1 t/m 15 juli 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 1548, 28 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luipaard88

    Luipaard88 Bekend lid

    3 nov 2016
    664
    467
    63
    Vrouw
    werkloos
    Den Haag
    En hier ook even een snel berichtje.
    Ik hoop morgen even naar het cb te kunnen gaan om te wegen en meten want het gaat zo enorm snel.
    Jay is alweer 6.5 week dat betekend dat ik al over de helft ben en dus alweer bijna moet werken :( dubbele gevoelens bij dat idee
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Lieflieff, Nunas, Romantic en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Ooh, wat een prachtige foto's komen er weer voorbij. Wat zijn die babies weer veranderd zeg :D

    Zondag hadden wij babyborrel. In België doen ze hun kraamfeestjes/babyshowers pas na de geboorte. Tijdens het feestje was ze erg flink. Ze heeft de hele tijd geslapen, flink gegeten, nooit gehuild. Maar de dag nadien, man, wat was dat :eek:

    Ze was echt helemaal overprikkeld en van streek. Huilen, hangerig zijn, niks was goed. Er waren 110 gasten en 25 kinderen aanwezig, maar het zaaltje dat we gehuurd hadden, had een afgesloten tuin met speeltuin. Qua drukte was het best doenbaar en aangenaam.

    Gisteren was het gelukkig over, en was ze terug haar kalme zelve.

    Hier ook nog een foto van onze kleine meid.
    Sinds ze gerichter begint te lachen, ben ik nóg verliefder op haar :p:roflmao:
     
    Lieflieff, Nunas, Romantic en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Scooter84

    Scooter84 Niet meer actief

    Wauw! Wat een mooie kindjes komen hier weer voorbij! Ze groeien allemaal echt superhard. Fijn te horen dat iedereen zijn draai gevonden heeft.
    @Luipaard88 dat van dat verlof besefte ik me van de week ook...moet nu echt nog niet denken aan werken. Maar toch komen de muren af en toe wel op me af dus als ik soms even een uurtje weg kan is dat toch ook wel even fijn. Maar hele dagen weg zijn moet ik echt nog niet aan denken.
    @WishfulDreaming Dat overprikkeld zijn is zo herkenbaar. Gisteren kwam mijn zwager even eten en daarna hadden we nog kraambezoek. En wij maar denken dat de kleine dame wel wilde slapen na het eten...?? ho maar. Ik was zelf even naar de osteopaat en toen ik thuis was en het kraambezoek er net was, was ze een beetje aan het "zeuren" en dat werd steeds erger. Mijn vriend had haar vast maar ze werd niet rustig. Speen wilde ze ook niet. Toen pakte ik haar en toen was het even draaien en toen viel ze uiteindelijk wel in slaap. Vind dat best lullig eigenlijk voor mijn vriend. Maar op de een of andere manier houdt hij haar vast alsof ze iets engs is ofzo. Weet niet hoe ik het beter kan uitleggen. Wel heel liefdevol hoor maar niet zo dicht tegen zich aan als dat ik doe. Maar goed...daarna heeft ze om 22.30u nog gegeten en om 6.15u was ze weer wakker dus wat dat betreft mogen we echt niet klagen! Moet wel gezegd dat ik ze sinds 2 dagen bij de avondvoeding wat meer aanbied. Ze drinkt niet alles op maar wel iets meer dan anders. Dus wellicht helpt dat er ook wat aan mee. Overdag drinkt ze vaak met gemak 150cc op. Dus dat is dan totaal 165cc. Dus misschien zit ze er een beetje tegenaan sowieso wat meer te eten. Maar eigenlijk wil ik daar even mee wachten tot we volgende week weer bij het cb zijn geweest. Ik heb het vermoeden dat ze rond de 5kg zit dus dan zou ze 5x 180cc mogen. Wil ook niet te snel ophogen natuurlijk anders komt er straks geen eind meer aan.
    Ruim een uur geleden heeft ze gegeten en ze ligt nu bijna 20 minuten op bed. Ze is nog wat aan het zeuren.
    Wel vreemd...als ik jullie verhalen zo lees en in mijn omgeving hoor hoe andere baby's het doen, ga ik toch twijfelen hoe het hier gaat. Over het algemeen kunnen we echt niet klagen hoor maar eind van de middag wil onze dame nooit echt goed meer slapen. Ze gaat dan vaak weer van kwaad tot erger met huilen en dan word ik weer wanhopig ofzo en ga heel erg aan mezelf twijfelen.
    Lachen doet ze bijvoorbeeld wel, maar echt alleen maar als ze er zin in heeft. Soms lacht ze maar 1x op een dag. Met ruim 6 weken had ik gehoopt dat ze al meer zou lachen. Ze heeft toch zeker 1.5 week geleden al haar eerste echte lachje laten zien. Dingen pakken of vasthouden als ik het aangeef doet ze eigenlijk nog niet. Volgen ook niet echt. Heel soms komt er een kreetje voorbij. De laatste tijd huilt ze vrij snel alweer na de fles. Of dat krampjes zijn of dat ze dan toch nog honger heeft...weet ik eigenlijk niet.
    En de maxi cosi en de kinderwagen zijn hier alleen favoriet als er gereden wordt. Zodra we stil staan gaat ze of meteen huilen of ze wordt na een minuut of 10 wakker en dan huilt ze weer als een gek.
    Heb het idee dat ze super gevoelig is. Als we een dag thuis hebben gehad gaat het super goed (op soms wat slaap problemen na) maar als we of even weg zijn geweest of bezoek hebben gehad is het helemaal overhoop.
    Maar ondanks ik hier even een klaagzang heb gedaan (sorry daarvoor) mogen we echt niet klagen en zijn we gewoon super verliefd!! Bekijk bijlage 540601 Bekijk bijlage 540602
     
