft, toen I. een week of 3 oud was gevraagd of ze gezellig langs konden Komen maar de dagen dat we plek hadden konden ze niet. Sindsdien niks meer gehoord. Ook tijdens de zwangerschap heb ik haar maar 1x gezien (Rond de 20e week). Vind dat erg lastig allemaal. Toen zij zwanger was (van een tweeling) hebben we elkaar regelmatig gezien en toen haar kindjes geboren zijn, waren wij de 3e dag al op bezoek. Omdat ze mijn beste vriendin is ( of mssn toch was...). Natuurlijk is een tweeling druk en ze heeft het erg moeilijk gehad en mssn nog maar dat weet ik dus niet. Ipv te praten erover wil ze me er niet allemaal mee lastig vallen. Ook toen het bij ons moeizaam ging met zwanger blijven zeg maar had zij het er moeilijk mee. Ook nog toen ik zei dat het niet uit maakte. Toen ik zwanger was van I. wilde ik graag afspreken met haar om het face to face te vertellen maar dat lukte dus niet. Ook moest ik steeds beginnen met vragen om af te spreken. Uiteindelijk heb ik het haar maar via de app verteld. Was absoluut niet wat ik wilde maarja...nu dus maar 1 of 2 keer wat van haar gehoord. Heb het er best moeilijk mee maar heb ook besloten om geen actie meer te ondernemen. Als ze wil komen kijken, moet se zelf maar de moeite nemen. Ik ga dat niet meer doen. Ik hoop ergens wel dat ze nog de moeite wil nemen om langs te komen maar van de andere kant vrees ik ook dat dat dan heel ongemakkelijk gaat worden.

    O...en de kilo's gaan er hier ook niet meer vanaf. In tegendeel zelfs soms...pffffff heb nu ook even niet de puf en zin om er wat aan te doen. Voor mijn werk bij defensie moet dat eigenlijk wel echt maar dan duurt het maar een beetje langer.

    Oeps...een iets langer verhaal dan van tevoren bedacht ;)
    Maak er een mooie dag van weer dames samen met onze mooie kindjes :)
     
  8. Lieflieff

    Lieflieff Actief lid

    2 nov 2016
    276
    66
    28
    NULL
    NULL
    Hey scooter, herkenbaar als vreemden een opmerking maken. Het erge is dat ik het zelf ook deed voor de bevalling :oops: als een kleintje huilde toch even "Ahh" zeggen. Nooit meer dan dat hoor. Maar dat zal ik nu ook niet meer doen, jij als mama doet toch je best en vind het al vervelend genoeg als je baby huilt...
    Die beste vriendin klinkt niet echt als een beste vriendin. Lastig is dat hè? Misschien toch proberen aan te geven als het je echt niet aanstaat. Anderzijds heb je het waarschijnlijk zo al druk genoeg en genoeg aan je hoofd ;)
     
  9. kokjes

    kokjes Bekend lid

    14 sep 2016
    593
    313
    63
    NULL
    NULL
    Ja @Scooter84 het schema is nog steeds zo. En die regelmaat lijkt ze zelf ook erg fijn te vinden.

    Vandaag bij het consultatiebureau geweest. Eerste prikjes gehad. Ow wat is dat toch zielig!! Gelukkig met 2/3 minuten weer getroost. 5300gram en 56.5 cm. Mooi op de middellijn met haar lengte. gewicht is wel ver boven de middellijn. Niet erg vonden ze, dat kan met de borstvoeding.

    Hoe is het met de rest van de dames en baby's??
     
  10. Nunas

    Nunas Actief lid

    31 aug 2016
    432
    52
    28
    NULL
    NULL
    Hoi dames!
    Onze smurf is nu 1 maand en 4 dagen. Nu 58cm en 4.760kg. Dat is dus al 5cm en een dikke kilo meer dan bij geboorte. Hij doet het goed! Hij moet al wel de 3 maand kleertjes aan. Die andere zijn al te klein zo jammer! Vorige nacht ook de eerste keer doorgeslapen van 22.30 tot 7.30u. Ik wist niet wat er gebeurde want voordien waren de nachtblokken ongeveer 4.5u! Hij deed soms wel.een langere blok maar dan eerder in de avond, zo van 18.30u tot 23.30 ofzo. Hij deed zijn nachtjes s avonds! Dus vanmorgen schrok ik in eerste instantie dat ik niet wakker was geweest vannacht en ik dacht al dat men man misschien een flesje had gegeven. Maar nee nee!