    Lieflieff, Romantic en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  4. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    @Scooter84 aah meid niet te onzeker zijn hoor! Hier overdag slapen is ook geen favoriet, ja in je armen.... dan wel dat is gezellig. Maar in bed of de box lukt soms wel en soms ook niet. En wbt het lachen, grijpen en volgen. Alle kindjes zijn anders en doen dingen op hun eigen tempo. Het ene kind loopt met 8 maanden, het andere kind met 1.5 jaar. Het kan allemaal. Als jij het gevoel hebt dat jullie dochter erg gevoelig is, dan is dat waarschijnlijk ook zo. Alleen maar goed dat je dat zo goed aanvoelt, want dan kan je er wat mee. En jij voelt zelf wel op welke manier dat dan kan of moet :) .

    Veel mensen in de omgeving vertellen vaak alleen maar de leuke kanten van hun baby's en alles wat goed gaat. Maar ik geloof altijd maar dat elke ouder met elke baby ook zo zn strubbelingen en onzekerheden heeft gehad, je moet elkaar toch helemaal leren kennen dus lijkt me sterk dat dat 100% vlekkeloos gaat ;)
     
  5. Romantic

    Romantic Bekend lid

    29 nov 2015
    874
    91
    28
    Hier ook een meisje wat redelijk snel overprikkeld is. Dat uit zich dan in heeel moeilijk in kunnen slapen, dus dan knuffel en wieg ik haar vaak in slaap (vind ik ook niet erg)

    Qua voeding is het nog wat zoeken. Ze krijgt nu voeding voor hongerige baby's omdat ze anders elke 2 uur komt en ze is al goed aan de maat zeg maar.. nu komt ze meestal elke 4 uur en 1x op een dag 5-6 uur ertussen. Ondanks de reflux lukt het langzaam om de flessen wat op te hogen zonder al te veel gespuug.

    Door de onrust met inslapen (ondanks inbakeren) is ritme meestal nog niet aanwezig.


    Nog een plaatje van ons draakje:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. Johanna18

    Johanna18 Bekend lid

    2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Wat leuk al die foto's. Wat een schatjes hebben we allemaal he?!:)

    Hier groeit de kleine meid ook goed. Als ze tevreden is dan blijft ze maar lachen. Echt zo lief. Om te smelten gewoon. Inmiddels is er wel reflux vastgesteld maar best eng want de voeding komt omhoog en blijft in dr mondje staan en dan stopt ze met ademen. Nu speciale voeding en er moet altijd iemand bij haar zijn om gelijk in te kunnen grijpen als het nodig is.
    Vannacht heeft ze voor t eerst 8,5 uur tussen de voedingen gelaten. Dat was echt lekker om even bij te slapen. Maar goed ik reken er maar niet op dat ze t vannacht weer doet.

    Fijn om te lezen dat t bij de meesten zo goed gaat. En bij de anderen...: het wordt echt beter:thumup:
     
  7. kokjes

    kokjes Bekend lid

    14 sep 2016
    593
    313
    63
    NULL
    NULL
    5500 gram nu. Ze wijkt nu af van haar eigen groeilijn. Nog geen reden tot paniek. Goed in de gaten houden en volgende week weer wegen. En dan eventueel een plan van aanpak maken.
    Had op onze eigen weegschaal gezien dat ze ineens minder groeide.

    Ze is verder erg vrolijk als ze geen krampjes heeft. Blijft na de voeding van 18.30 een uur of soms twee Af en aan huilen helaas.

    Met mij gaat het nog steeds elke dag een beetje beter. Zal nog maanden duren voor ik weer mezelf ben. Maar ben echt heel tevreden over hoe het nu gaat.

    Mijn man moet over 1,5 week voor een kleine week naar america. Echt heel spannend zo alleen met twee kleintjes. Ben nu al nerveus.... hihi komt goed
     
  8. Skyangel

    Skyangel Bekend lid

    20 nov 2013
    782
    99
    28
    Wat een mooie baby's zeg!!

    Met ons gaat het ook erg goed.
    Erg druk gehad alleen.
    Nu ook al over de 5 kg!
    Erg trots op mn mannetje
    20170816_211353.jpg
     
    Lieflieff, Nunas, Johanna18 en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Lieflieff

    Lieflieff Actief lid

    2 nov 2016
    276
    66
    28
    NULL
    NULL
    Scooter ik denk dat iedereen onzekerheden heeft! J wilde vorige week echt helemaal niet slapen overdag. Ook niet bij mij, een keer was hij juist wel in de maxicosi in slaap gevallen (terwijl hij dat vaak niet fijn vind). Op gegeven moment dacht ik tja wat nu? Heb ik hem op zijn buik in bed gelegd en binnen 10min vertrokken! Ik wist niet wat ik mee maakte. En de dag daarna werkte dat ook nog.. maar daarna weer een dag niet. Gisteren weer wel en nu was het ook protesteren alom maar het lijkt erop dat hij gaat slapen (ligt te knikkebollen in bed). En nu denk ik tegelijkertijd weer buikslapen wordt afgeraden.. Maarja helemaal niet slapen is ook niet goed voor hem. En ik kijk om de paar minuten op de webcam, hij heeft een Aerosleep en snachts vind hij het gelukkig wel goed ingebakerd op zijn rug. Het is ook echt zoeken omdat ieder kindje anders is, dat maakt het ook het lastigst denk ik.
    Morgen ga ik met hem naar de osteopaat, ben ik best benieuwd naar!

    Wat spannend Johanna dat ze zo in de gaten gehouden moet worden. Hoe doe je dat snachts? Heb je ook medicatie/jpm gekregen dat het minder omhoog komt? Sterkte ermee.
     
  10. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Gisteren heeft J haar eerste prikjes gehad. Ocharme 't kind. Krijsen en schreeuwen, m'n moederhart brak. Maar beter voorkomen dan nooit meer genezen...