    Wij zijn langzaamaan aan het overschakelen van borstvoeding naar flesvoeding. Geeft ons allen iets meer ademruimte. Allen relax!

    Ben zo blij dat hij het goed doet! Slapen en eten! Toch ben ik bekaf maar dat is eerder omdat men oudste zoontje veel aandacht opeist. Hij is we heel schattig met de baby. "Dat is MIJN broertje hè. Niet jouw broertje! Maar jij mag em wel vasthouden hè. Oh wat een zacht broertje met kleine vingertjes! "

    Oh jee wat erg van die woningbrand. En die verhalen met baby's die moeilijker slapen etc... Voel me al wat beschaamd om hier de good news show te komen brengen... hopelijk komt alles snel op zen pootjes terecht....
     
  11. Romantic

    Romantic Bekend lid

    29 nov 2015
    874
    91
    28
    Fijn om goede berichten te lezen juist!

    Hier wordt het 'lange blok' ook meestal in de avond geslapen. Dus gebroken nachten maar mijn man en ik hebben wel tijd voor elkaar in de avond met warme koffie hihi!

    Het spugen is hier minder maar nog wel aanwezig. Voorlopig blijft R. aan de maagzuurremmers. Qua voeding ga ik morgen overleggen met het CB. Na elke voeding is ze erg onrustig, ze heeft erg veel pukkeltjes in gezicht en hals. Krampjes zijn wel een heel stuk minder maar ze kan veeeeel windjes laten.

    Ikzelf had vroeger koemelkallergie. Mijn oudste niet, Maargoed dat zegt dus niks.. we wachten morgen af!

    Het inbakeren doen we hier nu met de pacco, wat na 4 dagen nu goed lijkt te gaan. Ze geeft zich sinds vandaag over aan de slaap ipv te vechten ertegen. Hopelijk rust ze dan meer uit want het slapen ging erg slecht, ze sliep heel licht en raakte steeds meer oververmoeid.

    Met mij gaat het wisselend. Als R. een slechte dag heeft vliegt het mij enorm aan met alle emoties van dien. Ik geef nog deels borstvoeding maar we gaan er helemaal mee stoppen. In combinatie met de gebroken nachten en energie-vretende momenten wordt ik er geen leukere moeder op. Gelukkig was mijn man zo eerlijk om vanmorgen te zeggen dat het beter is om helemaal te stoppen en ik echt heel erg mijn best heb gedaan.

    Voor nu, we krijgen eters, dus ik duik de keuken in! Fijne avond dames!
     
  12. Prj

    Prj Niet meer actief

    Ik leef ook nog.

    Dinsdag extra naar het bureau geweest. Hij was toen precies 7 weken en 5770gram en 59cm. Zijn navel was nog steeds niet droog dus die hebben ze aangestipt ivm wild vlees (gelukkig toch geen broekje) en nu is hij eindelijk droog.

    Hij heeft nog steeds veel krampjes maar door het inbakeren slaapt hij wel goed. Hij is gemiddeld een uur wakker en slaapt dan weer tot de volgende voeding. Hij heeft er per dag 1 onrustiger blok tussen.

    Hij krijgt nu 5x 150+5 op een dag. 4 overdag en dan 1 ergens in de nacht. De nachtvoedingen breken me wel wat op maar net als bij mijn andere kinderen werkt wakker maken voor een late fles niet voor zowel mijn kinderen als onszelf.

    Van de week trakteerde hij ons op zijn eerste lachje en die heb ik ook nog vast kunnen leggen. Hij heeft ook nof kuiltjes in zijn wangen. Helemaal verliefd.

    Maar wat gaat het toch ontzettend snel!
     
  13. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Vandaag exact 7 weken en op de weegschaal gegaan: 4,600 kg.
    Dat is 1,2kg boven haar geboortegewicht. Doet ze goed. Wij gaan richting maatje 56 :)
     
  14. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Hey dames, ik laat ook weer even wat horen!

    Na mn vorige bericht, is het hier eigenlijk alleen maar berg opwaarts gegaan :). Geen grijze dagen meer gehad. Ik kan de situatie wat beter handelen en we leren P . steeds beter kennen. Welk huiltje is waarvoor enz. We genieten enorm. Gister was ze 4 weken, wat gaat de tijd snel! Ze krijgt de laatste voeding om 23.00 uur en ze slaapt tot 06.00 uur . Echt, wat een luxe. We wandelen elke dag wel met haar, dit vind ze heerlijk, en wij ook:thumup:

    Vandaag moeten we naar het consultatiebureau bureau, ben benieuwd hoe zwaar ze nu is want volgens mij groeit ze lekker! Ze geeft wel echt de hele dag door mondjes terug, maar goed, het zijn geen golven en volgens mij ervaart ze er geen hinder van. Behalve dan dat ze zichzelf regelmatig wakker spuugt. Maar gelukkig zeker niet elk slaapje.
     
    Nunas, Scooter84 en WishfulDreaming vinden dit leuk.
  15. Lieflieff

    Lieflieff Actief lid

    2 nov 2016
    276
    66
    28
    NULL
    NULL
    Fijn zeg butterfly!
    Ik was vandaag ook even bij het inloop spreekuur geweest om te meten en wegen. J is al 59cm en 5460 gram! Dat is al bijna 2 kilo boven geboorte en hij is 5,5 week :oops: we zitten met shirtjes al in maat 62! In de bijlage zal ik een foto doen van vandaag, hij lacht al gericht en vandaag had ik ook het idee dat hij al begint te grijpen naar speelgoed :eek: hij is al zo'n flinke snelle jongen!!
     
    Skyangel, Nunas, Romantic en 5 anderen vinden dit leuk.
  16. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    @Lieflieff wauw wat groeit jullie mannetje hard! Wat een mooi toetje zeg op de foto. En wat een leuke ontwikkelingen het lachen en het grijpen, prachtig hoe snel dat gaat!

    Hier is P. 4020 gram. Helemaal prima :thumup: de jeugdarts vond haar lekker alert. Vandaag twijfelde ik ook of ik nou 2x een gericht lachje kreeg, zo schattig! Net In de wipper leek ze voor het eerst heel erg geïnteresseerd naar de speeltjes die er aan hangen, en toen ik weer even kwam spieken keek ze weer heel gericht naar mij, zo mooi om te zien:) even een foto tje er bij van gister buiten toen het lekker warm was ( zp plaatst de foto op zn kop, zo raar haha ) Bekijk bijlage 540548
     
    Nunas, Romantic, Scooter84 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Lieflieff

    Lieflieff Actief lid

    2 nov 2016
    276
    66
    28
    NULL
    NULL
    Dankjewel!
    Jullie meisje ziet er ook wijs uit hoor :) en als je denkt dat het gericht is zal ze misschien van de week meer en meer gericht gaan lachen als je tegen haar praat! Zo begon dat hier vorige week ook.
     
    Scooter84 vindt dit leuk.
  18. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Zo leuk (en sommige berichten natuurlijk minder) om alles bij te lezen.
    Hier is het erg druk geweest. Sebas huilt veel en het is best zwaar. Morgen naar de KNO-arts om zijn tongriempje te laten knippen. We hopen dat hij dan meer kan drinken en beter in zijn velletje zal gaan zitten...
     

    Bijgevoegde bestanden:

  19. kokjes

    kokjes Bekend lid

    14 sep 2016
    593
    313
    63
    NULL
    NULL
    Wat komen er enorm leuke foto's voorbij.

    Ik ga donderdag even naar het cb om extra te wegen. Ze lijkt stil te staan met haar gewicht, en is enorm verkouden. Zo zielig... ben zelf ook verkouden dus ze zal het van mij hebben gekregen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  20. Lieflieff

    Lieflieff Actief lid

    2 nov 2016
    276
    66
    28
    NULL
    NULL
    Hoop ik ook lalalaura!
    Kokjes, hopelijk is ze toch wat bijgekomen :) met zon verkoudheid is het ook lastig drinken...
     

Deel Deze Pagina