    Gisteren was onze dame bij 8 weken 54cm en 4,9kg.
    Geen reus dus, maar sinds ze kunstvoeding bijgevoed krijgt, volgt ze wel mooi haar groeilijn. Alles prima in orde dus :)
     
  11. Lieflieff

    Lieflieff Actief lid

    2 nov 2016
    276
    66
    28
    NULL
    NULL
    Romantic, heb jij de verkleiner al uit de maxicosi gehaald? Mag ik vragen waarom? Ik dacht dat het nog zo vroeg niet kon. Ik heb er wel naar gekeken omdat J het niet fijn vind in dat ding...
     
  12. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Geen berichtje aan mij gericht, maar:

    Ik heb de verkleiner er ook al uit gehaald hoor. Dochterlief lag er helemaal benepen in, en vind het nu minder erg dat ze er in moet zitten. Met verkleiner schreeuwde ze de hele rit.
    Gewoon de riempjes zeker stevig aantrekken zodat de baby mooi recht blijft zitten.
     
  13. Scooter84

    Scooter84 Niet meer actief

    Hier krijgt onze dame morgen haar eerste prikjes. Pas om 15.30u dus ben benieuwd hoe ze de nacht in gaat. We bakeren haar nog in dus dat mag niet. Dus helemaal maar even kijken hoe het gaat.
    Ik ben erg benieuwd hoeveel ze gegroeid is sinds de vorige keer. Afgelopen week een keer met haar op de weegschaal gestaan en toen kwam ik op ongeveer 4.8kg. Ze past ook heel veel kleertjes 56 niet meer (niet heel gek aangezien ze de vorige keer al ruim 57cm was;)) maar dat is wel echt afhankelijk van het merk. Ze is lang en smal dus we zijn erg op zoek naar kleertjes die haar mooi passen in de breedte.
    Gisteren een drama dag gehad. Ze wilde niet meer dan 1 tot 1.5 uur slapen steeds en dan huilen...niet normaal. Eten doet ze goed dus ik verwacht een sprongetje of groeispurt ofzo. Wat ook niet hielp was dat beide inbaker slaapzakken in de was zaten omdat ze die had onder gespuugd. Ze moest dus "los" in bed. Dat werkte voor geen meter maar ook bij mij of mijn vriend sliep ze niet of maar heel even.
    Vannacht weer helemaal ingebakerd en toen sliep ze weer netjes van 23.30u tot 6.00u. Afgelopen nachten hadden we 1 armpje los gedaan om proberen af te bouwen maar toen werd ze bijna niet wakker voor de late fles, toch wel gegeven omdat ze anders maar 4 voedingen had en die dronk ze aardig op maar niet helemaal, met als gevolg dat ze om 5.45 weer kwam. Maar goed...nu heeft ze ook alweer 2x goed geslapen overdag.
    Ze valt alleen wel de fles steeds zo aan dat ze er soms maar 5 tot 10 minuten over doet...spugen doet ze dan ook meer. Dus we gaan weer op zoektocht wat voor haar werkt. Wellicht nog een dental speel van difrax proberen want we wisselen nu halverwege van speen en dat is wel een gedoe als ik eerlijk ben. Iemand ervaring met een dental speen?
    En bij de maxi cosi ga ik ook even kijken binnenkort of ze ook niet al uit de verkleiner kan. Ze heeft het altijd super warm als ze eruit komt en ziet er wel een beetje opgevouwen uit.
     
  14. Romantic

    Romantic Bekend lid

    29 nov 2015
    874
    91
    28
    @Lieflieff de verkleiner is er nog niet uit, die zit onder die roze hoes ... ;)

    Hier is het drinken door de reflux soms best nog een uitdaging. Ze kan lang niet altijd grotere flessen hebben met als gevolg dat ze elke nacht nog 2x komt om genoeg voeding binnen te krijgen.. heel langzaam lukt het wel om de flesjes wat groter te maken, maar voorlopig nog echte gebroken nachten hier.. en een mama die erg moe is ..o_O

    Verder doet ze het goed. Ze lacht gericht en 'teut' er al flink op los. Elke keer als ze haar grote zus hoort en ziet gaat ze glimlachen en 'praten', zo ontzettend lief! Tot nu toe is die liefde ook wederzijds van haar grote peuter-zus.. :)

    Hier pas over 1,5 week prikjes, ik vind dat toch best weer even spannend... gelukkig is het een bekende verpleegkundige voor ons die de prikjes zet ..! Scheelt toch een beetje ....
     
  15. Proetsel

    Proetsel Actief lid

    5 jul 2017
    167
    112
    43
    Vrouw
    Even een fotootje delen van mijn lieve kleine meisje!

    Mijn man is inmiddels weer anderhalve week aan het werk, en in het algemeen hebben we een fijn ritme. Vannacht was echt top: na de voeding van 22:00 viel ze als een blok in slaap, om 3:30 werd ze wakker voor de nachtvoeding, en na een kwartiertje sussen en aaien sliep ze toen weer lekker door tot de voeding van 7:00 :) Gaat nog niet elke nacht zo lekker (soms heeft ze echt last van haar darmpjes), maar toch in het algemeen wel prima.

    Ik ben ook reuzeblij dat de borstvoeding eindelijk goed loopt! Geen pijn meer, nog een klein beetje gevoelige tepels bij aanraking, maar dat wordt ook steeds minder. Heerlijk, zo'n lekker drinkend kindje aan de borst! Zaterdag heb ik voor het eerst in het openbaar gevoed (we hadden slecht gepland en ze meldde zich wat vroeg), ook dat viel me alles mee. Hebben jullie ervaring met sjaals/covers? Wat is praktisch?

    We gaan zometeen even langs het cb om te wegen. Ben benieuwd!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Lieflieff, ButterflyPassion en Scooter84 vinden dit leuk.
  16. Proetsel

    Proetsel Actief lid

    5 jul 2017
    167
    112
    43
    Vrouw
    En ze is alweer 4450 g, ruim een kilo boven haar geboortegewicht! Voelt extra goed omdat het 100% borstvoeding is :)
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  17. Scooter84

    Scooter84 Niet meer actief

    Eerste prikjes gehad. Super zielig maar ze heeft het onwijs goed gedaan! 5 minuutjes erg hard gehuild en nu is ze meer aan het vechten tegen de slaap. Al wakker vanaf 14.00u ongeveer.
    Verder was ze 5080gram en 60cm en helemaal goedgekeurd! Helemaal happy en even afwachten hoe ze verder gaat reageren op de prikken.
     
    ButterflyPassion en Proetsel vinden dit leuk.
  18. kokjes

    kokjes Bekend lid

    14 sep 2016
    593
    313
    63
    NULL
    NULL
    @Proetsel ik gebruik vaak een grote doek. En door je t-shirt aan te houden en alleen naar boven te doen heb je ook al wat bedekt.

    De krampjes worden eindelijk minder. Zijn er helaas nog steeds en dacht even er komt geen einde aan maar sinds een paar dagen wordt het net ietsje minder gelukkig.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  19. Luipaard88

    Luipaard88 Bekend lid

    3 nov 2016
    664
    467
    63
    Vrouw
    werkloos
    Den Haag
    Goed om te lezen dat alle baby's goed groeien en hun best doen.
    Hier wordenbde nachten al steeds ietsjes beter, helaas zit ik zelf niet lekker in me vel waardoor ik 5 van de 7 nachten alsnog rot slaap.
    Heb dan ook gisteren met de verloskundige gespreken en samen een besluit gemaakt dat ik toch hulp ga zoeken. Het was een moeilijke stap om te maken maar het is beter nu hulp te vragen dan te wachten en het erger maken :(
     
  20. Scooter84

    Scooter84 Niet meer actief

    Klinkt heftig maar heel veel respect dat je hulp gaat zoeken. Dat is volgens mij toch de moeilijkste stap. Onwijs veel respect daarvoor. Heel veel sterkte en kop op meid.
     

Deel Deze Pagina